Elekma  Autoracing

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Tuossa pankarin kuuskymppisessä on aika passeli madallus! :pomo: Olisi kiva tietää noista etujousien muokkaamisesta miten on toteutettu? :)

Toteutus: Alin kierros jousesta pois :) Ja ajettavuus vain paranee ;D
« Viimeksi muokattu: 19.03.2011, 20:27:58 kirjoittanut Pankari »

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
...jaa löyty tuolta H&R:t -40mm hintaan 257€, eikä ollut huomautuksia, eli taitaa olla tuv-hyväksytyt.
Ihmettelin miksi myynti-ilmoituksessa lukee: WITHOUT SELF LEVELLING  :idiot2:
[/quote]

Nämä tosiaan uusimpaan korimalliin... Itse tilasin tuningstudiolta, tuli nopeasti

Ja eikö muka passaa samat S60 ja V70.. minun mielestä sopivat. Näkyi olevan halvemmat modificarilla kuin tuningstudiolla ;)
« Viimeksi muokattu: 09.01.2011, 20:03:06 kirjoittanut Pankari »

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Toteutus: Ylin kierros jousesta pois :) Ja ajettavuus vain paranee ;D

Oletko käyttänyt noilla leimalla?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
En, vaatii lyhennetyllä ulosjoustolla olevat iskarit... jousi jää hieman löysälle kun auto ilmassa :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Ja ajettavuus vain paranee ;D
Tästä lauseesta tulee mieleen autot mitä kylillä näkee. Rälläkkä alusta vakio iskareilla. Auto on matala, mutta alusta pompottaa pienestäkin töyssystä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Entäs tämä sitten?
   H&R-madallusjouset 850/V70 SW - 29955-1
   Soveltuu automalliin:
   Volvo 850/V70 SW Typ LW, up to 1019 kg FA-weight (except self-levelling)
   Vuosimalli: 91>2000
   Madallus: 35
   Huomautukset: Ei huomautuksia


Tuo lauseke on epätosi. Tarkoittaako se, että sarjaa ei ole olemassa?  :o


Kyllä se on niin, että > symboloi nuolta. Eli olet  :pomo:
Okei. täytyy siis soittaa ja puhelimitse varmistaa sopivuus, kun ei älyä luettua :-[
Pienempi kuin ja suurempi kuin-merkit on vaan jäänyt mieleen matemaattisista merkinnöistä kouluajoilta. Terävän pään osoittama luku on pienempi jne.
No problem, pitää kysyä samalla spacerien hintoja, koska kevätauringon sarastaessa volvo ottaa uuden lookin  :-*

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Tästä lauseesta tulee mieleen autot mitä kylillä näkee. Rälläkkä alusta vakio iskareilla. Auto on matala, mutta alusta pompottaa pienestäkin töyssystä.

Ei sillä alimmalla kierroksella ole oikeasti mitään merkitystä, kun ne kaksi alinta kierrosta menee auton alas laskettaessa vastakkain kuitenkin :)

Asiahan on eri kyllä jos menet vakiojousesta leikkaamaan noin puolet kierteistä poies, sitten saattaa hyphyyttää.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2011, 20:28:40 kirjoittanut Pankari »

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Oisin akemake kanssa sit kiinnostunut tilailee nii laita tänne sit juttua mitä sanoivat.. Jos viittit tiedustele -04 2.5T:hen kans jousien hinta. ;)

Poissa zuki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Mistä kannattaa tilata tällä hetkellä Eibachin jouset uusi koriseen V70? Onko hinnoissa paljon eroa kotimaa/ ulkomailta netin kautta?
V70MY08

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Oisin akemake kanssa sit kiinnostunut tilailee nii laita tänne sit juttua mitä sanoivat.. Jos viittit tiedustele -04 2.5T:hen kans jousien hinta. ;)

Oulunkylän AD:ssä äijä ihan pysäkillä noiden kanssa, ja kysyinkin että voinko itse soittaa maahantuojalle, niin herra ammattiylpeys ilmoitti että se on semmonen tukku :D
Vitun puupää.Hei mieshän on varaosamyjä hei. tarjos kolmella sataa näihin, -00-07- malleihin. Ilmoitin että verkosta kyllä saisi hieman halv..."JOO VERKOSTAHAN SAA..." tuli vastaus, jonka jälkeen kysyin tarjousta ja että tuleeko spacerien mukana mitä hiluja vai tuleeko mitään niin kaveri vaan sano että: "tuleekos ne sinne alumiinivanteeseen?"
Vitun puupää.Edelleen varaosamyyjä hei.

Pitää varmaan tilaa ne modificarsin vieterit, ko siinä ne hinnat varmasti pyöreksii??
« Viimeksi muokattu: 11.01.2011, 22:10:51 kirjoittanut akemake »

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Mistä kannattaa tilata tällä hetkellä Eibachin jouset uusi koriseen V70? Onko hinnoissa paljon eroa kotimaa/ ulkomailta netin kautta?

Uudempaan koriin jousia on myös kahdenlaisia, eli kannattaa käydä katsomassa: http://www.modificars.fi/tuotteet/pro-kit-volvo?c=158&page=2

kelaat vaan sivua alaspäinnnn

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Kertokaahan minkälainen ero on V70 alustalla Eibach jousilla ja vakioiskareilla verrattuna sitten vakiojousiin ja vakioiskareihin. Olen nyt taistellut ton alustan kanssa jonkin aikaa. Oli vanhallakin foorumilla juttua. Siis ongelma oli, että Eibach ja Koni FSD oli minulle liian pintakova yhdistelmä. Tuntui että kaikki tien epätasaisuudet tuli läpi.
Olen joskus ajanut V70 missä oli vakiojouset ja vakioiskarit ja voin sanoa, että johan oli pehmeää kyytiä, mutta kallisteli ja huojui omaan makuun aivan liikaa. Niin muuttuuko alusta pintakovaksi jos laitan alle Eibach jouset ja vakioiskarit. Lähinnä kiinnostaa se ero että kuinka paljon alusta muuttuu tosta vakiosta.

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Kertokaahan minkälainen ero on V70 alustalla Eibach jousilla ja vakioiskareilla verrattuna sitten vakiojousiin ja vakioiskareihin. Olen nyt taistellut ton alustan kanssa jonkin aikaa. Oli vanhallakin foorumilla juttua. Siis ongelma oli, että Eibach ja Koni FSD oli minulle liian pintakova yhdistelmä. Tuntui että kaikki tien epätasaisuudet tuli läpi.
Olen joskus ajanut V70 missä oli vakiojouset ja vakioiskarit ja voin sanoa, että johan oli pehmeää kyytiä, mutta kallisteli ja huojui omaan makuun aivan liikaa. Niin muuttuuko alusta pintakovaksi jos laitan alle Eibach jouset ja vakioiskarit. Lähinnä kiinnostaa se ero että kuinka paljon alusta muuttuu tosta vakiosta.

Lähinnä jämäköityy ja vakavoituu. ei notku ja vanu mutkissa.

Madalluksen vuoksihan noin halvalla tehdään  ;)


Nimimerkillä:

Edellisen autoni kanssa juuri tuollaisella ratkaisulla, 90km/h assulla spinnattu.V402,0vsTyperCivic

(ei siitä ralliautoa tule)
« Viimeksi muokattu: 11.01.2011, 22:31:20 kirjoittanut akemake »

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa Nieminen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Niin ja sitten ostaa täysin säädettävän alustan niin saa mieleisen madalluksen ja jäykkyyskin säädettävissä.
1200-1300e saa kw:n alustan toimituskuluineen.

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Joo no rahaa ei kyllä löydy nyt millään säädettävään alustaan kun opiskelen. Joskus ollut vaan faijalla BMW jossa oli juurikin Eibach jouset ja vakioiskarit ja oli niin saakelin hyvä ajaa mutta kuitenkin niin mukava. Bemareissa nyt on toki paremmat alustat kuin Volvoissa. Eniten ärsyttää noitten Konien kanssa juurikin toi pintakovuus. Eivät kyllä ole minua ihan vakuuttaneet ne mainospuheet mukavuudesta. Joudun kyllä ajamaan välillä vähän roudan raiskaamia teitä, mutta silti tuntuu että paremmallakin tiellä poikittaissaumat yms tulee läpi selvästi. Ajattelin vain että voisi kokeilla noilla vakioiskareilla kun nehän ovat kaasut niin jos niistä löytyisi vähän pehmeyttä. Rata-autoa ei olla Volvosta tekemässä, haaveena vain jämäkämpi kulku ja mukavuus.

 

Ateho  Elekma