Autodiagnoosi  Carcom Oy

v70 vikakoodien selitys ja vian etsintää. vm2000 uudempikoppanen diesel

  • 52 Vastauksia
  • 17851 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Moi, eli käytin auton vikakoodin luvussa kun välkytteli tuota vikavaloa, joka aina poistui mutta sitten se jäi palamaan koko ajaksi, ja lukee moottorisysteemi seuraavassa huollossa. Vikakoodeja oli kaksi
-pakokaasun takaisinkierrätyksen ohjaiin, virheellinen virtaus ---katkonainen

-ahtopaineen ohjaus virheellinen virtaus----katkonainen.

Ja syyt mitä auto tekee, välillä kulkee ihan normaalisti mutta välillä sitten tuossa parissa tonnissa kun on kierrokset,niin selvästi nytkähtää hetken ennen ku taas lähtee menemään, välillä tuntuu että saa painaa kaasun lattiaan ja autossa ei tapahdu mitään,  puhdistin tuon egr venttiiliin, vaikka ei omasta mielestä kyllä likainen edes ollut, lisäksi puhdistin tämän ilmamassamittarin ja vaihdoin uuden suodattimen,mutta mitä pitäsi alkaa tekemään näiden ahtopaine ongelmien kanssa, ja toki tämän prke.....egr,n että sais auton tomimaan, palaako se vikakoodi koko ajan jos sen egr;n tulppaa vai saako sen jotenkin sammumaan sen valon.

Kiitos neuvoista,olis mukava saada auto kulkemaan...

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Onko D5 vai TDI koneella?

Jos on D5 niin koodi tulee EGR:n tukkimisesta, mutta ei sytytä vikavaloa. Tai ei ainkaan minulla syttynyt koskaan.

Ahtopaineen säädössä voisi olla vikaa siinä VNT s-ohjaus solenoidissa siinä moottorin etupuolella, jos on D5.

TDI ei tietoa.
V70 D5

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
kyseessä on tdi ei d5 kone, olisi mukava kun joku osaisi neuvoja antaa... :hello:

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
ei taida löytyä apuja meikäläisen vaivoille??

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
ei taida löytyä apuja meikäläisen vaivoille??

Jatketaan kuitenkin tähän samaan topiciin, poistin sen toisen koska sekoittaa vaan tilannetta jos tismalleen samasta autosta ja samasta viasta on kaksi eri topicia.

Jos EGR tukitaan, vikavalon saa sammumaan ohjelmoimalla. Samalla kannattaisi teettää virisofta. Mutta ennen sitä toki kannattaa pistää auto kuntoon.

Olisikohan siinä EGR:n ohjausventtiilissä (vai mikä se nyt onkaan nimeltään) vikaa?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Oliskos vika siinä imusarjan toisessa päässä. Map-anturin letkun lähtöä tarkotan, on tehny vähä kaikenlaisia vikoja. Kannattaa vaihtaa koko letku ja 2mm poranterällä kairata nippa puhtaaksi. Vaikka vika ei oliskaan siinä niin se on suositeltavaa.. Onko sulla ahtopainemittaria? Ois hyvä tietää mitä painepuolella tapahtuu.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa VolvoVilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Itellä oli S80 tismalleen samavika.. Tuo EGR vika tulee joko järjestelmä oikusta tai siitä että alipainejärjestelmä on nii täynnä öljyä(alipainepumppu laskee läpi). Ite kans puhistin ton egr:n ja ei ollu likanen ja joskus sytytti vika valon mut sammu sit seuraavassa käynnistyksessä. Ja sit koitin tulpata sen ni heti sytty vika valo.
Ja tuon ahtopaine ongelman sain pois vaihtamalla ahtopaineensäätimen ja puhistamalla hukkaportin kellon päältä sen ''banjo'' nipan mihin tulee putki turbon kompura pesästä.

Ja se on tietysti mitä haluaa mut ite heitin vesilintua sillä sähkösellä ahtopainesäätimellä ja laitoin ihan paineilma verkosto käyttöön tarkotetun paineen säätimen(paineen rajoitin) ja toimii ku sveitsiläinen kello eikä ahdot enää seilaa ja vetää tasasesti :) Makso biltemasta tuo venttaali nipponeen alle 15e  :D ja se Pierburgin säädin maksaa sinisen tiskillä yli 90e...
Volvo S80 2.5TDi ~500tkm

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
kiitos vastauksista, aletaan näillä yrittämään vian korjausta, olisihan se mukava kun auto kulkisi eteenpäinki niin ku pitää =) ei ole ahtopainemittaria mutta täytyy lainata joltain jotta voi kokeilla mitä siellä tapahtuu!

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
nyt kun lomat on vietetty on aika palata sorvin ääreen, mutta ku on uus tämä kapistus niin sen verran vielä kyselen että mikä näistä liittimistä on sitten ahtopaineen säätöventtiili? ja mikä nippa pitäisi löytää ja puhdistaa, ku tuossahan näkyy näin äkkiä silmiltä katottuna kolme jotain liitintä, tuossa ilmanputsarikotelossa kiinni kaksi, toinen yläpuolella ja toinen alapuolella, lisäksi mikä tämä on mikä on syylärin edessä,lähtee myös kolme eri letkua menemään eri suuntiin. auttakaa tyhmää hädässä =)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Ahtopaineen säätöventtiili on se johon menee johto ilmanmassamittarilta. Ja se putsattava nippa on imusarjan vänkärin puoleisessa päässä. :) se mikä on syylärin eessä on alipaineventtiili joka ohjaa egr:rää ja moottorin kumityynyille menevää ilmaa.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Kiitos henkka valaistuksesta;) nyt Alko selviämään mullekin. .. no asiaan vielä täytyy palata että voiko tämä syylärin edessä oleva a li paine  venttiili vaikuttaa tuon egr; toimimattomuuteen?  mulle on nyt tulossa egr venttiili, Ahtopaineen säädin sekä mitkä nämä nyt on nimeltään mitkä tulee ilmanputsari kotelon päälle toinen ja siihen etupuolelle toinen?  Lisäksi tulee myös tämä syylärin edessä oleva a li paine venttiili.      Elikkä kun vaihdan kaikki osat pitääkö vikakoodit kuitata ja moottori vikavalo vai sammuuko ne ilman kuittausta?  ja toivoa että vedot palautuu sekä valot taulussa sammuu☺ kiitos vastauksista, on ollut apua!

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Älä vaihda summanmutikassa kaikkia. Siellä voi olla hyvinki pieni painevuoto jossakin. Se toinen säädin siinä on alipainesolenoidi, siitähän menee letku sinne venttiilille joka ohjaa egrrää. Jos jotaki haluat vaihtaa niin ne kaikki pikkuletkut. Yhellä foorumilaisella oli kulkupuoli ihan hukassa ja kokeiltiin uudella ahtopaineensäätimellä ja map-anturilla ja loppujen lopuksi vika oli murtuneessa alipaineletkussa egr-venttiilin juuressa. Oliko sulla vikakoodeja tiedossa? Missä päin auto liikkuu, aattelin vaan että joku paikallinen foorumilainen vois kaverina vilkasta  :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Laitetaan nyt tähän samaan kysymys samantyyppisestä ongelmasta.
Auto on S60 -05 265tkm.
Sain tulemaan muutama viikko sitten 'moottori vaatii huollon' tekstin ja tehot hävisivät. Tilanne oli kuin kaarteessa olevan moottoritein rampissa mentiin lappu lattiassa. Polttoaine oli niin vähissä että 15km myöhemmin syttyi punavalo. Sopivasti olin hieman aikaisemmin hankkinut vikakoodinlukijan ja ongelmaksi sain ecm-6805, joka tuntuu olevan hyvin perinteinen ahtimen ohjaukseen liittyvä vaiva. Ensin epäilin että ahtopainehäiriö olisi tullut että auto saanut naftaa kaarteessa, mutta varmuudeksi tankki täyteen pro dieseliä ja kävin 90 km polttamassa karstoja. Ilman ongelmia, joten aattelin että se siitä sitten.

Juhannuksena putsasin sitten imusarjalla menevistä letkusta ja putkesta isot körsnät pois, mutta sillä nyt tähän varmaan vaikutusta.

Eilen kävin pienet karstanpoltot vielä ja tänään konttorille hakemaan tuoretta leimaa. Savut oli 0.94 ekalla vedolla ja katsuri onnitteli puhtaasta koneesta. Tuoreella leimalla sitten taas samaisessa motarin rampissa kaarteessa lappu lattiassa ja tehot hävisivät. Äsken luin vikakoodit ja ecm-6805 löytyi. Tällä kertaa en enää epäile polttoaineen saantia kun tankissa oli ~3/4 vielä.

Mitäs tässä seuraavaksi sitten aletaan tutkimaan?
-Alipaineletkut ilmatyynyille ja ahtopaineventtiilin putsaus
-Ilmatyynyjen vuotojen tutkiminen

Täytynee tutkia lisää vanhoja kirjoituksia.

edit. Ei savuta, tehot on muuten mielestäni normaalit ja alipaine riittää erinomaisesti jarruille.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2014, 18:06:08 kirjoittanut Itsok »

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Joo ensimmäisessä viestissä on nuo koodit mitä herjaa auto liikkuu tässä Ylivieskan seudulla..mitähän sitä sitten vaihtaisi ensimmäisenä noiden koodien mukaan. Saako noita a li paine letku tilattua jostain vai löytyykö ihan jostakin letkuliikkeestä? jos se vika onkin siellä.?

Poissa jaakola69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Mistä tilasit toimivan lukijan? Itellä oli tuo volvo pro lukija elekmalta mutta ei nollannut koodeja eikä moottorin vikavaloa. Korjaamolla luku ja nollaus onnistui, mutta valo syttyi kohta uudelleen

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo