Elekma  Autoracing

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281600 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #315 : 04.04.2012, 20:39:37 »
Ahdin herää n. 1800-1900 rpm. Siittä se vetää sitten tonne punarajan tuntumaan. Puutuu sitten siellä jossain vasta.   ;)

Savua tulee heti kun polkasee. Mutta ryntäyttämällä konetta useemmin niin ei se svuttele paljon mitään.
Mulla tais loppua vallan kun egr:n tulppas. Muuta isompaa hyötyä mä en siittä vieläkään oo todennu.
Ja ei se savu mua ainakaan häiritte, takana tulijoista en tiedä.   :D

Katin kuoret on oltava paikallaan  sisukset voi iipasta mäelle. Laillista se ei silti ole mutta ei ne katsurit sinne kuorien sisään näe.
Katilla ei tosiaankaan ole mitään vaikutusta savutusarvoon joka mitataan. Ilman sisuskaluja saattaa arvo jopa pudota.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #316 : 04.04.2012, 21:12:23 »
Loppusuoralla oleva vauhtipyörä pitää kolinaa..? Joutokäynnillä, kierroksilla va vedättäessä? Kuuluuko kolina vedättäessä sisälle asti? Escortissa rolisi laatikko aikanaan tosi selvästi pienillä kierroksilla, se tosin oli kovalla pyörällä.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #317 : 04.04.2012, 21:28:56 »
Loppusuoralla oleva vauhtipyörä pitää kolinaa..? Joutokäynnillä, kierroksilla va vedättäessä? Kuuluuko kolina vedättäessä sisälle asti? Escortissa rolisi laatikko aikanaan tosi selvästi pienillä kierroksilla, se tosin oli kovalla pyörällä.

Väsynyt vauhtipyörä pitää ääntä (=jurisee) erityisesti "väännätettäessä" eli isolla vaihteella ja pieniltä kierroksilta lappu lattiaan. Joskus jo hajonnut tai erityisen väsynyt vauhtipyörä voi kolista ihan tyhjäkäynnilläkin.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2012, 21:30:38 kirjoittanut thabandit^ »
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #318 : 04.04.2012, 21:29:52 »
Väsynyt vauhtipyörä pitää ääntä erityisesti "väännätettäessä" eli isolla vaihteella ja pieniltä kierroksilta lappu lattiaan. Joskus jo hajonnut tai erityisen väsynyt vauhtipyörä voi kolista ihan tyhjäkäynnilläkin.

Oletettavasti kuuluu sisällekin..?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #319 : 04.04.2012, 21:32:40 »
Oletettavasti kuuluu sisällekin..?

Tuon väännätysjurinan pitäisi kyllä kuulua ja tuntua sisälle, jos vauhtiksessa oikeasti on vikaa.

Myös tuon tyhjäkäynnin kolinan pitäisi kuulua sisälle, ulos toki kuuluu herkemmin.
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #320 : 04.04.2012, 21:36:26 »
Hyvä. Noin  yleistäen, millä kilometreillä vakiokuntoisista autoista on niitä yleensä hajoillu?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #321 : 05.04.2012, 09:32:55 »
Hyvä. Noin  yleistäen, millä kilometreillä vakiokuntoisista autoista on niitä yleensä hajoillu?

Mulla ei kyllä ole noista kokemusta, mutta karkeasti yleistäisin kaikki 300tkm+ ajetut tuohon kategoriaan. Niillä kilsoilla kun nyt voi jo auto kuin auto prakata paikasta tai toisestakin.

Mutta tuo vauhtipyöräjuttu ei taida kovin vakava tyyppivika olla. Kyseessä enemmänkin kuluva osa, joka väsähtää tarpeeksi käytettynä. Onhan noilla vakiokuntoisilla D5252T-koneisilla autoilla päästelty pitkälti yli 500tkm useilla, joten tuskin kovin pieniä ovat odotettavissa olevat ajokilometrit.  ;)
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #322 : 06.04.2012, 18:30:25 »
Nokivasara hankittu. Ilmeisesti pumpun ajoitus on hiukan pielessä, kulkee kyllä ihan hyvin mutta käynttinlähtö ei ole kiin herkkä kun vois olla. Ei tarvii sahatakaan, samanlai käynnistyy kuin entinenkin, jooskin se oli bensavehje. Tuollainen dieseli kun on kohdallaan niin se kai pitäis käynnistyä heti kun kone lähtee pyörimään?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #323 : 06.04.2012, 19:06:22 »
Kyllä pitäs lähtee yhtä herkästi kuin bensakin. Tosiaan se pumpun ajoitus kannattaa tarkistuttaa.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #324 : 07.04.2012, 11:52:11 »
Tänään täräytin auton käyntiin -10c pakkasella, ilman mitään moottorinlämmityksiä. Tämä siis ihan kokeilumielessä tehty, uusi tuttavuus kun on. Kertahehkutuksella, sahata ei tarvinu sen ihmeemmin kuin lämpimänäkään. Joku sylinteri yskäisi muutaman keran mutta muuten lähti kyllä tosi vaivattomasti käyntiin. Vaikuttaa toistaiseksi ainakin ihan hyvältä yksilöltä.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #325 : 16.04.2012, 15:40:47 »
Onko kellään tietoa kyseisestä pirssistä http://www.auto1.fi/volvo/v70/729962

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #326 : 16.04.2012, 17:22:25 »
Onko kellään tietoa kyseisestä pirssistä http://www.auto1.fi/volvo/v70/729962

Ei oo mutta kuskin penkistä päätellen ajettu vähän enemmän kuin 165tkm..
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #327 : 16.04.2012, 17:25:01 »
Ei oo mutta kuskin penkistä päätellen ajettu vähän enemmän kuin 165tkm..

Juu, kyllä tuossa penkissä on pidempään istuttu. Että auton historiaan kannattaa selvitellä tarkkaan.

Poissa Nahjus

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #328 : 05.05.2012, 12:39:25 »
Tietääkö kukaan mitään tästä: http://www.nettiauto.com/volvo/850/4767944
Käytiin pienellä lenkillä ja moottori tuntui tehottomalta. Puutui siinä 4000 kierroksen jälkeen eikä kiihtynyt enää minnekkään. Mikäköhän lienee vialla?

Poissa pupponen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #329 : 11.05.2012, 23:38:50 »
Taitaapi olla elämäntilanteessa tulossa muutos olen miettinyt v70:n vaihtoa c70:seen, mitähän kaikkea tulisi huomioida, tekniikka on kyllä jo tuttua.
Volvot: Amazon 70 x2, 144 -67, 343 -80, 360 -89, 945 T -95, 850 - 95, 480 -87, 740 -88, nyt v70 -99 Muut: Kupla -62, -67, -74, Kadett -88

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo