RallyBaron  Samppasport

-530 vs -531

  • 156 Vastauksia
  • 91469 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #135 : 02.03.2016, 14:11:59 »
Olen mitannut niin, että kansi on lievästi vinossa ja pleksin reikä palotilan reunan yläreunassa. Varmasti tulee kuplat pois.

Voin etsiä kuvan illemmalla, jos muistan. Puhelimella liian vaikea tehtävä.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #136 : 02.03.2016, 14:16:16 »
Pisara fairya siihen mittaveteen ni tulee ilmakuplat hyvin pois ja veden pinta jää reunojen tasalle suoraan eikä kuplaksi.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #137 : 02.03.2016, 22:12:06 »
Mutta meinasinki että minkälaista mittaa porukka yleensä käyttää millämittaa sen nesteen määrän? Anteeksi huonosti asian ilmaisu.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #138 : 02.03.2016, 22:15:03 »
Mutta meinasinki että minkälaista mittaa porukka yleensä käyttää millämittaa sen nesteen määrän? Anteeksi huonosti asian ilmaisu.
Apteekista haettu pari erikokoista ruiskua.

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #139 : 20.06.2016, 15:25:49 »
Heitetään tänne kysymys kuvan kera. Eli alla oleva kansi on 531,  kuvassa on  3:n ja 4:n palotilat. On aika hämärän näköinen tuo 4? Puuttuu se pieni palje ja on aika paljon isompi kuin muut. Onko mitään " järkeä " tehdä kaikista samankokoiset?  4:n palotilan tilavuus on n.58cc.



940 -97 B230fk+M90

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #140 : 20.06.2016, 21:07:07 »
kaikki palotilat saman kokosiksi.

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #141 : 20.06.2016, 21:35:06 »
kaikki palotilat saman kokosiksi.
 

Niin tietenkin, mut meinasin sitä että tuleeko niistä liian isot?
940 -97 B230fk+M90

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #142 : 20.06.2016, 22:50:23 »
Riippuu männästä ja tavoitellusta puristussuhteesta.

Poissa Väpä11

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #143 : 26.06.2016, 08:46:22 »
Ite kun teetti kannen porin special motorssilla ja kysyin kumpi parempi 530 vai 531 nii sanovat että sama lopputulos. Kun molempiin porataan saman kokosella jyrsimellä isommat kanavat.
244 GLE
Turbo on vaan paineen nostamista

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #144 : 26.06.2016, 13:35:23 »
Ite kun teetti kannen porin special motorssilla ja kysyin kumpi parempi 530 vai 531 nii sanovat että sama lopputulos. Kun molempiin porataan saman kokosella jyrsimellä isommat kanavat.

Kuinka isot venttiilit ja kanavan suu imusarjan laipalta?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #145 : 24.10.2016, 22:57:03 »
Minkälaisen hyödyn saavuttaa jos saavuttaa jotain jos laitaa 46/38 venttiilit 531 kanteen. Minkälaisia muutoksia olis hyvä tehä samalla kanaviin?

Poissa spesialisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #146 : 25.10.2016, 11:01:47 »
Minkälaisen hyödyn saavuttaa jos saavuttaa jotain jos laitaa 46/38 venttiilit 531 kanteen. Minkälaisia muutoksia olis hyvä tehä samalla kanaviin?

531 kansi 46/38 venttiilit tulee kannesta muuten vakio 180-200hp vs vakio 160-180hp
(millin nenä nousulla) esim. vakio kannesta saadaan 170hp nokalla jossa on 1mm enempi nostoa.
Jos kansi tulee vapariin, kompastus kivi on yleensä imusarja ja kaasuttimet..
Turbo käytössä tulisi  kiinittää enempi huomioo kannen liikuviin lähinnä materiaaliin-laatuun..

4x 45mm kaasuttimilla ja 13++ nenän nostolla on tuo 200hp tavoitettavissa 46-38mm venttiileillä ja vakio kanavilla.. Tässä tapauksessa siistityt kanavat.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #147 : 25.10.2016, 23:03:20 »
Juu turbokäyttöön oli suunitteilla.
Luuliskait sen kuiten turbokäytössäki apua olevan et saapii vähän miedommalla paineella saman tehon mitä vakio venoilla? Kiitos tästä tiedosta kuitenkin.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #148 : 30.10.2016, 10:09:20 »
Juu turbokäyttöön oli suunitteilla.
Luuliskait sen kuiten turbokäytössäki apua olevan et saapii vähän miedommalla paineella saman tehon mitä vakio venoilla? Kiitos tästä tiedosta kuitenkin.

Tottakai se kansi on hyvä virrata myös turbokäytössä. Itse suosittelisin varsinkin pakoventtiilien vaihtoa isompiin rosterivenoihin turbokäytössä. Taitaa muutenkin 530/531 kansissa olla kanavan kokoon nähden liian pieni pakoventtiili, näin ainakin olen kuullut ettei pakokanavaan saa koskea ainakaan vakio pakovenoilla.

Poissa AntSil123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: -530 vs -531
« Vastaus #149 : 24.12.2016, 20:17:16 »
Kuin pitkälle tolla stanu 531 kannella pääsee? siis turbokoneessa. En löytäny mistää oikee selvää vastausta:/

 

Elekma  Autoracing