Ateho  Elekma

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #435 : 12.12.2013, 15:25:56 »
Eksynyt lammas palaa kotiin, eli 1,5 vuotta nismoilua saa nyt riittää ja Volvo alle, kiitos...

Tämänhetkiseen elämäntilanteeseen ja fiilikseen näyttäisi sopivan parhaiten V70 mk1, diesel automaattivaihteilla. Luettu on unirytmi vituralleen kaikenlaista juttua näistä ja luulenpa, että yksilö jonka koeajoin eilen olisi hyvä ostos. Kyseinen urheiluvaunu ;D on vm 1999, 400 tkm ajettu, oikein siisti ja hyvin pidetyn oloinen. Laatikkoöljyt nätin punaiset eikä palaneen käryä, ja vaihdosta löytyi kuitti - määrästä päätellen huuhtelemalla vaihdettu. Myös ajossa loota toimi moitteetta. Alatukivarret vaihdettu oliko vuosi sitten. Ei kolinoita ja jämäkän oloinen alusta ja ohjaus.

Miinuksina olisikin sitten että jakopäähommat on edessä (en muista kuinka pian), apukuskin lasinnostimen nappi ei toimi, kesärenkaat loppu ja ilmastointi polttaa sulaketta (kuulemma ilmastointi muuten toimisi). Mikään näistähän nyt ei varsinaisesti ole kovin paha juttu, ilmastoinnin vikakin lienee lukemani perusteella suht iisi setviä, mutta kuitenkin. Auto on just katsastettu, käkkäristä jäi kiinni (ero eri puolilla) mutta muuten puhdas paperi (myyjä hoitaa uusinnan). Vähän traktorimainen jyrinä paikallaan vaihde päällä, mutta omilla kokemuksilla vanhoista dieseleistä en kauheasti säikkynyt - olisiko syytä? Kone käy kuitenkin nätisti ja vetää sekä starttaa hyvin.

Menen katsomaan autoa uudestaan perusteellisemmin viikonloppuna, joten olisikohan kertomani perusteella jotain mitä olisi syytä vielä kattella tarkemmin? Ajattelin vertailun vuoksi yrittää ehtiä käydä koeajamassa vastaavia jos pk-seudulta tai jostain tästä kiertueen varrelta löydän, myös uudempikorista.

Kiitos avusta jo etukäteen :)

Viikonloppu lähestyy ja taidan yhä tarvita rohkaisua kaupantekoon...  :-\ Yleensä olen varmempi, ja periaatteessa olen jo päättänyt sen ostaa, mutta kai se vielä vähän mietityttää kun kokemus on rajautunut takavetoisiin. 2500 on periaatteessa sovittu hinnaksi jo (auto ei ole julkisessa myynnissä enää). Eihän se liikaa ole (?), mutta se ilmastointi, ja meneehän tuohon vielä 400-500 kesänakkeihin ainakin... (16-tuumaset Volvon orkkis alut)

Oon muuten nähnyt kahta eri jakohihnan vaihtoväliä, 120 ja 90 tkm. Kumpi tähän pätee? Pumpun hihna on muuten vaihdettu n. 4000 km sitten.
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #436 : 12.12.2013, 15:48:48 »
Viikonloppu lähestyy ja taidan yhä tarvita rohkaisua kaupantekoon...  :-\ Yleensä olen varmempi, ja periaatteessa olen jo päättänyt sen ostaa, mutta kai se vielä vähän mietityttää kun kokemus on rajautunut takavetoisiin. 2500 on periaatteessa sovittu hinnaksi jo (auto ei ole julkisessa myynnissä enää). Eihän se liikaa ole (?), mutta se ilmastointi, ja meneehän tuohon vielä 400-500 kesänakkeihin ainakin... (16-tuumaset Volvon orkkis alut)

Oon muuten nähnyt kahta eri jakohihnan vaihtoväliä, 120 ja 90 tkm. Kumpi tähän pätee? Pumpun hihna on muuten vaihdettu n. 4000 km sitten.
Ainakin pikaisella Googlauksella bensakoneissa jakohihnan vaihtoväli 120tkm ja dieselissä 90tkm. Dieselissä pumpunhihnan vaihtoväli 40tkm.
Vähän tein hintavertailua nettiautossa ja vaikuttaisi siltä, että hinta 2500€ ihan asiallinen, kun katsoo kilometrejä. Olivat siellä melkein kaikki 500tkm ajettua tuossa hintahaitarissa.
Itseä vähän hirvittäisi ostaa noin "paljon" ajettu auto, mutta kai se diesel sitten kestää ELK . Ton hintaisessa autossa tuskin arvo hirveästi tippuu enään.
Jos laitat noi pikku viat kuntoon, niin varmasti ihan luotettava peli. Tässsä perheessä kun on ostanut 30t€ auton, niin on siihenkin yleensä pari tonnia mennyt ekan kesän jälkeen...
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #437 : 12.12.2013, 16:08:18 »
Ainakin pikaisella Googlauksella bensakoneissa jakohihnan vaihtoväli 120tkm ja dieselissä 90tkm.

Vähän tein hintavertailua nettiautossa ja vaikuttaisi siltä, että hinta 2500€ ihan asiallinen, kun katsoo kilometrejä. Olivat siellä melkein kaikki 500tkm ajettua tuossa hintahaitarissa.

Itseä vähän hirvittäisi ostaa noin "paljon" ajettu auto, mutta kai se diesel sitten kestää ELK . Ton hintaisessa autossa tuskin arvo hirveästi tippuu enään.
Jos laitat noi pikku viat kuntoon, niin varmasti ihan luotettava peli. Tässsä perheessä kun on ostanut 30t€ auton, niin on siihenkin yleensä pari tonnia mennyt ekan kesän jälkeen...

Ahaa.. Kiitos! Kysyin siksi kun muistelin nähneeni jossain diesel-keskustelussa (ehkä jossain muualla kuin vrcf:ssa) puhuttavan vuosimallista tuon vaihtovälin yhteydessä. Liekö sitten mk I vs mk II ollut se keskustelu... Löysin tarkat luvut, 26 tkm ajaa vielä jakopäällä eli ei se nyt niin hirmu lähellä ollutkaan. :)

Itse kattelin myös ettei tuon hinnan pitäisi yli olla, etenkin kun on juuri leimattu peli kyseessä. Tokihan noissa nettiauton ilmoissa voi olla tinkivaraakin.

Vähän se tietty aina jännittää paljon ajettu ostaa, mutta saman verran ajetun lankun kerran ostaneena tuo V70 tuntui siihen verrattuna kuin olisi alle 200 tkm lasissa. 8)

Auto on muuten rahoitusliikkeen nimissä, joutuu vissiin hieman olemaan tarkkana kaupanteossa. Jos on kokemusta miten tuo kannattaa hoitaa, vinkkejä otetaan vastaan. Ajattelin että jos maksaisi erotuksen myyjälle ja siirtäisi vaan rahoituksen omiin nimiin. Jos tämä siis käy myyjälle, joka ehdotti että maksaa jäljellä olevat pois ja rahoitusliike lähettää mulle rekisteriotteen. Haistan siinä riskin, vaikka myyjä rehdiltä ja hyvältä tyypiltä vaikuttaakin.
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #438 : 12.12.2013, 16:13:21 »
Ainakin pikaisella Googlauksella bensakoneissa jakohihnan vaihtoväli 120tkm ja dieselissä 90tkm. Dieselissä pumpunhihnan vaihtoväli 40tkm.
Vähän tein hintavertailua nettiautossa ja vaikuttaisi siltä, että hinta 2500€ ihan asiallinen, kun katsoo kilometrejä. Olivat siellä melkein kaikki 500tkm ajettua tuossa hintahaitarissa.
Itseä vähän hirvittäisi ostaa noin "paljon" ajettu auto, mutta kai se diesel sitten kestää ELK . Ton hintaisessa autossa tuskin arvo hirveästi tippuu enään.
Jos laitat noi pikku viat kuntoon, niin varmasti ihan luotettava peli. Tässsä perheessä kun on ostanut 30t€ auton, niin on siihenkin yleensä pari tonnia mennyt ekan kesän jälkeen...
Pakko nyt puuttua asiaan. Uudemmassa X70 dieselissä(-99 eteenpäin) on kyllä hihnanvaihto 120tkm ja pumpun 60tkm. Vanhemmassa vastaavat lukemat 90/45. Ja sitten pitää muistaa se aika, 4 vuotta.
Mulla on tuossa -00 mallinen jolla ajettu vasta 413tkm. Komeesti pelittää ja automaattikin vaihtaa nätisti.

Hinta on ehkä passeli. Omaani en tuolla hintaa myisi.  :pomo:

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #439 : 12.12.2013, 16:28:25 »
Pakko nyt puuttua asiaan. Uudemmassa X70 dieselissä(-99 eteenpäin) on kyllä hihnanvaihto 120tkm ja pumpun 60tkm. Vanhemmassa vastaavat lukemat 90/45. Ja sitten pitää muistaa se aika, 4 vuotta.
Mulla on tuossa -00 mallinen jolla ajettu vasta 413tkm. Komeesti pelittää ja automaattikin vaihtaa nätisti.

Hinta on ehkä passeli. Omaani en tuolla hintaa myisi.  :pomo:

Eli se on 120 tkm, tosin taitaa tuo vuosiraja tulla ensin vastaan mun kilsoilla. Mukavaa silti :)

Enköhän minä kaupat tee, jos vaan läpäisee tarkemman syynin vielä. Kiitoksia myös  :pomo: lle
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #440 : 12.12.2013, 17:15:46 »
Pakko nyt puuttua asiaan. Uudemmassa X70 dieselissä(-99 eteenpäin) on kyllä hihnanvaihto 120tkm ja pumpun 60tkm. Vanhemmassa vastaavat lukemat 90/45. Ja sitten pitää muistaa se aika, 4 vuotta.
Mulla on tuossa -00 mallinen jolla ajettu vasta 413tkm. Komeesti pelittää ja automaattikin vaihtaa nätisti.

Hinta on ehkä passeli. Omaani en tuolla hintaa myisi.  :pomo:
Tosiaan unohdin mainita, että toi 90tkm oli vain -98 asti. Puhetta oli vain mk1 V70, niin en tajunnut kysyä vuosimallia.
Jos se auto vaikuttaa hyvältä, niin osta pois vaan :)!
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #441 : 12.12.2013, 19:37:47 »
Eli se on 120 tkm, tosin taitaa tuo vuosiraja tulla ensin vastaan mun kilsoilla. Mukavaa silti :)

Enköhän minä kaupat tee, jos vaan läpäisee tarkemman syynin vielä. Kiitoksia myös  :pomo: lle
Ajomäärään ei kannata takertua jos muuten on OK!

Tosiaan unohdin mainita, että toi 90tkm oli vain -98 asti. Puhetta oli vain mk1 V70, niin en tajunnut kysyä vuosimallia.
Jos se auto vaikuttaa hyvältä, niin osta pois vaan :)!
Vuosimalli oli eekone:n ekassa kyssärissä.  ;)

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #442 : 12.12.2013, 19:42:46 »
Ajomäärään ei kannata takertua jos muuten on OK!

Jep! Soitin äsken myyjälle, huomenna nähään miten käy... Jännää :)
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #443 : 13.12.2013, 09:22:47 »
Jep! Soitin äsken myyjälle, huomenna nähään miten käy... Jännää :)
hyvin siinä käy. Tdi-koneet on lujia, mulla lähentelee 600 tkm ja tuttavalla 2kpl s80 yli 700tkm ajettu. Helpoin tarkistus koneelle on ku laittaa käyntii ja polkasee kaasua, niillä kuulee ja näkee jo yleisimmät vikakohat. Alipainepumppu tikittelee semmoseen säännöllisen epäsäännölliseen rytmiin jos alkaa olee entinen, putken päästä tulee terveessä autossa sellanen hento musta pöllähys ku polkasee. Koneen käynnin ei pitäs kuulostaa kovin terävältä, normaali ääni on semmonen "länkytys" :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #444 : 13.12.2013, 14:46:30 »
hyvin siinä käy. Tdi-koneet on lujia, mulla lähentelee 600 tkm ja tuttavalla 2kpl s80 yli 700tkm ajettu. Helpoin tarkistus koneelle on ku laittaa käyntii ja polkasee kaasua, niillä kuulee ja näkee jo yleisimmät vikakohat. Alipainepumppu tikittelee semmoseen säännöllisen epäsäännölliseen rytmiin jos alkaa olee entinen, putken päästä tulee terveessä autossa sellanen hento musta pöllähys ku polkasee. Koneen käynnin ei pitäs kuulostaa kovin terävältä, normaali ääni on semmonen "länkytys" :)
Ei se alipainepumppu silti entinen ole. Kaipaa vain puhdistusta.  :pomo:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #445 : 13.12.2013, 22:30:25 »
Ei se alipainepumppu silti entinen ole. Kaipaa vain puhdistusta.  :pomo:
tai prikan jousen väliin. Mutta ostaessa hyvä tietää että jos kuuluu se tikitys niin se tulee alipainepumpusta :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #446 : 13.12.2013, 22:32:42 »
tai prikan jousen väliin. Mutta ostaessa hyvä tietää että jos kuuluu se tikitys niin se tulee alipainepumpusta :)
Kyllä, kuuluu pumpusta. Korjaus keino on se että poistaa öljyt väärästä paikasta. Ja ei tarvi prikkoja lisäillä.
Toki toinen asia on se, että se on tehoton.

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #447 : 17.12.2013, 12:05:50 »
Kaupat sovittu. :)
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa LasseE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #448 : 26.01.2014, 17:41:27 »
Millainen auto tuollainen c70 on 2.0t koneella? Kiinnostaisi mm.mahdollinen virityspotentiaali ja kestävyys? Tuollainen olisi kenties tiedossa vai kannattaako suunnata katseet suosiolla t5;versioon..?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #449 : 27.01.2014, 20:50:43 »
Millainen auto tuollainen c70 on 2.0t koneella? Kiinnostaisi mm.mahdollinen virityspotentiaali ja kestävyys? Tuollainen olisi kenties tiedossa vai kannattaako suunnata katseet suosiolla t5;versioon..?
kannattaa

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron