KL-varaosat  Race.fi

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281605 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #195 : 14.12.2011, 10:20:21 »
Moi!

Tässä on ollut aikeet hommata V70 mkI. Kiikarissa olisi -98 2.0l manuaali, kilsoja 220tkm, suomiauto (huoltokirja ok)

Kiesi on muutoin varsin mainio mutta kytkin on vähän turhan ärhäkkä. Auto nykäisee tosi herkästi vaihdettaessa 1 -> 2 (myös liikkellelähdössä tulee helposti nykäisy), muut vaihteet vaihtuvat siististi.

kuinkahan huolissaa tuosta kytkimestä kannattaa olla? myyjä heitti että mahd. kytkinrempan hinta on jotain 150-200e osat + työ (jonka määrästä mulle ei ole hajuakaan). Tämä on suurin huoli ko. yksilössä.

myös etupäästä kuuluu vähän ääntää isoissa kuopissa ja ne tuntuvat rattiin asti ehkä vähän liian hyvin, joskaan mitään terävää metallista kolahdusta ei tule, kunahan vähän tärähtää. Joku juttu kulunut väljäksi? millä tavalla kulunut alapallo oireilee? sen hajoaminen ajossa lienee pahin ko. alueen vioista?
Tiukossa kurvailussa ei kuulu ylim. ääniä ja ohjaus on mielestäni ihan ok & tunnokas.

Onko näissä V70:ssä joku mitä pitää erityisesti silmällä? tsekkailin auton ihan noin perus-maalaisjärkymeiningillä enkä löytäny kauheasti mitään muuta hälyttävää(ei kolarijälkiä, ei mainittavia ruostevaurioita, kone vastaa kaasuun hyvin, ihan ok yleiskunto, tietty olisi kiva päästä kurkkaamaan altapäin)

semmottii, suuret kiitokset etukäteen jos joku jaksaa vastailla.

    -Tomi

Tuo kytkimen ärhäkkyyss voi johtua rikkoutuneesta moottorintuki puslasta (10-39€ riippuen minkä ottaa) itsellä töksähti kytkin oikeen pakilla ja 1 vaihteella. Kokeile ravistaa konetta oikeen kunnolla ;D. Ykkönen ja pakki menee tyypillisesti kylmänä tosi kusisesti siään mutta ei ole vika vaan ominaisuus. Miten remmi? Taitaa olla aikalailla vaihdon paikka kilsojen perusteella. Juu alapallot monesti noissa kolistaa kuopissa.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #196 : 14.12.2011, 10:27:08 »
Ennen kuin unohdan, autowiki kertoi seuraavanlaista: "1992 mallissa ongelmana huohottimen kautta moottorin syömä hiekka. Kannattaa mittauttaa puristukset ehdottomasti ennen hankintaa". Niin mitkä helvetin puristuket, ilmeisesti jotai paineita tarkoitaan (kyllä joo kuten sanoin en autojen tekniikasta tiedä vaikka kiinnostaakin...)? Maksaako mitä ja antaakohan liike edes käydä nuo mittauttamassa? Ja jos on vituillaan onko iso homma korjata?

1992 mallissa on liekkilukko joka kannattaa poistaa ja sieltä ei varmasti mitään hiekkaa tule ;D Katso vaan ettei nokat ja kampura vuoda öljyä. Jonkun verran öljyä noilla kilsoilla varmaan menee(omani söi mobilia noin 1,5l/1000km) Ja lasit on hieman ohkaset niin voi vinkua ajossa ajoittain

Ollut juuri samanlainen, joka ilmeisesti on joutunutkin jo paaliin :'(
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #197 : 14.12.2011, 10:51:48 »
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4432170#adInfo oiskohan tuommonen ihan päätön hankinta? Tällä hetkellä alla mk2 v70 2.5tdi ja kiehtois vaihtaa pensavekottimee vähästen kilometrien vuoksi niin mitäkä nuissa kannattaa ottaa huomioon?
Kulmavaihdehan noissakin kai on se kallis korjaus. Jos se on korjattua ja siitä paperi niin osta pois. Kaikesta muusta selviää rahalla.   ;)
Ja ei tuo ole noihin kilmetreihin katsoen pahan hintanen, halpa se ei ole.

Kohta ei ole väliä onko naku vai bensa kun molemmat maksaa saman.   :P

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #198 : 14.12.2011, 11:11:06 »
Kulmavaihdehan noissakin kai on se kallis korjaus. Jos se on korjattua ja siitä paperi niin osta pois. Kaikesta muusta selviää rahalla.   ;)
Ja ei tuo ole noihin kilmetreihin katsoen pahan hintanen, halpa se ei ole.

Kohta ei ole väliä onko naku vai bensa kun molemmat maksaa saman.   :P

Jep, monasti neliveto on lauennut ainakin kerran noilla kiloilla.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa öblöb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #199 : 14.12.2011, 11:27:21 »
Unohda puristusmittaukset.

JOSSEI PÖLLÄYTÄ SINISTÄ, niin ei muuta ku hakemaan!

Ilmoituksessa mainitaankin hyvät nokialaiset, niin ei muuta kuin kovaa ajoa.

Kyselin tuossa vähän lisää, jakopää tehty 30tkm sitte ja ei kuulemma öljyjä / nesteitä tiputtele. Pitänee joku päivä käydä kurkkaamassa ja ajelemassa kyseinen pirssi.

Poissa esaias

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #200 : 14.12.2011, 19:44:54 »
Tuo kytkimen ärhäkkyyss voi johtua rikkoutuneesta moottorintuki puslasta (10-39€ riippuen minkä ottaa) itsellä töksähti kytkin oikeen pakilla ja 1 vaihteella. Kokeile ravistaa konetta oikeen kunnolla ;D. Ykkönen ja pakki menee tyypillisesti kylmänä tosi kusisesti siään mutta ei ole vika vaan ominaisuus. Miten remmi? Taitaa olla aikalailla vaihdon paikka kilsojen perusteella. Juu alapallot monesti noissa kolistaa kuopissa.


Vein auton huoltamoon näytille ja alta paljastui totaalisen vaihtokunnossa oleva vetoakseli ja vähän jännittävässä kunnossa olevat raidetangon päät yms pikkukivaa. Vetoakselissa oli sen verran klappia että se hakkasi rattiin asti, manitsemani kytkin taitaa sittenkinolla ihan ok. Remmi taisi olla 40tkm vanha. Korjatahan tuon pystyy ja hinnoista  myyjän kanssa neuvottelemaan mutta perhana soikoon, auto on ollut tupakkamiehellä/naisellä ja sen kyllä tupakoimaton haistaa, oli vaan oma nokka niin tukossa kun ekan kerran tsekkasin niin en huomannut, vähän ahdistaa ajatus istua tunkkaisessa tupakka-autossa kesäheltellä. Nyt sitten arvotaan kannattaako vaiko eikö...

pitänee koittaa taikoa jostain vapaapäivä ennen joulua ja lähteä kalastelemaan Volvoa tuosta hki - tre väliltä josko joku hyvä löytyisi kertalaakista.

Ja tähän loppuun pitää kehaista tälläista huoltamoa kuin Mossa Racing (Fixus), Simppukarinkatu 5 B, Herttoniemenrannassa. Palvelu oli mainiota ja auton asioihin tunnuttiin keskittyvän järkevästi ja asiallisesti. Asenne ja hinnoittelu eivät olleet suoraa liukuhihna-kamaa vaan homma hoitui kivan persoonallisesti. Jäi hyvä mieli :)

    -Tomi

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #201 : 14.12.2011, 20:55:00 »
Tupakan haju ja kaikki muutkin hajut pitäis lähtee otsonoinnilla pois, että tinkaa sitten sellanenkin siihen.  :)

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #202 : 14.12.2011, 23:59:18 »
Tupakan haju ja kaikki muutkin hajut pitäis lähtee otsonoinnilla pois, että tinkaa sitten sellanenkin siihen.  :)

Jos on kova dunkkis niin suosittelen kokeilemaan otsonointia ennen ostoa, ei nimittäin aina auta...

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #203 : 15.12.2011, 07:35:10 »
Jos on kova dunkkis niin suosittelen kokeilemaan otsonointia ennen ostoa, ei nimittäin aina auta...

Totta ja kyllä se haju on kaikissa tietämissäni autoissa palaillut jonkin verran. Erityisesti kesäkuumalla hajut tulee esille.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #204 : 15.12.2011, 13:12:23 »
Totta ja kyllä se haju on kaikissa tietämissäni autoissa palaillut jonkin verran. Erityisesti kesäkuumalla hajut tulee esille.

Se nostaa tehokkaasti pintaan, ja kaikki ei otsonoidessa tee tuota sisäkierron pyöritystä. Silloin haju jää muhimaan ilmanvaihdon putkiin.

Poissa öblöb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #205 : 17.12.2011, 16:29:04 »
Noniin, kävin koejamassa -92 volvon mallia 850 GLT 2.4 L. Autohan oli ulkoa todella upea ikäsekseen ja sisältäkin todella hyvä mitä nyt kuskinpuoleinen ikkuna ei napista auennut. käynnistyi hyvin, vaihteet meinvät päälle kuin ilmaa vain, ei nykinyt, kävi tasaisesti.

Sitten se ongelma: Ajon aikana kuului jonkinlainen ronksahdus, ensimmäisenä tuli mieleen että raapaisiko pohjaa jokin lumilohkare tjsp, väittäisin että ääni ei kuitenkaan moottorista kuulunut vaa pikemminkin alhaalta takaa. Ei siinä mittään, mutta jonkin ajan päästä kuului sama ääni uudestaan ja ABS merkkivalo syttyi palamaan. Ajelin takaisin myyjän luo ja sammutin & käynnistin auton uudelleen, ei palanut valo enää (service valo paloi, mutta myyjä sanoi että valon kuuluu palaa 30sek tai jotain käynnistyksen jälkeen, tyhmänä en tajunnut jäädä odottamaan sammuuko vai ei...). En huomannut auton käyttäytymisessä mitään muutosta äänien jälkeen, jarrutkin toimivat normaalisti.

Onko mitään hajua mistä voisi olla kyse? Ei tekisi mieli autoa tuon takia hylätä, sen verran hyvässä kunnossa oli, suomi auto 2 omistajaa ja katsastettukin muutama päivä sitten. Auto suht edullinen eli jos rahaa joutuu vähän huoltoon laittamaan niin ei ole maailmanloppu, kunhan ei ihan rikkipoikki mene koko pirssi.

EDIT: Autossahan oli käsijarru niin löysällä ettei pitänyt senttiäkään, ja alapallonivel menossa vaihtoon, voiko ääni jotenkin noihin liittyä? Kumpikin ongelma kyllä korjauksessa ja olisi tarkoitus auto ostaa kunhan saadaan leima.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2011, 16:31:30 kirjoittanut öblöb »

Poissa Bruce Lee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 13-oikein
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #206 : 17.12.2011, 16:55:21 »
rohahdus-ääni liittynee abs-jarruihin.ainakin omasta biilistä rohina-ääni tulee kun absi joutuu toimimaan.normi-jarrutuksessa ei rohise.
service-valo palaa hetkisen käynnistyksen jälkeen.30 sek.tarkoittaa huollon-aika lähestyy.
volvo s-70 -99

Poissa öblöb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #207 : 17.12.2011, 18:36:44 »
rohahdus-ääni liittynee abs-jarruihin.ainakin omasta biilistä rohina-ääni tulee kun absi joutuu toimimaan.normi-jarrutuksessa ei rohise.
service-valo palaa hetkisen käynnistyksen jälkeen.30 sek.tarkoittaa huollon-aika lähestyy.


Ei ollut jalka jarrulla kun tuo rohahdus kuului. Kuuluuko service valon palaa vain sen hetken kuin muutkin merkkivalot palavat käynnistyksen yhteydessä, vai jääkö pitemmäksi aikaa? Tarkoittaako kyseinen valo että nyt on jotain pielessä, vai onko se vain muistutus että rupeaa kilometrimäärä olemaan semmoinen että manuaalin mukaan olisi syytä käyttää huollossa? 310tkm autolla on ajettu.

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #208 : 17.12.2011, 23:33:37 »
Jep, monasti neliveto on lauennut ainakin kerran noilla kiloilla.

Mitkä on tyyppivikoja kyseisissä MkI nelikoissa, etenkin cross countrya ajatellen? Mitä erityisesti pitäisi tutkia/kokeilla jos tuollaista menisi katsomaan? 

Poissa Bruce Lee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 13-oikein
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #209 : 18.12.2011, 11:38:56 »

Ei ollut jalka jarrulla kun tuo rohahdus kuului. Kuuluuko service valon palaa vain sen hetken kuin muutkin merkkivalot palavat käynnistyksen yhteydessä, vai jääkö pitemmäksi aikaa? Tarkoittaako kyseinen valo että nyt on jotain pielessä, vai onko se vain muistutus että rupeaa kilometrimäärä olemaan semmoinen että manuaalin mukaan olisi syytä käyttää huollossa? 310tkm autolla on ajettu.
service-valo on huolto muistutin.pitäisi sammua 5 sek. sisällä käynnistyksestä(mutuilua kaikki).
mitä pidempään jää valo palaamaan sitä lähempänä huolto on.
senkin saa nollattua.ohjeet löytyy hakua käyttämällä.
mitä huoltokirja sanoo?
vittumainen kauppias nollaa valon ja jättää huollot tekemättä.
jarruista/ylimääräisistä äänistä en osaa sanoa.jätän viisaammille vastausvuoron.


volvo s-70 -99

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy