Elekma  Autoracing

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281568 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: v70 2.5T
« Vastaus #165 : 31.10.2011, 15:13:20 »
eli olis kaverilla tarjolla tollanen matalapaineturbo josta kanki lohkosta läpi. kori olis ruosteeton ja ihan siisti pientä lommoa lukuunottamatta. kilometrejä 304tkm. kokonahka sisustalla ja hyvillä varusteilla muutenkin. vasta leimattu. eli kysymys kuuluu paljonko kannattaa maksaa?
Laita tuonne  "Myydään " osiolle  8)
Edit,,,luin väärin Sorry,,olet oikeessa paikassa,,,,,
« Viimeksi muokattu: 31.10.2011, 15:17:02 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa shapeshifter

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Ostamassa Volvo S70:tä, kysymyksiä.
« Vastaus #166 : 01.11.2011, 00:39:23 »
Elikä tollanen on harkinnassa automaattina 2.5 20v vaparikoneella. Bensakulutuksista kuullut tarinoita, jotka vaihtelevat 8l - 15l sataselle kaupungissa. Kumpi ääripää on realistisempi ? Moottorissa ei ilmeisesti taida olla suurempia ongelmia, mutta laatikon kestävyys herättää kysymyksiä. Hakusessa on alle 300tkm ajettu, mutta ilmoituksia katsoessa ja omistajilta kysyessä monikaan ei ole vaihtanut laatikkoon öljyjä. Netistähän hakemalla löytää kaikennäköisiä tarinoita noiden laatikoitten kestoista, mutta niin se on jokaisen automerkin kohdalla. Tuntuu tyhmältä jättää muuten toimiva ja ehjä auto ostamatta nettikirjoitusten perusteella. Olisi mukava tietää suhteessa noitten laatikoitten hajoamisprosentti, koska noitahan on tien päällä ilmeisen paljon. Jos jollakin tuollainen auto löytyy niin jos vain viitsii niin voisi kirjoittaa omia kokemuksia tänne. Olen myös kuullut, että on jonkun verran eroja esim. -98 ja -00 vuoden mallien kaasuläppäasentotunnistimen vioissa, jotka myös yleisiä ?

Kiitos etukäteen vastauksista !

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Ostamassa Volvo S70:tä, kysymyksiä.
« Vastaus #167 : 01.11.2011, 08:26:27 »
Riippuu kaupungista, jossain missä on vain yhdet valot, joihin joutuu pysähtymään ja muutoinkin on ruuhkatonta niin voi toi 8l onnistua. Mutta Helsingin keskusta, toistuvine pysähdyksineen ja "ruuhkineen" on varmasti lähempänä 15l kulutusta kuin 8l kulutusta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Ostamassa Volvo S70:tä, kysymyksiä.
« Vastaus #168 : 01.11.2011, 08:31:51 »
Mulla on 850 tuolla samaisella tekniikalla. Kaupunki kulutus kokkolassa noin 12.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa 850V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Ostamassa Volvo S70:tä, kysymyksiä.
« Vastaus #169 : 01.11.2011, 08:33:48 »
En erityisesti murehtisi noita juttuja. Tuon ikäisessä on joka tapauksessa harvakseltaan pikku laittoa kun erilaisten komponenttien käyttöikä alkaa tulla täyteen.


Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Ostamassa Volvo S70:tä, kysymyksiä.
« Vastaus #170 : 01.11.2011, 11:24:17 »
Elikä tollanen on harkinnassa automaattina 2.5 20v vaparikoneella. Bensakulutuksista kuullut tarinoita, jotka vaihtelevat 8l - 15l sataselle kaupungissa. Kumpi ääripää on realistisempi ? Moottorissa ei ilmeisesti taida olla suurempia ongelmia, mutta laatikon kestävyys herättää kysymyksiä. Hakusessa on alle 300tkm ajettu, mutta ilmoituksia katsoessa ja omistajilta kysyessä monikaan ei ole vaihtanut laatikkoon öljyjä. Netistähän hakemalla löytää kaikennäköisiä tarinoita noiden laatikoitten kestoista, mutta niin se on jokaisen automerkin kohdalla. Tuntuu tyhmältä jättää muuten toimiva ja ehjä auto ostamatta nettikirjoitusten perusteella. Olisi mukava tietää suhteessa noitten laatikoitten hajoamisprosentti, koska noitahan on tien päällä ilmeisen paljon. Jos jollakin tuollainen auto löytyy niin jos vain viitsii niin voisi kirjoittaa omia kokemuksia tänne. Olen myös kuullut, että on jonkun verran eroja esim. -98 ja -00 vuoden mallien kaasuläppäasentotunnistimen vioissa, jotka myös yleisiä ?

Kiitos etukäteen vastauksista !

Automaatin öljyt kyllä kannattaa vaihtaa säännöllisesti vaikka 60-80tkm välein. Varmasti se on jo palanutta noilla kilometreillä.

Kaasuläppävika on näissä paremminkin sääntö, kuin poikkeus 01 vuosimalliin asti.
Kulutus menee C70 T5:ssä sekalaisessa ajossa 9 pintaan. AUT ja ilmastointi, kaupunkiajoa 60%

Poissa Borisj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Ostamassa Volvo S70:tä, kysymyksiä.
« Vastaus #171 : 01.11.2011, 17:43:28 »
Mulla oli s70-99.230tkm viisi vuotta,tosin manuaali.Vaihtoon meni:kaasuläppäkotelo,valokatkaisin(aika yleinen vika),alapallonivel,koiranluut.Kulutus oli yllättävän pieni maantieajossa jotain 7,5 mutta kaupunki ajo 11-12 litraa sadalla.Mutta mulla on sellainen tuntuma volvo miehistä,että ei kannata ottaa paineita liikaa kulutuksesta.Sen sijaan ajo mukavuus ja auton käyttäyminen ajon aikana on ainakin minulle tärkeää.Volvohan tykkää vauhdista mitä lujempaa sen paremmin kulkee.Olin tyytyväinen s70:seen se oli jopa parempi ajettava kuin nykyinen s80 ::)

Poissa tamalkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #172 : 06.11.2011, 12:07:15 »
Tässä on nyt muutama viikko onnellisesti rullattu, -98 V70 170 hepoinen manuaali. Kahtelin tarjontaa käytetyistä meitän tarpeisiin, oli tarkotus jättää koko perhe henkiin jos kolahtaa, saada viis ihmistä mahtumaan tavaroineen Mukavasti, ilmastointi ehdottomasti, ja sen verran läysää että ei tarvitte aina ajaa traktorin takana perille asti. Nyt alkaa jo ihmetyttää että miten *****sa on pärjätty kun ajossa oli varustelematon 1.2 8v kolmeovinen Fiat Punto. Tarjolla oli käytännössä C5, Laguna, Ooppeleita, Octavia jne.  - ja V70. Alko muutaman kuukauden kahtelemisen jälkeen tuntua siltä että Volvon kohdalla ainua miinus olis polttoainekustannuksissa. Vielä kaupan pihassa mietin että tuleeko tässä lyötyä kädet paskaan.
Tuli vanha vuokra-auto sitten ostettua, joka ikinen pelti on maalattu ainaki kerran, erilaisilla punaisen sävyillä ja lakka hilseilee sieltä täältä, mutta tuntus olevan kuiten runko ja kori suorassa kun ovet menee kolisematta kiinni ja auto kulkee suoraan. Bensaa menee, mutta se ei sikäli haittaa kun sille saa vähän enemmän vastinetta kun em. starttimoottorissa.
Hyvä seikka tuossa oli kuiten se, että Vulva on huollettu liikkeessä sitä mukaa kun on räkiny, kone ei vuoda, ilmastointi on justiinsa huollettu, jakopää kunnossa, käy nätisti, vetää nätisti... Jag tycker om det

Nercs

  • Vieras
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #173 : 06.11.2011, 12:28:44 »
Jos manuaali laatikko vaihda ne öljyt sinne laatikkoon menee 2.1litraa öljymerkkiä en sano kun tuo keskustelu on muualla.Kuten muistat nämä vaihteistoöljyt jäähdytysnesteet ja jarrunesteet on aina lisätöitä jotka normihuolossa ei tehdä.Koska jakohihna on vaihdettu kun kunnossa oleva peli niin perheen kanssa on helpompi matkustaa. Eihän se niin paljon vie varmaakin alle 8 matkaa ja kaupunki ja sekäajo 9.2-10 tientenkin ruuhkasta riippuen

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Ostamassa Volvo S70:tä, kysymyksiä.
« Vastaus #174 : 06.11.2011, 21:09:40 »
Elikä tollanen on harkinnassa automaattina 2.5 20v vaparikoneella. Bensakulutuksista kuullut tarinoita, jotka vaihtelevat 8l - 15l sataselle kaupungissa. Kumpi ääripää on realistisempi ? Moottorissa ei ilmeisesti taida olla suurempia ongelmia, mutta laatikon kestävyys herättää kysymyksiä. Hakusessa on alle 300tkm ajettu, mutta ilmoituksia katsoessa ja omistajilta kysyessä monikaan ei ole vaihtanut laatikkoon öljyjä. Netistähän hakemalla löytää kaikennäköisiä tarinoita noiden laatikoitten kestoista, mutta niin se on jokaisen automerkin kohdalla. Tuntuu tyhmältä jättää muuten toimiva ja ehjä auto ostamatta nettikirjoitusten perusteella. Olisi mukava tietää suhteessa noitten laatikoitten hajoamisprosentti, koska noitahan on tien päällä ilmeisen paljon. Jos jollakin tuollainen auto löytyy niin jos vain viitsii niin voisi kirjoittaa omia kokemuksia tänne. Olen myös kuullut, että on jonkun verran eroja esim. -98 ja -00 vuoden mallien kaasuläppäasentotunnistimen vioissa, jotka myös yleisiä ?

850 Farmari, samalla tekniikalla; matkassa alle 8, Turun kokoisessa kaupingissa kympillä pääsee.
Laatikon öljyt tulee vaihtaa, muuten räjähtää laatikko.
850ssä ainakin tuli huonosti(ekat 225tkm) pidetyn tomaatti lootan kilometrit täyteen 335tkm, kun loppu vaan eteneminen. Huoltohistorian omaaava 200tkm rullattu laatikko tilalle ruotsista ja taas on saanu päristellä jo 30tkm lisää.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jyryytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs:S70 hankinta
« Vastaus #175 : 19.11.2011, 15:24:32 »
Onkos näissä dieseli koneisissa paljon kansi ongelmaa?
Kävin tätä autoa koeajamassa:http://www.nettiauto.com/volvo/s70/4320277

Tähän oli vuonna 2009 tehty kansiremontti, ja nyt sitten koeajon jälkeen kurkkasin konepellin alle ja katseeni kiinnittyi paisuntasäiliöön.
Nimittäin minun mielestäni sinne nousi kohtuullisen säännöllisesti ilmakupla koneen käydessä...
Myyjä sanoi sen olevan vain lämpöisen koneen normaalia liikettä, mutta minun mielestäni se ei kyllä ollut...
Toki tuo ei tehnyt painetta, ainakaan pienellä koeajolenkilla sinne paisuntasäiliöön ja eikä nostanut nesteen pintaa.

Muuten auto olisi mahtava ajettava tiellä ja kun sitten on kaikki herkut vielä, jotka tuntuivat toimivankin, mutta sitten tuo paisuntasäiliö.
 Ja vielä toki on sekin muistettava, että tämähän on väärästä päästä vetävä ;)
Nimim. Kuusi takaa työntävää volvoa omistaneena.
Volvot aikojen saatossa: 244-79, 244-80, 240-87, 740-89, 740-90 "Pitkälohko" , 940-90, 940-92,  V70-06 D5

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #176 : 19.11.2011, 16:15:51 »
Kansi ongelmat ennemminkin D24 koneissa, ei näissä.

Mulla on vastaava V70 ja on mainio käyttö peli.

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #177 : 21.11.2011, 20:06:42 »
Onkos näissä dieseli koneisissa paljon kansi ongelmaa?
Kävin tätä autoa koeajamassa:http://www.nettiauto.com/volvo/s70/4320277


Omassa tdi- volvossa paisuntasäiliöön tulee painetta ja lämpöä ajaessa sen verran ettei sitä kärsi heti pidemmän ajon jälkeen availla. En tiedä onko normaalia, mutta kolmatta vuotta tällä jo ajanut ja hyvin tuntuu moottori pelittävän, eikä kyllä muutenkaan ole ns. kansivikaisen maineessa tämä moottori Volvoissa.

Poissa Jyryytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #178 : 21.11.2011, 21:23:45 »
Omassa tdi- volvossa paisuntasäiliöön tulee painetta ja lämpöä ajaessa sen verran ettei sitä kärsi heti pidemmän ajon jälkeen availla. En tiedä onko normaalia, mutta kolmatta vuotta tällä jo ajanut ja hyvin tuntuu moottori pelittävän, eikä kyllä muutenkaan ole ns. kansivikaisen maineessa tämä moottori Volvoissa.
Juu, siis kyllähän kaikkiin tulee paine sinne paisuntasäiliöön ja kuumaksi se neste menee. Mutta kun sitä paisuntasäiliötä katsoi ulkoapäin, niin se nesteen liike sieltä altapäin tulevasta letkusta näytti aivan siltä, kuin sieltä nousisi ilmakuplia, eli siis pakokaasua nesteen mukana säiliöön, mutta tämä liike oli vielä niin pientä, että vaikutti siltä (jos) vika olisi vasta alussa ja ei vielä aiheuta nesteen "ulospurskahtelua" paisuntasäiliöstä.

Onhan tietenkin niitä testereitä, jotka tuosta j-nesteestä pystyy sanomaan, että tuleeko pakokaasut nesteeseen ja ilmoittamaan mahdollisesta kansi/pahvi viasta.

Perkule, tuo kyllä niin pyörii mielessä, että on sitä kyllä uudelleen pakko mennä ostattelemaan ;)

Niin ja olihan siinä yhdessä seitenkanttisessa joka oli minulla sitä kansivikaa D24 volkkarinkoneessa, ja meni sitten tehdasuuden kannenvaihtoon...
Volvot aikojen saatossa: 244-79, 244-80, 240-87, 740-89, 740-90 "Pitkälohko" , 940-90, 940-92,  V70-06 D5

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #179 : 22.11.2011, 17:02:56 »
Juu, siis kyllähän kaikkiin tulee paine sinne paisuntasäiliöön ja kuumaksi se neste menee. Mutta kun sitä paisuntasäiliötä katsoi ulkoapäin, niin se nesteen liike sieltä altapäin tulevasta letkusta näytti aivan siltä, kuin sieltä nousisi ilmakuplia, eli siis pakokaasua nesteen mukana säiliöön, mutta tämä liike oli vielä niin pientä, että vaikutti siltä (jos) vika olisi vasta alussa ja ei vielä aiheuta nesteen "ulospurskahtelua" paisuntasäiliöstä.
Harmittavasti syystä tai toisesta oman tdi- kiukaan paisuntasäiliö on niin tummentunut ettei läpi tahdo nähdä eli en näe nesteen liikettä. Muiden kokemuksia kaivattaisiin!

Muokkausta..  ajelen huomispäivänä kunnolla lämpimäksi koneen (ajoa muutenkin) ja läpivalaisen paisuntasäiliön kunnon toholla (lampulla), se riittänee että näkee. Raportoin sitten tänne kuplittaako. Näin paremman puutteessa  :P

.. ja päivitystä: eipä omassa autossa tullut kuplia paisuntasäiliöön. Ajelin n.70km ennenkuin tarkistin joten oli ainakin "normaalilämpöinen" kun katseltiin. Kävi mielessä että mikäli nesteet juuri vaihdettu silloin varmasti nesteessä kupla jos toinenkin.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2011, 13:58:34 kirjoittanut black »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron