Futurez  Kulkukoira

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698524 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Inke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Eipä nyt ihan iskareihin liity, alustaan kuitenkin niin...

Osaiskos joku kertoa mitä ihan oikeeta hyötyä tuollaisesta konehuoneeseen, iskaritolppien välille kiinnitettävästä tukitangosta (kuva) on??



Alusta on on ihan jees, mukavan napakka mutta kun kyytiin tulee parikin immeistä, mutkiin mennessä tuntuu taas löysältä lahnalta ja että taipuu koko auto. Voiskohan tollanen tukitanko jeesata? 

Auto on S60 -01 ja jousina Eibach -30mm ja iskarit ovatten jotkut Sport-Touringit...

Kiittää hän  :hg:
S60 2.4 -01

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Kyllähänse hiukan voi vakavoittaa alustaa ja koria ettei jouset notku ihan eritahtiin :) runko siitä tuskin vakavoituu, mutta onhan se kivan näköinenkin siellä konehuoneessa :) KUNNOLLISET LAADUKKAAT(kalliit yleensä) iskarit ja tuoreet jouset alle(Eibach on ihan laadukas jousi), niin pitäs tavalliseen ajoon riittää ja mutkissakin kuorman kanssa vakavoitua..tosin esim. kakkosnelkun koria ei kyllä saa jämäkäksi kuin ratakiskon pätkillä :D

Ps. volvoahan ei kyllä miksikään rata-autoksi ole koskaan suunniteltu, että ei kannata ihan kuuta odotella taivahalta ;)
« Viimeksi muokattu: 10.07.2011, 20:43:25 kirjoittanut akemake »

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Kyllähänse hiukan voi vakavoittaa alustaa ja koria ettei jouset notku ihan eritahtiin :) runko siitä tuskin vakavoituu, mutta onhan se kivan näköinenkin siellä

Ps. volvoahan ei kyllä miksikään rata-autoksi ole koskaan suunniteltu, että ei kannata ihan kuuta odotella taivahalta ;)
En omasta S60 osaa sanoa, mutta edellisessä S70 huomasi tosi hyvin tuon tuen vaikutukset. Koelaudan kitinät loppuivat melkein täysin.

Suurinta osaa autoista ei ole radalle suunniteltu, kori vaatisi täydellisen läpi käynnin että saa tarpeeksi jäykäksi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Inke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia Akemakelle ja Ribbelle vastauksista  :)

Rata- autoa ei tosiaan tuosta ole eikä ole tulossakaan, ajotyyli vaan on ehkä vähän reipasluonteinen ja siks tollaset "muljuilut" on ruvennu ottamaan kupoliin. Vähän tässä on tullu guuglea selattua ja huomattua jotta mikään ihan ilmanen päivitys ei olis tiedossa, jos nuita rupeaa nyt laittamaan. Sellaiselta valmistajalta kuin Ultra Racing löytyis palikkaa ja suosittelis laittamaan eteen ja taakse heidän styrkemmät kallistuksen vakaajat + tuollasen ylätuen konehuoneeseen. Kyllä vaan houkuttas moiset  :P
S60 2.4 -01

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Kiitoksia Akemakelle ja Ribbelle vastauksista  :)

Rata- autoa ei tosiaan tuosta ole eikä ole tulossakaan, ajotyyli vaan on ehkä vähän reipasluonteinen ja siks tollaset "muljuilut" on ruvennu ottamaan kupoliin. Vähän tässä on tullu guuglea selattua ja huomattua jotta mikään ihan ilmanen päivitys ei olis tiedossa, jos nuita rupeaa nyt laittamaan. Sellaiselta valmistajalta kuin Ultra Racing löytyis palikkaa ja suosittelis laittamaan eteen ja taakse heidän styrkemmät kallistuksen vakaajat + tuollasen ylätuen konehuoneeseen. Kyllä vaan houkuttas moiset  :P

Jäykemmät iskarit vois tuota hieman korjata, esim. Koni Sport.
Myös tuossa iässä puslat alkavat olemaan aikas valmiita, joten tuskin niiden vaihto ainakaan pahentaa asiaa  ::)

EDIT: Saakos Volvolta tuollaista poikkitukea S60/V70n malleihin, kuten x70-sarjalaisiin? Ajatteli vaan, että noihin vanhempiin se oli melko halpakin (alle 100€).
« Viimeksi muokattu: 13.07.2011, 16:05:48 kirjoittanut BuuBBa »
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
EDIT: Saakos Volvolta tuollaista poikkitukea S60/V70n malleihin, kuten x70-sarjalaisiin? Ajatteli vaan, että noihin vanhempiin se oli melko halpakin (alle 100€).
Ei valitettavasti saa :(
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA

Myös tuossa iässä puslat alkavat olemaan aikas valmiita, joten tuskin niiden vaihto ainakaan pahentaa asiaa  ::)
Joo...Noissa puslissa kannattaa sitten olla sillai varovainen, että jos joku thyyningseppä tarjoaa polyuretaanipuslia, niin itse en voi suositella kuin ihan tavallisia kumipuslia.
Polyuretaanit on niin kovat että menee kadulla ajaminen turhan kovaksi, ja ellei samalla vahvista uusilla "rataosilla" muuta pyöräntuentaa, niin on tukivarretkin erittäin kovilla, niitä on jopa haljennut, kovien puslien ansiosta.
Tietysti makuasia miten kovaksi sen alustan haluaa...

Ps. Itselläni on myös aika railakas ajotyyli, ja volvossa eibachin jouset+ melkein uudet vakioiskarit, profiilirengas ja 235 leveä, niin kyllä niillä tollanen ruumisauto jo mutkaan menee sen mitä 2100kg:n kokonaispainolla voi edes odottaa ;)

« Viimeksi muokattu: 16.07.2011, 10:52:03 kirjoittanut akemake »

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa yypee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • Volvolla mennään toistaiseksi
Pakko hiukan kehaista, että itse annan puoltoäänen KW variante2 sarjalle.
Menin ostamaan tuossa viikonloppuna V70 awd:n ja siinäpä oli sattumalta alla kyseinen sarja. Mahtava ajaa maantiellä  :2funny:
Kyllähän se sitten huonolla pikkutiellä on "vähän" jäykkä, mutta maantieajo korvaa kaiken ja ulkonäkö on hyvä. Maavaraa ei paljoa ole, kun tuossa awd:ssä putkisto tulee melko alas perästä.
Talveksi pitää varmaan vähän nostaa ja käsittääkseni tässä awd:ssä pystyy myös perän korkeutta säätämään tällä sarjalla?
« Viimeksi muokattu: 19.07.2011, 06:32:20 kirjoittanut yypee »
V70 2.5T awd Classic

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Maavaraa ei paljoa ole, kun tuossa awd:ssä putkisto tulee melko alas perästä.
Talveksi pitää varmaan vähän nostaa ja käsittääkseni tässä awd:ssä pystyy myös perän korkeutta säätämään tällä sarjalla?

Eihän se putki nii lähelle maata mene.. tai no ehkä joskus.
Pystyy ruuvaamaan ylöspäin edestä ja takaa.
Fiesta -no- boost

Poissa zuki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Nyt on alle laitettu Eibach/ Bilstein B6 yhdistelmä. Eroa on vanhaan alkuperäiseen alustaan aika tavalla. Koko auto jämäköityä ja "jenkkiauto fiilis" hävisi samantien. Erittäin tyytyväinen muutokseen. Alusta tippui noin 35 mm alkuun. Tuosta tullaan alaspäin vielä varmaan muutama milli ajan kanssa.
V70MY08

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
ite tilasin BCracingin alusta s80-02:seen. Saa nähdä kuinka toimii
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
osaakos joku sanoa nyt sitten minkämoinen on tuo slamitin fk sarja v70n volvossa ?
paljonko oikeasti tippuu (35 vai 60) ja onko törkeän kova ?

Edit : tällä kertaa päädyin Bilsteiniin , kiinnostaa silti vastaisuuden varalle , millaiset Fk oikeasti on ....
« Viimeksi muokattu: 09.08.2011, 20:16:36 kirjoittanut Japoff »
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Hyviä neuvoja kaipailisin:

V70 AWD D5 vm. 2006 olisi tarkoitus madaltaa ja jäykistää jousisarjalla. Nyt on ongelmana, että ainakaan Eibach ei toimita tähän enää jousisarjaa (E 10 84 003 04 22). Mitä merkkiä arvon raati osaisi suositella seuraavaksi?

Tommoiseen kuin K.A.W. törmäsin, jolta ilmeisesti löytyisi passelia mutta liekö kellään kokemuksia ko. firman tuotteista?

http://www.fahrwerke.de/en/springkit/volvo/v70-typ-s/kaw-springkit-v-70-awd-p26-ab-2000-typ-s/a-8276/

EDIT: Löysin kuin löysinkin Eibachin sarjan. Ruuvattu just paikoilleen alkuperäisten n.150tkm nähneiden iskareiden kanssa ja kyllä on mainio. Alkuperäisestä mukavuudesta ei voi sanoa kadonneen mitään mutta jämäköityminen on kuitenkin selkeää. Hyvä valinta indeed.

« Viimeksi muokattu: 17.08.2011, 22:44:05 kirjoittanut Masked Jackal »
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
ite tilasin BCracingin alusta s80-02:seen. Saa nähdä kuinka toimii
onko jo asennettu, ja katsastettu?
kokemukset sarjasta kiinnostaa.

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
onko jo asennettu, ja katsastettu?
kokemukset sarjasta kiinnostaa.

Kiinnostaa myös koska setit ilmeisesti eivät ole mallikohtaisesti tyyppihyväksyttyjä. Joku tiukkis katsastaja voi nopeasti sanoa "the computer says no".
Fiesta -no- boost

 

Kulkukoira  Proturbo