Autoracing  KL-varaosat

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281571 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa öblöb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #180 : 11.12.2011, 10:12:32 »
Morjensta! 850 olisi mahdollisesti hankinnassa, vaihtoehtoina 850 GLT 2.4l koneella, tahi T5 kummalla tahansa koneella, mieluummin ehkä 2.0 kuitenkin. Kilometreiltä ajattelin semmoista n 300tkm ajettua. Kummoinen autotietäjä en ole, joten muutama kysymys olisi:

1. Kuinka paljon kyseiset moottorit eroavat kulutukseltaan? Onko se ihan suoraan verrannollinen heppoihin eli 2.4 < 2.0 turbo < 2.3 turbo vai tekeekä tuo turpo jotain temppuja tuossa?

2. Kuinka paljon lisäkuluja / päänvaivaa turbo aiheuttaa? Jos turboon tulee vikaa, voiko autolla kuitenkin vielä ajaa pienellä miinusteholla vai onko huollon paikka mikäli mielii liikkeelle?

3. Autoamista en käynyt enkä muutenkaan päässyt autoja teininä rassaamaan, kiinnostaisi kuitenki oppia ihan itse tuota teknistä puolta. Haynesin / Chiltonin manuaalit ajattelin kyseiselle autolle ostaa, pääseekö noilla jotenkin tietämätönkin alkuun? Työkalut sitten kalliilla päälle vissiin...

4. Miksi helvetissä kaikki sopivanoloiset volvot ovat myynnissä toisella puolella Suomea :)

Siinä nyt muutama näin aluksi, kiitos etukäteen vastaajille.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 10:15:16 kirjoittanut öblöb »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #181 : 11.12.2011, 14:24:51 »
Normaalikäytössä suuria eroja kulutuksessa ei varmaan ole, mutta innolla poljettuna tehokkaammat vie huomattavasti enemmän.

Mitä vanhempi ja enemmän ajettu, sen mielummin kannattaa etsiä kohtuullisesti varusteltua turbotonta jne. kärryä. Kaikki "ylimääräiset" kilkkeet tuo rahanmenoa jossain vaiheessa.

Meneekö rahaa vikoihin, se riippuu vain viasta. Jos sähköpenkki kärähti väärään asentoon on pakko tehdä jotain, jos taas juuri siihen ainoaan oikeaan sen kanssa voi elää. Kun esim. turbo kuluu alkaa oireet, jotka jossain vaiheessa vaatii korjauksen. Usein korjaus kannattaa tehdä heti kun huomaa, ettei jotain muuta tuhoudu.

Vuonna -92 850:n työkalupussissa oli valkoiset hanskat, silloin puhuttiin ettei näille enää mitään voi tehdä itse.. No ei se kovin kummoista tekniikkaa ollut ja oppaiden avulla normiälyinen pärjää varmasti. Työkaluihin kannattaa satsata. Väärät työkalut rikkoo ja maksaa sitäkautta.

Viimeiseen kysymykseen, asut ilmiselvästi väärässä paikassa ;D

Poissa esaias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #182 : 11.12.2011, 20:37:33 »
Moi!

Tässä on ollut aikeet hommata V70 mkI. Kiikarissa olisi -98 2.0l manuaali, kilsoja 220tkm, suomiauto (huoltokirja ok)

Kiesi on muutoin varsin mainio mutta kytkin on vähän turhan ärhäkkä. Auto nykäisee tosi herkästi vaihdettaessa 1 -> 2 (myös liikkellelähdössä tulee helposti nykäisy), muut vaihteet vaihtuvat siististi.

kuinkahan huolissaa tuosta kytkimestä kannattaa olla? myyjä heitti että mahd. kytkinrempan hinta on jotain 150-200e osat + työ (jonka määrästä mulle ei ole hajuakaan). Tämä on suurin huoli ko. yksilössä.

myös etupäästä kuuluu vähän ääntää isoissa kuopissa ja ne tuntuvat rattiin asti ehkä vähän liian hyvin, joskaan mitään terävää metallista kolahdusta ei tule, kunahan vähän tärähtää. Joku juttu kulunut väljäksi? millä tavalla kulunut alapallo oireilee? sen hajoaminen ajossa lienee pahin ko. alueen vioista?
Tiukossa kurvailussa ei kuulu ylim. ääniä ja ohjaus on mielestäni ihan ok & tunnokas.

Onko näissä V70:ssä joku mitä pitää erityisesti silmällä? tsekkailin auton ihan noin perus-maalaisjärkymeiningillä enkä löytäny kauheasti mitään muuta hälyttävää(ei kolarijälkiä, ei mainittavia ruostevaurioita, kone vastaa kaasuun hyvin, ihan ok yleiskunto, tietty olisi kiva päästä kurkkaamaan altapäin)

semmottii, suuret kiitokset etukäteen jos joku jaksaa vastailla.

    -Tomi
« Viimeksi muokattu: 12.12.2011, 00:03:06 kirjoittanut esaias »

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #183 : 12.12.2011, 12:32:42 »
Tässä on ollut aikeet hommata V70 mkI. Kiikarissa olisi -98 2.0l manuaali, kilsoja 220tkm, suomiauto (huoltokirja ok)


Onko Suomessa myyty 2,0 konetta?
Italiasta kai niitä on ainakin tuotu.
Vai eihän kyse ollut jostain turbokoneesta, oliko niitä kakslitrasia?

Omaani 140-heppaseen vapariin kun vaihdettiin Motonetin kytkin niin kytkinpaketti oli 140 euroa ja työtä 11h. Paketti otettiin auki vuotavan (kampiakselin?) stefan takia. Tuohon tuntimäärään kuuluu myös jarrupalan vaihtoa ja jarruletkun vaihtoa...

Muuten tuo edellä mainittu tiiviste on sellainen kallisremppa. Näkyi pohjasta selvänä märkyytenä ja parkkipaikallekin tippui aina silloin tällöin tippa.

Samoten omasta on vaihdettu juuri ilmastoinnin sisäkenno eikä ihan halpa ollut sekään. Eli onko ilmastointi täytetty milloin ja oliko paljonkin vajaata?

Tyyppivikoja esim. kaikki ovet eivät aukea keskuslukolla, kauko-ohjain ei ota kaukaa, takaluukun kuskinpuoleisessa saranassa menee johtonippu: onko kunnossa? Jos poikki niin vaikuttaa luukun sähköihin: pyyhkijä, parkkivalot, lukitus...
« Viimeksi muokattu: 12.12.2011, 12:39:03 kirjoittanut adrock »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #184 : 12.12.2011, 13:55:17 »
Onko Suomessa myyty 2,0 konetta?
Italiasta kai niitä on ainakin tuotu.
Vai eihän kyse ollut jostain turbokoneesta, oliko niitä kakslitrasia?
On muutamia. Oon törmänny yhteen 2,0 vapariin.   :P

Poissa esaias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #185 : 12.12.2011, 14:31:30 »
Onko Suomessa myyty 2,0 konetta?
Italiasta kai niitä on ainakin tuotu.
Vai eihän kyse ollut jostain turbokoneesta, oliko niitä kakslitrasia?

Omaani 140-heppaseen vapariin kun vaihdettiin Motonetin kytkin niin kytkinpaketti oli 140 euroa ja työtä 11h. Paketti otettiin auki vuotavan (kampiakselin?) stefan takia. Tuohon tuntimäärään kuuluu myös jarrupalan vaihtoa ja jarruletkun vaihtoa...

Muuten tuo edellä mainittu tiiviste on sellainen kallisremppa. Näkyi pohjasta selvänä märkyytenä ja parkkipaikallekin tippui aina silloin tällöin tippa.

Samoten omasta on vaihdettu juuri ilmastoinnin sisäkenno eikä ihan halpa ollut sekään. Eli onko ilmastointi täytetty milloin ja oliko paljonkin vajaata?

Tyyppivikoja esim. kaikki ovet eivät aukea keskuslukolla, kauko-ohjain ei ota kaukaa, takaluukun kuskinpuoleisessa saranassa menee johtonippu: onko kunnossa? Jos poikki niin vaikuttaa luukun sähköihin: pyyhkijä, parkkivalot, lukitus...


Kiitos vastauksesta! Kyllä se suomiauto pitäisi olla, huoltokirja leimoineen oli ainakin suomalainen ja asiaa koskevaan kysymykseen vastattiin että suomiauto se on. pitää kyllä ottaa silmä käteen ja tarkastella papereita vähän tarkemmin koska vähän kaikki volvoistit tuntuvat olevan sitä mieltä että ko. mallia ei ole uutena maahan tuotu. Saako esim AKE:ltajotain virallista sanaa tähänettä missä maassa se on ekan kerran rekisteröity?

ilmastoinnista kyselin, siihen myyjä sanoi suoraan että kylmää se puhaltaa, muuta ei tiennyt tarkemmin. Veikkaan että sinnekkin tarvii nesteitä vaikka ns. toimiikin.

Takalasin pyyhkijä ja kukitus toimii joten johdot lienee ok.

Ajattelin käyttää autoa autotohtorilla tai sitten jollain volvo-huoltajalla jos vaan mahdollista, kiinnostaa tietää vähän noi ripustuksien yms. kunto. Vaihdoin pari sanaa fixusen huoltomiehen kanssa ja tekisi mieli näyttää autoa sille kun hän näytti tuntevan merkin ja mallin tosi hyvin.

edit: ainiin kone on vapari, eikä ollut edes kauhean laiska vaikka niin vähän pelkäsin ennen koeajoa.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2011, 14:33:38 kirjoittanut esaias »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #186 : 12.12.2011, 15:28:55 »
edit: ainiin kone on vapari, eikä ollut edes kauhean laiska vaikka niin vähän pelkäsin ennen koeajoa.
Kyllä sillä kerkiää kun vaan polkee.   ;)
Ei kai vaan auto ole kirkas oranssi?

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #187 : 12.12.2011, 16:08:59 »
Kuka sitä Suomiautoa sitten arvostaa...
Kai ne muuallakin Euroopassa, tai vaikka Yhdysvalloissa asti osaa ajaa autoa ja pitää siitä huolen.
En usko, että omastani on saksalaisuuden takia mennyt rikki tuo stefa, hammastanko ja sisäkenno. Onhan sillä toki ikääkin  S*

Siitä tietysti kiva auto, että suosittu -> saa hyvin varaosaa ja kokeneilla mekaanikoilla on vähän varmasti jokaisella tietoa näistä.

Poissa esaias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #188 : 12.12.2011, 21:23:34 »
Kyllä sillä kerkiää kun vaan polkee.   ;)
Ei kai vaan auto ole kirkas oranssi?

punainen / oranssihan se.. ei kai vaan ole tuttu yksilö? rekkari alkaa B:llä... jos on tuttu niin historia kiinnostaa!

vai meinaako joku nyt käydä nyysimässä sen mun nenän alta nyt? :P säälikää ny vähän, muuten multa lähtee henki tässä talvella tolla tän hetkisellä '86 hatchback 1.3 Corollalla...

   -Tomi
« Viimeksi muokattu: 12.12.2011, 21:26:13 kirjoittanut esaias »

Poissa esaias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #189 : 12.12.2011, 21:50:37 »
Siitä tietysti kiva auto, että suosittu -> saa hyvin varaosaa ja kokeneilla mekaanikoilla on vähän varmasti jokaisella tietoa näistä.

no tämänpä takia ko. merkki kiinnostaa, ja kun on vielä aika paljon roudaustarvetta niin tilaakin on reippaammin kuin muilla. Pidetään peukkuja että tulee hyvä yksilö alle.

   -Tomi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #190 : 12.12.2011, 22:55:51 »
punainen / oranssihan se.. ei kai vaan ole tuttu yksilö? rekkari alkaa B:llä... jos on tuttu niin historia kiinnostaa!

vai meinaako joku nyt käydä nyysimässä sen mun nenän alta nyt? :P säälikää ny vähän, muuten multa lähtee henki tässä talvella tolla tän hetkisellä '86 hatchback 1.3 Corollalla...

   -Tomi
Yksilö jonka ite olen nähny oli juurikin sen värinen. Todennäköisesti Huoneistokeskukselle hommattu joskus.   ;)  Väri olis ainakin sama.

Ei meinaa, ole rauhassa.  :)

Poissa öblöb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #191 : 13.12.2011, 12:33:25 »
Normaalikäytössä suuria eroja kulutuksessa ei varmaan ole, mutta innolla poljettuna tehokkaammat vie huomattavasti enemmän.

Mitä vanhempi ja enemmän ajettu, sen mielummin kannattaa etsiä kohtuullisesti varusteltua turbotonta jne. kärryä. Kaikki "ylimääräiset" kilkkeet tuo rahanmenoa jossain vaiheessa.

Meneekö rahaa vikoihin, se riippuu vain viasta. Jos sähköpenkki kärähti väärään asentoon on pakko tehdä jotain, jos taas juuri siihen ainoaan oikeaan sen kanssa voi elää. Kun esim. turbo kuluu alkaa oireet, jotka jossain vaiheessa vaatii korjauksen. Usein korjaus kannattaa tehdä heti kun huomaa, ettei jotain muuta tuhoudu.

Vuonna -92 850:n työkalupussissa oli valkoiset hanskat, silloin puhuttiin ettei näille enää mitään voi tehdä itse.. No ei se kovin kummoista tekniikkaa ollut ja oppaiden avulla normiälyinen pärjää varmasti. Työkaluihin kannattaa satsata. Väärät työkalut rikkoo ja maksaa sitäkautta.

Viimeiseen kysymykseen, asut ilmiselvästi väärässä paikassa ;D

Kiitoksia vastauksesta. Katselin tässä nettiautoa ja etusivulta pomppasi seuraava ilmoitus: http://www.nettiauto.com/volvo/850/4270996

Noniin joo halpahan tuo on ja halpa ei ehkä niin hyvä ole, mutta perkele kun kaikki muut sopivanoloiset sijaitsejat avain liian kaukana. Katsastus kuitenkin voimassa, muutaman ruostekohtan tunnustavat mutta enhän tuota miksikään edustusautoksi ole ostamassa, kunhan pääsee paikasta a paikkaan b :) Mitäs mieltä olette, onko järkeä tuossa? Voihan korjauksiin sunmuihin vaikka vähän rahaa upottaakin koska itse auto niin halpa.

Ennen kuin unohdan, autowiki kertoi seuraavanlaista: "1992 mallissa ongelmana huohottimen kautta moottorin syömä hiekka. Kannattaa mittauttaa puristukset ehdottomasti ennen hankintaa". Niin mitkä helvetin puristuket, ilmeisesti jotai paineita tarkoitaan (kyllä joo kuten sanoin en autojen tekniikasta tiedä vaikka kiinnostaakin...)? Maksaako mitä ja antaakohan liike edes käydä nuo mittauttamassa? Ja jos on vituillaan onko iso homma korjata?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #192 : 13.12.2011, 13:27:34 »
Tarkoittaa sylinterien puristuspaineita. Viisaammat varmaan kertoo mitä muita merkkejä näkyy, jos on ongelma. Aihetta on varmaan pyöritelty useammassakin topikissa.

Edelliseen pitää varmaan tarkentaa: käytetyt, kohtuu paljon ajettujen kunto on aina kysymysmerkki. Yhtähyvin turbollinen voi olla hyväkuntoinen kuin turboton. Hoidosta, huolloista jne. riippuu paljon.

Itse katsoisin tuon hintaisessa ainakin renkaat, jarrulevyt ja palat. Hihnan vaihdot / koska huollettu ja mitä. Ettei heti tarvitse tehdä perushankintoja.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #193 : 13.12.2011, 19:46:57 »
Kiitoksia vastauksesta. Katselin tässä nettiautoa ja etusivulta pomppasi seuraava ilmoitus: http://www.nettiauto.com/volvo/850/4270996

Noniin joo halpahan tuo on ja halpa ei ehkä niin hyvä ole, mutta perkele kun kaikki muut sopivanoloiset sijaitsejat avain liian kaukana. Katsastus kuitenkin voimassa, muutaman ruostekohtan tunnustavat mutta enhän tuota miksikään edustusautoksi ole ostamassa, kunhan pääsee paikasta a paikkaan b :) Mitäs mieltä olette, onko järkeä tuossa? Voihan korjauksiin sunmuihin vaikka vähän rahaa upottaakin koska itse auto niin halpa.

Ennen kuin unohdan, autowiki kertoi seuraavanlaista: "1992 mallissa ongelmana huohottimen kautta moottorin syömä hiekka. Kannattaa mittauttaa puristukset ehdottomasti ennen hankintaa". Niin mitkä helvetin puristuket, ilmeisesti jotai paineita tarkoitaan (kyllä joo kuten sanoin en autojen tekniikasta tiedä vaikka kiinnostaakin...)? Maksaako mitä ja antaakohan liike edes käydä nuo mittauttamassa? Ja jos on vituillaan onko iso homma korjata?
Unohda puristusmittaukset.

JOSSEI PÖLLÄYTÄ SINISTÄ, niin ei muuta ku hakemaan!

Ilmoituksessa mainitaankin hyvät nokialaiset, niin ei muuta kuin kovaa ajoa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #194 : 14.12.2011, 10:11:23 »
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4432170#adInfo oiskohan tuommonen ihan päätön hankinta? Tällä hetkellä alla mk2 v70 2.5tdi ja kiehtois vaihtaa pensavekottimee vähästen kilometrien vuoksi niin mitäkä nuissa kannattaa ottaa huomioon?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy