KL-varaosat  Race.fi

Kesärengas pohdiskeluja...

  • 1899 Vastauksia
  • 571404 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1305 : 08.03.2018, 21:25:17 »
Miten meni tuo uusin TM kesärengastesti? Voisko joku postata..
Parhaan ja huonoimman välillä on eroa 5-10 % kaikissa objektiivisissa mittaussuureissa. Melkein väittäisin, että tavallinen autoilija ei pystyisi erottamaan ajaako kiinalaisilla vai saksalaisilla kumeilla. Hinnassa on sitten vähän isompi ero.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1306 : 08.03.2018, 21:27:25 »
;)

Triangle Sportex TSH11
★★ 7,6

Ajo märällä: Trianglen jarrutuspito ei ole kummoinen, mutta sivuttaispitoa on enemmän, mikä näkyy hyvinä kierrosaikoina – jos ajo onnistuu. Triangle on hankala ajettava, ja takarenkaat irtoavat luistoon helposti nopeissa tilanteissa.

Ajo kuivalla: Kuivalla Trianglen pito on kohtuullinen ja ajettavuus helpompaa kuin märällä, vaikka rengas ohjautuukin hitaasti ja pitoa voisi olla enemmän. Jarrutusmatkat ovat pitkiä kuivalla kelillä.

Talous ja mukavuus: Trianglen melu on testin korkeimpien joukossa. Myös vierinvastus on varsin suuri.
Muistaakseni Parhaimman ja huonoimman ero jarrutuksessa kuivalla oli vaivaiset 2,3m. Arvosanassa olivat saaneet 10>6.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1307 : 08.03.2018, 21:37:38 »
Muistaakseni Parhaimman ja huonoimman ero jarrutuksessa kuivalla oli vaivaiset 2,3m. Arvosanassa olivat saaneet 10>6.

Hyvä jatkojuttu oli testivoittajan, testin surkeimman ja käytetyn välilllä. Erot kasvaa vielä suuremmaksi, mutta tuollahan ei ole merkitystä ku uusissa on pienet erot eihän?

Tuo 2.3 metriä on sen verran, että suojatiellä olet ajanut lapsen yli.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1308 : 08.03.2018, 21:52:37 »
Hyvä jatkojuttu oli testivoittajan, testin surkeimman ja käytetyn välilllä. Erot kasvaa vielä suuremmaksi, mutta tuollahan ei ole merkitystä ku uusissa on pienet erot eihän?

Tuo 2.3 metriä on sen verran, että suojatiellä olet ajanut lapsen yli.
Näin on, mutta talvirenkaissa kyseisellä metrimäärällä arvosanassa ei ollut kuin numeron ero. Kyllä kai se talvellakin sattuu...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1309 : 08.03.2018, 22:41:02 »
Hyvä jatkojuttu oli testivoittajan, testin surkeimman ja käytetyn välilllä. Erot kasvaa vielä suuremmaksi, mutta tuollahan ei ole merkitystä ku uusissa on pienet erot eihän?

Tuo 2.3 metriä on sen verran, että suojatiellä olet ajanut lapsen yli.
Talvirenkaat varmaan pitäisi kieltää, kun sama jarrutuskoe märällä asfaltilla tuotti parhaalla kitkarenkaalla jarrutusmatkan 37,8 m ja huonoimmalla nastarenkaalla (Nokian) 48,5 metriä. Tässä mittakaavassa kesästen erot 26,8...28,1 m ovat aika marginaalisia.

Se, että jääkö lapsi alle suojatiellä, riippuu paljon enemmän penkin ja ratin välissä olevan ajatuksista ja tekemisistä kuin renkaista.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1310 : 09.03.2018, 07:12:58 »
Talvirenkaat varmaan pitäisi kieltää, kun sama jarrutuskoe märällä asfaltilla tuotti parhaalla kitkarenkaalla jarrutusmatkan 37,8 m ja huonoimmalla nastarenkaalla (Nokian) 48,5 metriä. Tässä mittakaavassa kesästen erot 26,8...28,1 m ovat aika marginaalisia.

Se, että jääkö lapsi alle suojatiellä, riippuu paljon enemmän penkin ja ratin välissä olevan ajatuksista ja tekemisistä kuin renkaista.
Yhdyn sinuun täysin näi verbaalisesti S*
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1311 : 09.03.2018, 07:23:26 »
Talvirenkaat varmaan pitäisi kieltää, kun sama jarrutuskoe märällä asfaltilla tuotti parhaalla kitkarenkaalla jarrutusmatkan 37,8 m ja huonoimmalla nastarenkaalla (Nokian) 48,5 metriä. Tässä mittakaavassa kesästen erot 26,8...28,1 m ovat aika marginaalisia.

Se, että jääkö lapsi alle suojatiellä, riippuu paljon enemmän penkin ja ratin välissä olevan ajatuksista ja tekemisistä kuin renkaista.

Lapsen käyttäytyminen liikenteessä voi yllättää myös muualla, kuin sellaisessa paikassa missä tuollaista voit olettaa silloin tuo 2.3 metriä voi olla isokin ero.

Itse olen ihmetellyt miksi KE-kitkoilla/Michelinin cross climateilla saa ajaa Suomessa talvella, koska jopa Tekniikan Maailma on ne todennut vaarallisiksi.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1312 : 09.03.2018, 07:30:43 »
Lapsen käyttäytyminen liikenteessä voi yllättää myös muualla, kuin sellaisessa paikassa missä tuollaista voit olettaa silloin tuo 2.3 metriä voi olla isokin ero.

Itse olen ihmetellyt miksi KE-kitkoilla/Michelinin cross climateilla saa ajaa Suomessa talvella, koska jopa Tekniikan Maailma on ne todennut vaarallisiksi.
Puhumattakaan tuo talvirengas puolella parhaalla kitkarenkaalla jarrutusmatkan 37,8m ja huonoimmalla nastarenkaalla (Nokian) 48,5 metriä ero. Tuo ero ei enää voi olla vain iso, vaan aivan järkyttävä ja tuollainen nastarengas pitäisi kieltää markkinoilta. Testissä ei missään nimessä edes yhtä tähteä pitäisi antaa..
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1313 : 09.03.2018, 08:27:15 »
Puhumattakaan tuo talvirengas puolella parhaalla kitkarenkaalla jarrutusmatkan 37,8m ja huonoimmalla nastarenkaalla (Nokian) 48,5 metriä ero. Tuo ero ei enää voi olla vain iso, vaan aivan järkyttävä ja tuollainen nastarengas pitäisi kieltää markkinoilta. Testissä ei missään nimessä edes yhtä tähteä pitäisi antaa..
Minulla on alla nuo talvirengastestin huonoimmat kumit märän asfaltin jarrutuskokeesta. Olen silti varsin tyytyväinen, kun pito talviolosuhteissa on vertaansa vailla. Eikä kesä- ja talvikumeja pitäisikään verrata keskenään, kun ne on suunniteltu aivan eri olosuhteisiin. Pointti vain oli se, että kesärenkaissa on kovin vähän eroja. Talvirenkaissa eroja on enemmän. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1314 : 09.03.2018, 09:27:11 »
Ja jos jätettäisi ne talvirengas keskustelut pois KESÄRENGAS aiheesta! :nohnoh
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1315 : 09.03.2018, 12:31:23 »
Kun rengaskoko muuttuu, usein nopeusluokka muuttuu, renkaan runko muuttuu, renkaan seos muuttuu...jne. Rengastestit ovat subjektiivisia näkemyksiä ja joka lehti painottaa ominaisuuksia usein hieman eri tavalla. Lisäksi jokainen rengas toimii lähtökohtaisesti aina hieman eri tavalla eri autoissa. Et voi olettaa ostaessasi rengastestin voittajan, varsinkin täysin eri koossa, olevan paras rengas juuri sinun autoosi. Sitä vastoin olen sitä mieltä, että ostaessasi ihan minkä tahansa "merkkirenkaan", ostat käytännössä aina tarpeeksi hyvin toimivan renkaan autoosi, joka toimii hyvin kaikissa tilanteissa. Suurin osa meistä ei pysty kertomaan mikä rengas alla pyörii normaali ajossa ja nopeuksissa. Renkaan lopulliset ominaisuudet testeissä mitataan tilanteissa, joita kaikki ei välttämättä kohtaa koskaan liikenteessä ja silti puhutaan kuitenkin usein vain prosenttien eroista. Vieläkin suurin tekijä varsinkin turvallisuuteen, istuu juurikin siellä ratin takana, kuten jo aiemmin todettiin.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 12:35:21 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1316 : 09.03.2018, 16:49:30 »
Kun rengaskoko muuttuu, usein nopeusluokka muuttuu, renkaan runko muuttuu, renkaan seos muuttuu...jne. Rengastestit ovat subjektiivisia näkemyksiä ja joka lehti painottaa ominaisuuksia usein hieman eri tavalla. Lisäksi jokainen rengas toimii lähtökohtaisesti aina hieman eri tavalla eri autoissa. Et voi olettaa ostaessasi rengastestin voittajan, varsinkin täysin eri koossa, olevan paras rengas juuri sinun autoosi. Sitä vastoin olen sitä mieltä, että ostaessasi ihan minkä tahansa "merkkirenkaan", ostat käytännössä aina tarpeeksi hyvin toimivan renkaan autoosi, joka toimii hyvin kaikissa tilanteissa. Suurin osa meistä ei pysty kertomaan mikä rengas alla pyörii normaali ajossa ja nopeuksissa. Renkaan lopulliset ominaisuudet testeissä mitataan tilanteissa, joita kaikki ei välttämättä kohtaa koskaan liikenteessä ja silti puhutaan kuitenkin usein vain prosenttien eroista. Vieläkin suurin tekijä varsinkin turvallisuuteen, istuu juurikin siellä ratin takana, kuten jo aiemmin todettiin.
Aamen! Muuttujia on niin pirusti, mun vuoden -84 240 tuskin pysähtyy tai tekee väistöliikettä millään renkailla yhtä nopeasti ja tarkasti kuin 30 vuotta nuorempi V60.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1317 : 09.03.2018, 17:56:07 »
Toivotaan, jotta se toinen "luotettava" auto-pravda ottais Rotallat tai Landsailit testiinsä
Toinen mikä on joskus tullut mieleen että ei ole tullut vastaan testejä yleisimmistä "tuuninki"koon pyöristä, lähes kaikki pyörii sen perus 205/55-16 ympärillä. Olisi mielenkiintoinen lukea vertailua esim. 225/40-18, 235/35-19 jne. käyttäytymisestä. Nuo on nykyään kuitenkin todella yleisiä, yhdeksi verrokiksi voisi sitten laittaa vaikka Nokian 205/55-16 pyörän jonka ominaisuuksissa todennäköisesti esim. väistöliikkeessä ei ole mitään tekemistä kunnon sporttirenkaan kanssa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1318 : 13.03.2018, 07:31:00 »
Talvirenkaat varmaan pitäisi kieltää, kun sama jarrutuskoe märällä asfaltilla tuotti parhaalla kitkarenkaalla jarrutusmatkan 37,8 m ja huonoimmalla nastarenkaalla (Nokian) 48,5 metriä. Tässä mittakaavassa kesästen erot 26,8...28,1 m ovat aika marginaalisia.

Se, että jääkö lapsi alle suojatiellä, riippuu paljon enemmän penkin ja ratin välissä olevan ajatuksista ja tekemisistä kuin renkaista.
Uusimmassa Tuulilasissa oli halppis kesärenkaiden vertailu. Referenssinä oli Contin rengas. En muista mistä nopeudesta testasivat märällä jarrutusta, mutta silloin kun Conti pysähtyi huonoimmalla oli vielä vauhtia about 40km/h. Eli on niissä eroja jotka kaikki huomaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #1319 : 20.03.2018, 15:44:50 »
Poistettu kasa viestejä. Jos nyt vaan pysyisi aiheessa, eli tässä tapauksessa niissä kesärenkaissa.

 

RallyBaron  Samppasport