Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V60 D3 5-syl. automaatti käyntihäiriöt

  • 14 Vastauksia
  • 3429 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
V60 D3 5-syl. automaatti käyntihäiriöt
« : 02.07.2019, 18:13:34 »
Muutaman päivän pikkuvolle on röpöttänyt pienillä kierroksilla, ihan kuin yhdellä vakaasti käyvä bensakone.
Tyhjäkäynnillä ei häiriötä, eikä yli 1800 kierroksilla.
Nyttemmin häiriö myös tyhjäkäynnillä, ei kylläkään niin selvä.
Pahin ehkä jossain 1200 paikkeilla, kun ajelee 40 alueella.
Vuosimalli 2014 ja kilsat 230t
Onko ideoita missä järjestyksessä lähtis syytä itse selvittelemään?
Valohoitoon en viitsisi viedä.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2019, 09:17:44 kirjoittanut mazcu »

Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 automaattii röpöttää
« Vastaus #1 : 05.07.2019, 08:14:22 »
Sen verran päivitystä aiheeseen että.
Nyt tyhjäkäyntikin on hiukan epätasaista, ja alakierroksilla veto pois.
Jos antaa kaasua hitaasti niin ropeltamalla nousee kierrokset.
Jos taas kaasua painaa reilummin on käytös normaalin osa.

Tuli mieleen että noin viikko sitten ajelin reilusti toistasataa kilsaa hiekkatietä jossa oli hillittömästi nimismiehen kiharaa.
Voisko olla tärinä irrottanut egr:sitä paskaa joka nyt jumittaa jotain?

Mitäs tästä voisi noita alipaine letkuja kotikonstein tutkia?
« Viimeksi muokattu: 05.07.2019, 08:35:27 kirjoittanut mazcu »

Poissa suomipioneeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 automaattii röpöttää
« Vastaus #2 : 05.07.2019, 19:08:15 »
Ensin vikakoodit lukuun. Saattaa antaa viitettä että mistä vikaa lähteä etsimään.
Nykyinen.Volvo XC70 2005 D5 AWD aut.---Ex.Volvo S60 2005 2.5T Aut.---Ex.Volvo V70 2009 2,4D Aut. "Wanha Taxi"---Ex.Volvo S60 2000 2.4i Aut.

Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 automaattii röpöttää
« Vastaus #3 : 05.07.2019, 19:42:46 »
Ainakaan torque+ bloetooth palikka ei näytä mitään koodeja.

Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 automaattii röpöttää
« Vastaus #4 : 11.07.2019, 21:44:33 »
Tärinä ja röpötys alkaa syödä hermoja.
Putsailin aikamoisen määrän Sähköliittimiä konehuoneessa= ei vaikutusta.
Suuttimen liittimet oli puhtaat ja tukevasti kiinni.
Minkä tahansa liittimen otti irti käydessä niin käynti heikkeni huomattavasti.
Eli ainakaan mikään pytty ei ole kokonaan mykkä.
Alkaa vaikuttaa alipaineongelmalta.
Tähän vaan ei taida nuo vanhempien versioiden ohjeet päteä?
Öljykorkki jos on auki niin kuuluu samanlainen popotus kuin monissa esimerkki videoissa. Tosin ei kovin voimakas.
Kanteen menevistä kahdesta alipaineletkuista jos jomman kumman puristaa kiinni ääni lakkaa.
Toisen vaikutus nopeampi ja jotenkin selkeämpi.
Moottorinkorvakkeille meneviä letkuja en ole löytänyt.
Onko tässä edes niitä?
Jostain luin että vika voisi olla alipainepumpun yhteydessä olevassa venttiilistä.
Ilmeisesti alkaa jumittaa tai heittäytyy hulluksi ja vatkaa kahden piirin välillä, siitä popotus.
Tuo pumpun seutu vaan on niin ahdas ettei sieltä oikein saa selkoa.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2019, 09:21:16 kirjoittanut mazcu »

Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 automaattii röpöttää
« Vastaus #5 : 12.07.2019, 18:34:23 »
Jatketaan yksinpuhelua.
Nyt alkanut kuulua rääkäisy kun kierrokset laskee.
Semmonen ku remmi luistais, mutta sehän kuuluu yleensä kiihdyttäessä.
Outoa, perin outoa.
Vai voiko nää kaikki oireet tulla alakerran laakereita?

Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 5-syl. automaatti käyntihäiriöt
« Vastaus #6 : 15.07.2019, 09:26:52 »
Minkälaisia käynti häiriötä aiheuttaa railipumppu tai sen säätimet?
Suuttimen liitoksia kokeilleensa huomasin että suuttimella menevät putket "tärisi" tietyllä taajuudella ihan kun olis vasaralla naputtanut.
Voiko pumppu tehdä jostakin syystä tasaisella tahdilla paineiskuja, ja paine olla alakierroksilta liikaa?
Vai onko tuo normaalia?

Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 5-syl. automaatti käyntihäiriöt
« Vastaus #7 : 15.07.2019, 12:38:02 »
Eikö muka kellään ole näissä ollut mitään käynihäiriöitä?

Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 5-syl. automaatti käyntihäiriöt
« Vastaus #8 : 17.07.2019, 20:22:15 »
Näkeekö Vidalla railipaineita niin että näkisi käppyränä?
Torque näyttää kyllä paineen mutta ei piirrä käppyrää eikä seuraa sitä kovin nopeasti.
Tähän koneeseen ei taida korkeapaine pumpun säädintä saada erikseen.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V60 D3 5-syl. automaatti käyntihäiriöt
« Vastaus #9 : 18.07.2019, 07:53:21 »
Näkeekö Vidalla railipaineita niin että näkisi käppyränä?
Torque näyttää kyllä paineen mutta ei piirrä käppyrää eikä seuraa sitä kovin nopeasti.
Tähän koneeseen ei taida korkeapaine pumpun säädintä saada erikseen.

Näkee Vidalla ja oikeastaan kaikilla muillakin edes vähän 20€ kalliimmilla softilla. Säätimen saa erikseen.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 5-syl. automaatti käyntihäiriöt
« Vastaus #10 : 18.07.2019, 08:02:56 »
Kaipa se on vaan vietävä nöyrästi tuo lintta oikeanlaisen narun päähän niin selviää.
Ok, onnistuin löytämään säätimiä vain vanhempiin koneisiin joissa hiukan eri pumppu. Tohon malliin joka paikka tyrkytti koko pumppua.

Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 5-syl. automaatti käyntihäiriöt
« Vastaus #11 : 21.07.2019, 17:35:38 »
Pumpun kupeessa Boschin mötikkä siinä koodi 0928 400 707
Tuon tunnistaa kaupat, mutta väittävät ettei se sovi Volvoon.
Jokatapauksessa korkeapainepumpun määräsäädin kyseessä, joka siis matalapaine puolella.

Onkohan tuohon joku voinut laittaa väärän säätimen?

Sitä kyllä vaikea uskoa koska aiemmin tuo toimi.

Onko vaihdossa mitään kommervenkkejä, tarviiko mitenkään koodata tms?
Parilla ruuvilla näyttää olevan kiinni, joten fyysinen homma helppoa.

Sent from my Ulefone_Armor_5 using Tapatalk


Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 5-syl. automaatti käyntihäiriöt
« Vastaus #12 : 22.07.2019, 19:36:27 »
Onko kellään tietoa että paljonko railiputken paine saa seilata ennenkuin antaa vikakoodin?
Ja ennenkuin sytyttää moottorin vikavaloa?
Mulla meinaan tuo paine seilaa välillä 4700-5100 tyhjäkäynnillä.
Muilla kierroksilla vaikea pitää kengät tasaisena, näin ollen lukemat heiluu enemmän.
Pahinta röpötys kun hitaasti nostaa kierroksia.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V60 D3 5-syl. automaatti käyntihäiriöt
« Vastaus #13 : 22.07.2019, 22:01:17 »
Onko kellään tietoa että paljonko railiputken paine saa seilata ennenkuin antaa vikakoodin?
Ja ennenkuin sytyttää moottorin vikavaloa?
Mulla meinaan tuo paine seilaa välillä 4700-5100 tyhjäkäynnillä.
Muilla kierroksilla vaikea pitää kengät tasaisena, näin ollen lukemat heiluu enemmän.
Pahinta röpötys kun hitaasti nostaa kierroksia.

Valoa ei sytytä tuosta ikinä. 10% on maksimi mitä saa heilua ja muutenkin näyttää paine olevan tyhjäkäynnillä korkeahko. Eli säädinvika on 99% varmuudella.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mazcu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D3 5-syl. automaatti käyntihäiriöt
« Vastaus #14 : 25.07.2019, 19:23:31 »
Uusi säädin nyt kiinni.
Paineet seilaa edelleen, mutta vähemmän.
4900-5100.
Tyhjäkäynnillä ainakaan äänessä ei vaikutusta.
Täytyy ajaa lenkki, miten kulkee alakierroksilla.



Sent from my Ulefone_Armor_5 using Tapatalk


 

Samppasport  Futurez