https://www.hs.fi/visio/art-2000009354365.html
Maksumuurin takana, jotain poimintoja:
"Tesla on julkaissut kuvaajan Model S:n akkujen kestosta 200 000 mailiin eli hieman yli 320 000 kilometriin. Keskiarvoisesti akkujen kapasiteetista on jäljellä noin 85 prosenttia tuon kilometrimäärän jälkeen.
Paakkisen mukaan tieto vastaa aika hyvin aikoinaan Hollannin ja Belgian Tesla-foorumin keräämää, vapaaehtoisten luovuttamaa dataa."
Artikkelissa haastatellaan miljoonan kilsan Model S:lla ajavaa taksikuskia
"Nyyssösen mielestä sähkötaksin kilometrit ovat olleet pääosin huolettomampia kuin polttomoottoritaksilla.
”Voisi sanoa, että vähemmän vikoja tässä on. Vähemmän rikki meneviä asioita, vähemmän liikkuvia osia. Alusta tosin on kovilla, kun auto on raskas ja tehoa ja vääntöä on paljon, vaikka ajelenkin aika hissun kissun.”"
"Nyyssösen autosta jouduttiin vaihtamaan akku 600 000 kilometrin kohdalla, kun akku yhtäkkiä hyytyi.
Myös moottori on jouduttu kertaalleen vaihtamaan, Nyyssönen kertoo. Hän ei tiedä, mikä hajosi." - Model S:n takuuseen 8 vuotta ilman km-rajaa meni nuo
"Uusien Euro 7 -päästönormivaatimusten mukana autonvalmistajille tulee taakakseen pakollinen akun jäljellä olevan kapasiteetin ilmoittaminen."