Kestävä kones, menee sen ainakin 700 tkm ilman isoja remontteja, jos huolletaan edes jotenkin. Itsellä sama kone Caravellessä, puolimiljoonaa mittarissa (itse ajanut välin 425 tkm - 500 tkm) ja ei hukkaa nestettä/öljyä.
EVRY kannattaa unohtaa, kunnollinen lastutus on parempi vaihtoehto (enemmän voimaa kulutuksen juurikaan kasvamatta) vaikka maksaa reilusti enemmän.
Jakopäärempan teetin vuosi sitten (yksityisellä), hintaa kertyi 1030,- mutta vaihdettiin muutakin kuin remmit ja kiristimet: jakohihna, kiristimet ja rullat, pumpun hihna, vesipumppu, kammen hihnapyörä (toimii värähtelyn vaimentimena, kannattaa vaihtaa koska rikkoutuessaan aiheuttaa konerikon, maksaa reilun satasen), kammen pultti, öljypumpun tiiviste (tämäkin kannattaa vaihtaa aina jakopään remontin yhteydessä, on peltitiiviste eli kiristämällä ei vuoto korjaannu), öljypohjan tiiviste, öljyt, öljynsuodatin, ilmansuodatin, kammen stefa, nokan stefat ja apulaitehihna. Noin 750 olisi maksanut ilman hihnapyörää sekä öljypumpun tiivisteen, öljyjen, ölynsuodattimen ja ilmansuodattimen vaihtoa. Remontti toki onnistuu itse tehdekin mutta vaatii muutaman erikoistyökalun ja mielellään ohjelman, jolla saa tarkistettua pumpun ajoituksen. Joillakin pajoilla ei pumpun ajoitus onnistu ja sitten on käyntiinlähtö ja kulku huonoa.
Alipainepumppu saattaa naputtaa (naputus lakkaa jarrua painettaessa). Saa hiljaiseksi kun ottaa pumpun irti, aukaisee ja putsaa sisältä. Putsaamisen jälkeen on taas useamman kymppitonnin hiljaa, eli ei kannata heti ostaa uutta pumppua. Pumpun ja koneen väliin uusi tiiviste niin ei tiputa öljyä. Jotkut höpöttävät, että naputus johtuu kuluneesta käyttötangosta mutta se ei pidä paikkaansa, naputus johtuu pumpun sisälle päässeestä öljystä. Kolinavaunussa pumppu on ollut puhdistuksen jälkeen 70 tkm hiljaa.
Volvon kopassa olevasta versiosta en tiedä mutta Vokkkarin pakussa on jonkinmoinen tyyppivika hukkaportin kellon irtoaminen, sen seurauksena ei ahtopaineet nouse ja kulku on laiskaa. Omassa kolinavaunussa korjaukseksi riitti uudet pultit hukkaportin kellon kiinnitykseen.
EGR kannattaa tosiaan tulpata, omasta avasin imusarjan ja voi kiesus mitä pikip**kaa imusarjan sisällä oli. Sokea tiiviste löysi tiensä imusarjan ja egr:n väliin.
Kaksoismassavauhtipyörä rupeaa jossakin vaiheessa kolisemaan. Uusi vauhtipyörä maksaa noin 600.
Tuohon omaan on jakopääremontin lisäksi pitänyt tehdä seuraavat remontit omistuksen aikana: hehkutulpat (yksi oli ostaessa pimeä, vaihdoin kaikki) ja suuttimien paluuletkut (tarvikeliikkestä metri sopivaa letkua maksoi vitosen).