Carcom Oy  Ateho

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886272 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1365 : 14.11.2013, 00:31:16 »
Ok. Ei sulla kuvaa ole?
Tuollaisia jousia vois löytyä tutuilta :)
Lesjöthän sitten olisi se helppo keino, mutta tuntuu osa sanovan niitäkin löysiksi..?
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1366 : 14.11.2013, 12:45:45 »
Lesjöthän sitten olisi se helppo keino, mutta tuntuu osa sanovan niitäkin löysiksi..?

Keulasta tulee lesjöillä ihan asiallinen mutta perä jää löysäksi ainakin omasta mielestä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa taikuriz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1367 : 14.11.2013, 14:31:36 »
Ok. Ei sulla kuvaa ole?
Tuollaisia jousia vois löytyä tutuilta :)
Lesjöthän sitten olisi se helppo keino, mutta tuntuu osa sanovan niitäkin löysiksi..?

Äkkiähän tosta pari kuvaa kävis ottaa.. Mutta kun ei riitä taito lisätä niitä tänne :D

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1368 : 14.11.2013, 16:20:09 »
Keulasta tulee lesjöillä ihan asiallinen mutta perä jää löysäksi ainakin omasta mielestä.
Niinjuu, sekin vielä :/ Jämäkkä kun tarvis olla, mukavuudella ei sinänsä väliä. Talven aikana kun olisi ideana tehdä sitten joku järkevämpi alusta...
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1369 : 15.11.2013, 03:38:07 »
Kertokaas ny hyän tähen että mitkä ne ny 90 vuen seitenneliskanttiseen farkkuun olis halvimmat ja jämyimmät jouset??
Taakse ilmeisesti kuorma jouset mutta minkämallin??
Etheen diisselin vai minkä??
Laikala tieten sitte sopivaan mittaan.
Mitkäs iskarit tuohon kannattais laittaa?? neki saa olla halvat ja tieten jäykät :2funny:

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1370 : 15.11.2013, 17:03:37 »
Houdihou arvon volvoraati!

Itselläni tosiaan nyt alla 940 jäykkäperäfarkussa vuosimallia -93 edessä Koni Sportit ja jäykkyystaso tasan yksi kierros pois maksimista. Takana GAZit ja jäykkyystaso kymmenes napsu tiukempaan suuntaan siitä löysimmästä ääripäästä.

Millaisilla setupeilla porukka ruopii, jos ja kun samoja alustakomponentteja löytyy muistakin turbofarmareista? Ai niin...edessä dieselin jouset -1 kiekka laikattuna ja takana vahvistetut kuormajouset myös -1 kierros laikattuna.
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa lankku95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1371 : 20.11.2013, 13:10:59 »
Moi, olis tarkotus tehä alustaremonttia 95 vuoden, 900-farkkuun ja samalla vähän madaltaa :D  Olen miettinyt  eteen Bilstein B6 ja -40mm lesjöt. Takapää vielä vähän vaiheessa, että pistäiskö B6 vai B8 kun jousiksi aattelin -1 kierros lyhennettyjä kuorma jousia.
Kun nykyisillä iskareilla ja jousilla tuppaa takapään jouset irtoon ala kupista tunkatessa. neuvvoja otetaan mielellään vastaan :D
940 stw 230Fk "projekti" V70 T5 kesä käyttis

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1372 : 20.11.2013, 16:17:12 »
Houdihou arvon volvoraati!

Itselläni tosiaan nyt alla 940 jäykkäperäfarkussa vuosimallia -93 edessä Koni Sportit ja jäykkyystaso tasan yksi kierros pois maksimista. Takana GAZit ja jäykkyystaso kymmenes napsu tiukempaan suuntaan siitä löysimmästä ääripäästä.

Millaisilla setupeilla porukka ruopii, jos ja kun samoja alustakomponentteja löytyy muistakin turbofarmareista? Ai niin...edessä dieselin jouset -1 kiekka laikattuna ja takana vahvistetut kuormajouset myös -1 kierros laikattuna.
Itellä sedanissa lesjön -40mm jouset, edessä vakio iskarit ja takana GAZin säädettävät pumput, jäykimmästä asennosta n. 20 napsua löysempää. Timmi perä ja löysä keula  ::)

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1373 : 20.11.2013, 18:53:43 »
Itellä sedanissa lesjön -40mm jouset, edessä vakio iskarit ja takana GAZin säädettävät pumput, jäykimmästä asennosta n. 20 napsua löysempää. Timmi perä ja löysä keula  ::)

Juurikin noita iskarien jäykkyystasoja kyselin eli taisin ilmaista itseäni hieman epäselvästi. Olikohan se niin, että tuossa GAZissa on se 30 erilaista asentoa jäykkyydelle vai montako niitä taas olikaan?

Koni Sporteissa tosiaan olen sen yhden kierroksen ottanut pois sieltä äärijäykästä ja sopivan tanakka on tuo tuntuma omaan makuun. Saa tosin nähdä, että kun se talvi viimein saapuu, niin onko etupää liian jäykkä nykyisellään???
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1374 : 20.11.2013, 20:27:37 »
Juurikin noita iskarien jäykkyystasoja kyselin eli taisin ilmaista itseäni hieman epäselvästi. Olikohan se niin, että tuossa GAZissa on se 30 erilaista asentoa jäykkyydelle vai montako niitä taas olikaan?
Mutulla sanoisi että n.40-50  ::)

Kun omia säädin niin otin max jäykkyydestä n.30 napsua auki päin ja eikä "stopannut" se säätö ruuvi, tosin en tiedä onko siellä ees rajotinta kuinka paljon pystyy pyörittämään auki  ???

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1375 : 20.11.2013, 21:26:47 »
Houdihou arvon volvoraati!

Itselläni tosiaan nyt alla 940 jäykkäperäfarkussa vuosimallia -93 edessä Koni Sportit ja jäykkyystaso tasan yksi kierros pois maksimista. Takana GAZit ja jäykkyystaso kymmenes napsu tiukempaan suuntaan siitä löysimmästä ääripäästä.

Millaisilla setupeilla porukka ruopii, jos ja kun samoja alustakomponentteja löytyy muistakin turbofarmareista? Ai niin...edessä dieselin jouset -1 kiekka laikattuna ja takana vahvistetut kuormajouset myös -1 kierros laikattuna.
38-40 naksua oon laskeskellu muutamista omista Gazin iskareista. 15-20 naksun tuntumassa löysimmästä päästä laskettuna oon pitänyt säädön takaiskareissa.

Joka nurkasta noin 1,75-2 kierrosta tullut vakiojousista otettua pois silloin kun niitä on käyttänyt. 1,5 kierrosta on vielä siinä rajoilla pyöriikö vakiopituisella iskarilla vaiko eikö.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Malboro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1377 : 21.11.2013, 14:51:10 »
Samalla hinnalla tekisi coiloverit ite..

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1378 : 21.11.2013, 15:35:19 »
No jaa.  Itellä etukikkareet :  Coili hilppeet n. 200e siihen sitten iskarit 360e ja tukivarren&raidetangon kulmankorjauspalat 190e  Tuohon voidaan sitten lisätä hitsuuttelut, rälläköinnit ja aihiot. Sitten vielä säädettävät yläpäät jne.

Tuosta GMsport alustasta ei taida säätöjä tosin löytyä mihinkään päin?

Huvittaa, kun pelkkien spaxien hinnalla saisi kaksi kiinalaista coilover sarjaa johonkin golffiin.

Elämä on valintoja täynnä.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Malboro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1379 : 21.11.2013, 18:07:09 »
Mistä sitten löytyisi säätöjä...taitaa aika kiven alla olla säädettävät 740seen?

 

Carcom Oy  Ateho