RallyBaron  Samppasport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886313 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa eskim0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2295 : 14.09.2016, 17:55:38 »
Okei tuleeko se holkki nyt ylä vai alapäähän?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2296 : 14.09.2016, 18:38:59 »
Ylä. Tämä ohje löytyy 1 ja 2 sivuilta kuvan kera. (Lainaus käyttäjältä: Lankku - 12.03.2011, 16:45:46)
« Viimeksi muokattu: 14.09.2016, 18:41:14 kirjoittanut Acke »

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2297 : 14.09.2016, 21:34:15 »
Holkin halkaisija 40mm ja korkeus 17mm.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2298 : 14.09.2016, 22:37:20 »
Itselle tuli yhdet coilitolpat joskus foorumin kautta yhteen projektiin ja niissä oli tehty alapäähän jostain nailonista tms. palikat että 240 iskari sopi. Ei paljon ulosjousto lyhene kun noin päin tekee, sama olis ollut ostaa vaan 7/9 iskarit... :idiot2: Tuli sitten naputeltua ne palikat pois sieltä ja tehtyä holkit yläpuolelle. :)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pönä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2299 : 15.09.2016, 11:33:13 »
Moro,  - 94 960 takapää multilink lehtijousella ja nivoilla. Onko kukaan tehnyt muutosta että vaihtais vanhemmasta 960 mallista joka vielä multilink kierrejousilla että vaihtas tämmöisestä alatukivarret ja jouset,  ja ottais lehtijousen pois?  Vai onko takapään rakenne muutenkin paljon erinlainen kierrejousiversion ja lehtijousimallin välillä, että tämmöinen ei ole mahdollista. tuossa näyttäis kuin rungossa olisi jousen yläkuppi valmiina?

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
960 multilink madallus?
« Vastaus #2300 : 19.09.2016, 14:04:10 »
Moro

Oon tässä katellut yhtä 960 farkkua joka on laskettu aika kenttään,myyjä ei tiedä miten on laskettu.Mitään muutoksia ei ole otteessa joten saattaa olla hankala katsastaa tuolla alustalla!
Onko porukalla tietoa onko nuihin saatavana jotain alustasarjaa vai onko joku kyläseppä viritys kyseessä :)


Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2301 : 09.10.2016, 00:37:21 »
940:ssä takana kuormajouset, joista otettu kierros pois, pistin klemmarit ettei irtoa kupista nostaessa ylös. Ensi viikolla olisi määrä katsastaa. Voiko setä-katsastus hylätä em. "patentin" takia? Parempia ideoita?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2302 : 09.10.2016, 05:17:34 »
Itse leimannut parissa autossa 2 kierrosta lyhennetyt eikä mulla mitään klemmareita siellä ole ollut. Ei ole peräpäätä nosteltu ylös.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2303 : 10.10.2016, 13:24:37 »
940:ssä takana kuormajouset, joista otettu kierros pois, pistin klemmarit ettei irtoa kupista nostaessa ylös. Ensi viikolla olisi määrä katsastaa. Voiko setä-katsastus hylätä em. "patentin" takia? Parempia ideoita?
Jos herra katsastussetä arvioi klemmarin kestävyyden olevan liian heikko "roikkumis" -tilanteessa.

Vaihda suoraan lyhyemmät iskarit, niin säilyy oma turvallisuus ja leimasedän hyvä mieli.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2304 : 10.10.2016, 14:55:05 »
Kävin tänään konttorilla klemmarien kanssa ja ei mitään huomautettavaa, saa taas reilu vuoden körötellä.  ;D

Mitkähän semmoset soppelit takaiskarit oisi? Ei ainakaan peräkärryn tai pikkuauton. Taasen nuo B8 maksaa melkeen 200€ kappale, ei vaikuta kovin järkiostokselta, kulutusosia kuitenkin.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2305 : 10.10.2016, 15:15:34 »
Voihan sen ulosjouston rajoittaa hitsatulla koukullakin jonka alle jousi kierretään kuppiin.

Kävin tänään konttorilla klemmarien kanssa ja ei mitään huomautettavaa, saa taas reilu vuoden körötellä.  ;D

Mitkähän semmoset soppelit takaiskarit oisi? Ei ainakaan peräkärryn tai pikkuauton. Taasen nuo B8 maksaa melkeen 200€ kappale, ei vaikuta kovin järkiostokselta, kulutusosia kuitenkin.

Säädettävät gazit, pari taitaa pyöriä 250e hujakoilla?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2306 : 10.10.2016, 19:08:50 »
Mulla on jotkut über vanhat 264:n Bilsteinit takana mallia BNE-1952, taitaa vastata nykyään B4 mallia. Alle 100e muistaakseni parille hintaa evilBaysta
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2307 : 16.10.2016, 12:24:33 »
Onko kellään kokemuksia noista GAZ:n jäykkyys säädettävistä takaiskareista (Volvo 240)..?
Tarkoitus olisi sovittaa sellaiset multilink mk1 perään 245 kuormajousien kanssa, eteen BC Racingin coilover tolpat (940)..

Lähinnä kiinnostaa, riittääkö noissa jäykkyys sitten 960 multilink perän kanssa.

Nykyinen ajotuntuma on verrattavissa ruotsin laivaan.. kuskin penkiltä lentelee ympäri ohjaamoa tiukemmassa mutkassa. :buck2:
Rata-ajoa ajatellen uutta alustaa siis rakentelemassa, kaikki kriittisimmät puslat (PU) toki menee vaihtoon samalla.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2308 : 22.10.2016, 22:50:54 »
Onko kellään kokemuksia noista GAZ:n jäykkyys säädettävistä takaiskareista (Volvo 240)..?
Tarkoitus olisi sovittaa sellaiset multilink mk1 perään 245 kuormajousien kanssa, eteen BC Racingin coilover tolpat (940)..

Ainakin sedan 940 takana farkun jousien kanssa ovat todella jämäkät iskarit nämä Gazit.
Säätövara on jotain 0-30 naksua ja jossain 3-4 kohdalla ihan tarpeeks jäykkä omaan makuun.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2309 : 22.10.2016, 23:14:59 »
Voihan sen ulosjouston rajoittaa hitsatulla koukullakin jonka alle jousi kierretään kuppiin.

Mahtaako leimasetä olla sen tyytyväisempi jos havaitsee tukivarressa hitsiä...?

Sikäli jos kiinnittää moisiin huomiota.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Autoracing  KL-varaosat