Kulkukoira  Proturbo

V70 D5 AWD -05 "BananaRanch Edition" (+S60 2.4T -01 huoltojuttuja...)

  • 260 Vastauksia
  • 83063 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4066
  • www.vrcf.fi
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110386

Topicin auto on ajo-opetuksen harjoittamiseen käytettävä ajoneuvo, jota voi ja pitää merkitä valkoisella kolmion muotoisella tunnuksella. Lakitekstistä en löytänyt sanamuotoa joka suoraan tai epäsuorasti kieltäisi kolmion käyttämisen sellaisena ajankohtana, jolloin ajo-opetusta saava henkilö ei ole autossa läsnä.

Näyttääpä nuo autokoulujen autot ajavan teippikolmiot paksin kannessa kaiken aikaa, oli oppilasta tai ei.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Slerbahuuli

  • Vieras
Näyttääpä nuo autokoulujen autot ajavan teippikolmiot paksin kannessa kaiken aikaa, oli oppilasta tai ei.
Niissä ovat monesti teipattu kiinni, ettei irtoa pesussa tms. koska ovat kuitenkin "kokoajan" käytössä.

Vaimon opetusautossa oli ratkaistu tarranauhalla. Liimapintainen tarranauha, johon kolmio kiinnitettiin aina tarvittaessa. Ainoa miinus on liimapinnan pois hinkkaaminen, kun kortti on taskussa.

Imukupilla oli yhdessä mersussa. Puhtaaseen pintaan puree hyvä kuppi tarpeeksi.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
50mm viemäriputki menee aiemmin kuvaamallani tavalla suoraan auton vetokuulaan.

Helppo laittaa ja ottaa pois. Eikä sisällä teippipatentteja.

Tämän voisi toki tehdä nyt alkuvaihetta varten.

Tosin minulla on tarkoitus, että jopatsun kanssa ajetaan viimeistään ensi keväänä myös peräkärryn kanssa. Koska aikaa on yllin kyllin opetteluun, myös kärryn kanssa ajaminen on syytä tulla tutuksi. Joten vaihtoehdoksi jää silloin joko:

Vaimon opetusautossa oli ratkaistu tarranauhalla. Liimapintainen tarranauha, johon kolmio kiinnitettiin aina tarvittaessa. A

Imukupilla oli yhdessä mersussa. Puhtaaseen pintaan puree hyvä kuppi tarpeeksi.

Nämä kuulostavat ihan ok ratkaisulta. Tuo tarranauha voisi olla hyvä juttu. Tai sitten...

Topicin auto on ajo-opetuksen harjoittamiseen käytettävä ajoneuvo, jota voi ja pitää merkitä valkoisella kolmion muotoisella tunnuksella. Lakitekstistä en löytänyt sanamuotoa joka suoraan tai epäsuorasti kieltäisi kolmion käyttämisen sellaisena ajankohtana, jolloin ajo-opetusta saava henkilö ei ole autossa läsnä.

Enpä minäkään keksinyt, että miten se olisi kiellettyä ajella kolmio perässä. Pitänee joskus kysäistä jostain viralliselta taholta kannanottoa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Slerbahuuli

  • Vieras
Jos uskaltaa, niin kannattaa kokeilla ajotuntia ilman kolmiota. Mielellään ruuhka-aikaan.

Ainakin Jyväskylän kokoisessa kaupungissa kanssa-autoilijoiden käytös oli dramaattisesti erilainen. ::)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ainakin Jyväskylän kokoisessa kaupungissa kanssa-autoilijoiden käytös oli dramaattisesti erilainen. ::)

Tässäpä se syy, minkä takia voisi olla ihan hauska ajella ihan itsekseen kolmio perässä! :D

Mutta joo, täytyy siihen joku tuota gorillateippiä parempi ratkaisu ottaa käyttöön.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8906
  • Teiden tukko
Tämän voisi toki tehdä nyt alkuvaihetta varten.

Tosin minulla on tarkoitus, että jopatsun kanssa ajetaan viimeistään ensi keväänä myös peräkärryn kanssa. Koska aikaa on yllin kyllin opetteluun, myös kärryn kanssa ajaminen on syytä tulla tutuksi. Joten vaihtoehdoksi jää silloin joko:

Nämä kuulostavat ihan ok ratkaisulta. Tuo tarranauha voisi olla hyvä juttu. Tai sitten...

Enpä minäkään keksinyt, että miten se olisi kiellettyä ajella kolmio perässä. Pitänee joskus kysäistä jostain viralliselta taholta kannanottoa.

Eikö tässä ole jo useampi ratkaisu olemassa. Ilman kärryä vetokoukkuun kolmio kiinni ja kärryyn takalaitaan magneetilla kiinni (tietysti kyseessä on omavalmistekärry vanerilaidoilla :facepalm:).
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Eikö tässä ole jo useampi ratkaisu olemassa. Ilman kärryä vetokoukkuun kolmio kiinni ja kärryyn takalaitaan magneetilla kiinni (tietysti kyseessä on omavalmistekärry vanerilaidoilla :facepalm:).

Tämä alkaa jo kuulostaa ratkaisulta! *taavih->

Ihan on Muuli jotain, sinkittyä peltiä on laidat....
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
S60 saa lähipäivinä hieman huomiota:



Ei tuo öljypurkki suinkaan ainoa ole, kyllä minä sieltä läpi lutraan enemmän...

Suhteellisen arvokkaita muuten noi o-renkaat, mutta eipä se kilometriä kohden toki paljoa ole :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4107
Enemmän se harmittaa sitten kun vuotaa ja ei tullut ostettua uusia o-renkaita  ;)
Öljynvaihtoon huuhtelemalla olen havainnut hyväksi tällaisen letkun, sopii siihen syylärin nippaan kuin tehty eikä tarvi edes klemmaria: https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/pesukoneen-poistoletku-prof-1-1-4m-venyv%C3%A4

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Öljynvaihtoon huuhtelemalla olen havainnut hyväksi tällaisen letkun, sopii siihen syylärin nippaan kuin tehty eikä tarvi edes klemmaria: https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/pesukoneen-poistoletku-prof-1-1-4m-venyv%C3%A4

 -H-

Taidan käydä K-raudassa! Kiitos vinkistä!
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13475
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Taavi mulla on ihan magneetti teipillä kiinni toi meijän kolmio.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Taisi jo olla aikakin vaihtaa S60:n lootaöljyt! :D



Hieman toki tuo kuva vielä liioittelee, ei ne vanhat ihan noin mustia olleet kun mitä kuvassa näyttää mutta kuitenkin...

Koeajolenkin jälkeen laatikko toimi perstuntumalla selvästi sulavammin. N -> D kytkeytymisen viive ja pieni kolahdus ei tosin mihinkään muuttunut. Koeajon jälkeen vielä käyttelin useaan kertaan vipua eri asennoissa ja sitten jätin käymään ja mittasin öljytason. Parin desin verran oli tullut liikaa öljyä vaikka mukamas tarkkaan mittailin! :D Noh, ohuen letkun ja 50ml lääkeruiskun kanssa imaisin sieltä noin pari desiä pois. Pitää vielä tarkistaa vaikka huomenissa öljytaso uudestaan kun käyn kuitenkin ajamassa vähän pidemmän lenkin.



V70 on seuraavana huolenpitovuorossa. Iskareiden yläpäät on alkaneet narahtelemaan. Noissa bc racing iskareissa on kait se pillow ball -yläpää, saisikohan niitä voideltua jotenkin järkevästi?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Siekin olet investoinut uudempaan kalustoon.

Ei ole tullu hirveesti selailtua foorumia pitkään aikaan, mutta ihan mielenkiinnosta tässä arvelin vilkasta siunkin threadia :)
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
V70 on seuraavana huolenpitovuorossa.

Komento takaisin.

S60 kylmästöinti on jo hetken aikaa tehnyt sitä, että tiputtanut itsensä pois päältä kun jonkun aikaa on ajanut. Ei ole kovin paljon häirinnyt aiemmin ja tehnyt sitä satunnaisesti muutenkin, mutta nyt kun säätila on mitä on, ongelma paheni ja motivaatio asian korjaamiselle oli riittävä! :D

Eli ihan perinteisen "limunpoiston" tein eli säätöprikka pois. Hommahan ei kovin vaikea ole, mutta jumankegga että on ahtaassa paikassa toi kompura! :D Apukuskin pyörä pois ja lokarimuovit sivuun, sieltä kautta se onnistui jotenkuten. 8mm räikkälenkkiä olisi kovasti kaivannut ulosvetovaiheessa.

Mutta onnistui ihan ok lopulta kuitenkin. Kaksi prikkaa siellä oli, jätin vain toisen ohuemman sinne. Kytkeytyy päälle ja pois, jaksoi tehdä hyvin kylmää ainakin noin 10 minuutin ajolenkin ajan, vaikka säädin niin kylmälle kuin lähti. (yllättävän virkistävää oli myös ajella hetki noin viileässä autossa! :D )



Mamasanilta tilasin noiden V70:n iskareiden säätö/kiristystyökalut. Pitänee tarkistaa että siellä on kaikki kunnolla kireällä. Kolisee, kolisee...

Jossain vaiheessa voisi harkita jos vaikka hivenen nostaisi tuota ylöspäin...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Siis minkä säätöprikan poistit? En ymmärrä miten se vaikuttaa ilmastoinnin toimintaan
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy