Ateho  Elekma

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 172303 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
tosta reijästä voi kyseisen kaasuttimen paineistaa jos meinaa käyttää sitä ahdetun moottorin kanssa. ei haittaa vaparissa jos ei nyt täysin tukittuna ole.

noista jousellisista ruuveista veikkaisin että ovat tyhjäkäyntnin seosruuveja, dsellortoissa ainakin tossa paikeilla sellaiset.
MSNS

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Taas kyselen hölmönä.. Että mitä nuo säätöruuvit 45 webereissä säätää mitä on tuossa päällä jokaiselle pytylle oma (ne joissa on jouset)? Sen lisäksi haluisin tietää mikä merkitys on reijällä tuossa vasemmanpuoleisen imuaukon yläpuolella? Pitäisikö se olla niin että saisi imettyä ilmaa? Mulla on se melkein kun tukittuna koska on putsarin kotelo..

Tuossa kuvassa näkyy ainakin se reikä..


ruuvit jossa on jouset ovat tyhjäkäynin seos ruuveja. reikä on kohokammion tuuletus reikä eli pitää olla auki.

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
ruuvit jossa on jouset ovat tyhjäkäynin seos ruuveja. reikä on kohokammion tuuletus reikä eli pitää olla auki.

Sitte ei auta ku porata putsarin koteloon pari reikää..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Käy pikemminkin rikkaalla kun nokeaa tulpat. Imuvuodot nyt voin tänää tsekata mut eikö sen sillo pitäs ottaa kierroksia?

Vuotaako neulaventtiilit?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Minkälaista reseptiä suosittelisitte kun tarkoitus olisi tehdä 2300cc vinokone vapaastihengittävänä ja koittaa saada siitä suht järkevä kompromissi käytettävyyden ja tehon suhteen.

Jonkin verran osia on jo hankittu, mutta projekti etenee hitaasti ja osia hankitaan yksi kerrallaan.

- Alakerraksi on tulossa uudempi B230-lohko vakioporauksella ja ns. vahvoilla kangilla
- B234f-moottorin 16v-kansi
- B234f-moottorin männät
- Volvo Penta AQ171:n Solex 44 PAI-kaasuttimet + imusarja
- Vakio pakosarja vielä tällä hetkellä, jonka jälkeen 3" pakoputki (lähinnä tulevaisuuden ahtamista varten optiona), pakosarja on tarkoitus tehdä itse putkista. Ehdotuksia tähän?

Loppu on vielä mietinnässä. Tarkoitus olisi saada +150hp/+200nm koneesta jos mahdollista ja pärjätä mahdollisimman pitkälle Volvo 360 GL B200K:n voimansiirrolla.

Ajatuksissa kävi lähinnä kannen pieni kairaus, nokkien vaihto tai puristusten nosto. Puristuksia taitaa tuolla setupilla tulla n. 10 pintaan ja näiden nosto esim. tuonne 11 tuntumaan voisi tehdä jo jotain?

Ideoita?

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
jos meinaa ruttuja hirmusesti nostaa olis varmaa ruisku hyvä tai varsinkin ohjelmoitava sytkäboksi nottei nakuttele kun pakkaa olla niin paljon ennakkoa siinä renixin/bendiksin boksisssa eikä sitä karttaa voi muuttaa.
MSNS

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Ei kai tuo 10->11 nosto mikään kauhean suuri ole?

Mitäs eri vaihtoehtoja tuohon sytkän laajempaan ohjaukseen olisi?

Tietysti siihen voisi askarrella jonkun megan ohjaamaan sitä, mutta moottorin mahdollisimman simppelinä pyritty pitämään toteutus vähän kyllä kärsisi tuosta, eikä se ihan halpakaan ratkaisu ole.

jos meinaa ruttuja hirmusesti nostaa olis varmaa ruisku hyvä tai varsinkin ohjelmoitava sytkäboksi nottei nakuttele kun pakkaa olla niin paljon ennakkoa siinä renixin/bendiksin boksisssa eikä sitä karttaa voi muuttaa.

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
en kyllä tolla vakio sytkällä lähtisi puristuksia paljoa nostamaan. Jos meinaa vaparista saada tehoja hyvin ja vielä pitää se ajokuntoisena suosittelen ruiskua. Tuplakaasuttimet toki tuo tehoa mukavasti kun on vielä 16v virtaava kansikin mutta pensankulutus on varsin suurta kun vähäkin joutu kiihdytelemään, ja sitten on vielä se suutinralli...
MSNS

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Onhan se totta ettei tuollainen kaasari voi koskaan oikein taistella säädettävää ruiskua vastaan jos halutaan monipuolisia ominaisuuksia, mutta jos kuitenkin mietitään tätä aihetta.

Ehdotuksia kuuntelisin edelleen mielelläni.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Ei kai tuo 10->11 nosto mikään kauhean suuri ole?

Mitäs eri vaihtoehtoja tuohon sytkän laajempaan ohjaukseen olisi?

Tietysti siihen voisi askarrella jonkun megan ohjaamaan sitä, mutta moottorin mahdollisimman simppelinä pyritty pitämään toteutus vähän kyllä kärsisi tuosta, eikä se ihan halpakaan ratkaisu ole.
Kyllä puristussuhteen nosto muuttaa aina moottorin ominaisuuksia.

Ennenvanhaa oli se perinteinen jakaja, josta sitten viilailtiin/hitsailtiin painoja, jousia vaihdeltiin ym.
Kyllä pitäisi tuon reseptin toimia tänäkin päivänä.

E: Siis hommaa pystyjakaja, jos et halua mitään elektronisia hilavitkuttimia. Voi olla että joudut etsimään myös apuakselin jossa pystyjakajalle käyttöratas.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2011, 17:34:10 kirjoittanut järviin »

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Jakajia ja akseleita kyllä löytyy tallin nurkista. Kun vaan tietäisi että mitä otan mistäkin :)

Kyllä puristussuhteen nosto muuttaa aina moottorin ominaisuuksia.

Ennenvanhaa oli se perinteinen jakaja, josta sitten viilailtiin/hitsailtiin painoja, jousia vaihdeltiin ym.
Kyllä pitäisi tuon reseptin toimia tänäkin päivänä.

E: Siis hommaa pystyjakaja, jos et halua mitään elektronisia hilavitkuttimia. Voi olla että joudut etsimään myös apuakselin jossa pystyjakajalle käyttöratas.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Taitaapi olla kaikki vinokoneen apuakselit ja pystyjakajat yhteensopivia.

E: Siis se ratas pitää kuitenkin olla akselissa. Uudemmissa ei ole kuin tyhjä kiekko siinä kohtaa.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2011, 22:57:24 kirjoittanut järviin »

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Juu. Tiedän. Juuri eilen katselin kahta erilaista vierekkäin. Toinen oli uudesta b230-lohkosta, jossa jakaja kannen takapäässä ja toinen jostain lohkojakajallisesta.

Taitaapi olla kaikki vinokoneen apuakselit ja pystyjakajat yhteensopivia.

E: Siis se ratas pitää kuitenkin olla akselissa. Uudemmissa ei ole kuin tyhjä kiekko siinä kohtaa.

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Osaako joku sanoa näin äkkiseltään, mikä vois olla.. Mulla siis 45 tupla weberit amazonissa.. Se alko sylkemään kaasareista pois sen jälkeen kun vaihoin siihen f-nokan (300 asteinen).. Tasakaasulla varsinkin kun ajaa niin vähän väliä se sylkäsee ja se ääni kantautuu sisälle asti.. Ei kuitenkaan tulta tule kaasareista ulos. Sytkä on n. 35 astetta ennakkoon n. 3500kierroksella..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Osaako joku sanoa näin äkkiseltään, mikä vois olla.. Mulla siis 45 tupla weberit amazonissa.. Se alko sylkemään kaasareista pois sen jälkeen kun vaihoin siihen f-nokan (300 asteinen).. Tasakaasulla varsinkin kun ajaa niin vähän väliä se sylkäsee ja se ääni kantautuu sisälle asti.. Ei kuitenkaan tulta tule kaasareista ulos. Sytkä on n. 35 astetta ennakkoon n. 3500kierroksella..

aivastelee? isot pojat sanoo että käy laihalla.

 

RallyBaron  Samppasport