Mielestäni ei ole hyvä käyttää tyhjäkäynnillä kovan vedon jälkeen, mielummin hetki kevyttä ajoa 1500-2000 rpm ja vasta sitten tyhjäkäynti ja sammutus. Tyhjäkäynnillä tuo öljynkierto ja öljynjäähdyttimen toiminta on olematonta, kannekin kannalta olisi parempi saada lämpötila muutokset tasatuksi, tyhjäkäynnillä tai moottorijarrutuksessa kun tuo "jäähtyy" turhan nopeasti -> kevyessä ajossa lämmöt tasaantuvat normaaliin minkä jälkeen tyhjäkäynti ja sammutus.
Kukin tyylillään eihän nämä koneet kalliita enää ole...
Mutu-tuntumalla mennään, mutta itse olen pitänyt tärkeimpänä sitä ettei kanteen jää ns kuumia pisteitä, vaan neste kiertää niin kauan että lämpö tasaantuu, eli jakautuu tasaisesti kanteen. Siksi käyttelen itse hiukan korkeammilla kierroksilla, että neste varmasti kiertää riittävästi.
Tarkoitan siis että jäähtymisen nopeus ei niinkään ratkaise, vaan se ettei nesteen kierto lakkaa sillon kun palotila hehkuu vielä kuumana.
Kannen lämpöhän pysyy suht tasaisena kun neste kiertää koko ajan, mutta jos kovan poljennon jälkeen kierto lakkaa, niin palotilojen kohdalla lämpötila nousee korkeaksi kun takana ei kierrä enää vesi vaan lämpö tunkeutuu syvemmälle kanteen ja nestetilaan asti.