Proturbo  Autodiagnoosi

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 592100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Funkey

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #615 : 07.08.2015, 17:17:51 »

Autovalmistajat käyttävät teollisuudenalana eniten rahaa markkinointiin ja mielikuviin ja siihen, että saadaan asiakkaalle haluttu kokonaisfiilis. Yhtä negatiivista uutista vastaan pitää varmaan heittää pari miljardia (kruunua) markkinointirahaa maailmanlaajuisena, jotta saadaan vahinko korjattua.

Pikkasen Offia:

 Miksi asiakas lopettaa yhteistyön ?

    9 % laatu, hinta tms.
    14 % tyytymättömyys palvelukonseptiin
    68 % saatu huono asiakaspalvelu / huono asiakassuhteen hoito ja asiakastuntemus


    - nykyisen asiakkaan pitäminen 1 kustannusyksikkö
    - uuden asiakkaan hankkiminen 7 kustannusyksikköä
    - menetetyn asiakkaan takaisin saaminen 25 kustannusyksikköä.

     http://www.plusbox.fi/web/default.php?id=64



Ex: -- S60 2.4D Classic 2009 -- , --V50 1.6 DRIVe S/S Classic 2012 -- , -- S60 2.5T Geartronic -04 -- , -- Peugeot 406 3.0 Wagon -02 -- , -- Citroen Xantia 2.0i -97 -- , -- Mazda 323F -90 --

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #616 : 07.08.2015, 17:50:50 »
Tai paremminkin: The Effects of Brand Relationship Norms on Consumer Attitudes and Behavior

http://jcr.oxfordjournals.org/content/jcr/31/1/87.full.pdf

Finally,  ex-
periment 3 demonstrates that even when the final action is
exactly the same, very subtle differences in the actual de-
livery of the action can make all that critical difference in
consumer evaluations.
In  sum,  the  relationship  metaphor  offers  a  great  oppor-
tunity to explore the complex but fascinating world of con-
sumer-brand  interactions.  While  there  are  vast  aspects  of
consumer-brand relationships still unexplored, this research
offers a theoretical model for understanding why some con-
sumers  who  apparently  digress  from  the  utilitarian  price-
based model of consumer behavior may not necessarily be
behaving  “irrationally.”  As  we  gather  greater  knowledge
about  how  consumers  relate  to  brands,  we  can  only  just
begin to comprehend what one owner of Volkswagen Beetle
had in mind when she said this about her car: “Beetle is a
member  of  the  family  who  just  happens  to  live  in  the
garage.”

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #617 : 10.08.2015, 06:14:49 »
XC90:llä ajelua: https://youtu.be/t6ieEFEpZXE

On tuo aika silmäkarkkia :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #618 : 10.08.2015, 23:27:18 »
Ja että päätöksiin vaikuttavat niin monet asiat, jopa alitajuisesti, että en väheksy mitään mikä vaikuttaa hyödykkeiden tai niiden valmistajien imagoon.

Eli suomeksi sanottuna kun asiakkaalle on saatu myytyä riittävän paksut oman merkin lasit niin homma alkaa olla paketissa koska asiakas alitajuisesti ajattelee kyseisen merkin tuotteiden olevan ylivertaisia muihin nähden vaikka tosiasiassa niissä ei ole mitään ihmeellistä. No tässähän ei toki ollut mitään uutta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #619 : 11.08.2015, 10:13:58 »
Eli suomeksi sanottuna kun asiakkaalle on saatu myytyä riittävän paksut oman merkin lasit niin homma alkaa olla paketissa koska asiakas alitajuisesti ajattelee kyseisen merkin tuotteiden olevan ylivertaisia muihin nähden vaikka tosiasiassa niissä ei ole mitään ihmeellistä. No tässähän ei toki ollut mitään uutta.

Se oli varmaan sinun kokemuspohjainen näkemys asiasta.

Itse sanoisin, että tarkoitus on luoda tyytyväinen asiakas, joka tuntee, että kokonaisuus palvelee juuri hänen tarpeitaan.

Esimerkiksi XC90:n mainonnassa on hienosti pariskunta Volvon äärellä auringonlaskua katsomassa tekstillä Uusi Alku: suunnattu keski-ikäisille ja sitä vanhemmille, elämänsä ehtoopuolella, ostamalla uuden Volvon parisuhde voidaan pelastaa. (Tulkinta ei ollut oma, vaan naisen)

Otin tämän nyt topicin hengessä tähän, mainoksiahan maailmassa riittää.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #620 : 11.08.2015, 13:44:11 »
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1438916271305.html

"MOITIMME

Korkeaa omamassaa"

Niin no luokassaan on keveimpiä Audi Q7:n kanssa. Toisaalta Kuurio todisti jälleen kuinka pihalla onkaan.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #621 : 11.08.2015, 13:51:40 »
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1438916271305.html

"MOITIMME

Korkeaa omamassaa"

Niin no luokassaan on keveimpiä Audi Q7:n kanssa. Toisaalta Kuurio todisti jälleen kuinka pihalla onkaan.

"Vihertävien ekolasien takaa saattaa tulla jopa paheksuvia toruja. "  Ei kai -apua! :o

Enhän nyt sitten voikaan ostaa seuraavaksi tuon kokoluokan autoa.  :'(  Mikä nyt eteen?


Moottori-lehden koeajoihin verrattuna Ilta-Paskankin likasankojournalismi tosin lähentelee jo Pulitzer-tasa.... :D

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #622 : 11.08.2015, 13:54:40 »

"Vihertävien ekolasien takaa saattaa tulla jopa paheksuvia toruja. "  Ei kai -apua! :o

Enhän nyt sitten voikaan ostaa seuraavaksi tuon kokoluokan autoa.  :'(  Mikä nyt eteen?


Moottori-lehden koeajoihin verrattuna Ilta-Paskankin likasankojournalismi tosin lähentelee jo Pulitzer-tasa.... :D
:D

Melkein kolikolla saa kumpi on huonompi "auto"toimittaja, Iltapulun Rönkkö vai Iltapashan Kuurio.
Autoliiton matkailulehti Moottori on muuten ihan omassa kastissaan huonoudessa :D
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #623 : 11.08.2015, 13:59:49 »
Se oli varmaan sinun kokemuspohjainen näkemys asiasta.

Itse sanoisin, että tarkoitus on luoda tyytyväinen asiakas, joka tuntee, että kokonaisuus palvelee juuri hänen tarpeitaan.

Esimerkiksi XC90:n mainonnassa on hienosti pariskunta Volvon äärellä auringonlaskua katsomassa tekstillä Uusi Alku: suunnattu keski-ikäisille ja sitä vanhemmille, elämänsä ehtoopuolella, ostamalla uuden Volvon parisuhde voidaan pelastaa. (Tulkinta ei ollut oma, vaan naisen)

Otin tämän nyt topicin hengessä tähän, mainoksiahan maailmassa riittää.
Tämä kaveri ei ole vielä edes nähnyt keski-ikää ;)


Toki millaisilla laseilla katsotaan mainoksia, niin saadaan nämäkin näyttämään vanhuksilta ;D

Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #624 : 11.08.2015, 14:06:06 »
Kylläpä nuo Iltalehden ymv. koeajot ja autouutiset on aika roskaa kyllä. Hyvä vaan, että auto on oikeasti iso ja näyttääkin siltä. Isompaa konettahan tuohon pitäisi olla tarjolla, kuten kilpailijoilla... Monessa arvostelussa on haikailtu vitos/kutoskoneiden äänimaailmaa. Viherpiipertäjät painukoon Siperiaan kitisemään omamassasta ja päästöistä pisteen kokoisessa maassa.
a car you can believe in

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #625 : 11.08.2015, 14:16:39 »
Kylläpä nuo Iltalehden ymv. koeajot ja autouutiset on aika roskaa kyllä. Hyvä vaan, että auto on oikeasti iso ja näyttääkin siltä. Isompaa konettahan tuohon pitäisi olla tarjolla, kuten kilpailijoilla... Monessa arvostelussa on haikailtu vitos/kutoskoneiden äänimaailmaa. Viherpiipertäjät painukoon Siperiaan kitisemään omamassasta ja päästöistä pisteen kokoisessa maassa.

Pitäisi ja pitäisi. Kasikoneen 300 gramman päästöillä XC90 maksaisi 200.000 euroa.

Ei Volvo sentään mikään Range Roveri ole, joten marginaaliksi jäisi tuollaisten Volvojen ostaminen. Aivan kuten kävi S80 V8:llekin. Ihan kiva olemassa, mutta kulidieseleitä kuitenkin ostettiin.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #626 : 11.08.2015, 14:28:21 »
Pitäisi ja pitäisi. Kasikoneen 300 gramman päästöillä XC90 maksaisi 200.000 euroa.

Ei Volvo sentään mikään Range Roveri ole, joten marginaaliksi jäisi tuollaisten Volvojen ostaminen. Aivan kuten kävi S80 V8:llekin. Ihan kiva olemassa, mutta kulidieseleitä kuitenkin ostettiin.
Ei taida montaa 300 gramman Rangea meillä myydä ;)
 Harmi tuo Volvon (Yamahan) V8 lopettaminen.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #627 : 11.08.2015, 14:47:53 »
Ei taida montaa 300 gramman Rangea meillä myydä ;)

Ei, mutta Ranget -ne oikeat, eikä kaikenmaailman kevytversiot - maksavat paljon pienimmilläkin päästöillä tuon 200 tonnia.

Harmi tuo Volvon (Yamahan) V8 lopettaminen.

Vielä kytee ajatus sellaisen hankkimisesta käytettynä..  ;)

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #628 : 11.08.2015, 15:08:19 »
Tämä kaveri ei ole vielä edes nähnyt keski-ikää ;)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Toki millaisilla laseilla katsotaan mainoksia, niin saadaan nämäkin näyttämään vanhuksilta ;D
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuolta näyttää kun ollaan iskän V90:llä ajelulla :D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #629 : 11.08.2015, 18:46:15 »
Pitäisi ja pitäisi. Kasikoneen 300 gramman päästöillä XC90 maksaisi 200.000 euroa.

Ei Volvo sentään mikään Range Roveri ole, joten marginaaliksi jäisi tuollaisten Volvojen ostaminen. Aivan kuten kävi S80 V8:llekin. Ihan kiva olemassa, mutta kulidieseleitä kuitenkin ostettiin.
juurikin näin. Ei ole taidettu yhtäkään uutta V8 volvoa rekisteröitä sen jälkeen kun verot niissä hyppäsi taivaisiin. Viimeisessä hinnastossa S80 V8 taisi maksaa reilun satasen ilman lisävarusteista. Ja kun sen suorituskyky ei niiiin erikoinen ollu. Ei sillä semmoisella voisi ajella.
Ja jos ääniä kaipaa niin Heico tuomassa polkupyöristä tutun "räpättimen" XC90 saataville. Sama ollu saksalaisissa jo pari vuotta. Soitetaan stereoista moottorin ääntä.

Ja en ole monessakaan jutussa lukenu että olisivat haikailleet vanhojen moottorien perään. S60 kanssa taisivat jopa tykätä T5 moottorin äänistä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy