Futurez  Kulkukoira

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 281586 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #480 : 04.03.2014, 20:39:17 »
Alatukivarret kans lisäks tuohon. Palloniveltä ei voi vaihtaa erikseen. Jos sinne on laitettu halvinta mahdollista niin saattaa olla ettei pallo kestä vuottakaan.
Ja kytkin "remppaa" joutuu jossakin vaiheessa tekemään kun kytkinakseli jumittaa. Se ei silti tarkota että kykimessä vikaa on.
Automaatti on kestävä jos sinne vaan on öljyjä vaihdeltu riittävästi. Huoltokirjasta katsoa onko merkintöjä, sanottuun sanaan ei kannata silmittömästi luottaa. Jos öljyt on mustuneet ja/tai haisee palaneelle, jätä kaupat.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #481 : 04.03.2014, 20:57:24 »
Kilometrilukema itsessään ei ole paha, jos auto asiallisesti huollettu. 2,4 vaparissa ainaki ollut tyyppivikana sähkönen kaasuläppä, eli olisi plussaa jos se on vaihdettu jossain kohtaa. Jos koeajolla epämääräistä käytöstä tyhjäkäynnillä ja esim. painaessa kytkin pohjaan kesken ajon => auto meinaa sammua = kaasuläppä valmis.
Koskee vuosimallia 1999 ja uudemmat, myös turboissa. Jos tyhjäkäynti humppaa n.100rpm on läppä paskainen, tai muuten vaan hajoamassa.
nimimerkillä neljäs läppä menossa.... kilometrejä 340kkm

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #482 : 04.03.2014, 21:01:29 »
Koskee vuosimallia 1999 ja uudemmat, myös turboissa. Jos tyhjäkäynti humppaa n.100rpm on läppä paskainen, tai muuten vaan hajoamassa.
nimimerkillä neljäs läppä menossa.... kilometrejä 340kkm

Onkos tuohon läppävikaan jotain selkeää kaavaa olemassa, 280tkm ja keltainen tarra, kerran vaihdettu ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #483 : 04.03.2014, 21:17:51 »
Onkos tuohon läppävikaan jotain selkeää kaavaa olemassa, 280tkm ja keltainen tarra, kerran vaihdettu ?

Ei ole.
Asentopotentiometrit sieltä ensin kuluu puhki, mut sit sen elektroniikka voi muutenkin hajota.
Keltainen tarra=vaihdettu tehdaskunnostettu paska.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16281.msg300711#msg300711

Tohon viestiini lisäten et seuraava läppä kesti:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=31540.msg586973#msg586973

Poissa meldoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #484 : 05.03.2014, 19:56:21 »
Kiitos vastauksista tuli paljon kiinostavaa tietoa!

Miten on moottoreiden kanssa? jos ajatellaan perus kaupunki/maantie ajoa perheellisenä?
ku nuita koneita on muutama vaihtoehto (2.0/2.3/2.4/25)?

jos ajatellaan luotettavuutta sekä kulutusta :d

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #485 : 05.03.2014, 19:58:31 »
Kiitos vastauksista tuli paljon kiinostavaa tietoa!

Miten on moottoreiden kanssa? jos ajatellaan perus kaupunki/maantie ajoa perheellisenä?
ku nuita koneita on muutama vaihtoehto (2.0/2.3/2.4/25)?

jos ajatellaan luotettavuutta sekä kulutusta :d

Diesel!
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Paikalla dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #486 : 05.03.2014, 20:03:47 »
Diesel!

+1

Mitä olen lukenut niin tuo D5252T taitaa olla aika pomminvarma. Myös tehokas ja taloudellinen - verosta ei kannata huolehtia, se kuittautuu todella pienillä kilsoilla, laske itse ja totea! (Itselläni ei kokemusta TDI:stä, mutta haaveilen tuosta koneesta).

Joko meldoz luit pari sivua taaksepäin kommenttini bensakoneisiin liittyen:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=357.msg789970#msg789970

Kokemukseni perustuvat kasipätkään, mut siihenhän nuo 70-sarjalaisetkin perustuu :)

Poissa meldoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #487 : 05.03.2014, 20:09:33 »
hmmhmm bensaa tässä on ajatellu ku kilometrejä tulee joku 10tkm vuodess varmaan?  ett aika halpa vero saa olla että minun kilometreillä kannattaa :g

Paikalla dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #488 : 05.03.2014, 20:51:26 »
Kokeile laskuria ja totea itse - saatat yllättyä!

Kannattaako diesel? -ketju:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=43941.0

Esim. 850 TDI:n kulutuksesta keskustelua:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3759.0

Itselläni 2.5-10V bensa-855:nen vei aina yli 9 litraa ja kaupungissa 10-12 litraa - joku väittää että näillä pääsee 7:n pintaan maantiellä.

Tässä vielä (tarkoituksellisen provokatiivisesti laskettu) esimerkki:


Eli joku väittää että esim. 850 tapauksessa seka-ajossa menisi 6.5 - ehkä kesäkelillä ja maantiepainotteisesti?
Sit 850 bensakoneiselle ihan normi sekakulutus 10.5, joka vois mielestäni sisältää jo melko paljon maantietäkin, tapauksesta riippuen. Veron määrästäkään en ole ihan varma, olisiko se kuitenkin yli viidensadan?

Joka tapauksessa, tuossa break-even-point olisi n. 6000 km vuodessa. 10000 km varten pitäisi arvoja säätää enemmän bensakoneen eduksi, jotta ovat taas samalla viivalla.

Itsehän ajan diesel-farmaripakulla, jota on aika vaikea päihittää, jos ei tarvitse henkilökuljetukseen kapasiteettia.

Ja sitten vielä viina sekoittaa pakkaa... Mainittua 855 bensa-volvoakin ajoin E85:lla, jolloin kulutus oli 13 l/100km - laskennallisesti bensakoneella samoihin kustannuksiin pääsemiseksi olisi kulutuksen pitänyt olla 8 l - eli tässä tapauksessa E85 oli kannattava valinta, bensalla en ikinä päässyt tuohon 8:siin edes maantiellä.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2014, 20:55:04 kirjoittanut dneproshin »

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
-
« Vastaus #489 : 05.03.2014, 21:08:30 »
-
« Viimeksi muokattu: 15.05.2015, 16:00:28 kirjoittanut Kraft »
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa meldoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #490 : 06.03.2014, 16:57:24 »
Saako tänne foorumille linkata nettiautosta linkin Jos foorumilaiset kertois mielipiteitä?

« Viimeksi muokattu: 06.03.2014, 18:20:56 kirjoittanut meldoz »

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1970
  • S60 T6 AWD -11
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #491 : 06.03.2014, 17:13:32 »
Saako tänne foorumille linkata nettiautosta linkin Jos foorumilaiset kertois mielipiteitä?

Saa tietenkin kunhan viestissä on muutakin kirjoitusta kuin pelkkä linkki.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa meldoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #492 : 06.03.2014, 18:21:32 »
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6256728

Eli tuommonen.. tuleeko tuosta yhtään iloa vai pelkkää masennusta? :(

Poissa ceebbari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • V70 2.4 20v -01
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #493 : 11.03.2014, 08:54:59 »
millä tavalla rohkeaa sun mielestä? :) dieselki on öljyä. Ja erittäin hyvä pesuaine.. moottorinpesuainekki koostuu enimmäkseen kerosiinista.

"8 l dieseliä tilalle, 5 min hyrskyttely tyhjäkäynnillä. Kammottavaa moskaa tuli eka kerralla, toisella kerralla jo paljon puhtaampi"

Ensinnäkin miksi noin paljon sitä dieseliä sinne ja toiseksi 5min on kyllä aika overkill, varsinkin kahteen kertaan tehtynä.
Diesel ei ole voiteluaine vaikka siinä öljy-sana onkin. Varsinkin vanhoissa dieselpumpuissa tämä nykyaikainen diesel aiheuttaa elementtien jumittumista, joten on turha kuvitella sen voitelevan myöskään vauhdilla pyöriviä moottorin laakereita. Vanhoissa dieseleissä käytetäänkin yleisesti 2t-öljyä naftan seassa. Pesen sillä kyllä moottoripyörän ketjut. Kaikki voiteluainejäämät irtoaa loistavasti. En kyllä ajaisi ketjuilla metriäkään, koska sen kuulee jo korvalla niitä kädellä pyörittäessä, ettei voitelusta ole tietoakaan. Lisäksi sillä saat kaikki mahdolliset kerääntyneet paskat öljykiertoon, jolloin pienten öljykanavien tukkeutuminen on enemmän kuin lähellä. Itse en tuota uskaltaisi omalle moottorilleni tehdä
« Viimeksi muokattu: 11.03.2014, 08:57:41 kirjoittanut ceebbari »
V70 2.4 20v

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #494 : 11.03.2014, 10:50:20 »
"8 l dieseliä tilalle, 5 min hyrskyttely tyhjäkäynnillä. Kammottavaa moskaa tuli eka kerralla, toisella kerralla jo paljon puhtaampi"

Ensinnäkin miksi noin paljon sitä dieseliä sinne ja toiseksi 5min on kyllä aika overkill, varsinkin kahteen kertaan tehtynä.
Diesel ei ole voiteluaine vaikka siinä öljy-sana onkin. Varsinkin vanhoissa dieselpumpuissa tämä nykyaikainen diesel aiheuttaa elementtien jumittumista, joten on turha kuvitella sen voitelevan myöskään vauhdilla pyöriviä moottorin laakereita. Vanhoissa dieseleissä käytetäänkin yleisesti 2t-öljyä naftan seassa. Pesen sillä kyllä moottoripyörän ketjut. Kaikki voiteluainejäämät irtoaa loistavasti. En kyllä ajaisi ketjuilla metriäkään, koska sen kuulee jo korvalla niitä kädellä pyörittäessä, ettei voitelusta ole tietoakaan. Lisäksi sillä saat kaikki mahdolliset kerääntyneet paskat öljykiertoon, jolloin pienten öljykanavien tukkeutuminen on enemmän kuin lähellä. Itse en tuota uskaltaisi omalle moottorilleni tehdä
mun autossa on öljytilavuus aika reilu, ylämerkkiin vähän vajaa 7 litraa. 8 litraa siks että konetta ei kuormitettu mitenkään ja että pesu yltäis vähän ylemmäks. Kahteen kertaan siks, että ei jäis jäämiä. Ja jokainenha saa tehä omalle koneelleen mitä haluaa?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

KL-varaosat  Race.fi