Race.fi  Puotilan autokorjaamo

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281568 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #465 : 17.02.2014, 23:06:43 »
Mitäs tota kun oon kuullu että alkupään C70:set on huonoja? Onko vuoden2000 C70:sessä pikkuviat korjailtu? Suomesta nyt ei tahdo löytää kuin 98-99vuoden C70:siä  :-\ Ruotsista löysin yhden hyvännäköisen vm2000 T5:sen joka rupesi kiinnostamaan.
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #466 : 17.02.2014, 23:33:27 »
Mitäs tota kun oon kuullu että alkupään C70:set on huonoja? Onko vuoden2000 C70:sessä pikkuviat korjailtu? Suomesta nyt ei tahdo löytää kuin 98-99vuoden C70:siä  :-\ Ruotsista löysin yhden hyvännäköisen vm2000 T5:sen joka rupesi kiinnostamaan.
paskapuhetta, ei ne sen huonompia ole kuin muutkaan x70:t, kori on vaan hieman eri. tekniikka on hyvin pitkälle samaa kuin muissakin 70:ssä. Jos pikkuviat ei oo noista tähän päivään mennessä korjattu, ihmettelen.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #467 : 18.02.2014, 00:24:13 »
Sen erityisempi vikojen suhteen oikeastaan kun muutkaan korit tosiaa. Mitä nyt karmiton ikkuna rakenne ovissa saattaa suhista herkemmin vanhemmiten ja penkkien kaato mekanismin vaijerit venyy tai joku siellä irtoaa. Mutta nuo nyt on ominaisuuksia tolle kopalle. Muuten sen erikoisempi vioiltaan ollut oma kun muutkaan seitenkympit.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #468 : 18.02.2014, 12:04:00 »
Sen erityisempi vikojen suhteen oikeastaan kun muutkaan korit tosiaa. Mitä nyt karmiton ikkuna rakenne ovissa saattaa suhista herkemmin vanhemmiten ja penkkien kaato mekanismin vaijerit venyy tai joku siellä irtoaa. Mutta nuo nyt on ominaisuuksia tolle kopalle. Muuten sen erikoisempi vioiltaan ollut oma kun muutkaan seitenkympit.

Vaijeri joko menee poikki sieltä nipan juuresta tai sitten se vaan pääsee muljahtaan irti sieltä pidikkeestään.
Venyvätkin ne toki, mutta se ongelma esiintyy paremminkin siinä siirtomekanismissa, kun työntää selkänojaa eteenpäin.
En tiedä sitten miten sähköpenkissä on tuo kallistus toteutettu? Onko siinäkin joku hiton katkeava vaijeri?
Mutta kyllä ne aikansa kestää ja uusia vaijereita saa kaupasta, vähn paska vaihtaa, mutta ei kuitenkaan ole ylivoimainen jopi.
Eikäö se ole uudemmissa ton koppasissa sen kummallisempi systeemi.

Poissa Jazka87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Kasipätkä Wagon!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #469 : 22.02.2014, 14:19:37 »
En viitsinyt uutta ketjua aloittaa niin päätin kirjoitella tänne, huomenna ois tarkoitus mennä ostamaan 94vm. 2.4l 850 farmaria, katsomassa on käyty ja autoa syynätty, huomenna myyjä palaa viikonloppu reissusta niin olisi tarkoitus tehdä kaupat. 850 olisi toinen Volvo itselleni. Aikaisempi oli 90vm 740. Kun kerta tuosta öljynlaadusta on ollut vääntöä niin onkohan täyssynteettinen 5W40 moottoriöljy hyvä vaihtoehto? 5W40:set meinasin sinne laittaa+uuden filsun, jäähdytinesteiden vaihto (ilmeisesti G12 punainen?), tulpat (suosituksia?) ja jossain vaiheessa laatikonöljyt. kyseessä siis manuaaliloota. Koneena siis tuo 2.4l 103kw/140hp versio. Nuo nyt ainakin meinasin tehdä aluksi ja pelata niiden kanssa varman päälle. pitänee sitten vielä katsoa että miltä jarru ja kytkinnesteet vaikuttaa. Onneksi on tallipaikka ja vehkeet missä laittaa. Muutenkin tykkään pitää autoni kunnossa ja huollettuna.

Poissa Jazka87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Kasipätkä Wagon!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #470 : 23.02.2014, 12:07:06 »
ja mitäs kannattaa ottaa huomioon kun tekee forte pesun? olisko parempi laittaa eka jotkut halpisöljyt kuin laittaa sitä fortea suoraan sinne öljytilaan vanhan öljyn sekaan? ja onko kellään kokemuksia Fuel system cleaneristä?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #471 : 23.02.2014, 14:03:19 »
ja mitäs kannattaa ottaa huomioon kun tekee forte pesun? olisko parempi laittaa eka jotkut halpisöljyt kuin laittaa sitä fortea suoraan sinne öljytilaan vanhan öljyn sekaan? ja onko kellään kokemuksia Fuel system cleaneristä?
me tehtiin dieselillä tuo pesu. öljyt pois, 8 l dieseliä tilalle, 5 min hyrskyttely tyhjäkäynnillä. Kammottavaa moskaa tuli eka kerralla, toisella kerralla jo paljon puhtaampi. koneen käyntiki tasottu :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa ceebbari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • V70 2.4 20v -01
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #472 : 24.02.2014, 07:24:48 »
me tehtiin dieselillä tuo pesu. öljyt pois, 8 l dieseliä tilalle, 5 min hyrskyttely tyhjäkäynnillä. Kammottavaa moskaa tuli eka kerralla, toisella kerralla jo paljon puhtaampi. koneen käyntiki tasottu :)

Aika rohkeaa toimintaa sanoisin  :o :o
V70 2.4 20v

Poissa Jazka87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Kasipätkä Wagon!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #473 : 24.02.2014, 19:57:37 »
Nyt on sitten 850 pihassa :pomo: kerkesin käydä jo tallilla tekee forte pesun öljynvaihdon yhteydessä, purkin ohjeiden mukaan tein.
Samalla vaihdoin tulpat ja ilmanputsarin. Aurauskulmat pitäis käydä säädättääs jossain. Oisko kellään hyvää vinkkiä antaa missä Hyvinkäällä sais suht huokeesti tehty nelipyöräsuuntauksen?`Paikat meinasin käydä kyl eka tallil herkistää niin siinäkin jo säästää kun ei asentajan tarvi liuotella paikkoja.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #474 : 24.02.2014, 20:30:03 »
Aika rohkeaa toimintaa sanoisin  :o :o
millä tavalla rohkeaa sun mielestä? :) dieselki on öljyä. Ja erittäin hyvä pesuaine.. moottorinpesuainekki koostuu enimmäkseen kerosiinista.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #475 : 24.02.2014, 20:32:22 »
millä tavalla rohkeaa sun mielestä? :) dieselki on öljyä. Ja erittäin hyvä pesuaine.. moottorinpesuainekki koostuu enimmäkseen kerosiinista.

Kyllähän nuo kaikki moottorin pesu/huuhdonta-aineet mitä itse nähnyt haissut enemmän tai vähemmän löpöltä.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #476 : 24.02.2014, 21:42:39 »
Kyllähän nuo kaikki moottorin pesu/huuhdonta-aineet mitä itse nähnyt haissut enemmän tai vähemmän löpöltä.
mä pesin ennen dieselvetureiden moottoreita työkseni. Tehokkain pesuaine sisälsi 93% kerosiinia. Kerosiiniha on käytännössä vaan rasvatonta dieseliä. Tuli siellä tutuks hajut ja aineet :buck2:
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Jazka87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • Kasipätkä Wagon!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #477 : 27.02.2014, 08:51:12 »
Tarkoituis ois päivittää ajovaloumpioiden lasit uusiin ja samalla tiivisteet niin onkos ehdotuksia millaisia suosittelette? Autona Siis Volvo 850 farkku 94vm. 2.4 bensa :P

Poissa meldoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #478 : 04.03.2014, 19:18:24 »
Dodiin eli uusi täällä foorumilla ja toivon suunnan antoa... On tässä mietteissä v 70 osto (1koppanen) ku luotettava toyota mennyt liian pieneksi autoksi perheen lisäyksen vuoksi.

Mutta kysymys onkin karusti sanottuna kannattaako 300tkm v70 2.4-2.5 bensakoneella vm 97-99 edes ostaa jos kuvitellaan hinta haarukkana 1000-3000euroa vai suosiolla etsiä jotain muuta?

Volvot kiinostaisi kyllä vaikka mitään tietoa ei itselläni ole, jonka takia eksyin tänne foorumeille kysymään viisaamilta ja kokeneemilta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #479 : 04.03.2014, 20:11:31 »
Dodiin eli uusi täällä foorumilla ja toivon suunnan antoa... On tässä mietteissä v 70 osto (1koppanen) ku luotettava toyota mennyt liian pieneksi autoksi perheen lisäyksen vuoksi.

Mutta kysymys onkin karusti sanottuna kannattaako 300tkm v70 2.4-2.5 bensakoneella vm 97-99 edes ostaa jos kuvitellaan hinta haarukkana 1000-3000euroa vai suosiolla etsiä jotain muuta?

Volvot kiinostaisi kyllä vaikka mitään tietoa ei itselläni ole, jonka takia eksyin tänne foorumeille kysymään viisaamilta ja kokeneemilta.
Kilometrilukema itsessään ei ole paha, jos auto asiallisesti huollettu. 2,4 vaparissa ainaki ollut tyyppivikana sähkönen kaasuläppä, eli olisi plussaa jos se on vaihdettu jossain kohtaa. Jos koeajolla epämääräistä käytöstä tyhjäkäynnillä ja esim. painaessa kytkin pohjaan kesken ajon => auto meinaa sammua = kaasuläppä valmis.

2,5t malleissa (ainakin) VVT- vikoja (vvt- pyörä ja solenoidi), kannattaa kuunnella ylimääräisiä ääniä konehuoneesta ja tarkistaa mahdolliset öljyvuodot nokka-akselien läheisyydestä. Kallis korjata, vaatii erikoistyökalun.

Mittaristoissa on juotosvikoja, eli kaikki srs-, abs- yms merkkivalot saattavat johtua juotosviasta. Tästä syystä autolla olisi hyvä heittää kunnon lenkki, jotta näkee syttyykö merkkivaloja.

ABS- boksien juotosviat. En tiedä onko yhtä laajalta kuin 850- malleissa, mutta jokusia ilmeentynyt. Absit ei toimi ja herjaa vikakoodia. Kallis osa, pystyy itse kolvaamaan uusiksi, jos sorminäppäryys riittää.

Alustassa ei muuta heikkoa kuin koiranluut, joita menee aika usein. Toki, lähes jokaisen painavan auton ongelma, eikä kallis korjata.

Manuaalilaatikot ja kytkimet kestäviä, automaattilaatikoiden kohtaalla tarkkana ! Kannattaa mittatikusta vähä haistaa öljyä, jos palaneen hajusta, on laatikkokin ottanut luultavasti osumaa. Öljyt tulisi olla vaihdettuna pariin otteeseen ainakin tuohon 300k mennessä.

Täydentäkää muut, tuossa nuo kalleimmat jutut mitä mieleen tuli. Toivottavasti oli apua !
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

 

RallyBaron  Samppasport