KL-varaosat  Race.fi

V70 D5 AWD -05 "BananaRanch Edition" (+S60 2.4T -01 huoltojuttuja...)

  • 260 Vastauksia
  • 82332 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Siis minkä säätöprikan poistit? En ymmärrä miten se vaikuttaa ilmastoinnin toimintaan

Ilmastoinnin kompuran magneettikytkimen välistä shimmiprikka pois, jolla saadaan magneettikytkimen liian suuri toimintavälys palautettua kohdilleen.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Jossain vaiheessa voisi harkita jos vaikka hivenen nostaisi tuota ylöspäin...
O0  Nyt kun ollaa reissussa niin oltas jouduttu käveleen mökille jos ois madallettu. Ei ny ihan maastoautoa tarvi, mutta eilen yhessä paikassa tuli mieleen että oisko päässy etuvedolla, oli siis jopa nelivedosta hyötyä. Oli hiekkaa ja irto kiviä/soraa jyrkähkössä mäessä.
Eipä tarvinnu pelätä että kivet ropisee pohjaan.  :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Jossain vaiheessa voisi harkita jos vaikka hivenen nostaisi tuota ylöspäin...

Mitä mitä, meinaat tehdä mun luiskanparannuksen mitättömäksi? :D

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13388
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Komento takaisin.

S60 kylmästöinti on jo hetken aikaa tehnyt sitä, että tiputtanut itsensä pois päältä kun jonkun aikaa on ajanut. Ei ole kovin paljon häirinnyt aiemmin ja tehnyt sitä satunnaisesti muutenkin, mutta nyt kun säätila on mitä on, ongelma paheni ja motivaatio asian korjaamiselle oli riittävä! :D

Eli ihan perinteisen "limunpoiston" tein eli säätöprikka pois. Hommahan ei kovin vaikea ole, mutta jumankegga että on ahtaassa paikassa toi kompura! :D Apukuskin pyörä pois ja lokarimuovit sivuun, sieltä kautta se onnistui jotenkuten. 8mm räikkälenkkiä olisi kovasti kaivannut ulosvetovaiheessa.

Mutta onnistui ihan ok lopulta kuitenkin. Kaksi prikkaa siellä oli, jätin vain toisen ohuemman sinne. Kytkeytyy päälle ja pois, jaksoi tehdä hyvin kylmää ainakin noin 10 minuutin ajolenkin ajan, vaikka säädin niin kylmälle kuin lähti. (yllättävän virkistävää oli myös ajella hetki noin viileässä autossa! :D )



Mamasanilta tilasin noiden V70:n iskareiden säätö/kiristystyökalut. Pitänee tarkistaa että siellä on kaikki kunnolla kireällä. Kolisee, kolisee...

Jossain vaiheessa voisi harkita jos vaikka hivenen nostaisi tuota ylöspäin...
Et sitten viitsinyt rakotulkilla mitata olemassa olevaa väliä? että kumpi prikka olis kannattanut poista... meinaan liianpienivälikin sit aiheuttaa toimimattomuutta kuten facessa uunot kun ovat kaikki ottaneet pois ja sit itkevät kun ei toimi....
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Siis minkä säätöprikan poistit? En ymmärrä miten se vaikuttaa ilmastoinnin toimintaan
Ilmastoinnin kompuran magneettikytkimen välistä shimmiprikka pois, jolla saadaan magneettikytkimen liian suuri toimintavälys palautettua kohdilleen.

Juurikin näin. Eli siis tämän operaation tein: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=163.0

Et sitten viitsinyt rakotulkilla mitata olemassa olevaa väliä? että kumpi prikka olis kannattanut poista... meinaan liianpienivälikin sit aiheuttaa toimimattomuutta kuten facessa uunot kun ovat kaikki ottaneet pois ja sit itkevät kun ei toimi....

Ei löydy rakotulkkia autohommiin mun työkaluvalikoimista, lähinnä tähän talonrakennukseen soveltuvia :D :D

Silmällä katselin että rako on sen verran suuri ettei pitäisi olla huolta. Päädyin siihen, että se ohuempi oli niin ohut ettei sen poistolla olisi ollut juuri mitään vaikutusta ja ettei sen paksumman poisotto kuitenkaan vielä liikaa rakoa pienennä. Eli hieman jalostetulla mutulla mentiin. Heti kun olin saanut homman takaisin kasaan, kokeilin käyntiin, kääntelin ilmastointia eri asentoihin ja totesin että irrottaa ok. Ajoin testilenkin jonka jälkeen vielä seurailin poiskytkeytymistä. Osui siis riittävän kohdalleen.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Mitä mitä, meinaat tehdä mun luiskanparannuksen mitättömäksi? :D

Sanotaan näin, että siitä sun talliin ajamisesta oli hyötyä molemmille. Mä tulin lopputulokseen, että jos pari senttiä ylöspäin niin hyvä ja sä sait aikaiseksi tehdä siitä luiskasta paremman! :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Sanotaan näin, että siitä sun talliin ajamisesta oli hyötyä molemmille. Mä tulin lopputulokseen, että jos pari senttiä ylöspäin niin hyvä ja sä sait aikaiseksi tehdä siitä luiskasta paremman! :D

Tehdään vaihtokauppa, saat minulta vakioalustan tilalle. Ei tarvitse säädellä. :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Tehdään vaihtokauppa, saat minulta vakioalustan tilalle. Ei tarvitse säädellä. :juhau:

Tässä kohtaa mä en taida tehdä downgradea. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3461
Eikös se pitäisi jo lauantaina olla nimenomaan alempana ja jäykempänä? Näin tein itsekin ratapäiviä varten mutta se ylös säätäminen jäi aina vaan  :D
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Eikös se pitäisi jo lauantaina olla nimenomaan alempana ja jäykempänä? Näin tein itsekin ratapäiviä varten mutta se ylös säätäminen jäi aina vaan  :D

En ole vielä päättänyt kummalla tulen paikan päälle. Molemmat on mahdollisia. :juhau:



S60 sai tänään vähän huolenpitoa lisää. Ajattelin että pesaisen konehuoneen kun tuota ATF:ää kuitenkin vähän roiskui sinne sun tänne.

No ei siinä mitään, vähän liuotinta ja varovasti painepesuria. Auto lähtee käyntiin pesun jälkeen ihan ok ja käy kunnolla. Sitten parin tunnin päästä lähdin ajamaan tuonne vaimon veljen tallille, ajatuksena että Autocomilla nollaan vaihteiston öljylaskurin ja sopeutukset. Ihmettelin kun vähän nyki auto ajaessa. Kun pääsin korjaamon pihaan, auto röpöttää ihan selvästi. Yksi pytty pois pelistä.

En tiedä että oliko pesulla vaikutusta asiaan vai oliko kyse vain sattumasta, mutta joka tapauksessa selvittelyn jälkeen totesin että 5. pytyn puola on selvä tapaus. Käytin siis puolien liittimiä yksi kerrallaan irti ja kuulostelin mikä vaikuttaa käyntiin ja mikä ei. Noh, uusi puola Seinäjoelta, just äsken asensin ja taas rokkaa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Sinäkin brutukseni  :D Kaatui itsellä toissapäivänä tratta Mannoilia lisätessä. D5 on kyllä muutenkin pohjalevyn kanssa tehokas keräämään pölyjä konetilaan. Toissakesänä kun pesin liuottimella ja painepesurilla laturi muovipussissa kone puolilämpöisenä ei tullut mitään vikoja, mutta huonoa tuuria voi aina olla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13388
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
En ole vielä päättänyt kummalla tulen paikan päälle. Molemmat on mahdollisia. :juhau:



S60 sai tänään vähän huolenpitoa lisää. Ajattelin että pesaisen konehuoneen kun tuota ATF:ää kuitenkin vähän roiskui sinne sun tänne.

No ei siinä mitään, vähän liuotinta ja varovasti painepesuria. Auto lähtee käyntiin pesun jälkeen ihan ok ja käy kunnolla. Sitten parin tunnin päästä lähdin ajamaan tuonne vaimon veljen tallille, ajatuksena että Autocomilla nollaan vaihteiston öljylaskurin ja sopeutukset. Ihmettelin kun vähän nyki auto ajaessa. Kun pääsin korjaamon pihaan, auto röpöttää ihan selvästi. Yksi pytty pois pelistä.

En tiedä että oliko pesulla vaikutusta asiaan vai oliko kyse vain sattumasta, mutta joka tapauksessa selvittelyn jälkeen totesin että 5. pytyn puola on selvä tapaus. Käytin siis puolien liittimiä yksi kerrallaan irti ja kuulostelin mikä vaikuttaa käyntiin ja mikä ei. Noh, uusi puola Seinäjoelta, just äsken asensin ja taas rokkaa.
Mullahan meni vain airbagin anturi kun näytin painepesuria konehuoneelle....
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Kuinka tehokkaista pesureista yleensä puhutaan? Mulla Kärcherin K2 joka on lähinnä huumorivehje.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13388
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
omakin on kyllä yks vitsi 450l ja 150 bar :-[ mut oli kyllä halpakin.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Kuinka tehokkaista pesureista yleensä puhutaan? Mulla Kärcherin K2 joka on lähinnä huumorivehje.

Mulla Bilteman about vastaava!  :2funny:

Kutsun sitä yleensä käsitteellä "koneellinen huuhtelulaite". Ihan riittää minun vaatimattomiin tarpeisiini tuo.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

KL-varaosat  Race.fi