Elekma  Autoracing

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886302 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1860 : 09.04.2015, 08:24:59 »
Sedanissa lesjöillä ja uusilla (sport) iskareilla ei kyllä mene metsään. Sopiva madallus ja hieman jämäkämpi.  O0
Sillä sivuhuomautuksella että jos kuljettaa mitään postikorttia painavampaa niin takajousten kantavuus loppuu kyllä surkeasti kesken.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa honkala motors

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1861 : 10.04.2015, 21:58:02 »
Teree! Paljonko on 740 dieselin etujousen ulkohalkaisia ja langanpaksuus?

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1862 : 14.04.2015, 22:43:30 »
Saakos nuihin 740 jäykkäperäisiin taakse millään konstein cambbeeria?  :idiot2:

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1863 : 15.04.2015, 13:55:40 »
Saa, hitsaamalla akselia, lämmittää pillillä ja painaa tms. Riskinä toki, että menee auraukset perseelleen. Ite oon ainakin jo kohtaloni hyväksyny ja tyydyn nollacambereihin  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1864 : 15.04.2015, 19:05:08 »
Saa, hitsaamalla akselia, lämmittää pillillä ja painaa tms. Riskinä toki, että menee auraukset perseelleen. Ite oon ainakin jo kohtaloni hyväksyny ja tyydyn nollacambereihin  :)

Ja kannattaa ottaa myö huomioon että ne vetarit, laakerit ja muut tigeltängelist siellä välissä nyt tuskin riemusta kiljuu, kun akselia aletaan mutkalle vääntämään.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1865 : 15.04.2015, 20:19:18 »
Joo jäykkään perään on kyllä mahdollista saada kampperia juurikin akselliputkia "lämpöhoitamalla" yms mutta silloin pitää myös koneistaa vetarin boorit tynnyrinmuotoiseksi joka mahdollistaa vetarin kulman muuttumisen.
 
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1866 : 16.04.2015, 10:12:59 »
Joo, tuo vetarien työstö unohtui mainita. Eikös ralliukot näitä silti hyvällä menestyksellä tee, vai elänkö vaan valheessa?  :o
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1867 : 16.04.2015, 11:10:26 »
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta muistan lukeneeni että asteen verran antaa boori anteeksi sellaisenaan. Eli tosiaan mitään länäcamberia turha odottaa.

Itse olisin valmis luopumaan jäykästä akselista heti, jos tietäisin, että retku kestää käytössäni.
Olen yrittänyt kysellä ja kaivella täälläkin tietoja em. Peräratkaisusta tietoja saamatta.  :(
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1868 : 16.04.2015, 17:09:22 »
Itse olisin valmis luopumaan jäykästä akselista heti, jos tietäisin, että retku kestää käytössäni.
Olen yrittänyt kysellä ja kaivella täälläkin tietoja em. Peräratkaisusta tietoja saamatta.  :(

Eikös ruotsin puolella ajeta ihan driftingiäkin retkuperällä, eli luulisi kai sen kestävän?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1869 : 16.04.2015, 17:37:51 »
Eikös ruotsin puolella ajeta ihan driftingiäkin retkuperällä, eli luulisi kai sen kestävän?

Kiitos.  :)

Jos joku on löytänyt Ruotsinpuolelta esimerkkejä niin saapi linkata. :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1870 : 16.04.2015, 18:26:45 »
Tämä on varmaan aihepiiri huomioiden ns. tyhmä kysymys, mutta miksi jäykästä akselista pitäisi saada renkaat vituil... vinoon?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1871 : 16.04.2015, 18:42:49 »
miksi jäykästä akselista pitäisi saada renkaat vituil... vinoon?

No onhan se nyt ihan älyttömän siistiä kun on kampperia ja venyä?

Tai sitten ei... :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1872 : 16.04.2015, 22:06:11 »
omaan silmään sopii leveät vanteet + cambeeria. nyt on tulossa 9.5'' ja 8'' levipellit niin mietin vaan että kuinkahan matalaksi pystyy laskemaan ennenkuin rappaa kaariin. retkuperääkin olen miettinyt, mutta kuinka jäykäksi niitä saa? meniskö pelkillä kuormajousilla? oliko se niin että 245 kuormajouset on jäykemmät entä seitenneliviitosen kuormajouset? passaako 245 kuormajouset suoraan 740 yläpäähän?

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1873 : 17.04.2015, 14:28:48 »
omaan silmään sopii leveät vanteet + cambeeria. nyt on tulossa 9.5'' ja 8'' levipellit niin mietin vaan että kuinkahan matalaksi pystyy laskemaan ennenkuin rappaa kaariin. retkuperääkin olen miettinyt, mutta kuinka jäykäksi niitä saa? meniskö pelkillä kuormajousilla? oliko se niin että 245 kuormajouset on jäykemmät entä seitenneliviitosen kuormajouset? passaako 245 kuormajouset suoraan 740 yläpäähän?
Jos vanteiden kaarikosketusta meinasit, niin ei tule koskaan tapahtumaan, jos vanteet on 15/16" halkaisijaltaan, ja rengastus on muutakuin mallia suokumit. Runkopalkit makaa maassa siinä vaiheessa kun 16x9 vanteella on 195/45-16 rengas ja vanne on kaaren tuntumassa. Renkaiden raapiminenhan on sitten ihan alustasta, vanteiden ja renkaiden leveydestä, sekä vanteen offsetista kiinni.

Noi leveydet ei ainakaan rajoita madallusta, kunhan vanteiden offset on sellainen ettei tuu törkeästi ulos, mulla oli 16x9&10 viimekesänä, 195/45 ja 215/45 kumeilla, maavaraa sen verran että kaistan vaihdossa runkopalkit raapi asfalttia ::) ja varaa olis ollu laskea vanteiden puolesta vielä sellanen 3-4cm, jos olis halunnu jättää ajosta viimesenkin hauskuuden pois :D Renkaat siis pysy kaaren sisäpuolella ja vanteetkin jäi ilman spaceria sisään.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2015, 14:34:40 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1874 : 19.04.2015, 10:07:38 »
Tämä on varmaan aihepiiri huomioiden ns. tyhmä kysymys, mutta miksi jäykästä akselista pitäisi saada renkaat vituil... vinoon?

Jaksaa vehkeet sutia kun rengas ottaa vain osittain tiehen kiinni.  ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy