Elekma  Autoracing

V70 D5 AWD -05 "BananaRanch Edition" (+S60 2.4T -01 huoltojuttuja...)

  • 260 Vastauksia
  • 82454 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5074
  • Volvo taka ja etuvetoisena

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ajelin tuossa kauppaan, pakkasta rapsakat -26 astetta. Kiihdyttäessä huomasin että vähän alkaa nykimään kovemmilla kierroksilla ja sitten pamahtikin jo tauluun punainen kolmio ja teksti "moottorijärjestelmä huolla heti". Nilkutin bussipysäkille ja tarkistelin silmämääräisesti että ainakin kaikki letkut ym. on kunnossa eikä mitään isompia vuotoja näy missään.

Kone sammuksiin, uudestaan käyntiin ja vedot on tallella. Auto toimii normaalisti ja vetoja alakierroksilta löytyy tavalliseen tapaan. Mutta korkeammilla kierroksilla alkaa nykiminen ja valot tauluun.

Diagnoosi lienee suht. selvä, cooleri kohmeessa? Noh, ajelen iisisti ja koetan saada jossain kohtaa pidemmäksi aikaa auton lämpimään. Olisiko jotain muuta hyvä tehdä?

Joka tapauksessa askartelin vähän viimasuojaa keulalle. Kumimattoa, sakset ja nippusiteitä:





Ja nyt tästä autosta ja kusk(e)ista on hieman videomateriaaliakin netissä:

https://areena.yle.fi/1-50054265
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Joo mun piti vinkatakin että tv:stä tuttu , mutta unohdin  :P
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Allekirjoitan tuon ajomäärän suuruuden kun aikanaan oma äiti opetti itteäni ajamaan omalla autolla. Ajoin myös silloin koulumatkat yms. :) Tuli ainakin kymmenkertainen ajomäärä mitä autokoulussa tulisi. Toki aikanaan jo sen lisäksi peltorallia ajanut  8)

Hienon sauman pojalles annat  P> *taavih->
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ja ennen kun kukaan ehtii (tässä) huomauttamaan, juu, tuossa YLEn pätkässä on vasen ylempi takavalo pimeänä ja sen takia jännästi vilkkuu taulussa keltainen kolmio ja polttimovikavalo. Tuo meni tietenkin juuri vähän ennen kun aloitettiin kuvaukset, käsivarastossa ei yhtään sopivaa polttimoa enkä ehtinyt hakemaan mistään. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Ajelin tuossa kauppaan, pakkasta rapsakat -26 astetta. Kiihdyttäessä huomasin että vähän alkaa nykimään kovemmilla kierroksilla ja sitten pamahtikin jo tauluun punainen kolmio ja teksti "moottorijärjestelmä huolla heti". Nilkutin bussipysäkille ja tarkistelin silmämääräisesti että ainakin kaikki letkut ym. on kunnossa eikä mitään isompia vuotoja näy missään.

Kone sammuksiin, uudestaan käyntiin ja vedot on tallella. Auto toimii normaalisti ja vetoja alakierroksilta löytyy tavalliseen tapaan. Mutta korkeammilla kierroksilla alkaa nykiminen ja valot tauluun.

Diagnoosi lienee suht. selvä, cooleri kohmeessa? Noh, ajelen iisisti ja koetan saada jossain kohtaa pidemmäksi aikaa auton lämpimään. Olisiko jotain muuta hyvä tehdä?

Joka tapauksessa askartelin vähän viimasuojaa keulalle. Kumimattoa, sakset ja nippusiteitä:

(Kuva poistettu lainauksesta.)



Ja nyt tästä autosta ja kusk(e)ista on hieman videomateriaaliakin netissä:

https://areena.yle.fi/1-50054265
Polttoainesuodatin myös aiheuttaa kuvatunlaista ongelmaa lieneekö vaihdettu milloin?
Volvo S80 TDI

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Mulla se suodatin jäässä ei käskenyt huoltaa heti vaan pian tai seuraavassa huollossa tms. Tehot vaan meni vikatilaan.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Ajelin tuossa kauppaan, pakkasta rapsakat -26 astetta. Kiihdyttäessä huomasin että vähän alkaa nykimään kovemmilla kierroksilla ja sitten pamahtikin jo tauluun punainen kolmio ja teksti "moottorijärjestelmä huolla heti". Nilkutin bussipysäkille ja tarkistelin silmämääräisesti että ainakin kaikki letkut ym. on kunnossa eikä mitään isompia vuotoja näy missään.

Kone sammuksiin, uudestaan käyntiin ja vedot on tallella. Auto toimii normaalisti ja vetoja alakierroksilta löytyy tavalliseen tapaan. Mutta korkeammilla kierroksilla alkaa nykiminen ja valot tauluun.

Diagnoosi lienee suht. selvä, cooleri kohmeessa? Noh, ajelen iisisti ja koetan saada jossain kohtaa pidemmäksi aikaa auton lämpimään. Olisiko jotain muuta hyvä tehdä?

Joka tapauksessa askartelin vähän viimasuojaa keulalle. Kumimattoa, sakset ja nippusiteitä:

(Kuva poistettu lainauksesta.)




Itse yrittäisin aika varovasti sitä sulatella ja kuivata, tai sitten raivolla ahtoletku irrotettuna. Se vesi kun olisi hyvä sieltä saada poiskin eikä vaan sulatettua
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Slerbahuuli

  • Vieras
Jos on autotalli olemassa, niin cuulerilta letkut irti, auto tallissa viikonlopun yli.

Jos ei muuta, niin vaikka sisätilalämppäri puhaltamaan kennon läpi (niinkuin ajoviimakin menisi), kuivaa ihan varmasti.


Varmaan sen 10 volkkaria sulatellut noin, eikä mene tehokkaalla puhaltimella edes työpäivää. ;D

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Itse yrittäisin aika varovasti sitä sulatella ja kuivata, tai sitten raivolla ahtoletku irrotettuna. Se vesi kun olisi hyvä sieltä saada poiskin eikä vaan sulatettua

Eikö näissä ole vedenpoistoreikää coolerin pohjassa? Jotkuthan kuuluu sellaisia poranneen itsekin jälkikäteen tarvittaessa, millin tai kahden terällä.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Otetaanpa asiaa hieman takaisinpäin, sillä...

Polttoainesuodatin myös aiheuttaa kuvatunlaista ongelmaa lieneekö vaihdettu milloin?

Tämä näyttää sittenkin osuvan paremmin kohdalleen. Kävin tänä aamuna tuolla sukulaisen korjaamolla lukemassa vikakoodeja, ahtopaineista ei mitään mutta sen sijaan koodi löytyi liian alhaisesta polttoaineen paineesta.

Diesel 100 kaadoin tankkiin jos ei muuta niin mielenrauhan vuoksi! :D Sukulaismies tilasi jo mulle suodattimenkin - oletan että tässä on vielä se peltikuorinen versio - mutta varmuuden vuoksi otettiin molemmat mallit. Vaihdetaan kun löytyy sopiva sauma että nosturilla tilaa.

Ihan hyvin tuo toimii kun muistaa ottaa varovaisesti kaasun suhteen. Tai oikeastaan niin, että muistaa olla painamatta kaasua ihan pohjaan asti.

Ja mitä cooleriin tulee, niin tässähän ei ole orggisversio vaan hieman päivitetty versio. JuHaU:n topicista löytynee lisätietoja?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Ainakin peltikuorisen vaihtaa nostamatta autoa, riittää että konyää.

Muakin kiinnostaa kannattaako näihin porata cooleriin reikää
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ainakin peltikuorisen vaihtaa nostamatta autoa, riittää että konyää.

Myös AWD:n tapauksessa?

Joka tapauksessa nyt pakkasilla en viitsi itse pihassa vaihdella, mielummin ajelen muutaman päivän ja vaihdetaan sitten nosturilla lämpimässä hallissa. :)



Meidän ja auton julkisuusprojekti saa jatkoa, https://yle.fi/uutiset/3-10614291

Pe-la käytiin pääkaupunkiseudulla, minä ajelin tällä kertaa pitkistä siivuista suurimman osan, mutta Johannes reippaasti hyppäsi syvään päähän ja ihan Helsingin ytimessäkin ajeltiin, toki myös Vantaalla lentokentän seudulla sekä Pasilassa. Erittäin hyvää treeniä oli.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2019, 12:00:56 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Enpä kyllä ole awdta nähnyt. Isä oli joskus kauhuissaan kun eksyi vahingossa ajamaan stadin keskustaan
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Otetaanpa asiaa hieman takaisinpäin, sillä...

Tämä näyttää sittenkin osuvan paremmin kohdalleen. Kävin tänä aamuna tuolla sukulaisen korjaamolla lukemassa vikakoodeja, ahtopaineista ei mitään mutta sen sijaan koodi löytyi liian alhaisesta polttoaineen paineesta.

Diesel 100 kaadoin tankkiin jos ei muuta niin mielenrauhan vuoksi! :D Sukulaismies tilasi jo mulle suodattimenkin - oletan että tässä on vielä se peltikuorinen versio - mutta varmuuden vuoksi otettiin molemmat mallit. Vaihdetaan kun löytyy sopiva sauma että nosturilla tilaa.

Ihan hyvin tuo toimii kun muistaa ottaa varovaisesti kaasun suhteen. Tai oikeastaan niin, että muistaa olla painamatta kaasua ihan pohjaan asti.

Ja mitä cooleriin tulee, niin tässähän ei ole orggisversio vaan hieman päivitetty versio. JuHaU:n topicista löytynee lisätietoja?
Ellei ole orkkis suodatin koteloa menty vaihtamaan sieltä pitäisi sellainen muovikotelo löytyä missä patruunamallin suodatin. Molenmat mallit kun on tilattu homma on varmalla pohjalla.  :)
Volvo S80 TDI

 

Proturbo  Autodiagnoosi