Race.fi  Puotilan autokorjaamo

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281559 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #255 : 12.03.2012, 05:14:56 »
Aika huoleton tuo oma 850 tdi automaatti on ollut. Ja aika paljonkin ajettuna näitä löytyy, omalla ajettu vasta 372 tkm.


Kulutus on ollut 6-7 litraa, eli ihan kohtuullinen. Tuo alipainepumppu omassakin hieman vuotaa öljyä, mutta menee vaihtoon lähiaikoina. Tosiaan pumpun ajoituksesta ovat aika tarkkoja nuo. Tuo jakopään remppa ei sitte todellakaan tonnia maksa!  :idiot2:

EGR kannattaa tosiaan tulpata, näin tein itsekin heti kun auton ostin. Katti on myöskin tyhjä...
Tässä Evrystä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=75.0
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 425
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #256 : 12.03.2012, 07:59:32 »
Tuo jakopään remppa ei sitte todellakaan tonnia maksa!  :idiot2:


Ei ainakaan parivuotta sitten olisi merkkiliikkeessä jakopään laitto tonnilla lähtenny... Pienemmillä pajoilla huomattavasti halvempaa.
Kaverilla oli juuri Audin vastaava pata auki kovan öljynkulutuksen ja savuutuksen takia, ajettu noin 400tkm. Ohjurieissa ei ollut vikaa, samoin sylinterit oli hyvät. Vikaa ei sieltä koneesta löytynny, mutta savuutus loppu, eli olisiko juminnut öljyrengas ollut syytä öljyn kulutukseen. Konehhan on tehty pakettiautoon alunperin.
Turbona on kkk k14, joka myöskin on kestävä turbo. Niitä on hyvävalikoima esimerkiksi bilbasenissa Ruotsissa.
Suihkujen kärjet on kanssa kestävää tekoa, ja eivätkä kovin kalliitakaan. Alkuperäisinä vajaa 20€ kipale.

Poissa Make76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #257 : 12.03.2012, 09:08:34 »
Mulla on ollut tuo oma V70 -99 nelisen vuotta, ajettu 298tkm. Alipainepumppu on vaihdettu, lastutettu ja egr tulpattu. Etupyörän laakerit toinen vaihdettu ja toinen vaihtokunnossa. Alatukivarret ja raidentangonpäät vaihdettu. Siinä remontit mitä mun autoon tehty, normaalien huoltojen lisäksi.
 Kulutus on pyörinyt tuossa 6-7 litran välissä.

Make

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #258 : 12.03.2012, 11:21:37 »
1. Jakopään ja pumpun hihnan vaihtoväli? Paljonko noin kustannusarvio? Vaatiiko erikoistyökaluja, eli pystyykö teettämään ihan perus autokorjaamolla?

Lähteestä ja vuosimallista riippuen:

- jakopäälle 90 tkm tai 120 tkm. Varman päälle pelaten toi 90 tkm on hyvä.
- pumpun hihnalle vastaavasti 45 tkm tai 60 tkm.

Jos pumpun pään hammaspyörät laittaa uutta, menee pumpunhihnallakin toi 90 tkm (oman kokemuksen ja juttujen mukaan, en ota tästä vastuuta kuitenkaan. :D ) VAG-sovelluksissa samanikäisissä koneissa muistaakseni on molempien remmien vaihtoväli 90 tkm. Pumpun hihnan katkeaminen ei tavallisesti tee mitään pysyvää vahinkoa koneelle, itsellänikin on kerran "katkennut lennosta" hihna. (tarkemmin sanoen hihna ei katkennut, mutta reilu kolmannes hampaista poistui...)

Lainaus
4. Millaisia kilometrejä noilla koneilla ajellaan ilman isompia remontteja? Ajo tulee olemaan matkapainotteista, ei ajeta kilpaa mutta jokunen tuhat vedetään kärryä vuoden aikana.

Itselläni takana nyt 530 tkm. Miljoonankin rajoja on kuulemma jollain transportereilla ylitetty.

Lainaus
5. Kulutus?

Sanojasta, vuosimallista, laatikosta ja auringonpilkkujen asennosta riippuen 5-7 litraa satasella. Hyvä puoli näissä on se, ettei kovallakaan polkemisella tahdo saada kuin sen max litran verran lisää kulutusta.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #259 : 12.03.2012, 11:44:51 »
Jep kulutus talvella 6-7 lukemissa, kesällä menee vähemmällä ainakin manuaali. Jakopäähuolto+pumpun hihna kaikkine kilkkeineen 600€ töineen paikallisella huoltamolla, Volvon hinnat varmasti ylittää tonnin, kait. Hinta tosin nopsaan nousee jos öljypumppu vuotaa tai tärinänvaimennus "limppu" pitää vaihtaa- mikä muuten tälle on suositeltu vaihtoväli?

Oma ysiysi- vuosimalli ollut ajossa nyt kolmatta vuotta, Ajettu 375tkm josta n. 90tkm itse rattia ruuvannut. Vaihdettu on:

-eturaidetangon sisemmät päät uusittu
-ulompia raidetangon päitä useampi
-etulakerit
-jakopäähuolto+pumpun hihna+öljypumpun tiiviste, kun vuosi
-kuskin puolen vetarin pää, kahdesti
-hehkut uusittu
-molemmat jarrusatulat eteen
-suodattimia, , öljyjä, nesteitä vaihdettu litratolkulla :) + jarrupaloja

Luotettava peli, pois en aio laittaa vaihtaa vaan päinvastoin puskemaan enemmän rahua mukavuuteen ja kunnossapitoon (eberi, vakkari jne ).


Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #260 : 12.03.2012, 11:54:35 »
Jakopäähuolto+pumpun hihna kaikkine kilkkeineen 600€ töineen paikallisella huoltamolla, Volvon hinnat varmasti ylittää tonnin, kait.
Höpö höpö.   :nohnoh
Viime keväänä kyselin hinnan paikallisesta merkkihuollosta. Reilu 600€ vesipumppuineen sanoi.
Vaikka tuosta tarjouksesta jokin virhekkin löytyis niin ei se tonnia oo missään tapauksessa.

Paikallisia eroja toki voi olla. Näin Huittisissa.

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #261 : 12.03.2012, 11:58:55 »
Höpö höpö.   :nohnoh
Viime keväänä kyselin hinnan paikallisesta merkkihuollosta. Reilu 600€ vesipumppuineen sanoi.
Vaikka tuosta tarjouksesta jokin virhekkin löytyis niin ei se tonnia oo missään tapauksessa.

Paikallisia eroja toki voi olla. Näin Huittisissa.

Toki eroja voi olla, ja hyvä mikäli merkkiliike edullisestikin tekee. Paikallisesta vain kuullut muuta, ja sininen on oman kokemuksen mukaan vain se kauhistus mitä hintoihin tulee.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #262 : 12.03.2012, 12:05:06 »
Toki eroja voi olla, ja hyvä mikäli merkkiliike edullisestikin tekee. Paikallisesta vain kuullut muuta, ja sininen on oman kokemuksen mukaan vain se kauhistus mitä hintoihin tulee.
Joo, ei vaan pidä täällä paikkaansa.
Veloitetaankin sen mukaan mikä aika tehdään, eikä sen mukaan mitä kone näyttää.   ;)

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #263 : 12.03.2012, 22:37:40 »
Joo, ei vaan pidä täällä paikkaansa.
Veloitetaankin sen mukaan mikä aika tehdään, eikä sen mukaan mitä kone näyttää.   ;)

Konetyö Hakala audi A 6 2.5 tdi vm-2000 tehtiin vuonna 2010 jakopään remppa 725e> siitäpä heitin lonkalta joten tonnilla pitäs saada homma pois alta> siis tonnilla saa varmaan tuo  ol aatoksein.> hinnathan laskee koko ajan?
500e saa, mutta varmaa ei liene ainakaan kalliimmissa mestoissa?
No ite kun tekee niin saa ainakin semmosta ku sattuu tulemaan... :pomo:.

Anyway mitä uudempi auto sitä kalliimmat huollot ja varaosat tuppaa olemaan, ainakin useimmiten, olen havainnut.

Näköjään provo toimii vaikka puolivahinko olikin>pahoittelen kömmähdystä, olis pitäny kirjottaa nootta reilusti alle tonnillakin saa... ja audihan on taas huoltohinnottelultaan... hmm.... vaikkapa rotuvolkkari tai olumpiaooppeli..rakkaallahan monta nimeä :P.

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #264 : 13.03.2012, 12:51:42 »
Konetyö Hakala audi A 6 2.5 tdi vm-2000 tehtiin vuonna 2010 jakopään remppa 725e> siitäpä heitin lonkalta joten tonnilla pitäs saada homma pois alta> siis tonnilla saa varmaan tuo  ol aatoksein.> hinnathan laskee koko ajan?

Tämähän on jo sitten se 2,5 V6 moottori.  :juhau:
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #265 : 13.03.2012, 13:19:52 »
Kestävä kones, menee sen ainakin 700 tkm ilman isoja remontteja, jos huolletaan edes jotenkin. Itsellä sama kone Caravellessä, puolimiljoonaa mittarissa (itse ajanut välin 425 tkm - 500 tkm) ja ei hukkaa nestettä/öljyä.

EVRY kannattaa unohtaa, kunnollinen lastutus on parempi vaihtoehto (enemmän voimaa kulutuksen juurikaan kasvamatta) vaikka maksaa reilusti enemmän.

Jakopäärempan teetin vuosi sitten (yksityisellä), hintaa kertyi 1030,- mutta vaihdettiin muutakin kuin remmit ja kiristimet: jakohihna, kiristimet ja rullat, pumpun hihna, vesipumppu, kammen hihnapyörä (toimii värähtelyn vaimentimena, kannattaa vaihtaa koska rikkoutuessaan aiheuttaa konerikon, maksaa reilun satasen), kammen pultti, öljypumpun tiiviste (tämäkin kannattaa vaihtaa aina jakopään remontin yhteydessä, on peltitiiviste eli kiristämällä ei vuoto korjaannu), öljypohjan tiiviste, öljyt, öljynsuodatin, ilmansuodatin, kammen stefa, nokan stefat ja apulaitehihna. Noin 750 olisi maksanut ilman hihnapyörää sekä öljypumpun tiivisteen, öljyjen, ölynsuodattimen ja ilmansuodattimen vaihtoa. Remontti toki onnistuu itse tehdekin mutta vaatii muutaman erikoistyökalun ja mielellään ohjelman, jolla saa tarkistettua pumpun ajoituksen. Joillakin pajoilla ei pumpun ajoitus onnistu ja sitten on käyntiinlähtö ja kulku huonoa.

Alipainepumppu saattaa naputtaa (naputus lakkaa jarrua painettaessa). Saa hiljaiseksi kun ottaa pumpun irti, aukaisee ja putsaa sisältä. Putsaamisen jälkeen on taas useamman kymppitonnin hiljaa, eli ei kannata heti ostaa uutta pumppua. Pumpun ja koneen väliin uusi tiiviste niin ei tiputa öljyä. Jotkut höpöttävät, että naputus johtuu kuluneesta käyttötangosta mutta se ei pidä paikkaansa, naputus johtuu pumpun sisälle päässeestä öljystä. Kolinavaunussa pumppu on ollut puhdistuksen jälkeen 70 tkm hiljaa.

Volvon kopassa olevasta versiosta en tiedä mutta Vokkkarin pakussa on jonkinmoinen tyyppivika hukkaportin kellon irtoaminen, sen seurauksena ei ahtopaineet nouse ja kulku on laiskaa. Omassa kolinavaunussa korjaukseksi riitti uudet pultit hukkaportin kellon kiinnitykseen.

EGR kannattaa tosiaan tulpata, omasta avasin imusarjan ja voi kiesus mitä pikip**kaa imusarjan sisällä oli. Sokea tiiviste löysi tiensä imusarjan ja egr:n väliin.

Kaksoismassavauhtipyörä rupeaa jossakin vaiheessa kolisemaan. Uusi vauhtipyörä maksaa noin 600.

Tuohon omaan on jakopääremontin lisäksi pitänyt tehdä seuraavat remontit omistuksen aikana: hehkutulpat (yksi oli ostaessa pimeä, vaihdoin kaikki) ja suuttimien paluuletkut (tarvikeliikkestä metri sopivaa letkua maksoi vitosen).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #266 : 13.03.2012, 13:42:30 »
Mistä/miten se öljy muuten sinne pumppuun menee?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #267 : 13.03.2012, 14:02:56 »
Mistä/miten se öljy muuten sinne pumppuun menee?

Kannesta, nokka-akseli sitä pumppua käyttää joten sen "työntötangon" tiiviste falskaa? Näin olen asian ymmärtänyt, korjatkaa ihmeessä jos puhun ihan pehmoisia.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #268 : 13.03.2012, 14:14:42 »
Vähän menee OT:ksi, mutta mitä näille 2.5 tdi koneille tapahtuu jos hihna menee poikki? Moottori sillä selvä vai jääkö jotain ehjääkin?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #269 : 13.03.2012, 14:16:19 »
Kannesta, nokka-akseli sitä pumppua käyttää joten sen "työntötangon" tiiviste falskaa? Näin olen asian ymmärtänyt, korjatkaa ihmeessä jos puhun ihan pehmoisia.
Noin mä sen epäilinkin mutta että oikeen tiivistekkin siellä.

Vähän menee OT:ksi, mutta mitä näille 2.5 tdi koneille tapahtuu jos hihna menee poikki? Moottori sillä selvä vai jääkö jotain ehjääkin?
Eikös kannelle saa sanoa   :hello:
En kyllä ihan varma ole.

 

Proturbo  Autodiagnoosi