KL-varaosat  Race.fi

Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?

  • 66 Vastauksia
  • 7095 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #45 : 09.02.2022, 21:11:46 »
Nyt maalitolpat siirrettiin sivurajalle. Huomenna ne löytyy varmaan stadionin parkkikselta.

Noissa sun jutuissa ei oo mitään tolkkua.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6587
  • 1% Hybridi
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #46 : 09.02.2022, 21:31:06 »
Nyt maalitolpat siirrettiin sivurajalle. Huomenna ne löytyy varmaan stadionin parkkikselta.

Noissa sun jutuissa ei oo mitään tolkkua.
Onko Convoy mainittu  ::) Tuo ressukka porukka ei kyllä osaa päättää mitä haluaa, etenkin kuin se polttoaineveroissa oleva raha pitää jostain kuitenkin haalia, ei ole ilmaista terveydenhoitoa, edes trumpin unelmissa
 
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12512
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #47 : 10.02.2022, 07:14:05 »
Kympin tytöt ja muu hameväki :). Jos katsotaan kaikkia jatko-opiskelijoita ja tohtorikoulutettavia sekä silmäillään viimeisen viiden vuoden väikkäreitä, suunta on melko selvä. Toki tietyillä osa-alueilla nämä miesoletetut ovat hyvinkin suurella osuudella mukana.

Oman kokemukseni mukaan parhaat tulokset syntyvät, kun tutkimuksen pohjalla on muutama vuosi työelämäkokemusta jostain laitoksen ulkopuolelta ja kannustimena suoritukseen joku muu, kuin mahdollisimman nopea valmistuminen huippuarvosanoilla.
Kerrohan missä työssä saa työelämäkokemusta vaikka ilmaston tutkimiseen? Omasta mielestä osa tutkimuksista pitäisi olla irrallaan yritysmaailmasta. Monesti se että kuka maksaa laskun pääsee vaikuttamaan siihen lopputulokseen taikka miten tulos julkistetaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5153
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #48 : 10.02.2022, 09:19:54 »
Piru kun tuo koronatopikki lukittiin, syystä mikä täälläkin nyt jyllää.

Kyllähän toisen kirjoituksesta aina löytää jotain mihin tarttua jos niin haluaa.

Sori, tämä välikommentti tähän vääntöön mikä nyt ei taaskaan liiku aiheessa mutta liekö niin väliäkään..?
Olenkohan ainoa jota tän seuraaminen vähän nolottaa, voi olla ja se sitten varmaan johtunee siitä kun tuota ikääkin jo on jonkin verran ja kokemusta ei yhtään mistään.

Vetäkää syvään henkee ja laskekaa vaikka kymmeneen ennen kuin alatte suoltamaan ajatuksia.
Puhukaa vaikka jotain ihan höpöjä niinkuin minäkin niin pysyy mieli paljon parempana ja verenpaine kurissa niinkuin mullakin 117/73.
Pannaan tohon vielä toi  :)

Kiitos jos jaksoitte lukea ja hyvää jatkoa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6050
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #49 : 10.02.2022, 11:00:58 »
Piru kun tuo koronatopikki lukittiin, syystä mikä täälläkin nyt jyllää.

Kyllähän toisen kirjoituksesta aina löytää jotain mihin tarttua jos niin haluaa.

Sori, tämä välikommentti tähän vääntöön mikä nyt ei taaskaan liiku aiheessa mutta liekö niin väliäkään..?
Olenkohan ainoa jota tän seuraaminen vähän nolottaa, voi olla ja se sitten varmaan johtunee siitä kun tuota ikääkin jo on jonkin verran ja kokemusta ei yhtään mistään.

Vetäkää syvään henkee ja laskekaa vaikka kymmeneen ennen kuin alatte suoltamaan ajatuksia.
Puhukaa vaikka jotain ihan höpöjä niinkuin minäkin niin pysyy mieli paljon parempana ja verenpaine kurissa niinkuin mullakin 117/73.
Pannaan tohon vielä toi  :)

Kiitos jos jaksoitte lukea ja hyvää jatkoa.

No mun mielestä tämäkin on klassinen esimerkki nollapostauksesta tai metakeskustelusta joka vie ruudulla tilaa mutta ei tuo itse otsikon asiaan mitään uutta.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 791
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #50 : 10.02.2022, 15:48:26 »
Monesti se että kuka maksaa laskun pääsee vaikuttamaan siihen lopputulokseen taikka miten tulos julkistetaan.
Juuri tätä yritin tuoda esiin, juuri nyt lauletaan niiden lauluja, joilta almuja saadaan. Jos taas yritys tukee tutkimusta, sillä on oikeutetusti omat tavoitteensa. Näistä löytyy runsaasti hyviä dippatöitä ja väikkäreitä, joskus on helmiä AMK-lopputöissäkin, vaikka useammin niissä näkee viittauksia Wikipediaan, kuin vertaisarvioituun aineistoon. Ajavat toki usein asiansa.

Melko kevyellä tutkimuksella löytyy mielenkiintoisia vaiheita autoilun ohjauksesta. Energiakriisi toi kieltoja ja rajoituksia, puukaasuttimetkin keksittiin uudelleen sitten sotavuosien. Range-Rovereita dieselöitiin oikein urakalla, jopa muutossarjoja kaupattiin. Tuli petroolin aika, Saabit, Talbotit ja TI-haisulit ilahduttivat kanssakulkijoita. Sitten huomattiin hiilidioksidin tuhovoima ja kansaa kannustettiin hankkimaan dieseleitä, ja kansa hankki. Eikä aikaakaan, kun diesel on kaiken pahan alku ja juuri ja sähkö pelastaa maailman. Lopullinen ratkaisuko? Kenties :).

Ja koko armaan ajan kansa on kekseliäästi löytänyt aukkoja verotukseen, ja yhtä kekseliäästi julkivalta on aukkoja tukkinut: piilofarmarit, lavojen pidennykset, TI-avolavat, suksiboksiautot, paino-optimoidut farmarit, takapenkittömät farkut, käytettyjen tuonti, kevytkuorma-autot.. 

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5153
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #51 : 10.02.2022, 16:33:39 »
No mun mielestä tämäkin on klassinen esimerkki nollapostauksesta tai metakeskustelusta joka vie ruudulla tilaa mutta ei tuo itse otsikon asiaan mitään uutta.
Ihan kuule samat sanat.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6050
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #52 : 10.02.2022, 17:24:37 »
Melko kevyellä tutkimuksella löytyy mielenkiintoisia vaiheita autoilun ohjauksesta. Energiakriisi toi kieltoja ja rajoituksia, puukaasuttimetkin keksittiin uudelleen sitten sotavuosien. Range-Rovereita dieselöitiin oikein urakalla, jopa muutossarjoja kaupattiin. Tuli petroolin aika, Saabit, Talbotit ja TI-haisulit ilahduttivat kanssakulkijoita. Sitten huomattiin hiilidioksidin tuhovoima ja kansaa kannustettiin hankkimaan dieseleitä, ja kansa hankki. Eikä aikaakaan, kun diesel on kaiken pahan alku ja juuri ja sähkö pelastaa maailman. Lopullinen ratkaisuko? Kenties :).

Data ohjaa päätöksentekoa ja kun dataa tulee lisää muutetaan sen perusteella asioita. Akkuteknologian nopea kehitys on tuonut aika paljon uudenlaisia asioita markkinoille ja mahdollisuuksia.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6587
  • 1% Hybridi
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #53 : 10.02.2022, 17:36:38 »
Juuri tätä yritin tuoda esiin, juuri nyt lauletaan niiden lauluja, joilta almuja saadaan. Jos taas yritys tukee tutkimusta, sillä on oikeutetusti omat tavoitteensa. Näistä löytyy runsaasti hyviä dippatöitä ja väikkäreitä, joskus on helmiä AMK-lopputöissäkin, vaikka useammin niissä näkee viittauksia Wikipediaan, kuin vertaisarvioituun aineistoon. Ajavat toki usein asiansa.

Melko kevyellä tutkimuksella löytyy mielenkiintoisia vaiheita autoilun ohjauksesta. Energiakriisi toi kieltoja ja rajoituksia, puukaasuttimetkin keksittiin uudelleen sitten sotavuosien. Range-Rovereita dieselöitiin oikein urakalla, jopa muutossarjoja kaupattiin. Tuli petroolin aika, Saabit, Talbotit ja TI-haisulit ilahduttivat kanssakulkijoita. Sitten huomattiin hiilidioksidin tuhovoima ja kansaa kannustettiin hankkimaan dieseleitä, ja kansa hankki. Eikä aikaakaan, kun diesel on kaiken pahan alku ja juuri ja sähkö pelastaa maailman. Lopullinen ratkaisuko? Kenties :).
Ja koko armaan ajan kansa on kekseliäästi löytänyt aukkoja verotukseen, ja yhtä kekseliäästi julkivalta on aukkoja tukkinut: piilofarmarit, lavojen pidennykset, TI-avolavat, suksiboksiautot, paino-optimoidut farmarit, takapenkittömät farkut, käytettyjen tuonti, kevytkuorma-autot..

Sulta unohtui nestekaasu autot 80-luvulta , sekä huoltoautoksi muuttaminen. Kokoajanhan tämä on porsaanreikien etsimistä autoilijan ja niiden tukkimista verottajan taholta

V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 791
  • www.vrcf.fi
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #54 : 11.02.2022, 11:49:07 »
Sulta unohtui nestekaasu autot 80-luvulta , sekä huoltoautoksi muuttaminen. Kokoajanhan tämä on porsaanreikien etsimistä autoilijan ja niiden tukkimista verottajan taholta
Juu, ruumisautototkin unohtui, eläinlääkäreille oli omansa jne  :)

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #55 : 11.02.2022, 22:56:47 »
Kyllä se vaan sähkö kiinnostaa, molemmat autot kun tänään tankkasin, hurahti dieseliin 304€. Ja toisen tankkiin meni vaan 41L... Alkaa 2€/litra olemaan jo pikkasen korkean kuuloista. Jos auto kuluttaisi sen 5L/100km, tekis kympin sataselle. Sähköllä se tekisi sen päälle 3€ JOS 25 kwh riittäisi sataselle (tässä laskelmassa sähkö kotona 5c/kwh, nykyinen soppari vielä 22kk voimassa). Pikaratkaisu voi olla ilmastolle hyväksi, mutta ei ehkä pidemmän tähtäimen ratkaisu. Sähköautojen volyymin kasvu toki tuo kehitystä markkinoille joten akkuteknologia paranee ryminällä, joten pitkälläkin tähtäimellä sähköautoilu voi muuttua positiiviseksi.

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #56 : 11.02.2022, 23:19:10 »
tässä laskelmassa sähkö kotona 5c/kwh
Siis siirtoineen ja veroineen? Oikeasti?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2708
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #57 : 12.02.2022, 08:35:34 »
Siis siirtoineen ja veroineen? Oikeasti?
3 Eur / 25 kWh = 0,12 Eur/kWh
Halpaa vielä, mutta tilanne todennäköisesti huononee ajan myötä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #58 : 14.02.2022, 00:14:39 »
Ei ole pikaratkaisu eikä varmaan lopullinen ratkaisu, mutta yksi vaihe matkan varrella.

Henk.koht. en ole vielä vakuuttunut, etenkään muutaman kymmenen kilometrin hybrideistä verrattuna niiden hintaan. Ja tavallisilla pulliaisilla ei ole varaa ostaa isoa täyssähköautoa, joten minkäs teet.

Muistathaan sen jo lapsena, että ennen pitkää ne kauko-ohjattavan akut alkoi vuotaa ja uudet maksoi paljon ;)
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12512
Vs: Sähköautotekniikka ei ole pikaratkaisu ilmastolle?
« Vastaus #59 : 14.02.2022, 07:04:30 »
3 Eur / 25 kWh = 0,12 Eur/kWh
Halpaa vielä, mutta tilanne todennäköisesti huononee ajan myötä.
Tällä hetkellä kiinteähintaiset myyntisopimukset on luokkaa 10cnt/kWh ja siihen päälle siirto. Vaikka olisi kokonaisuudessa 20cnt/kwh niin silti saa olla taloudellinen diesel joka halvemmalla menee.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy