Carcom Oy  Ateho

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886284 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa perttijt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1410 : 09.01.2014, 10:50:45 »
Itellä 940 sedani ja vakio alusta on ihan lässähtäny. Lueskelin tätä foorumia johonki 33 sivulle asti ja päädyin ratkaisuun eteen konit tai billsteinit, jos konit nii joutuis sorvailee ? Eteen kierroksen laikatut lesjötit ja taakse sedanin kuormat kanssa kierroksen laikattuna. Mitkähän iskarit taakse ? Onko jollakin laittaa kuvaa uv:nä, jos sattuu olemaa tollasilla jousilla varustettua ysipätkää, että mahtaako olla balanssissa ? Auttakaa avutonta  :2funny: Kiitoksia etukäteen

Laitoin 940 sedaniini Konin sport-iskarit sekä eteen että taakse. Suosittelen :) Mulla on tosin vakiojouset. Noi Konit toimii valmistajan mukaan myös madalletun (kohtuudella) alustan kanssa.
katso: http://www.koni.com/car-racing/technology/faq/   
Auto saa olla mitä tahansa merkkiä, kunhan se on takavetoinen ja Ruotsissa tehty.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1411 : 09.01.2014, 22:52:16 »
Kattelinkin tota bc-racingin sarjaa joku aika sitten l-m-r:ltä. Pätevän olonen ja bc-racingista kuullu aika paljon hyvää, eikä tuosta säädötkään pitäis heti kesken loppua. Sitten ku on rahanpaskaa niin eiköhän tommonen setti omaankin kanttiin eksy  :)

Eiköhä lyödä kimppa pystyyn kunhan rikastutaan.  ;)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1412 : 09.01.2014, 23:22:54 »
ostin 4cm lyhennetyt GTS iskarit muutama kuukausi sitten, kuinka noita kannattaisi varastoida jos eivät ole menossa autoon kiinni vielä vähään aikaan.
nyt ovat huoneen lämmössä, ja tommoisella jonkinmoisella remmillä jo tehtaalla puristettu kasaan, kannattaako remmi aukaista vai antaako olla puristuksissa ?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1413 : 10.01.2014, 00:38:52 »
Ei kai ne turhaan ole niitä nauhoja/remmejä tehtaalla laittanut, jotain hyötyä niistä on, vaikkapa se että vie vähemmän tilaa.  :D

Huomioi, että iskarit voi makoilla varastoissa vuosia vuoden perään tehtaalta lähdettyään, joten en usko ainakaan että pahaksi menee niiden remmien kanssa.  :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1414 : 15.01.2014, 20:38:59 »
Perumpa sanani.. tässä ihan pätevän oloinen setti hintaisekseen.   :o
http://www.ddesign.nu/volvo-700-900-bc-racing-coilovers-br-typ-ra/13617-0

(Kuva poistettu lainauksesta.)



Mitenkäs tää asennetaan eteen? Pitääkö putki katkaista? siis se mihin perus patruuna menee. Ja mitä leima setä sanoo. Kertokaa mulle.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1415 : 16.01.2014, 13:51:18 »
Putki pois joo, hitsataan kiinni.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1416 : 16.01.2014, 14:15:34 »
Pätevän näköinen sarja tuo BC, etutolpissakin tuo korkeudensäätö ihan oikeasti KORKEUDENsäätö eikä esijännityksen säätö niinkuin halpissarjoissa. Vielä kun multilinkkiin sais...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1417 : 16.01.2014, 16:59:09 »
etutolpissakin tuo korkeudensäätö ihan oikeasti KORKEUDENsäätö eikä esijännityksen säätö niinkuin halpissarjoissa.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta en nyt ihan tajunnut? Vai meinaatko siis että iskareista loppuu liikerata, niin ettei autoa saa tarpeeksi korkeaksi?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1418 : 16.01.2014, 22:45:57 »
Voi säätää jousen esijännitystä ja ajokorkeutta erikseen.


Mitenkäs tää asennetaan eteen? Pitääkö putki katkaista? siis se mihin perus patruuna menee. Ja mitä leima setä sanoo. Kertokaa mulle.
Otetaan vanha putki kokonaan pois olka-akselin sisälle menevää osaa myöten. Sen jälkeen upotetaan uusi sisään ja hitsataan kiinni. Yksityishenkilö ei näitä muutoksia saa virallisesti tehdä. 850/x70 etupään käyttäminen 960 navan kanssa onnistuu ilman hitsaamista kuten on aiemmin todettu. Tässä tapauksessa lisävaivaa voi aiheuttaa se, että raidetangonsisäpäät pitää vaihtaa vm. 95-> 960 mallisiin. Jos hammastangossa on eri kierre kuin 960:ssä, menee tankokin vaihtoon.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 22:51:01 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1419 : 17.01.2014, 05:46:14 »
Anteeksi tyhmyyteni, mutta en nyt ihan tajunnut? Vai meinaatko siis että iskareista loppuu liikerata, niin ettei autoa saa tarpeeksi korkeaksi?
Ajokorkeutta säädetään noissa tolpan alapäätä kiertämällä, jolloin iskarin liikerata ja jousen esijännitys pysyvät vakioina korkeudesta riippumatta.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1420 : 17.01.2014, 11:23:48 »
Kiitos paljon

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1421 : 18.01.2014, 11:02:58 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jkm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1422 : 18.01.2014, 14:30:52 »
tere. osaiskoos joku kertoo, että onko esim. 200srj ja 900srj tarvikeiskareilla minkäänlaista mittaeroo? ois tarkotus saada etupäätä vähän alemmas, ja vaihtoehtona ei oo tässä rojektissa pelkkä jousien katkominen. senverran ois hyvä saada matalemmaks että 15" levitetty peltivanne matalaprofiilisel venykumil tulis kaaren reunaan max 1cm kaaresta.. ja kyllä, tiedän että rallyracelta sais tolpat omien mittojen mukaan, mutta oisko tästä mahdollista selvitä vähän pienemmällä rahalla... ;D kiitoksia jo etukäteen, auttais suuresti jos joku vähän valasis meikäläistä..  ::)

jos joku ehdottaa tarvikeiskarin lyhentämistä niin olis kiva tietää minkäverran siihen tarttis lisää kierrettä?  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014, 14:33:10 kirjoittanut jkm »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1423 : 18.01.2014, 16:19:02 »
Voisiko joku ahkera kerätä tästä melkein sadasta sivusta FAQ-osioon jonkunnäköisen tiivistelmän?

Kun kaikki uudet käyttäjät kysyvät samoja noin kymmentä kysymystä aina vaan ja uudestaan...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1424 : 18.01.2014, 21:56:58 »
Ajokorkeutta säädetään noissa tolpan alapäätä kiertämällä, jolloin iskarin liikerata ja jousen esijännitys pysyvät vakioina korkeudesta riippumatta.

Aivan, joo. Mutta yhtälaillahan se perus halpissarja on korkeussäädettävä, sillä yhtälailla siinä säätyy korkeus tuota esijännitystä säätämällä. Iskarin liikerata tosin muuttuu sitten jompaan kumpaan suuntaan ja sitäkautta ulosjoustoa on enemmän tai vähemmän.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron