En tiedä, mutta luulen Teslan vaihtavan akkuun kennoja. Ensin testataan jokainen kenno ja sen kunto. Sitten vaihdetaan kapasiteetin alarajan alapuolella olevat kennot.
Joo, siis noinhan se käytännössä menee, kun ne kunnostaa sen vaihtoakun. Tosin en usko että noita kapasiteetin alarajoilla olevia kennoja hirveästi on, vaan pikemminkin niin että kennot jaotellaan kapasiteetin mukaan omiin läjiinsä.. Tai moduulit. Teslan vanhemmat akustohan koostuu helvetillisestä määrästä pinieä kennoja, tisknin ne niitä yksitellen käy läpi, vaan ryhminä.
Jonain päivänä tulee pajat, jotka vaihtavat autoon kuin autoon akkuja. Samalla tavalla kuin nykyään vaihdetaan käynnistysakkuja. Olisi hienoa, jos auton valmistajat pystyisivät sopimaan standardin ajoakuille ja näitä sitten valmistetaan kuin tavallisia 12 V akkuja.
No periaatteessahan noin on jo nyt niiden kennojen suhteen. Ei niitä kennoja tietääkseni hirveän montaa eri kokoa tehdä, ja muutenkin ne isommat laatikkokennot voi järjestellä myös hieman eri tavallakin jos on tarpeen.
Suoraan keskenään koko akustonsuhteen vaihtokeloisia en usko kovin pian tulevan, kuin korkeintaan konsernin sisällä. Ne akustot ovat kuitenkin liian olennainen osa auton jälkimarkkinaa.