KL-varaosat  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 17 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2145 : 20.11.2015, 01:12:27 »
Radalla itse ajoin lesjön löysät 40mm madaltavat edessä (iskareista ei hajuakaan)225/45r17, takana g80(vaikka ei mitään vaikuta) kuormat, bilstein b6 ja tuplavakaajat ja federal ss595 225/55r17. Yllättävän vähän oli puskemista, enkä omasta mielestä kauhian hiljaa ajanut.
Mitä itse voin sanoa niin omaan käteen todella hyvä ajaa, vielä keula kovemmaksi ja perää alaspäin. Omaan mieleen just sopivan yliohjaava, varmaan paranee keulan muutoksilla ja perän laskulla/hieman leveämmillä renkailla vähän erilaiseksi, mutta hyvä testata taas samalla radalla kesämiitissä :)

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2146 : 20.11.2015, 01:55:09 »
Oma 745 viritelmä meinaa väkisin sutia sisäpuolen renkaalla, kun korin liike on kauheaa.
Ei ole vetopyörästössä lukkoa, ja takavaaja puuttuu.

Taakse olen kyllä vaihtanut tänä vuonna Lesjön kuormajouset, jotka auttoivat paljon, mutta seuraavaksi sitten uudet takaiskarit, kun vaimennusteho niissä on huono.






 

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2147 : 04.12.2015, 11:59:33 »
Ei löytynyt parempaakaan ketjua, niin kysellääs täällä. Joku näppärä kaveri vois kertoa miten nämä sarjat eroaa muuten kuin hinnaltaan? ???

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1792&product_id=5196
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1792&product_id=5195
IPD:n sivut ei edes tunne osanumeroa 100995

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2148 : 04.12.2015, 12:16:27 »
Onko toinen siihen erillisjousitettuun perään?

EDIT: eikun sama takavakaaja niissä näkyy olevan.. Ei noissa kain mtään eroa ole muutakun etuvakaaja kietää moottorin alempaa?  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 04.12.2015, 12:20:16 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2149 : 04.12.2015, 12:29:02 »
Ei löytynyt parempaakaan ketjua, niin kysellääs täällä. Joku näppärä kaveri vois kertoa miten nämä sarjat eroaa muuten kuin hinnaltaan? ???

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1792&product_id=5196
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1792&product_id=5195
IPD:n sivut ei edes tunne osanumeroa 100995
Ainakin mun mielestä toi 760 setin etuvakaaja tuleepaljon enemmän keskelle päin ennenkun kääntyy. Tosin voi olla ihan perspektiivistäkin kiinnimutta yritin ottaa sen huomioon :D
No kun halvalla sai.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2150 : 04.12.2015, 12:29:37 »

EDIT: eikun sama takavakaaja niissä näkyy olevan.. Ei noissa kain mtään eroa ole muutakun etuvakaaja kietää moottorin alempaa?  :idiot2:
Eli prv-sopiva toi halvempi?
No kun halvalla sai.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2151 : 04.12.2015, 21:27:18 »
Eli prv-sopiva toi halvempi?
Siltä se vaikuttaisi kovasti. Ja sehän ei haittaa neloskoneen kanssakaan mitään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Oltsika

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2152 : 16.12.2015, 02:15:03 »
Tuli luettua kyseinen topicci läpi pari kuukautta sitten siinä toivossa että löytyisi erilaisia jousi-vaihtoehtoja omaan projektiin.

Tarkoituus olisi siis pistää ensi kesäksi vähän rautaa ja hifilaitteistoa takakontin puolelle, painoa tulisi n.500-600kg. Tänä kesänä oli vakiojouset ja n.400kg painoa ja pohjaanlyöntikumien varassahan muutaman ajelut kesällä sitten ajeltiin.

Osaiskohan joku sanoa mitä tohon kannattaisi jousiksi yrittää laittaa? Onko farkunkaan kuormajouset tarpeeksi jäykät kyseiselle kuormalle?
Joku sanoi sovittaneensa viton(?) takajouset farkkuun ja ne taisivat olla jykevämmät kun farkkuun saatavat kuormajouset, mutta riittävätkö nämäkään?

Vallilan takomolta tietysti saisi semmoiset kun haluaisi, mutta suolanen hinta opiskelijalle vähän jarruttaa, jos perus jousia saa 40-80e(?) kipaleelta.

Iskareillakin saa vissiin perän elämistä pidettyä jotenkin kurissa, joten korkeapaineiskarit vissiin kannattaisi laittaa, vai olisiko muita ehdotuksia?

Auto siis perus 940 farkku normi iskareilla.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2015, 02:17:40 kirjoittanut Oltsika »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2153 : 16.12.2015, 06:55:37 »
Mulla on nyt käytössä 245:sen kuormajouset, langan vahvuus 14mm (vertailuna 945 farmarin kuormajousi= 13mm)

Täyspitkänä perä on kyllä taivaissa tyhjällä kuormalla, etelän reissulla perä kuitenkin laski vain ehkäpä pari senttiä "normaalitasoa" alemmaksi, ei kuitenkaan pohjaanlyöntikumeille kuten normaalisti on käynyt kuormajousilla ja jääkiekkovirityksillä. Massaa kyydissä kuitenkin n. 900kg + 3 ukkoa (270kg)

Eilen nappasin pari kierrosta pois ja nyt ois aika passeli etupään kanssa. Nuo jouset menee siis suoraan paikoilleen.

Ainoa mikä mietityttää, miten nämä takapään jousien katkojat on ratkaisseet tuon jousen alapään, kun eihän se sinne nyt suoraan asetu vaan jää aika pieneltä osalta kantamaan... Ei tunnu hyvältä ratkaisulta. Pitäisikö jousta ohentaa n. puolen kierroksen matkalta vai.. takomallahan se paras varmaan tulisi. Niin ja nyt katkottuna ponnaavat pois kupeistaankin nostettaessa, tarvinnee keksiä jotain lyhyempää iskaria varmaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2154 : 16.12.2015, 11:38:45 »
Itselläni on nyt vuoden verran toiminut niinkin ghetto ratkaisu, kuin pari kpl rst-nippusiteitä per puoli pitämässä takajousia paikallaan alapäästä

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2155 : 16.12.2015, 11:56:49 »
Omiin vekottimiin olen hitsannut pienet koukut sinne jonka alle jousen saa kierrettyä ja sitten vasta kiristää. Pysyy hyvin paikallaan.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JesseV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2156 : 16.12.2015, 16:25:18 »
Tuommonen koukku omassakin:



Parkkipaikkapyörittelyssä ja hitaassa vauhdissa epätasasella kuuluu pientä natinaa kun pääsevät elämään kuitenkin minimaalisesti.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2157 : 16.12.2015, 23:36:23 »
Ei poista lähtökohtaista ongelmaa, eli sitä että jousi ei kosketa tukivartta millään tasolla järkevän muotoisella osalla, vaan yhdellä pisteellä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2158 : 17.12.2015, 02:37:50 »
Ei poista. Mitä jos jousta lämmittelis ja taivuttas? Vai miten olis paras. Omassa nyt -2 kiepiä ja jos sen viimisen kierroksen sais väännettyä tasaseks ni korkeus olis aika passeli. Samalla olis hyvin kupissa.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2159 : 17.12.2015, 06:54:44 »
Ei poista. Mitä jos jousta lämmittelis ja taivuttas? Vai miten olis paras. Omassa nyt -2 kiepiä ja jos sen viimisen kierroksen sais väännettyä tasaseks ni korkeus olis aika passeli. Samalla olis hyvin kupissa.
Sama täällä, jokseenkin noinhan se menisi teoriassa muta aika hankala löytää se paikka mitä vasten takoa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Carcom Oy  Ateho