Vihdoinkin pääsee taas oman auton pariin pikkuhiljaa. Nyt on 2 muuta autoa tässä välillä korjattu ja leimattu
Amukan akun_siirto_takakonttiin -projekti jatkuu. Aloitin sen jo kesällä
Tein eilen ja tänään tukevan jalustan akulle, joka pultataan konttiin akselin päälle keskelle. Sen kaveriksi pitää varmaan ihan hitsaamalla tehdä jonkunlainen kunnollinen maattopiste runkoon.
Piuhat on tulossa akulta startille 35mm2 kaapelista, ja toinen pienempi 16mm2 kaapeli menee tuonne hanskalokeron tilalle tulleeseen "sähköpääkeskukseen", se jakaantuu kahteen sulakerasiaan (2 x 10paikkaa), johon niputan pikkuhiljaa auton ihan kaikki sähköt.
Samoin takakontti tarvii vielä purkaa tankki ja kaikki pois, tankkikin on ilman mitään tiivistystä ollut kahdella pultilla vaan paikallaan
Takaluukussa ei ole ollenkaan tiivistettä ollut
Kun kaikki jäi kesken kirjaimellisesti tämän kanssa
Takakuraläpät pitää tehdä, ostettu 10mm paksua kangaspunos kumimattoa, ei lerpata
Ja ostin myös 2
m2 palan ohutta muovilevyä, josta aion tehdä "pohjapanssarin", etupyörät nostaa niin sairaasti kiviä jostain syystä (
ainoastaan firestonet nostattaa ), että haluan suojata pohjan etupyörien linjalta, n.50cm reunasta keskellepäin ja ~120-140cm taaksepäin, miten se nyt istuu nästisti. Ei raaski hiekkatiellä ajella yhtään, kun juuri korjattu pohja
Laillisuudesta ei ole tietoa, leima varmaan valittaa niistä ainakin kun ei pääse hakkaamaan reikiä palkkeihin
Moottori (92mm b20) on työn alla, kansipahvi on tilattu valmiiksi ja männänrenkaat pitää tilata ja lohko hoonata puhtaaksi. Sitten saan senkin asian kuntoon talveksi. Vinokone prokkis on ihan totaalisen jäädytetty nyt toistaiseksi. Alkanut himottamaan kuitenkin tuo vaparimörkö niillä lortoilla jotka on varastossa pölyttynyt jo hyvän tovin
Nokka pitäisi uusia kyllä ihan pakosti nyt samalla, oli tuo nykyinen R jo vuosi sitten yksi nenä ihan sileänä