Autodiagnoosi  Carcom Oy

460 alusta

  • 3 Vastauksia
  • 3013 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
460 alusta
« : 30.05.2011, 15:38:43 »
Eli kakkosautoksi/projektiksi olis suunnitteilla tälläinen 460 Turbo. Kesäksi kun ei töitä vielä löytynyt, niin voisi pelastaa yhden Volvon.

Tekstissä todetaan, että:
Korjattavaa:
- Suuntavalot eivät toimi
- Alustan poikittaiskotelo oikealla edessä lähellä helmaa pieni ruostevaurio
- Jouset edessä vaihdettava
Korjauskehotus:
- Peruutusvalo ei toimi
- Nopeusmittari ei toimi


Etujousi Volvo 440/460 67-5390 440/460 Eteen (ei Turbo) [1987 - 1996] 29.90 €, Motonet

Eli miksi ko. jouset ei käy Turbo malliin? Mistä mittarin toimimattomuus voisi johtua, onko sähköinen vai vaijerilla? 740 mittaristoon on tullut tutustuttua, joten kai tämäkin hoituu. 

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13512
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 alusta
« Vastaus #1 : 30.05.2011, 15:52:00 »
Turbossa on nimellisesti 20mm matalmpi alusta kuin normaalissa 400-sarjassa.

nopeusmittari on sähkönen jos sulla on ajotietokone... vaijerihan löytyy lootan kupeesta... muistaakseni... samoin tais olla sähkönen anturikin, näissä ei vissiin otettu ABS:ltä signaalia mittariin... nyt menee mutuiluksi itellä ollu vaan vaijerimittareita.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 460 alusta
« Vastaus #2 : 30.05.2011, 16:32:17 »
Turbossa on nimellisesti 20mm matalmpi alusta kuin normaalissa 400-sarjassa.

nopeusmittari on sähkönen jos sulla on ajotietokone... vaijerihan löytyy lootan kupeesta... muistaakseni... samoin tais olla sähkönen anturikin, näissä ei vissiin otettu ABS:ltä signaalia mittariin... nyt menee mutuiluksi itellä ollu vaan vaijerimittareita.

Eli käykö jouset, jos ottaa siivun pois? Pienen lueskelun jälkeen huomasin, että etenkin kotelot on näissä huonossa kunnossa. Ruostettahan aina löytyy, mutta mistä kannattaa katsella jos käy koeajolla? Miten paljon 400:n osat käy keskenään toisiinsa, ja mitä tyyppivikoja on?

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 alusta
« Vastaus #3 : 30.05.2011, 17:29:43 »
Kyllähän siihen varmaan voi laittaa tavan mallin jousetkin mutta silloin se ei ole enää yhtä matala/jämäkkä..

Mutta tuolla rälläköinnillähän tuon ongelman saa korjattua... :P

Se nopeusmittarin anturi pitäisi olla kuskin puolella vetoakselissa...

Ei kai näissä nyt niin ihmeitä ole paitsi että jos tyhjäkäynti heijaa niin ainakin tuossa omassa sen aiheutti lahonneet aktiivihiilisäiliön letkut...myös konehuoneen liittimet ovat kuulema herkkiä hapettumaan mutta eipä tuossa toisessa autossa ollut mitään sellaisia, vaikka seissyt talvesta asti hallin nurkalla ja eilen heitin akun kiinni niin käänsi vain kerran avaimesta ja hyvin starttasi...

 

KL-varaosat  Race.fi