Samppasport  Futurez

Kesärengas pohdiskeluja...

  • 1899 Vastauksia
  • 571382 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #871 : 05.05.2015, 08:56:09 »
¨^
Tuo on jo edullinen laaturengas tuossa kokoa toimitettuna 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #872 : 05.05.2015, 14:19:49 »
Hankookit pyörähti liikeestä alle. Kaikkine säilytysmaksuineen jäi maksettavaa 600€. Ei jaksanu alkaa pienellä säästöllä tilailemaan ulkomailta ja roudailemaan niitä edes takas.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #873 : 05.05.2015, 16:57:21 »
Sama kumi about 600€
http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/nokian/zline/235-35-zr19-91y-59659
joo mutta eipä ollu reilu kk takaperin kun olin ostamassa.. tai sitten en löytänyt mikä on kyllä ihan mahdollista.

Poissa BroHesus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #874 : 08.05.2015, 09:25:22 »
Itse voin suositella Linglong Greenmax renkaita hyvillä mielin. Ovat olleet V70:n alla nyt jonkun aikaa eikä ole pahaa sanottavaa. Toimivat hyvin sekä kuivalla, että märällä kelillä.

Settinä oli siis Linglong GreenMAX 225/45 R17 94W 1001renkaat.comista hintaa jäi vain n.240e
V70 -04

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #875 : 13.05.2015, 22:05:46 »
Itse otin kokeeksi kierroksen Ling Long Greenmax UHP 225/40/18 hintaa jäi n.250€ kotiovelle. Autona -95 855 t5 manuaali ja kirjottelen kokemuksia kuhan nuo saa lyötyä alle

Nonii tänään sain kyseiset nakit alle ja ei voi kyllä valittaa :) Mukavan jämäkkä runko, kumeissa ei isoja selkäheittoja, painoja meni max. 40g/pyörä tasapainotuksessa. Tänään tuli vesikelit testattua, mutkissa pitoa löytyi aivan riittävästi (en tosin isommin urheillut vaan tavarat vaihteli kontin puolella paikkaa). Motarillakin mentiin 130km/h urissa ilman mitään ongelmia. Kerron lisää ku tässä joskus sattuu kuivat kelit... Näin lyhkäisellä kokemuksella voisin väittää, että renkaan ominaisuudet riittävät varmasti jokaiselle normaalille kuskille

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #876 : 13.05.2015, 22:31:37 »
Nonii tänään sain kyseiset nakit alle ja ei voi kyllä valittaa :) Mukavan jämäkkä runko, kumeissa ei isoja selkäheittoja, painoja meni max. 40g/pyörä tasapainotuksessa. Tänään tuli vesikelit testattua, mutkissa pitoa löytyi aivan riittävästi (en tosin isommin urheillut vaan tavarat vaihteli kontin puolella paikkaa). Motarillakin mentiin 130km/h urissa ilman mitään ongelmia. Kerron lisää ku tässä joskus sattuu kuivat kelit... Näin lyhkäisellä kokemuksella voisin väittää, että renkaan ominaisuudet riittävät varmasti jokaiselle normaalille kuskille
+1
Viime kesänä ostin kaksi kappaletta samaisia renkaita ja ei kyllä ollut valittamista. Kulutustakin tuntui kestävän yllättävän hyvin.
Silmämääräisesti kuvio muistutti paljolti goodyearin efficientgrip rengasta...

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #877 : 13.05.2015, 22:35:08 »
Nonii tänään sain kyseiset nakit alle ja ei voi kyllä valittaa :) Mukavan jämäkkä runko, kumeissa ei isoja selkäheittoja, painoja meni max. 40g/pyörä tasapainotuksessa. Tänään tuli vesikelit testattua, mutkissa pitoa löytyi aivan riittävästi (en tosin isommin urheillut vaan tavarat vaihteli kontin puolella paikkaa). Motarillakin mentiin 130km/h urissa ilman mitään ongelmia. Kerron lisää ku tässä joskus sattuu kuivat kelit... Näin lyhkäisellä kokemuksella voisin väittää, että renkaan ominaisuudet riittävät varmasti jokaiselle normaalille kuskille
Viime kesänä ajettu em. renkailla 18thkm ja tänä keväänä jo vajaat 5 thkm.  Kulutuspintaa jäljella  tasaseen 6-7mm.
Ääni ei ole lisäätynyt samalla tavalla kuin kävi esim Contien kanssa.  Ei hae urissa  yhtään edelleenkään, mitä taasen teki Hankookit 20thkm jälkeen.  Pienikin ura tiessä niin auto meni kuin rusakko pakojuoksussa.
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #878 : 16.05.2015, 10:26:30 »
Eilen tuli Goodyear Efficient Grip Performance renkaat koossa 205/55/16 91H saa nähdä millaset on, tuon silloin kysyin V merkinnällä mutta laittoivat nuo tuskin merkitystä mitään.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #879 : 16.05.2015, 10:33:11 »
Eilen tuli Goodyear Efficient Grip Performance renkaat koossa 205/55/16 91H saa nähdä millaset on, tuon silloin kysyin V merkinnällä mutta laittoivat nuo tuskin merkitystä mitään.

Kysymys: Mihin olisit Suomessa tarvinnut V-nopeusluokan rengasta vrt h-luokkaan (240km/h vs 210km/h)?

Jo aikaisemmassa keskustelussa tässä todettiin, että h-luokkalaisessa taitaa olla enemmän pintaa, kuin v-luokkalaisessa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #880 : 16.05.2015, 10:33:49 »
Kysymys: Mihin olisit Suomessa tarvinnut V-nopeusluokan rengasta vrt h-luokkaan (240km/h vs 210km/h)?

Jo aikaisemmassa keskustelussa tässä todettiin, että h-luokkalaisessa taitaa olla enemmän pintaa, kuin v-luokkalaisessa.

Jäykempi runko?
No kun halvalla sai.

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #881 : 16.05.2015, 10:55:18 »
Joo eipä sillä merkitystä onko H vaiko V mutta silloin kun kysyin tarjousta tuolla V merkinnällä niin huomasin että oli H merkinnällä laittaneet.Normaali käytössä tuo korkeamman nopeusluokan renkaalla ei mulle merkitystä kun suurin sallittu nopeus on 120km ja sekin Lahden moottoritiellä. :hello:

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #882 : 16.05.2015, 11:43:09 »
Jäykempi runko?

Jos kantavuusindexi on sama, niin väitän ettei eroa huomaa milläänlailla ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #883 : 16.05.2015, 14:17:23 »
Jos kantavuusindexi on sama, niin väitän ettei eroa huomaa milläänlailla ;)

Noista H tai V -luokan renkaista en tiedä, kun kokemukset on lähinnä Y -luokan renkaissa mutta ainakin eri valmistajien välillä on eroa, jonka huomaa. :)
Renkaissa siis sama koko, kantavuus ja nopeusluokka.
Pirellin PZerot olivat selvästi jäykempi/kovempi runko kuin GoodYearin Asymmetric 2. Oli suorastaan "pehmeä" verrattuna edellisiin.

Käytännön kannalta tavallaan on merkitystä ihan niinkin arkisessa asiassa kuin, että pahin jäykkyys oli pois ja meno oli hieman pehmeämpää. Tosi elämässä ei oikeastaan merkitystä mutta GoodYear on kyllä ehdoton oma suosikki niistä kaikista, joita alla on ollut.
Conti sportcont. 5 ja nykyiset bridgestone s001 tuntuvat 18" koossa hyvin samoilta näin taviksen näkökulmasta, hemmetin jäykät rungot, ominaisuudet käytössä samat ja vaikuttavat samanlaisilta.
:D Ihan kokeilun ja kokemuksen kannalta -> Nokian ZLine (tai vastaava) on seuraavana listalla, kun pyöriä vaihtaa.
Fiesta -no- boost

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #884 : 16.05.2015, 21:28:29 »
Noista H tai V -luokan renkaista en tiedä, kun kokemukset on lähinnä Y -luokan renkaissa mutta ainakin eri valmistajien välillä on eroa, jonka huomaa. :)
Renkaissa siis sama koko, kantavuus ja nopeusluokka.
Pirellin PZerot olivat selvästi jäykempi/kovempi runko kuin GoodYearin Asymmetric 2. Oli suorastaan "pehmeä" verrattuna edellisiin.

Käytännön kannalta tavallaan on merkitystä ihan niinkin arkisessa asiassa kuin, että pahin jäykkyys oli pois ja meno oli hieman pehmeämpää. Tosi elämässä ei oikeastaan merkitystä mutta GoodYear on kyllä ehdoton oma suosikki niistä kaikista, joita alla on ollut.
Conti sportcont. 5 ja nykyiset bridgestone s001 tuntuvat 18" koossa hyvin samoilta näin taviksen näkökulmasta, hemmetin jäykät rungot, ominaisuudet käytössä samat ja vaikuttavat samanlaisilta.
:D Ihan kokeilun ja kokemuksen kannalta -> Nokian ZLine (tai vastaava) on seuraavana listalla, kun pyöriä vaihtaa.

Unoha heti tuo Zline. Sulaa alle ihan pirun nopeasti. Ajoin yhden kesän tuollaisilla ( 10tkm ) ja joka rengas valmis. Luulin että Contit sulaa nopeasti, mutta tuo Zline on ihan kuraa. Sehän on keskieurooppaan suunnattu rengas, jossa on sama kuvio kuin Hakka Blackissä. Hakka vaan kestää suomen oloissa aivan eri tavalla, eri kumiseoksen vuoksi. Nuo Zlinet ovat olleet surkeimmat kumit vuosiin, mitä on ollut. Conti ehdoton ykkönen, mutta kuluu turhan nopeasti sekin. Nyt itsellä alla Pilot Sport 3:et ja erityisesti märkäpidossa häviää selvästi Conteille.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

 

RallyBaron  Samppasport