Race.fi  Puotilan autokorjaamo

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #405 : 24.09.2013, 18:07:33 »
960:iin tarjottiin nelivetoista -98 V70R:ää vaihdossa, kuulemma nelivedon kulmavaihde ja booriholkki vaihdettu ja muutenkin isolla rahalla kuitteja viime vuosilta. 280tkm ajettu ja automaatilla. Ensinnäkin miten nuo automaatit kestää näissä varsinkin lastutettuna? Kulutus? Käykös näihin samat alustasarjat ym. Kuin etuvetoisiin? Muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?
« Viimeksi muokattu: 24.09.2013, 18:41:03 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #406 : 24.09.2013, 19:23:51 »
960:iin tarjottiin nelivetoista -98 V70R:ää vaihdossa, kuulemma nelivedon kulmavaihde ja booriholkki vaihdettu ja muutenkin isolla rahalla kuitteja viime vuosilta. 280tkm ajettu ja automaatilla. Ensinnäkin miten nuo automaatit kestää näissä varsinkin lastutettuna? Kulutus? Käykös näihin samat alustasarjat ym. Kuin etuvetoisiin? Muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?
alustasarjat on ainakin kiven takana sillä hyväksytyt sarjat on kiven alla, oikeastaan alkuperäiset öhlinsit tai sitten kw taitaa olla ainut vaihtoehto jos leimakelpoisen haluaa  :-\ pitäisi laatikon kestää lastutus mutta siinä se taitaakin olla, semmoinen 300hv taisi olla se kipuraja ??? sjos voisi tietävä täydentää tätä ;)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #407 : 30.09.2013, 16:34:34 »
 Tässä topikissa voi varmaan kysellä osien hankinnastakin sen verta, että millasia kokemuksia porukalla on uretaanipuslista ja mistä kannattaisi tilailla? Onko yleensä asentamisen arvoset ja onnistuuko vaihto kotikonstein? Pahoittelen ylläpito, jos liian offtopic  :-[
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa aksim97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #408 : 20.10.2013, 12:40:06 »
Morjes. Ite oon vielä kortiton, mutta tosiaan volvoja tullut seurattua pienestä pitäen. Nyt tässä olen ihastunut 850-sarjaan. Meilläkin sellanen aikoinaan oli ja lähti talosta 580tkm ajettuna pois.
Mikä  on paras moottori kun otetaan huomioon kulutus/kestävyys/teho?
 Onko kaikkien bensakoneiden kulutus sillä 8-9l/100km maantieajossa?
 Millainen on T-5 kulutus verrattuna esim vapaasti hengittävään 2.4 koneeseen?
 Iskä sano, että meidän farkku 850 oli  kevytperänen, onko näin tosiaan?
 Ilmeisesti ruosteet löytyy tietyistä paikoista aika suurella varmuudella  :D
 Mitäs huomioitavaa kun käy autoa katsomassa? Jotain tiettyä heikkoa kohtaa?

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #409 : 20.10.2013, 23:16:13 »
 Tiivistettynä voisi koneista sanoa, että ei mun tietääkseni suurempaa vikaa missään, turbokoneissa turbokoneen riskit. Turbot ja automaatit kuluttaa suhteessa vapareihin ja manuaaleihin luonnollisesti enemmän, ehkä 1-2 litraa enemmän keskikulutus. Turboautoa ostettaessa kannattaa varautua koneremonttiin jos mittarissa yli 300k, itsellä levisi totaalisesti t-femma kun mittarissa 271k (saksan tuonti, ei varmuutta kilsoista), mutta näkyy lähes 400k ajettua joita ei rempattu. Vapareissa kansivikaa jos ajeltu huonoilla öljyillä, tutulla 300k jälkeen 10-venasesta koneesta  pakoventtiilit ja venttiilinnostimet aivan loppu, toiset ajaa kevyesti puoli miljoonaa.

ABS-boksista kolvaukset murtuu iän myötä, kannattaa starttailla muutaman kerran koeajolla, jos herjaa niin varautuu boksin vaihtoon (volvolta 800e luokkaa), tai kolvaa itse uudestaan (ohjeita löytyy foorumilta).

Automaateissa, etenkin turboissa, öljynvaihto todella tärkeää. Kannattaa huoltokirjasta katsoa koska vaihdeltu. Myös lastutus lisää rasitusta tomaateissa.

Ruosteongelmia ei hirveästi ole osunut silmään. Farkuissa lähinnä takaluukku voi alkaa kukkimaan ja perus kaaret + helmat kannattaa tsekata.

Turboahtimen pikatarkastus: antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ja antaa leipää: Savuttaako sinistä? turbo valmis tai kone väljä.

Kokonaisuutena erittäin hyviä autoja jos huoltohistoria on kunnossa. Ylläolevat ne yleisimmät viat mitä tulee mieleen. Turboautoa hankkiessa kannattaa tosiaan varautua pieniin ja isompiin remppoihin, eli jonkin verran osaamista olisi hyvä olla, täältä saa hyvin apuja tarvittaessa. Toimiessaan ollut toi t-vitonen erittäin hyvä auto.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa aksim97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #410 : 22.10.2013, 01:04:15 »
Tiivistettynä voisi koneista sanoa, että ei mun tietääkseni suurempaa vikaa missään, turbokoneissa turbokoneen riskit. Turbot ja automaatit kuluttaa suhteessa vapareihin ja manuaaleihin luonnollisesti enemmän, ehkä 1-2 litraa enemmän keskikulutus. Turboautoa ostettaessa kannattaa varautua koneremonttiin jos mittarissa yli 300k, itsellä levisi totaalisesti t-femma kun mittarissa 271k (saksan tuonti, ei varmuutta kilsoista), mutta näkyy lähes 400k ajettua joita ei rempattu. Vapareissa kansivikaa jos ajeltu huonoilla öljyillä, tutulla 300k jälkeen 10-venasesta koneesta  pakoventtiilit ja venttiilinnostimet aivan loppu, toiset ajaa kevyesti puoli miljoonaa.

ABS-boksista kolvaukset murtuu iän myötä, kannattaa starttailla muutaman kerran koeajolla, jos herjaa niin varautuu boksin vaihtoon (volvolta 800e luokkaa), tai kolvaa itse uudestaan (ohjeita löytyy foorumilta).

Automaateissa, etenkin turboissa, öljynvaihto todella tärkeää. Kannattaa huoltokirjasta katsoa koska vaihdeltu. Myös lastutus lisää rasitusta tomaateissa.

Ruosteongelmia ei hirveästi ole osunut silmään. Farkuissa lähinnä takaluukku voi alkaa kukkimaan ja perus kaaret + helmat kannattaa tsekata.

Turboahtimen pikatarkastus: antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ja antaa leipää: Savuttaako sinistä? turbo valmis tai kone väljä.

Kokonaisuutena erittäin hyviä autoja jos huoltohistoria on kunnossa. Ylläolevat ne yleisimmät viat mitä tulee mieleen. Turboautoa hankkiessa kannattaa tosiaan varautua pieniin ja isompiin remppoihin, eli jonkin verran osaamista olisi hyvä olla, täältä saa hyvin apuja tarvittaessa. Toimiessaan ollut toi t-vitonen erittäin hyvä auto.

Ok. Manuaalina oon aatellu autoni hankkia, turbokin olis ihan mukava, mutta tietysti ihan fiksu kone tuo 2.4 20v. Musta ja farmari mustilla nahkoilla tähän soppaan niin ollaan lähellä täydellisyyttä ;)

Poissa mtl69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • Merkkiuskollinen
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #411 : 28.10.2013, 22:01:51 »
Terve,
En tiedä tuliko oikeaan osioon mutta kysytään kuitenkin,eli olen laittamassa Volvo 850 ja kyselisin onko kellään tietoa kyseistä autosta,onko jonku foorumilaisen entin tai jonkun tutun.

Käytettyhän on aina arvoitus mutta jos on tosin jonkun entinen autoa niin tiedosta kiitollinen ettei nyt aivan pommi olisi.

Linkki autolle:

http://www.nettiauto.com/volvo/850/5949226
Autot:
Volvo V70 2.4 -07 Classic
Volvo XC60 D3 -11 Rdesign

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #412 : 30.10.2013, 21:51:45 »
Ihan siistiltä vaikuttaa kuvissa, mutta suosittelisin ostamaan tolla hinnalla yksityiseltä, jos vain suinkin on mahdollista.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #413 : 01.11.2013, 13:23:36 »
Mitä sanoo viisaat, kannattaako ostaa hyvin huollettua automaattivolvoa kun siihen ei ole ikinä vaihdettu automaatin öljyjä ja autolla on ajettu 400tkm? En vielä ajanut autoa, mutta kuulemma toimii hyvin. Huoltokirja on täynnä leimoja ja auto on ollut firman nimissä ja aina huollettu ajallaan.
Auto on S70 1998 2.5 automaatti.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #414 : 01.11.2013, 13:25:48 »
Mitä sanoo viisaat, kannattaako ostaa hyvin huollettua automaattivolvoa kun siihen ei ole ikinä vaihdettu automaatin öljyjä ja autolla on ajettu 400tkm? En vielä ajanut autoa, mutta kuulemma toimii hyvin. Huoltokirja on täynnä leimoja ja auto on ollut firman nimissä ja aina huollettu ajallaan.
Auto on S70 1998 2.5 automaatti.

Tuossa lihavoidussa kohdassa on mun mielestä ristiriita. Ei sitä ole hyvin huollettu, jos koskaan ei ole vaihdettu automaatin öljyjä.

Miksei sitä uskalla ostaaa, mutta henkisesti/lompakon suhteen kannattaa varautua vaihtamaan laatikko tai remppaamaan se.

V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #415 : 01.11.2013, 13:42:30 »
Niinhän se on. Tarkotin hyvin huolletulla, että huoltokirja on täynnä leimoja jotka jatkuu takasivun tyhjillä sivuilla. Taidan kuitenkin jättää ton lootan takia. Ei sitä jännitystä taida hermo kestää.  ;)
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #416 : 09.11.2013, 12:40:41 »
960:iin tarjottiin nelivetoista -98 V70R:ää vaihdossa, kuulemma nelivedon kulmavaihde ja booriholkki vaihdettu ja muutenkin isolla rahalla kuitteja viime vuosilta. 280tkm ajettu ja automaatilla. Ensinnäkin miten nuo automaatit kestää näissä varsinkin lastutettuna? Kulutus? Käykös näihin samat alustasarjat ym. Kuin etuvetoisiin? Muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?

Nyt tulee kyllä myöhässä vastausta. :-\

Laatikko kestää vakiona n400nm hiukka enemmankin.
Saa vahvistettua, eli yksi kitkalevy lisää, = 500nm ->

Itsellä ei ole ollut mitään laatikkomurheita, kun menty n.300hv/400nm lukemilla.

Madallussarjoja ei ole ensimmäistäkään tuv hyväksyttyä nelikkoon.
Eteen käy samat iskarit mitä etuvetoonkin, taakse sitten omansa.
Tosin, ei tuo ärrä nelikko kauhen korkea ole vakionakaan.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #417 : 21.11.2013, 18:17:28 »
Onko 850 R ja T-5R valmistusmääristä jossain koostetta, värin ja korimallin mukaan vuosittain jaoteltuna? Mistäs löytyikään se linkki valmistenumeron lukuun, jotta saa tarkitstettua että kaikki täsmää. :juhau:
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #418 : 21.11.2013, 20:12:19 »
Onko 850 R ja T-5R valmistusmääristä jossain koostetta, värin ja korimallin mukaan vuosittain jaoteltuna? Mistäs löytyikään se linkki valmistenumeron lukuun, jotta saa tarkitstettua että kaikki täsmää. :juhau:
www.volvoclub.org.uk/vin_850.shtml

Tätäkö haettiin?

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #419 : 21.11.2013, 20:43:22 »
www.volvoclub.org.uk/vin_850.shtml

Tätäkö haettiin?

Kyllä. Oliko tossa VIN:ssä eroteltu ollenkaan auton mallia? Esim. T5/T-5R/R Ainakaan tuossa ohjeessa ei siis ole.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

RallyBaron  Samppasport