RallyBaron  Samppasport

b23e ja b230f asiaa, viritys ja erot?

  • 25 Vastauksia
  • 16569 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #15 : 12.06.2012, 09:12:21 »
On vähäpäästöinen. Ja kyllä tosta saa varmaan sen 160 hv mutta ei noilla nokilla. Tollanen hitsattu nokka vaan kiinni kun
tossa hannun koneessa ja putki poikki siitä 2-1 osan jälkeen. Eikä ole mikään tarkoitus vittuilla mutta jos on tulossa katulailliseen
katuautoon niin tulee maksamaan, ainakin jos haluaa että pystyy ajaan alle 8000 rpm.
Itse olen alkamassa rakentaan b230k:n kantta ja luulen ettei alle 500e selviä ja jos 140hv, 220nm ja vähän kierrosherkkyyttä
sais niin olisin kovinkin tyytyväinen. Auto on -86 eli löysillä päästörajoilla. Nokaksi meinasin jotain hiottua, ainakin pakoventtiilit
isommaksi, ehkä imutkin.?
Pakokanavien lattioita olis tarkoitus nostaa, imukanavista ei ton kannen osalta hajua.
Bensapuolella on dgv weber, ei mikään hipo-bensansyöttö mutta toimii, menee pienellä ja saa itse säädettyä sinne päin.
Imusarja on suolesta, vinokoneen ominaisuus?
Se mega olis tietenkin vaihtoehto kun sen tohon sais ilman naamiointeja laittaa, sais järkevämmän sytkän ja pääsis tosta
pottapyörästä eroon joka ei vapariin sovi mitenkään päin.

En ottanu vit##iluna  :hello:

Kyllä mäkin tiedän että rahaa palaa ku autoa alkaa virittää, Saa nähdä kuinka paljon, niinku sanoin niin tarkoitus on tehdä niin paljon kuin mahdollista niin itse. Pakoputketkin ostan metri tavarana ja hitsaan ne..

Tuo 160hv on vaan tavoite ku jonkilainen tavoite kuitenkin pitää olla että tietää mihin on menossa, jos sinne päästään niin hyvä niin ja jos ei niin ei maha sitten mitään..

Se jäi vielä kertomatta että tarkoitus olis rakentaa tuo kone niin että se olisi tuon lasketun kannen vaihdolla normaaliin kanteen valmis turbotukseen, eli ku saan toisen vanhemman korin niin laitan sen joskus sitten sihen turboineen.

isoin tarkoitus olisi nyt ainakin saada lisää tehoa koska tuo mun paikalla oleva b200f on niin nuhanen että se ei kulje mihinkään.. 0-100km/h ei tapahdu mitään ja 100km/h jälkeen menee hiukan johonkin

Sellanen juttu vielä kiinnostaisi että talvella tuota volvoa oli vaikea saada heittämään perää, mutta eilen painoin vähän kaasua niin raapi molemmilla renkailla jäljet hiekkaan.. oon luullu että ei ole minkään näköstä lukkoa mutta kyllä siinä joku taitaa olla.. Ja märällä asfaltilla ku 1 lähtee niin ei mitään mutta kun kurvissa heittää 2 vaihteen ja kytkin pommin ni lähtee perä alta.. Oisko siinä joku kitka ym. lukko?

EDIT: otsikko muutettu keskusteluille sopivammaksi..
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012, 09:14:36 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: b23e ja b230f asiaa, viritys ja erot?
« Vastaus #16 : 12.06.2012, 09:23:11 »
Nosta perä ylös pyöritä toista rengasta, jos on lukko niin pyörii toinenkin.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b23e ja b230f asiaa, viritys ja erot?
« Vastaus #17 : 12.06.2012, 09:24:51 »
Nosta perä ylös pyöritä toista rengasta, jos on lukko niin pyörii toinenkin.

Joo pitää testata, Mutta onko niitä lukkoja monenlaisia? esim. 60% tai 80% jne?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #18 : 12.06.2012, 12:58:57 »
Sellanen juttu vielä kiinnostaisi että talvella tuota volvoa oli vaikea saada heittämään perää, mutta eilen painoin vähän kaasua niin raapi molemmilla renkailla jäljet hiekkaan.. oon luullu että ei ole minkään näköstä lukkoa mutta kyllä siinä joku taitaa olla.. Ja märällä asfaltilla ku 1 lähtee niin ei mitään mutta kun kurvissa heittää 2 vaihteen ja kytkin pommin ni lähtee perä alta.. Oisko siinä joku kitka ym. lukko?
98% todennäköisyydellä ei ole lukkoa. Tehtaalla ovat ruuvanneet lähinnä turboihin, Göteborgin meiningin tietäen saattaa kyllä löytyä lukko ihan karvalakkimallistakin, siellä kun ovat pultanneet osia kiinni sen mukaan mitä on käteen sattunut :D. Hiekalla kyllä kuopii molemmilla vaikka jeesuksen vanha tuhnus ja mutkissa saa kytkinpommilla lukottomankin perän lähtemään alta :D Perä ilmaan ja rengasta pyörittämään, jos pyörii kankeahkosti ja vastakkaisen puolen rangas pyrkii pyörimään samaan suuntaan niin on lukko (lukottomassa vastakkaisen puolen rengas saattaa yrittää pyöriä päinvastaiseen suuntaan). Tai jos ei jaksa nostaa koko perää ilmaan niin toinen pyörä ilmaan, pykälä silmään ja kaasuttelemaan, jos lähtee liikkeelle niin on lukko ja jos vain ilmassa oleva rengas pyörii niin ei ole lukkoa (tämä kokeilu sitten omalla vastuulla, ei ole mun vika jos karkaa tallin seinään tai tunkka kaatuu alta :o).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

AV64

  • Vieras
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #19 : 21.07.2012, 19:33:33 »
Juu auto on vm -90 ja autossa on katalysaattori vaikka rekisteriotteessa ei lue vähäpäästöinen.. mutta joku on sanonu mulle että ku on katti niin on aina vähäpäästöinen??

Vähäpäästöisen turbotushan vaatii pakokaasutestin VTT:llä ja se maksaa 1000-1300e

Mutta tuo mistä on otettu tuo 194hv niin on tuskin ollut vähäpäästöinen..
Ei ole silloin vähäpäästöinen,jos ei lue otteessa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #20 : 21.07.2012, 19:54:29 »
Ei ole silloin vähäpäästöinen,jos ei lue otteessa.
Eikös ollut että voipa ollakin. Kolmitoimikatalysaattori = vähäpäästöinen.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8009.0
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

AV64

  • Vieras
Vs: b23e ja b230f eroavaisuudet
« Vastaus #21 : 21.07.2012, 21:51:32 »
Rekisteriotteessa lukee muistaakseni kolmitoimikatalysaattori tai jotain sinnepäin..

Tarkoitus olisi laittaa A, D tai VX/VX3  nokka.. Ei mitään liian jyrkkää kuten K tai H:ta.
Juu jos tuollai lukee niin sitten on vähäpäästönen enpäs vain huomannut tuota lukea

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: b23e ja b230f asiaa, viritys ja erot?
« Vastaus #22 : 04.08.2012, 22:15:57 »
ääh.. kannattaa hiotuttaa niin rupeaa tapahtumaankin jotain..
740 M50B25

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: b23e ja b230f asiaa, viritys ja erot?
« Vastaus #23 : 04.08.2012, 23:21:03 »
Mites ajattelitte pitää sen moottorin ns. vetoalueella Volvon vakiolaatikoilla?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: b23e ja b230f asiaa, viritys ja erot?
« Vastaus #24 : 05.08.2012, 11:29:26 »
nelosella alkavalla perävälityksellä? jos ei riitä niin puodottaa kolmosta pienemmäksi :pomo:
740 M50B25

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b23e ja b230f asiaa, viritys ja erot?
« Vastaus #25 : 05.08.2012, 20:36:16 »
Ei olla vielä niin pitkällä, Ensin tehot ja sitten aletaan miettiä laatikkoa :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

RallyBaron  Samppasport