Aihe tipahtan vaihteeks "jopa" 4:nelle sivulle kärjestä, niin josko vaihteeks päivitystä. Vaikkei tässä nyt mikään hinku oo kärjessä pysyä..
Saati saada liiemmin huomiotakaan. Loppupeleissä näitähän tehdään itelle eikä muiden iloksi, tätä mieltä oon vaan vahvemmin ja vahvemmin alkanut olemaan.
Kuvia joo tullu photobuckettii muutama sivullinen, niin kai sitä senkin puolee joutaa jtn..
Oiskohan valtavan kuvalitanjan sijaan suotavaa lykkästä vaan pari kuvaa ja suurimmin osin mennä kuvalinkeillä
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0596.jpgJarrunestettä tuli kaikkiaasa koko auton kiertäneenä tuommosee 3L astiaan tuon verran pumppailtua,
enemmälle ei koitunu tarvetta kun neste muuttu tällä määrälläkin saman väriseksi kuin uuden nesteen purkissa.
Hiuksen hieno ero parempaan suuntaan polkimen tuntumassa ja jarrutuksissa parannusta,
joskin vieläkin pehmyt poljintuntuma vs RFC.
Niin joo herkistelin mäntiä irrotusöljyllä kera perus siirtoleukapihtien, en kuollakseinkaan muista mitkä männistä oli kevyesti jumissa molemmin puolin.
Sen verran lievästi, että toisella puristusyrittämällä alkoi jo tapahtua.
Muutama sisäänpuristus pihdeillä, polkimella takasin, irrotusöljyä, sisäänpuristus, ulos, sisään (hehheh..).
Palat menee vielä eessä, niin vaihetaan ne eteen myöhemmin.
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0598.jpgVaihekepin alta läks tämä vaahtomuovi roskiin, sielä se hinkutti vasten kardaania..
Pakkitunnistimen piuhan sai laittaa täten nipparilla keppitelineeseen kiinni, ettei nyt vaan lipeis kahnaamaan hardykiekkoa vasten.
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/IMG_20170111_172737_723.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0601.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0603.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0604.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0605.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0606.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0607.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0608.jpgPitikin mennä koputtelemaan vanhoja edellisten omistajien/omistajan paikkoja etu lattioista (poikittaisrunkopalkkien kohat) ja kuskin oven etunurkasta
Paikat oli lattiassa pohjan puolella semmosia, hitsattu peltiä ja kylmästi suoraan musta sikamassa paikan päällä
Ovessa oli jälestä päätellen orkkispelti vaan tiensä päässä. Samoten kuskin että repsikan lattia sisäpuolen osalta
abaut poikittaispalkkien kohilta. Perus paikat, RFC:ssä tehty moiset silloin samalla v.2007 kun auto ylimaalattu.
Kivasti joo ropis ruoste sikamassan ja paikan välistä, vähän ronskimmin puukotellessa ja taltta+vasara yhistelmää käyttäen meni paikastakin läpi kuskin puolella, ei prkl.
Motorsporttia..
Elikkäs kuskin lattia tarvi loppuje lopuksi uutta peltiä sisä että ulkopuolelle. Kuskin oven nurkka tartti pienen lapun peltiä.
Repsikan lattiassa uutta peltiä vain sisäpuolelle, siellä sentään vanha paikka ulkopuolella vielä terve.
Oli kyllä repsikan puoli sen näkönen, että on varmasti huomattu sisälattiankin kunto. Mutta jätetty tekemättä.
Kuvissahan tuo repsikan puoli hämää, että se olis muka tehty sisältäkin.
Siinä vaan sattu ruosteiden pois rälläköinnin jälkeen kuva tuleen tuolleen huonossa kulmassa.
Niin se on ihan vaan sitä pohjan puoleista vanhan paikan peltiä se.
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0609.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0610.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0611.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0612.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0613.jpgSiinä sitten paikat tehtynä. Pohjakuvissa ei nyt kummosta järkeä, kun tuo kotelosuoja+pohjamassa yhistelmä peittää paikat niin hyvin.
Sisäpuoli ja ovi jäi huutamaan vielä omaa spreiväri kerrosta.
Tein sen maalauksen tossa jossain välissä, enään vaan muista missä..
Hitsisaumassa toivomisen varaa, kyllä sitä pitää jossain kohtiin vakavasti harkita kaasun hommaamista ja täten kaasutonta lankaa.
Noh saa nähä kauan nää paikat kestää, jos sitten ois jo kaasuakin kun ja jos seuraavan kerran samaa kohtaa tarvii tehdä..
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0615.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0616.jpgKeinulaivatunnelmaa tappaakseni nappasin kierroksen poijes etujousista, ei mainittavasti madaltunut mutta ompahan selvästi jämäkempi.
Joskin onhan tuo vielä kaukana tuon RFC:n ajotuntumasta.
Pikkasen jännitti laikata, kun iskarien varsien liukupinnat vähän öljyisen mustat, että noinkohan tulee hyppykepiksi...
Mutta hyvä että pelittää väliaikaisratkasuna tyydyttävämmin kuin ennen.
Oma mielipide kun on vähän niin ja näin tuosta laikkamadaltamisesta ja sen tuomista ajo-ominaisuuksista milloin missäkin autossa,
niin en siks enempää ottanu...
Ehkä jos tiedossa on että vaikka parin pv päästä tulossa alusta ja sattuu olemaan tylsää.
Niin vedän härskisti useemman kierroksen poijes nuista läpällä ja katon mimmoin tulee
Tai myyn edukkaasti tuollasenaan jollekkin tarvitsevalle jolla vaikka iskarit aevan kaput
Kaiketi joo seuraava askel jousi+iskari saralla enemmän laikkaamisen sijaan on joko RFC:stä tähän gts-alusta,
tai joku uusi/vähän käytetty madallusjousi+iskarisetti edullisesti jostain.
En viiti vaan toistaseksi vielä RFC:stä parsia tähän mitään tärkeitä alustan osia, jos sitä pitäis liikutella vaikka.
Että sitten vasta RFC:stä tähän raaskii karsia palikkaa, kun RFC:hen on hommattu siinä nyt kiinni olevia palikoita hipompaa palikkaa.
Jos nyt vaikka coilisetti koko autoon säädettävine yläpäineen maksais sen +1500€, niin ehkä nopeemmin saan tähän NAJ:iin jonkun alle 400€ setin aikaseksi.
Kuin että säästelen coileihin, jotta sitten vasta RFC:stä sais gts-setin NAJ:iin.
Sama homma mahollisesti puslienkin kohdalla edessä
Alapallotkin vaihtanen mahollisesti vasta jonkun alustapäivityksen kohdilla.
Olikohan apukuskin puoli, jossa oikeen ettimällä ettien löys vääntöraudalla pientä klappia.
Saattanu olla ihan normaalia pallon elämistäkin ja tuntui vaan.
Kyllähän tuossa etupää vähän kolisee että joo, josko kummiskin.. Tosin vakaajan koripuslat on väljät kuin, no...
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0614.jpgRFC:hen hommattu ultraracingin poikkituki eksy kummiskin tähän. Ei muuten oo bolt on..
Sai laittaa tuplaten niitä etummaisten yläpään pinnapulttien kanssa naivia vahvikesuikaleita.
Sai snurrata vingulla kuskin puolelta tuen etummaisen pultin läpivienti reikää.
Ottaa näistä toimenpiteistä huolimatta tuki snadisti kiinni jarrunestesäiliöön.
Snurraamisen takia kiinni pysymisen vahvuus on kuskin puolella vähän niin ja näin.
Joten tuesta saatu hyöty on osittain enempi tuo "racelook" vain
Tai ajottu tuo jousista kiekan laikkaaminen ja tuen laitto samaan vetoon.
Niin ei voi oikeen verrata, että jäykistikö tuo keulaa vai ei.
Pitää kattoa herääkö joku hyvä visio jossain kohtiin, että tuon toteutuksesta saatais parempi.
Toiseen lankkuun ei raaski kummiskaan tollasta räpellystä laittaa, joku kaplhenkestä saatavan kaltainen tuki jossa kiinteesti intekroitu myös
gt-tuenta ja tulee sentään kaikilla yläpään kiinnikemuttereilla/pulteilla kiinni.
Semmonen kunnollinen tuki sitten ennemmin tullee aikanaan RFC:hen.
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0619.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0620.jpgKylhän tää nyt vaan tuosta orkkiksena pitämisestä lipsuu sitten niin maan perkuleesti (kai?)
Että joo eksy bilteman kartioputsarikin sitten tähän kera motul suojasprein, tovi tuonkin asentelussa vierähti.
Piti kummiskin varoa tehostajan hihnapyörää. Ettei ota konepeltiin. Ettei oo kovin lämpösessä paikkaa(mm. poikkituen ja syylarin väli).
Ettei kastu (jos maskin ja cuulerin väliin ois laittanu). Että riittää immun johto immullle räpeltämättömänä, tai ilman jatkopiuhan hankintaa.
Ettei putsari oo niin pystyssä, jotta immu kärsis mahollisesta kastumisesta alempana olollaan.
Ettei tulis ihan hiton pitkä imuputkisto..
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0624_1.jpgEttä joo tavan homma tuokin, mutta löys lopulta paikkansa.
Saattaa tuossakin herää perinteisesti kuten kaikessa ropailussa joku visio jälkeenpäin, esim maskin ja syylärin väliin kera muutaman roiskesuojalevyn tyylinen toteutus
Jaksoin ja tuossa samalla laittaa nuo flektin johdotukset ja releet vähän omaan silmään edes vähän siistimpään paikkaan,
kun ei oo vakioputsarikotelo eessä.
Leikittelin miltä tää näyttäis ahtimen kanssa
Oishan se...
Mutta mutta jäitä hattuun vielä..
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0627.jpgJa joo urallinen M-nokkahan se tässä
Saa nähä eksyykö RFC:stä A-nokka jonkun muun tieltä aikanaan tähän, vai jtn ihan muuta..
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0626.jpgPuristukset mittailin tulppien vaihon yhteydessä..
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0623_1.jpgTulpat vaihtelin denson w20 epr-u, moiset oli ennestäänkin. Sattu lojumaan moiset uudet tyhjänpanttina, niin lykkäsin kii.
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0629.jpgJoitain yllämainittuja hommia tehdessäin samalla oli venakoppa maalauksen uhrina ja kuivamassa.
Miranolilla vetäsin, tuntunu pysyvän vaikka lämmönkesto pikkasen arvellutti. Kirjaimiin joku väri jossain kohtiin tai kiillotus kirkkaiksi.
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0621.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0622.jpgDiskantit tuli käännettyä, kiiinnitys kaksmielisella teipillä ja pari tippaa pikaliimaa. Ei pysy pelkällä teipillä.
Subbarin aaltoilu johtu alpinen soittimesta
Jtn vikaa rca puolella.
Nyt sitten takakanava rca y-haaroilla takakajareilla ja subkanavalla.
Suotimet täten soittimen päästä pois takakanavalta ja vahvarin päästä niiden hoito..
Nyt soinu ok. Miksi vain ok. Noh onhan tuossa toivomisen varaa, mutta jäitä hattuun ja jonkinmoista asioiden tärkeysjärestyksessä tekoakin syytä toisinaan miettiä.
Kivahan se ois että ikkunat auki ajellessa kaupungissakin liikennehälinän yli kuulis parin korttelin päähän mikä biisi soi
Tietysti kokonaisvaltasesti, eikä vain basson osalta.
Kellään hajua onko tämä nyt 70, 75, 80, 100 vai mikä ampeerine laturi.
Kiroon nui qr koodit alimpaan helvettiin.
Neljää eri sovellusta puhelimessa kokeillu ja en löydä prkl.
Kaveri lahjotti vaan tuommosen ja joo onhan se järestään tujumpi kuin nykyinen autossa oleva.
Eksynee joku päivä kii ja samalla vois päivittää laturi-startti-akku välin virtakaapelin vakiota isommaksi.
Välkkyy äärirajoilla musaa luukuttaessa vaan aavistuksen verran valot...
Saattaa ehkä eksyä hetkiseksi toisesta lankusta tähän se exiden agm etuakkukin,
nykynen tässä joku bilteman perus kikkare.
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0632.jpgMielipiteitä meylen alapalloista ja keskimmäisestä kardaanin ristinivelestä? Ainakin alapalloihin laitan lisää vaseliiniä ennen asennusta.
Huhujen mukaan tarvikeosissa säälittävän vähän laitettu vaseliiniä voitelemaan palloa.
Ristikossa tosiaan ihan olematonta nitinää nähtävissä/tunnettavissa kun sormi välissä ja nytkyttelet suuntaan ja toiseen kardaania.
Ostimpa varuiksi
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/PhotoGrid_1484840959899.pnghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0638.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0639.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0640.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0641.jpgSaapu "warm white" ledejä ebaysta taas vaihteeksi. Kameralla hankalahkoa havainnollistaa värisävyä
Nyt sitten etuparkit, kattovalot ja kilvenvalot saatu päivitetyks moisen sävysillä
Mittaristoa/koelautaa varten on myös t5, t10 ja ba9s polttimoita "warm white" sävyllä hommattuna.
Mittaristossa ei vaan oo irtopolttimoita, niiin saa nähä mitä tulee keksittyä...
Kuten kuvista näkee taas eksy tuo isompi subbarikotelo takasin
Nyt kun soittovehkeet "pelaa", niin soittaahan se matalia paremmin tuossa kotelossa
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245%20pun/DSC_0645.jpgblueride.se tilailin punakirkkaat takavaloumpiot joku tovi sitten. Nekin saapu vastikään ja viskasin kii.
Silmä lepää
Toistaiseksi
Mutta mutta mitäs mitäs RFC osalta jottahi järkevää?
piiiitkäst aikaa
http://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245/IMG_20170123_235408_327.jpghttp://i15.photobucket.com/albums/a377/erkola/volvo%20245/DSC_0646.jpgSitä tuli autotunelta vähän riipastua..
Semmonen nyt sitten kuin Maxxecu v1 johtosarjalla ja anturi+liitinkitillä ja pari toimintatonnia selällään
Vielä huonon varastotilanteen vuoksi hihnapyörään käypä 60-2 triggeri tulee muutaman viikon sisällä perästä.
Tarvii taas kerryttää säästöjä, jotta voitas tilata sisäsellä vahvarilla olevat erillispuolat, joista johdontyngät tulpille.
Hommata alumiininen kampparin hihnapyörä, johon triggerin raaskii mieluummin laittaa kii ku tohon värinäkumilliseen,
vaikka saishan sen tohon rautapyöräänkin sovellettua.
Ehkä mahollisesti moniurahihnapäivitys samaan vaivaan
Säädettävä nokkapyörä hommata.
Ehkä siirtosarja kummiskin öljysuotimelle+lauharille, nykysen ryöstölaipan sijaan.
Ei meinaan mee lämpöanturi tarpeeks pohjille ko laipassa ja tais muistaakseen paine"senderi"(kin) asettua päin v...
Releitä, kutisteliimaliittimiä, johtoa, ääää unohinks jottai.......
Seo taas tätä motorsporttia
Perehtyä saako tuosta ecusta ulos kuinka näppärästi esim tabletille tolla bluetoothilla näkymään reaaliaikanen seos ja pakolämmöt,
jolloin vems laajakaistamittarin tarpeellisuus kyseenalaistuu.
Ainakin Mtunea ja mukana tullutta vihkosta tutkiessa moinen mahollisuuden hiven tais iskiä silmään..
Mikä ois sinällääsä mulle ihan ok ettei tarttis tehä kojelaudasta mitään lentokonehelvettiä useine mittareineen
Tosin onhan mulla tietsikallakin kuvat, musat ym useammassa muistissa, eikä vaan yhdessä muistissa.
Että että, aukesko vihjaus...
No varavehkeet ois aina varavehkeet
Troubäkkiä vuoteen..Ööö
Oli mikä oli. Satuin tommosen kuvakollaasin tekeen instagramiin ja en tiedä onko nuista ykskään kuva edes yksinään tänne viskastu
Nyt kummiskin on
Saas nähä kerätäänkö vielä kilkettä lisää kasaan ennenko aletaan tuota RFC:tä niputtamaan.
Jos nyt kummiskin sais sillai kasattua justiin varsinki johtosarjan.
Että kerrasta hyvä reititys johdoille, ettei sitten tu sitä "perkele tää on liian lyhyt nyt tänne"
"perkele tätä ja tätä piuhaa joutuu jatkamaan eriväripiuhalla kun ei tota samaa o saatavilla"...
Kaiken tämmösen sun muun säätämisen välttämiseksi taidan vielä ootella että saadaan lisää osia kasaan,
paremman hahmottelumahdollisuuksien vuoksi.
Toki jos auton sais nyt talliin siihin asti kunnes sitä jo käynnistellään ja ajellaan tyyliin tyhjäkäynnillä pihalla,
niin voishan sitä jo tehdä läpiviennin johtosatsille ja viskata räpeltämättömänä osimoilleen paikoilleen ja etsiä eculle hyvä paikka.
Mutta tämmöstä tälläerää, muutama tunti täs vierähti tänkin raapustelussa. Tekstin ulkoasu ehkä haisee vartin kötöstykseltä, mut minkäs teet ku ei tähän kaaliin ihan joka asiaa saa opetettua