Kulkukoira  Proturbo

B18+dellorto dhla 40 säädöt.

  • 17 Vastauksia
  • 1184 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #15 : 17.04.2024, 15:29:18 »
Onks toi suuttimien poraus kuinka tarkka cnc prosessi vai onnistuuko ite porakoneella varovasti suoraa porailen 8) mietin vaan kun 4 suutinta pitäisi saada porailtua samanlaisiksi. Ajattelin että jos ei onnaa tuo porailu, niin melkein voisi tilata suoraan 65 kokoset, tuntuu turhalta tilaa 62 jos muutos äsken 58->60 oli noin pienehkö.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #16 : 18.04.2024, 07:04:01 »
Tänään laitettu 60 tyhjäkäynti suuttimet ja toimivuus parani. Paikallaan saa vielä buuaamaan yrittämällä, kylmänä vieläkin vaikea saada tyhjäkäynnin yläpuolelle, mutta käynnistyi helpommin.
Kiihytyspumpun suuttimet putsailin ja kattelin että 1 pytyn suutin ruuttaa vähän tiputellen eikä heti niinkään suoraa suihkua. Putsailun jälkeen 1 suihku parani mutta moottorin toiminnassa en huomannut eroa.
Ajaminen edelleen kauheaa pienillä kierroksilla ei toimi ollenkaan ja herättely ylhäälle on erittäin hankalaa…vähän paree ku 58 suuttimilla :P
Alla vielä uusi käyntivideo noiden 60 suuttimien kansa. Tahalleen nopeasti läpsin kaasua että buuaus tulee esiin.

https://youtube.com/shorts/ucJKN1zmCKQ?si=8r6I6ZneJxn9IzB2

Ps. Bena pintoja en tolla sun taktiikalla vielä kerenny mittaamaan, mutta säädetty käsissä siihen 15mm noi 8,5 g kohot

Kylä saa melkei suorilta laittaa ne 65 tksuuttimet. Kylä ne poraankin pystyy mutta ite en ainakaan joskus löytäny järkevään hintaan kun teriä puolen millin välein.

Jos varovasti nostaa kierroksia niin millä kierroksilla ilmenee ongelmia?

Kun noi 11. seosputket on laihan puoleiset niin jos tksuutin on pienen puoleinen niin käy sillain että tyhjäkäyntipiiristä loppuu tavara ennenkun pääpiiri tulee mukaan.

Ja ite en ainakaan saanu 11. putkilla omaani toimiin ilman että olis kyykähtäny sekunniks kun löi lapun lattiaan.


Tää nyt ei tähän asiaan varsinaisesti liity mutta kannattaa laittaa kaasarien ja imusarjan väliin ns.Misabbi levyt ja kiinnitys kumituttiprikkojen ja nyloccien kans niin kaasarir ei värise kun se aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa.

Ja tekis yhtenäisen levyn torvien alle joka yhdistää molemmat kaasarit niin synkka pysyy kohdallansa. Itellä on vielä tuosta levystä tukirauta moottorin korvan pultin alle ja kumityyny viä välissä.

Niin ja itellä oli samanlailla synkkavipua jatkettu aluks mutta vahvistin sitä viä alapuolelta kun tollain se on aika pletku,tai omani ainakin anto myöten silmin nähden.

Niin ja itellä ainakin ajomukavuus parani 100x kun muutin kaasun vivusta vaijerimalliseks. Vivulla oli semmonen jäykkä kohta jonka jälkeen poljin keveni ja oli kylä melkosta kengurumenoo kun kaasu oli lähinnä mallia päällä tai pois.  :D


Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #17 : 18.04.2024, 13:33:06 »
Kylä saa melkei suorilta laittaa ne 65 tksuuttimet. Kylä ne poraankin pystyy mutta ite en ainakaan joskus löytäny järkevään hintaan kun teriä puolen millin välein.

Jos varovasti nostaa kierroksia niin millä kierroksilla ilmenee ongelmia?

Kun noi 11. seosputket on laihan puoleiset niin jos tksuutin on pienen puoleinen niin käy sillain että tyhjäkäyntipiiristä loppuu tavara ennenkun pääpiiri tulee mukaan.

Ja ite en ainakaan saanu 11. putkilla omaani toimiin ilman että olis kyykähtäny sekunniks kun löi lapun lattiaan.


Tää nyt ei tähän asiaan varsinaisesti liity mutta kannattaa laittaa kaasarien ja imusarjan väliin ns.Misabbi levyt ja kiinnitys kumituttiprikkojen ja nyloccien kans niin kaasarir ei värise kun se aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa.

Ja tekis yhtenäisen levyn torvien alle joka yhdistää molemmat kaasarit niin synkka pysyy kohdallansa. Itellä on vielä tuosta levystä tukirauta moottorin korvan pultin alle ja kumityyny viä välissä.

Niin ja itellä oli samanlailla synkkavipua jatkettu aluks mutta vahvistin sitä viä alapuolelta kun tollain se on aika pletku,tai omani ainakin anto myöten silmin nähden.

Niin ja itellä ainakin ajomukavuus parani 100x kun muutin kaasun vivusta vaijerimalliseks. Vivulla oli semmonen jäykkä kohta jonka jälkeen poljin keveni ja oli kylä melkosta kengurumenoo kun kaasu oli lähinnä mallia päällä tai pois.  :D
Joo, tilailin teräsarjan jossa teriä 0,05mm välein 8)
Ja meikäläisellä on nuo 10 putket ei 11, jotka ilmoitin alunperin. Ilmeisesti putket menee noissa emulsion vehkeissä 8,10,11 joista 8 on rikkain.
Tarkotus joo olis tehä täs lähipäivinä tuki kaasareiden välille. Ja itselläkin ehkä hitusen sellanen fiilis että toi synkkä vipu on antamut vähän periksi tosta kaasun painelusta :) pitänee sitäkin vähän vahvistella.
Pitänee päivitellä lisää kun saan porailtua 65 nuo suuttimet. Siitähän se säätely sitten alkaa kun saa auton jokseenkin ajokuntoiseksi.
Ajojalka jo vipattaa nii vimmatusti niin pitää toivoa ettei kestä koko kesää noiden kanssa paini :D

 

Autoracing  KL-varaosat