Samppasport  Futurez

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1620 : 09.08.2014, 00:42:17 »
omakohtasia kokemuksia ei ole kun ei ole tullu harrastettua noita laikkamadaluksia vaikkakin 2 autoa omista joissa tuo laikkamadalus on, kumpikaan ei vaan liikenteessä. toisella ajoin leiman loppuun mutta en tykänny alustasta yhtään.

Edelleen laikkamadalluksia ja laikkamadalluksia.

Aina vaan tuntuu näiden haukkujien kokemukset rajoittuvan juuri siihen " löin jouset poikki ja nyt on paska ajaa, ihan perssiistä :tickedoff: .."

 :D :D
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1621 : 09.08.2014, 01:03:10 »
Mulla on edessä laikatut jouset jo on ihan ok. Ehkä hitusen sais olla jämäkämpi mutta tiedä mikkä iskarit siellä on. Peräpää onkin ongelmallisempi. Nyt laikatut kuormajouset ja Kyb Exel-G:t ja on hyvä mun ajoon. Nooh, paska alusta.  :P

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1622 : 09.08.2014, 08:05:51 »
Omasta kokemuksesta voin sanoa että eipä nuo kynäjousitolpatkaan edessä mitenkään autuaaksi tehneet kun bilsteinissä ei vaan piisannut vaimennus noin jäykälle jouselle. Oli aikamoinen hyppykeppi. Tälle kesälle säädettävät spaxit alle ja johan muuttui, kovahan se on edelleen mutta ylimääräiset pompottelut on poissa. Nyt pystyy jopa ajamaan tarpeen mukaan vaikka hiekkateitäkin ilman tuskia.

Eli silä iskarilla ON merkitystä. Väittäisin melkeinpä että sitä enemmän, mitä jäykempi jousi sillä on kaverinaan.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1623 : 09.08.2014, 10:45:27 »
Iskarilla on todella suuri merkitys.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1624 : 09.08.2014, 10:58:20 »
Itelläni ollut katkottuja jousia, eikä yksikään niistä oikeasti ole ollut nyt kovin hyvä ajaa.
Kuormajousetkin on vähän niin ja näin kokonaisena tai pätkittynä, paremmin on toiminut nykyinen vakiomittainen ihan madallusjouseksi tarkoitettu kapistus.
Kuormaakin kantaa ihan kohtuullisen hyvin. Jos itse haluaisin kuormankantavuutta lisää, niin en tekisi kyllä sitä jousilla, vaan esimerkiksi nivoilla.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1625 : 09.08.2014, 11:00:26 »
Nivot on tuohon hyvät mutta hiton pehmeet. Just heitin yksillä kuikkaa.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1626 : 09.08.2014, 11:28:33 »
Nivot on tuohon hyvät mutta hiton pehmeet. Just heitin yksillä kuikkaa.

Nivojen kanssahan on monesti tosi löysät jouset vielä. Varsinkin erillisjousitetuissa.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1627 : 09.08.2014, 11:35:16 »
Nivojen kanssahan on monesti tosi löysät jouset vielä. Varsinkin erillisjousitetuissa.
Aika hintelät oli noi munkin jouset kun vertas kuormajousiin. Mutta mulla oli kierros nivojousista pois ja ei muuttunu ajolleen mitenkään. Perä tais kyl pudota pari senttiä.  :P

Poissa jone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Epäselvännäkijä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1628 : 09.08.2014, 18:42:33 »
Olisko kellä lainata tuv-papereita madallusjousista tuohon 945.seen? Vaikka pientä korvausta vastaan...

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1629 : 09.08.2014, 19:08:06 »
Olisko kellä lainata tuv-papereita madallusjousista tuohon 945.seen? Vaikka pientä korvausta vastaan...
Mille jousille? Lesjöfors löytyy mutta ei paperilla mitään tee jos jouset ei ole samat.

Poissa jone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • Epäselvännäkijä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1630 : 10.08.2014, 11:38:56 »
Mille jousille? Lesjöfors löytyy mutta ei paperilla mitään tee jos jouset ei ole samat.
laittelin yv.tä tai ainakin yritin, mut siis kyllä käy nuo siun paperit Pomo.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1631 : 10.08.2014, 12:50:43 »
Omasta kokemuksesta voin sanoa että eipä nuo kynäjousitolpatkaan edessä mitenkään autuaaksi tehneet kun bilsteinissä ei vaan piisannut vaimennus noin jäykälle jouselle. Oli aikamoinen hyppykeppi. Tälle kesälle säädettävät spaxit alle ja johan muuttui, kovahan se on edelleen mutta ylimääräiset pompottelut on poissa. Nyt pystyy jopa ajamaan tarpeen mukaan vaikka hiekkateitäkin ilman tuskia.

Eli silä iskarilla ON merkitystä. Väittäisin melkeinpä että sitä enemmän, mitä jäykempi jousi sillä on kaverinaan.

Eihän ne tolpat yksin teekkään mitään, ne mahdollistavat vain paremmat jousivaihtoehdot. Esim. verratkaa JOM & Bilsteinin alustoja. Molemmat kynätolppia, mutta eri komponentit.

Tämähän on itsestään selvyys toki, mutta tosiaan vaihtoehdot pitää kokeilla läpi, kunnes löytää mieluisan iskari/jousi yhdistelmän.

Tämä ei ollut suoranaisesti sulle tarkoitettu, vaan yleispätevää tietoa, että tosiaan ne kynätolpat eivät välttämättä ole heti ekalla yhdistelmällä hyvät ajaa, voi olla jopa paskemmat mitä se laikkamadallus.

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1632 : 21.08.2014, 00:27:59 »
Lueskelin tätä ja mieleeni tuli kysymys. Onko kukaan sorvannut TRW:n kaasuiskunvaimentimia ns.lyhyemmäksi, eli sitä kierrettä lisää jne. Pystyykö niitä edes sorvaamaan, vai onko niissä ontto mäntä? Joku kirjoitti tässä topicissa, että olisi tarvikevaimennin puhjennut sorvissa. Tarkoitettiinkohan siinä nyt sitten itse patruunan sorvausta, vai täh.. 

Sattuu lojumaan hyllyssä kyseiset vaimentajat, joten coilit olisi tarkoitus rakentaa. Tuossa mobiililinkki motonetin sivulle: http://m.motonet.fi/fi/tuote/854076?ajoneuvo=658

Tosin, samalla vaivalla rakentaisin varmaan valmiiksi lyhyempään Spax:n, Gaz:n jne.  Vaimentajalla kunnolliset etutolpat.  :idiot2:

Jo olisi viisas ihminen, laittasi rallyracelle tilauksen ja unohtaisi tuon TRW:n, koska nyt pitää oikeasti saada jäykkyysaste asentoon: "kivireki"  :D

Taakse onkin tulossa "los patentos." Jos siitä nyt tulee mitään, muutenkin kuin paperilla toteutuskelpoinen, niin pitäneet lisäillä parit kuvat.
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa Tomppa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
    • kuvatuksia
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1633 : 21.08.2014, 10:36:33 »
sorvuutettu on samat trw:t tuohon 760 ja no problemos
vm98 945classic + vm07 2,4 Accord exe X
exät: vm89 760tic, vm86 245gl, vm85 740tic, vm88 740tic ja vm85 240gl

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1634 : 21.08.2014, 10:43:09 »
Mille jousille kasattuna? Tuliko miten jäykkä, vai enemmän käyttöautoon sopiva? Osaatko sano, ulos- ja sisäänjoustosta mitään? Pari hassua kysymystä lisää.  :D
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy