Proturbo  Autodiagnoosi

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281649 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #90 : 27.06.2011, 15:31:34 »
Moro kaikille,

Olen lähdössä lähipäivinä katselemaan -95:sta 850 Volvoa. 2.4 bensakone, vapari, 210 tonnia rullattu.

Myyjä sanoi (ei ole ajannut sillä kuulemma kuin 15km) että kaikki paitsi antenni pellaa. Ja joskus saattaa ABS valo syttyä mutta sammuu poiskin.

Sitä kävi joku ukko katsomassa, ihan nosturilla ja kaikki. Sillä meni sellaiset 45 minuuttia kuulemma. Ensin se tinki hintaa, mutta nosturin jälken palautti auton, eikä se häntä enää kiinnostanut. Auto on edullinen, 2,5 tonnii.

Mikä on voinut säikäyttää tätä kundia nosturilla kun ei ostanut ei millään. Ja kun tuo ABS valo syttyilee niin ei hyvä?

Ja sitten viime vuoden mittaus arvot:

CO2 Tyhjäkäynti / 2000rpm
CO2      13,6          14,5
HC PPM 5                7
O2        1,7               0,4
Lambda 1,02

Mitä tuumaatte eksertit?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #91 : 27.06.2011, 15:36:26 »
ABS valon vilkkuminen voi johtua virtalukonpohjasta.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #92 : 27.06.2011, 15:46:59 »
On voinut säikähtää sitä, oliko se kampiakselin stefa, vai mikä se oli, -vuotoa.
Isompi homma sitä vaihtaa. Itselläni piti vaihtaa kyseinen tiiviste ja samalla meni kytkin vaihtoon kun paikat oli auki. Lasku 800 yhteensä nyrkkipajalla. Omassa tiputti ajon jälkeen muutaman pisaran maahan asti, mutta ei mitenkään älyttömästi. Pohja oli märkä.

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #93 : 27.06.2011, 18:04:33 »
ABS valon vilkkuminen voi johtua virtalukonpohjasta.

Miten voin varmistaa ettei ole vakava vika?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #94 : 27.06.2011, 20:18:42 »
Miten voin varmistaa ettei ole vakava vika?
Kun se valo syttyy niin heilauta avaimia lukossa. Jos sammuu niin vaitoon vaan ja kannattaa hakee Volvolta, halvempi kuin Motonetissä.
Ja olikohan se niin että vilkutkaan ei toimi sillon. Ei muista enää kun omassa tuon joutui vaihtaan.

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #95 : 27.06.2011, 22:06:24 »
Moro kaikille,

Olen lähdössä lähipäivinä katselemaan -95:sta 850 Volvoa. 2.4 bensakone, vapari, 210 tonnia rullattu.

Myyjä sanoi (ei ole ajannut sillä kuulemma kuin 15km) että kaikki paitsi antenni pellaa. Ja joskus saattaa ABS valo syttyä mutta sammuu poiskin.

Sitä kävi joku ukko katsomassa, ihan nosturilla ja kaikki. Sillä meni sellaiset 45 minuuttia kuulemma. Ensin se tinki hintaa, mutta nosturin jälken palautti auton, eikä se häntä enää kiinnostanut. Auto on edullinen, 2,5 tonnii.

Mikä on voinut säikäyttää tätä kundia nosturilla kun ei ostanut ei millään. Ja kun tuo ABS valo syttyilee niin ei hyvä?

Ja sitten viime vuoden mittaus arvot:

CO2 Tyhjäkäynti / 2000rpm
CO2      13,6          14,5
HC PPM 5                7
O2        1,7               0,4
Lambda 1,02

Mitä tuumaatte eksertit?

Siinäkö poijat kaikki neuvot? Mitä muuten olette mieltä? Hinta / kilometrit? Miten nuo Co2 arvot ovat nuin korkeat? Muuta kritiikkiä 850:stä? Itse omistan nyt 740 -89 vuosimallisen, en ole koskaan vielä istunutkaan nuissa 850:ssä.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #96 : 27.06.2011, 22:21:13 »
Ei mittää linkkiä olis?

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #97 : 27.06.2011, 23:33:38 »
Miten nuo Co2 arvot ovat nuin korkeat?

CO2 on haluttu palamistuote joten älä siitä huolestu.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #98 : 28.06.2011, 07:59:24 »
Ei mittää linkkiä olis?

Mihinkä? Siinä minun ensimmäisessä postissa on arvoja...

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #99 : 28.06.2011, 10:56:26 »
Mihinkä? Siinä minun ensimmäisessä postissa on arvoja...

Siis oliko toi jossain julkisesti myynnissä, nettiautossa tms.?

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #100 : 28.06.2011, 11:40:29 »
Siis oliko toi jossain julkisesti myynnissä, nettiautossa tms.?

http://www.nettiauto.com/volvo/850/4021607
« Viimeksi muokattu: 28.06.2011, 11:45:00 kirjoittanut Shadow_Fi »

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #101 : 28.06.2011, 12:15:53 »
http://www.nettiauto.com/volvo/850/4021607
Siistikuntoisen näköinenhän tuo on. Mutta onko tossa ajoaikaa miten paljon eli katsastettu kun merkitty 6-2010. Jos pääsisit katsomaan itsekkin pohjasta näkyykö mitään outoa, yleensähän ruoste ei ole näissä se ongelma. ja jos se stefakaan ei kovin tiputtele öljyä niin eipä sielä luulisi olevan kovin pahoja juttuja. Toki hintaahan tuossakin vähän tiputtaa ilmastoinnin puute. Jos tuossa on ajoaika loppumassa niin ehkäolisi hyvä ennen kaupan tekoa otattaa pakokaasu arvot katsastusta varten.

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #102 : 28.06.2011, 12:27:55 »
Siistikuntoisen näköinenhän tuo on. Mutta onko tossa ajoaikaa miten paljon eli katsastettu kun merkitty 6-2010. Jos pääsisit katsomaan itsekkin pohjasta näkyykö mitään outoa, yleensähän ruoste ei ole näissä se ongelma. ja jos se stefakaan ei kovin tiputtele öljyä niin eipä sielä luulisi olevan kovin pahoja juttuja. Toki hintaahan tuossakin vähän tiputtaa ilmastoinnin puute. Jos tuossa on ajoaika loppumassa niin ehkäolisi hyvä ennen kaupan tekoa otattaa pakokaasu arvot katsastusta varten.

Katsastus tulossa 3.10.2011.. Niin se myyjä sanoi.

Niin, pitää käydä katsomassa mitä tiputtelee. Miten tuon parhaiten näkee? Onko esimerkki kuvaa?

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #103 : 28.06.2011, 14:09:17 »
Miten tuon parhaiten näkee? Onko esimerkki kuvaa?

Omasta en kuvia ottanut, mutta kun auton nosti ylös, niin sen märkyyden näki kyllä ainakin omastani heti. Sitä oli meinaa siellä sun täälllä, vaikka maahan asti ei nyt niin paljon tiputellutkaan.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #104 : 28.06.2011, 14:28:40 »
Katsastus tulossa 3.10.2011.. Niin se myyjä sanoi.

Niin, pitää käydä katsomassa mitä tiputtelee. Miten tuon parhaiten näkee? Onko esimerkki kuvaa?
Alle kun menee kattoon niin pitäis helposti nähdä. Tuskin tässäkään on pohja levyä paikallaan.

 

Elekma  Autoracing