Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo v70 2.4D 2009 automaatti Motorsystem serv. erfordras

  • 6 Vastauksia
  • 2183 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa milp

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Moro, tiedän, että tätä aihetta on täällä käyty läpi jo aikaisemmin, mutta muutamaan kysymykseen en löytänyt vastausta. Eli otsikon mukainen Volvo alkoi viikko kilometrihuollon jälkeen ilmoittelemaan Motorsystem serv. erfordras (ruotsin tuonti) herjaa.
Luin, että öljymäärä voi olla yksi vaihtoehto ja katsottuani öljyt tikusta huomasin että se on yli maksimin. Poistin öljyä koneesta noin 0,5L, jolloin tikussa öljyä noin puolessa välissä asteikkoa. Vikavalo palaa edelleen, vaikka olen autolla ajanut sen jälkeen noin 500Km. Pitääkö tämä käydä kuittaamassa jossain pois vai häviääkö tämä itsestään jossain kohtaa? Onko tietoa, että mikä muu vika voisi olla kyseessä?






Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 2.4D 2009 automaatti Motorsystem serv. erfordras
« Vastaus #1 : 22.07.2019, 10:30:05 »
Öljy on ehkä jo ohentunut dieselillä aika paljon, joten äkkiä uusi öljynvaihto.
Haisiko dieselillä?
Jos laimenee liikaa ei voitele, vahingoittaa laakerointeja.
Jos pinta nousee kovin paljon kone ryntää eikä sammu.

« Viimeksi muokattu: 22.07.2019, 10:33:37 kirjoittanut mazcu »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Ja sitten vikakoodeja lukemaan jonnekkin
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa milp

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Ennen huoltoa ajelin kärryllä noin 15 tonnia ja öljynpinta pysyi samassa kokoajan, mä luulen, että sitä on viikko sitten tehdyn huollon jälkeen jossa myös öljyt vaihdettiin laitettu vaan liikaa, öljy ei haissut dieselille. Käyn tänään lukemassa koodit, onko tietoa että jos herja tulee tosta öljyn määrästä niin lähteekö se herja itsestään pois jossain kohtaa vai pitääkö se käydä kuittaamassa pois.

Poissa milp

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Ja sitten vikakoodeja lukemaan jonnekkin
Käväsin lukemassa vikakoodit motonetissä ja kokeilivat kolmella eri testerillä ja mitään vikoja ei ole näkyvillä eikä muistissa, onkohan toi kärry pakko viedä merkkiliikkeeseen, että saa selville vian. Mittaristossa on edelleen sama herja.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Kannattaa käyttää jollain jolla on ihan Volvoon soveltuva kunnon testeri tai sit Bosch.
Noilla yleis obd kalikoilla voi kattoo livedataa jne. hyvin, mutta vian haussa niillä ei juurikaan tee mitään.

Poissa milp

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Tämä homma ratkesi jo, tosiaan sain luettua vikakoodit ja herjasi, että öljyä oli koneessa liikaa.
Mielestäni tässä oli jännä, että herja tuli vasta reilu viikko öljynvaihdon jälkeen ja kun poistin itse öljyä niin varoitusvalo ei sammunut itsestään vaan se piti käydä kuittaamassa pois laitteella millä vikakoodit luetaan.

 

Samppasport  Futurez