Samppasport  Futurez

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698372 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Ei niiden iskarien takia ainakaan mitään kulmien säätöä tarvitse tehdä jos/kun auton korkeus ei muutu. Ellet itse halua tarkistuttaa. Ja tosiaan tolppahan irroitetaan vaan yläpäästä jonka jälkeen auto ylös, alapää irti ja se tippuu syliin. Siinä ei ehdi paljoa tupakki kärytä.
Edit. Nopeampiakin oli.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Sitä itsekkin ääneen tiskin takana ihmettelin. Mitä tuota tutkin niin niin alapään pultti pois ja yläpäästä mutteri ja se on siinä. Muuten tekis itse, mutta ei ole paikkaa. Eikä viitsi ostaa kalliita työvälineitä tuon takia.

Siinä ei tarvi säätää mitään muutako asentajan naamaa jos tunnin vaihtaa takaiskaria :2funny:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Ja työkaluiksi ei tarvi kuin hallitunkki + pukki, ja pari kiintoavainta/hylsää. Maksaa alta 50eur, mut saapi hyvän itsetehdyn fiiliksen ;)
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Tällä kertaa seison vieressä ja odotan että tekevät rempan :). Tänään oli lähellä etten sortunu tuunaukseen ja ostanu Konin iskareita, mutta totesin että käyttöpeliin riittää vakio alusta, käy erotuksella vaikka ulkomailla :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Ja työkaluiksi ei tarvi kuin hallitunkki + pukki, ja pari kiintoavainta/hylsää. Maksaa alta 50eur, mut saapi hyvän itsetehdyn fiiliksen ;)
Ei saa noin halvalla hyvää hallitunkkia ;). Ne 20€ tunkit nähny, niiden kanssa ei muuta kuin pelottaa :-\
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
En osta muita kuin 20 eur tunkkeja, ja ne riittää ihan hyvin. Auto ylös, ja pukin päälle. Missä ongelma?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Tällä kertaa seison vieressä ja odotan että tekevät rempan :). Tänään oli lähellä etten sortunu tuunaukseen ja ostanu Konin iskareita, mutta totesin että käyttöpeliin riittää vakio alusta, käy erotuksella vaikka ulkomailla :)
Ei kaikilla tarvitse olla coileja ja säätöjä joka suuntaan, itsellä lähinnä tuo työkalujen/tarvikkeiden määrä kontissa aiheuttaa sen että jos haluaa jämäkän alustan niin perus madallussarjat on hyviä edessä ja perspuoli heijaa miten sattuu. Jos kontti olisi pääasiassa tyhjänä niin aivan mainiosti riittäisi esim. Volvon alkuperäinen sporttialusta kun käyttiksen ei kuitenkaan tarvitse olla mikään ultramatala.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Ei kaikilla tarvitse olla coileja ja säätöjä joka suuntaan, itsellä lähinnä tuo työkalujen/tarvikkeiden määrä kontissa aiheuttaa sen että jos haluaa jämäkän alustan niin perus madallussarjat on hyviä edessä ja perspuoli heijaa miten sattuu. Jos kontti olisi pääasiassa tyhjänä niin aivan mainiosti riittäisi esim. Volvon alkuperäinen sporttialusta kun käyttiksen ei kuitenkaan tarvitse olla mikään ultramatala.
En olis säädettäviä laittanut vaan Koni FSD. Ulkomailta sarja olisi lähteny reilulla 500€, mutta toimitusaika olisi ollut mysteeri. Suomessa olisi ollut alleasennettuna 950€. Samaan hintaan samasta paikkaa olis saanut Bilsteinit + Eibachin jouset.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Pitäisköhän käydä viikonloppuna ti-hallissa nosturilla vaihtamassa. Tuntitaksa ei ole paha. Ei siellä ole semmoista nosturia jolla nostettaessa renkaat roikkuisi ala-asennossa. Mahtuisikohan iskari tulemaan sieltä pois kunhan sinne pääsis alle työskentelemään.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Ei saa noin halvalla hyvää hallitunkkia ;). Ne 20€ tunkit nähny, niiden kanssa ei muuta kuin pelottaa :-\

Mikä vika origineelissa? ;) sopivasti vielä kallellaan oleva piha niin avot, huonosti pitävä käsijarru, niin hiiren loukku on valmis... ;)
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa automi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • Kaikki pitää aina hiekkapuhaltaa!
Joku hönö tehny mun V70 -98AWD -vermeeseen jousimadalluksen.  Alustan geometria on kyä mennyt perseelleen suoraan sanoen.  Mieluusti haluaisin  alkuperäisen korkeuden takaisin.  Pur-puslat ja jäykät iskarit tekevät alustan.  Mielestäni!  ;)
Ford Granada Coupe XL -75 V8 SBC 5,7, Chevrolet 1500 Fleetside silverado EFI 4x4 5,7, Volvo 740 STW B230FT, Volvo 850 STW AWD R5254T, Volvo F7 Nosturi, 12t vaihtolavalaite, nosturi Kuorkki!, Volvo V70 R AWD R5234T4

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
En olis säädettäviä laittanut vaan Koni FSD.

FSD etutolppien asennus ei taida onnistua 20min/per nurkka....luulisin. Ootko perehtynyt miten ne tehdään? Alkuperäisestä iskarista katkastaan yläkaula, vedetään mäntä veke ja siitä tehdään vaihtopanoksen runkoputki.
Osta vain tuo fsd -setti ni mä asennan (ja suuntaan) ne sulle.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
FSD etutolppien asennus ei taida onnistua 20min/per nurkka....luulisin. Ootko perehtynyt miten ne tehdään? Alkuperäisestä iskarista katkastaan yläkaula, vedetään mäntä veke ja siitä tehdään vaihtopanoksen runkoputki.
Osta vain tuo fsd -setti ni mä asennan (ja suuntaan) ne sulle.
Pitää katsoa jos rikastuu ja lakkaa köytymästä, nyt tällä kertaa vaihdan vain taakse perusiskarit että saa leiman. Jospa sillä loppuis tuo auton keinuminen, meinaan vähän heiluu perä hidastetöyssystä ajaessa :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Pitää katsoa jos rikastuu ja lakkaa köytymästä, nyt tällä kertaa vaihdan vain taakse perusiskarit että saa leiman. Jospa sillä loppuis tuo auton keinuminen, meinaan vähän heiluu perä hidastetöyssystä ajaessa :D

 :2funny:
Sun pitää polkea kovemmin sillä pyörälläs että pakarat ei heilu  ;D
v70 D5R

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Mitäs hilppeitä AWD malliin joutuu vaihtamaan, jos nivoista haluaa eroon ?
Etuvetoon piti ne yläpäät vaihtaa kanssa, mutta tuossahan on erilainen muutenkin tuo takapään jousitusratkaisu.

 

Kulkukoira  Proturbo