Ateho  Elekma

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281532 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #390 : 22.02.2013, 17:04:27 »
C70 t5 kiinnostaisi ja vanhempaa 98-00 vm. olen katsellut, ja varmaankin automaatti kun useimmat vaikuttavat olevan.
Koeajolle lähdettäessä tarvitsee tarkistaa ketjun mukaan erityisesti ainakin seuraavat:
- automaatin öljyt (keltainen tikku?, missä tarkalleen?), jos sameaa ja pahanhajuista niin kävele pois?
- oven tiivisteet
- mittariston varoitusvalot
- kaukosäädin ja jostain syystä erityisesti avainten lukumääräkin?
- selkänojien tiltti-toiminto

Mitäs muuta vinkkiä voitte antaa? Korjatkaa mielellään ylläolevia myös jos olen väärässä.

Automaatin öljytikku:
http://www.matthewsvolvosite.com/images/volvo850_engine_bay.jpg

Jos haisee niin öljyt vaihtoon, riippuu tietty ajetusta kilometrimäärästä.
Itellä oli ostettaessa ajettu jotain reilu 170tkm ja ATF:t oli ruskeeta ja haisi.
Pistin vaihtaen ne ja nyt on ajettu jo n. 320tkm, vieläkin liikkuu, mutta sitä en tiedä kuinka kauan...

Avaimien määrä: uusi avain maksaa abt. 150€, eikä saa kuin Volvolta

Kato ettei tyhjäkäynti humppaa.
Öljytikku kandee nostaa pois koneen käydessä, jos huohottaa pahasti niin sit harkitsisin 2 kertaa.

Helmapeltien kunto eturoiskeläppin takaa. Helmat on saaneet melkoista hiekkapuhallusta, kun läpät on liian lyhyet.

Etupään kolinat.

Poissa SaKo91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #391 : 03.03.2013, 03:50:16 »
Terve vaan. Olen katsellut tommosta S70 vm: 1997, ajettu 212 000km, 2.4 10V. Millanen peli tommonen on tekniikaltaan ja muutenkin yleiseti toimivuudeltaan? Haluaisin teidän kokemuksia kun ei noista uudemmista ja etuvetoisista Volvoista oikein ole itsellä mitään tietoa.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!!!!  :)


Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #392 : 03.03.2013, 12:37:02 »
Terve vaan. Olen katsellut tommosta S70 vm: 1997, ajettu 212 000km, 2.4 10V. Millanen peli tommonen on tekniikaltaan ja muutenkin yleiseti toimivuudeltaan? Haluaisin teidän kokemuksia kun ei noista uudemmista ja etuvetoisista Volvoista oikein ole itsellä mitään tietoa.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!!!!  :)



Itse tykännyt. Ei mikään kilpuri, mutta aina olen perille päässyt.
Moottorin alta katsot, josko on öljyvuotoja. Kampiakselin tiivistekö se oli takana, mikä vuotaa. Tai kysy, onko sitä vaihdettu.
Muutenkin kahlaat tämän topicin läpi niin jotain vinkkeliä varmaan löytyy.

Tuossa, mitä itselleni tehty parin vuoden aikana: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18672.0
Ajettu nyt 260tkm ja 1997 ja 10v.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2013, 12:39:49 kirjoittanut adrock »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #393 : 04.03.2013, 15:04:43 »
olen katsellut 855 ja V70 TDI volvoja ja äsken soitinkin yhdestä V70 TDI:stä.
Mitä mieltä kokeneemmat on? itseä hiukan arvelluttaa.

-vm. -98
-Leimattu 4/2012
-ajettu 362tkm (nokkaremmi vaihdettu 324tkm kohdalla)
-ei huoltokirjaa
-välttävät renkaat
-hinta 1990€ (pyynti 2400€)
-autoliikkeestä
-puskuri halki, kuskin penkissä sanomista, jotain naarmuja konepellissä

Kannattaako moiseen sekaantua? pitäiskö hinnasta vielä tinkiä?
Sen tiedän että nuo volkkarin dieselit on ikiliikkujia, mutta noin niinku muuten.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Boomtown

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • Mitäs sitte?
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #394 : 06.03.2013, 19:36:53 »
Olen täs ostamassa http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5434289   tätä autoo.. Mitä pitäis tarkiten kattoo tosta? Testata luistaako laatikko ylämäessä. Mitäs muuta?


Edit: Ei tullu kauppoja tästä kun ei mennyt leimasta läpi..
« Viimeksi muokattu: 15.03.2013, 14:34:31 kirjoittanut Boomtown »
Ex:    BMW 316 1.8 -87. Volvo 240 2.0 -82. Volvo 740 2.0 -86. Audi 80 1.8 -84. Ford Fiesta 1.1 -89. Ford Taunus 1.8? -82. Ford Escort 1.8 -94. Chrysler Neon 2.0 -97. Renault Megane 1.6 -98. Nissan Primera -99 GT. Mitsubishi Legnum 2.5tt -97. Volvo S40 2.0t -99. Volvo V70 -98 2.5T. Seat Leon -04 1.8t. Vw Golf -95 1.9tdi. Opel Vectra -98. 2.0i.

Nykynen: Volvo S70 2.5Tdi -97.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #395 : 26.03.2013, 15:30:57 »
-
« Viimeksi muokattu: 03.09.2014, 22:38:21 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #396 : 26.03.2013, 15:41:27 »
http://www.nettiauto.com/volvo/850/5114646
Tuleekos kellekkään mitään mietteitä tosta (yksilönä)? Onkos toi auto vielä ihan luotettava vaikka kaikkea lastua ja vaparia yms vaihdettu? Ihan siistiltä näyttää, mutta haiskahtaa(ko) vähän amikselta, jo ton ahtopainemittarin takia vai onko tuo ihan yleistä että noita käytetään suht siisteissä autoissa?

No eihän toi nyt miltään amikselta näytä ensinkään.
Viritetyissä peleissä on aika yleistä (ja varsin järkevää) laittaa erillinen ahtomittari.
"Täysin ruosteton" juu niin varmaan  ;D
-96 mallinen auto, niin varmaan jostain löytyy ruostetta, jos oikein hakemaan aletaan.
Luetettavuudesta on paha mennä sanomaan, mutta ei viritys ainakaan luotettavuutta lisää ja todennäköisesti virin mukana on tullut rivakka ajotapa kaupan päälle, joka ei ainakaan paikkoja säästele.

Jaa niin ja täähän on joku italo 2 litranen, jossa on pelkillä vaparilla, putkistolla ja lastulla otettu 300hp.
Miten mahtaa linnunluut kestää...

ruostettomuus voi toki olla tuon italon ominaisuuksia

Käy koejamassa, niin tiedät paremmin.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2013, 15:49:10 kirjoittanut Justus »

Poissa KORTTARI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #397 : 12.04.2013, 16:48:42 »
Tuossapa: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/5448310 tyylikkään näköinen v70.
Hintakaan ei päätä huimaa. Onko joku tehnyt jo lähempää tuttavuutta?
Volvo 960 3.0 24v   -96
Volvo s70 2.4 10v    -97

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #398 : 12.04.2013, 17:34:18 »
viikko sitte haettiin emännälle saksantuonti 850 sedan -94 2.5 20v tomaatti..muuta en kattonut autosta kuin sen että laatikko vaihtaa hyvin, eikä luista ja moottori ei pöllytä sinistä, noista volvo läpäisi ja ajeltiin volvolla kotiinpäin ja emäntä ollut pelkästään tyytyväinen autoon
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vanha 850 Kannattaako ostaa?
« Vastaus #399 : 14.05.2013, 12:43:21 »
Eli olisin vähän kiinnostunut vanhasta -95 850 2.4 S70 Bensa Automaattivolvosta. Sillä on ajettu n.280tkm ja  ainakin myynti-ilmotuksen mukaan hyvin pidetty ja lootan öljyt ja jakopää äskettäin vaihdettu. Tosi siistin näkönen joka puolelta ja katsastettukin 1.2013. Mutta kun se on jo tosi vanha. 8) 
Mulla on nyt Citroen C5 Sedan 2002 ja vähän epäilyttää noin vanha auto. Siksi kysysin niiden mielipiteitä joilla sellanen on tai joka tietää mahdolliset tyyppiviat yms. En ole vielä ajanut autoa eli en tiedä siitä sen enempää.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: Vanha 850 Kannattaako ostaa?
« Vastaus #400 : 14.05.2013, 16:46:37 »
Eli olisin vähän kiinnostunut vanhasta -95 850 2.4 S70 Bensa Automaattivolvosta. Sillä on ajettu n.280tkm ja  ainakin myynti-ilmotuksen mukaan hyvin pidetty ja lootan öljyt ja jakopää äskettäin vaihdettu. Tosi siistin näkönen joka puolelta ja katsastettukin 1.2013. Mutta kun se on jo tosi vanha. 8) 
Mulla on nyt Citroen C5 Sedan 2002 ja vähän epäilyttää noin vanha auto. Siksi kysysin niiden mielipiteitä joilla sellanen on tai joka tietää mahdolliset tyyppiviat yms. En ole vielä ajanut autoa eli en tiedä siitä sen enempää.

No mulla ainakin 430 tuhatta mittarissa 850 farkussa ja hyvin vörkkii. Re 85lla ajelen ja joskus jopa huollankin pikkasen. Tekee auton työn ja se riittää.. Hiukan joutuu joskus öljyä lisäämään mutta  ei mitenkään litratolkulla. Kova sana, tosin pakun tarpeen vuoksi myynnissä tonnilla kuka tarvii...Jos tuossa aprikoimassasi yksilössä on siisti takaluukku, käsijaru pelaa, alusta on äänetön sorallakin , ei kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa selvästi kolahda moottorin kumityynyt eikä vetarit naputa, niin melko huoletonta menoa tiedossa noilla kilometreillä. Nää on autoja ja ranskikset nakkarilta... Sanoo entinen Rellufanaatikko... 
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Vanha 850 Kannattaako ostaa?
« Vastaus #401 : 14.05.2013, 23:45:22 »

Mulla on nyt Citroen C5 Sedan 2002

Ot, mutta mikäs siinä on vikana kun vaihtaa pitää?

Poissa 740estate

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
v70 2.3R kokemuksia/tietoa?
« Vastaus #402 : 05.06.2013, 18:16:23 »
kiinnostaisi tietää onko kellään kokemuksia hyviä taikka huonoja volvon v70 2.3R manuaali -98 mallista (ajettu n. 270tkm) ? Itelle ois mahdollisesti tulossa vaihossa.

Nykyistä omistajaa ennen auton omistanut olisi puheiden mukaan ainakin laittanut vahvemmat veivit mäntiin, laakeroitu ja tiivistetty.

Onkohan miten varmatoiminen auto / kestävä kone kun tehoja on 300hp 470nm, turbon ahdot 1.3 bar?

 Auto on tuotu italiasta niin mahtaakohan pitää mittarilukema paikkaansa, pystyykö sitä tarkistamaan missään/mitenkään?
« Viimeksi muokattu: 05.06.2013, 18:18:09 kirjoittanut 740estate »

Poissa ^matukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #403 : 22.07.2013, 04:24:34 »
hyvää maanantaista aamuyötä!

v70 mk1 miehet(sekä naiset) kuulolla millasia kokemuksia on ko autosta?
mahtaakohan tuollainen ruotsalainen laatutuote pelästyä matkamittaria joka nuolaisee jo melkein sisäänajon loppua?
eli kyseessä ysikasi v70 mk1 2.5 20v joka maantietä niellyt 485000...ja on manuaalilaatikolla.

tutulta sopuhintaan ellei huokeasti irtoisi kyseinen laite.. :)
« Viimeksi muokattu: 22.07.2013, 04:40:59 kirjoittanut ^matukka »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #404 : 22.07.2013, 10:54:15 »
hyvää maanantaista aamuyötä!

v70 mk1 miehet(sekä naiset) kuulolla millasia kokemuksia on ko autosta?
mahtaakohan tuollainen ruotsalainen laatutuote pelästyä matkamittaria joka nuolaisee jo melkein sisäänajon loppua?
eli kyseessä ysikasi v70 mk1 2.5 20v joka maantietä niellyt 485000...ja on manuaalilaatikolla.

tutulta sopuhintaan ellei huokeasti irtoisi kyseinen laite.. :)
Jos on kohtuu hyvilä öljyillä ajettu ja ei syö sitä öljyä litratolkulla niin miksei.

 

Elekma  Autoracing