Futurez  Kulkukoira

Kesärengas pohdiskeluja...

  • 1899 Vastauksia
  • 571409 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #615 : 13.09.2014, 20:01:57 »
Niin no jos  jotakuta  ottaa patttin että täällä VOLVO foorumilla (allekirjoittanut) kertoo ostaneensa nuukuuttaan kiinalaiset paskahalpisrenkaat niin suosittelen käymään ihan vaikka tuolla  -->                                               
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=270766&page=43
ja lukemaan miten siellä kehutaan yhtälailla  esim noita Greenmaxeja .  Onpa näköjäs joku persaukinen  Mersukuskikin  ostanut sellaiset ja ollut tyytyväinen.  ;)

« Viimeksi muokattu: 13.09.2014, 20:03:31 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #616 : 13.09.2014, 20:04:23 »
SJOS: Noinhan se pitäisi olla, mutta liikenteen seassa testailu on mun mielestä nuorempien hommia ja vähän niin ja näin. Edelleen, se oma testi ja kokemus tulee vasta hankinnan jälkeen ja sikäli on myöhässä. Ja muistakaa, se oma kokemus ei juurikaan anna vertailukelpoista tietoa... Mitä jos olisikin ostanut jonkun muun ja se olisikin huomattavasti parempi tai huonompi - mistäs sen tietää.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2014, 20:14:37 kirjoittanut D5GT »

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #617 : 13.09.2014, 20:26:22 »
Sen takakiahan tänne näitä kokemuksia laittelen.

Enkä ole sanonut testaavani liikenteen seassa !

Tässä nämä kumit, mitkä olen  tämän kesän aikana testannut.

Nankang ns2 235/45-17
GoodRide sv307 225 / 45-17
GoodRide sv308 235 / 40-18
Sailuin ??? 235 / 35-19

Kaikki toimii Hyvin omassa ajossa/ autoissa.

Sailuin, hieman heikko vetopito kuivalla asfaltilla ja heikompi vielä märällä.
Jarrutuspito taas hyvä molemmissa.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #618 : 13.09.2014, 20:39:06 »
Sen takakiahan tänne näitä kokemuksia laittelen.

Enkä ole sanonut testaavani liikenteen seassa !

Tässä nämä kumit, mitkä olen  tämän kesän aikana testannut.

Nankang ns2 235/45-17
GoodRide sv307 225 / 45-17
GoodRide sv308 235 / 40-18
Sailuin ??? 235 / 35-19

Kaikki toimii Hyvin omassa ajossa/ autoissa.

Sailuin, hieman heikko vetopito kuivalla asfaltilla ja heikompi vielä märällä.
Jarrutuspito taas hyvä molemmissa.
Viime kesänä oli tigarit ja sit jotkut toiset 225/45R17 kokoset kumit alla ja niissä oli märällä vetopidon kanssa ongelmia jos ripeesti lähti valoista  :idiot2:
Noi goodride sv308:st mitkä nyt on alla niin on omasta mielestä hintaansa nähden hyvät renkaat... Ei paljo taho lipsua kun liikkeelle lähtee reippaasti.... Saatan ostaa tulevaisuudessakin vastaavan setin  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #619 : 13.09.2014, 20:47:17 »
Minusta renkaihin pätee sama kaava, kuin moneen muuhun: Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Kun ensin ostaa sen halvan ja sen jälkeen hyvän, niin mihin se halpa katosi, kun ostat kahdet renkaat? Minusta testit antaa osviittaa ja sen perusteella kannattaa tehdä omilla painotuksilla ratkaisuja.

Continental premium contact 5 205/55R16": Loistavat renkaat, eivät pidä suurta ääntä ja kulutus kestävyys ok. Ei myöskään yllätä vesisateella.
Michelin Energy Saver + 205/55R16": Hiljaiset renkaat ja pitävät kyllä kuivalla, mutta kun asvaltin päällä on oikeasti vettä pitää olla hieman skarppina.
Goodyear Efficientgrip Performance 205/55R16": Hiljaiset, kevyet ja vielä toimivat vesisateellakin.

Täti on hyvin tehnyt tätä kestotestiä renkaissa, kun ajaa sen 90-120tkm vuodessa. Minulla pitää olla renkaat jotka kestää ajaa talven tai kesän enkä sillä välillä osta toisia renkaita. Kerran kokeilin edullisia ja tulipahan nekin nähtyä.

PArhaat renkaat mitkä olen omistanut on kyllä olleet Continentalin Sport Contact 2:t. 300 heppaisen etuvedon alla ei ollut ongelmia radalla saati liikenteessä. Toki noillakin sai renkaan palamaan, jos halusi mutta ei vahingossa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #620 : 13.09.2014, 22:05:56 »
Moneen kertaan oon miettinyt kannattaako avautua, mutta nyt lauantai-illan huumaa jne.

Sehän on pääasiassa omasta itsestä kiinni ulosmittaako renkaiden ominaisuudet, samaa oon joskus talvirengas-topicissa koittanut tuoda julki.

Oon ihan varma, jotta ennakoivalla ajamisella halpakin rengas ajaa asiansa, jos ottaa vallitsevan kelin huomioon, oli sitten kesä tai talvikeli eli ajamalla renkaan ominaisuuksien mukaan ei pitäisi olla ongelmaa.

Tähän varmaan sut nuo überhemmot kuittaa yllättävien tilanteiden aiheuttamat onnettomuudet, mutta eihän niitä vastaan pysty muutenkaan varautumaan, yllättää ne aina vaikka olis tynnyrinpesijän kädet. Se on sit  fifti/sixti  ::)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #621 : 13.09.2014, 22:33:06 »
Eikös tämä ollut TM:n testissä ja hävisi Linglongille :2funny:

Joo-o ja? Mä ostin nuo sen vuoksi, että ovat kestävät renkaat (Ja jos olisit perehtynyt renkaisiin, niin Saver:tä on Saver ja Saver + mallit. Vanha ja uusi).
http://www.rengasvertailu.fi/kesarenkaat/michelin-energy-saver
"Auto Bild kesärengastesti 2013

Auto Bild oli ottanut testiin joka oli numerossa 6/2013 EnergySaver + renkaan ja se oli lopputuloksissa toisena heti Dunlopin jälkeen. Lehden mukaan rengas on todella tasapainoinen ja polttoainetta säästävä kesärengas. Sen käsiteltävyys oli hyvä kaikilla keleilä ja myös mukavuus sai hyvän arvosanan. Renkaasta mainittiin myös saksalaisten kovasti arvostama erittäin hyvä kulutuskestävyys. Korkea hinta oli ainoa mainittava miinuspuoli. Rengas on parantanut humattavasti ainakin Auto Bild-asteikolla koska edellisessä testissä se oli vasta sijalla 9. Tosin kyseessä oli silloin vanha ei plus malli."

http://www.ajovalo.net/kesarenkaat.htm
"Säästöä hakevien kannattaa huomioida Michelin Energy Saver ja Goodyear Efficient Grip -renkaat, joiden vierintävastus on selvästi muita renkaita alhaisempi. Eri testeissä näille on mitattu noin 0,3-0,4 litran kulutussäästöjä. Michelin on lisäksi testien mukaan useimpia muita renkaita kulutuskestävämpi. Sen heikkoutena on märkäpito."

Kyllä sokea kanakin jyvän löytää ja noita LingLongejahan myydään tuolla testimenestyjä tittelillä vielä viiden vuoden päästäkin (Testimenestyjä vuodelta 2011 ollessaan sijalla 11)?
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6336

Olihan tänäkin vuonna Apollo Alnac 4G yllättäjä, joka yllätti kaikki rengasfirmat Suomessa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #622 : 13.09.2014, 22:39:29 »
Mä taas väitän, että en ulosmittaa renkaiden ominaisuuksia, MUTTA liikenteessä on paljon muuta johon SINÄ tai minä ei pystytä vaikuttamaan kuten:
- Muut autoilijat/liikenne
- Eläimet
- Joskus jopa keli

Minusta on surullista lukea väärässä paikassa säästävien tekstejä, että ne jotka ajavat hyvillä renkailla, olisivat heti ulosmittaamassa niiden ominaisuuksia (Kuollut hitler-kortti). Ainakin itse pidän renkaista jotka eivät yllätä millään kelillä, vaan ovat tasavarmoja ja välittävät tiestä tulevan informaation myös siihen ratin ja penkin väliin. Kannattaa tutustua fysiikkaan paljonko pelkkä rengas lyhentää jarrutusmatkaa. Tätä on testattu jokaisessa TM:n testissä. Sen jälkeen ottaa selvää paljonko on vielä vauhtia huonoilla renkailla, kun hyvillä auto on jo pysähtynyt.

Ihan näin esimerkkinä talvirenkaat:
https://www.youtube.com/watch?v=m414yQPQqeg

Moneen kertaan oon miettinyt kannattaako avautua, mutta nyt lauantai-illan huumaa jne.

Sehän on pääasiassa omasta itsestä kiinni ulosmittaako renkaiden ominaisuudet, samaa oon joskus talvirengas-topicissa koittanut tuoda julki.

Oon ihan varma, jotta ennakoivalla ajamisella halpakin rengas ajaa asiansa, jos ottaa vallitsevan kelin huomioon, oli sitten kesä tai talvikeli eli ajamalla renkaan ominaisuuksien mukaan ei pitäisi olla ongelmaa.

Tähän varmaan sut nuo überhemmot kuittaa yllättävien tilanteiden aiheuttamat onnettomuudet, mutta eihän niitä vastaan pysty muutenkaan varautumaan, yllättää ne aina vaikka olis tynnyrinpesijän kädet. Se on sit  fifti/sixti  ::)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #623 : 14.09.2014, 00:17:31 »
Minkä takia Michelinin heikko märkäpito on hyväksyttävä ominaisuus? Juuri eilen lähti 140 heppainen, käyntihäiriöinen s70 puskemaan märällä asfaltilla, kun kurvissa painoin kaasua ihan tavalliseen tapaan.
Alla on 15-tuumaiset Michelin Energy saverit, eli kaikinpuolin järkevä ja hyväksyttävä valinta köyhälle, jolla ei ole varaa ostaa halpaa.
Mistäs sitten halpisrenkaita yleensä syytetään ja erityisesti niiden edesvastuuttomia omistajia? No juurikin siitä, että sellaisilla kiinakumeilla voi vesisateella luistella vahingossa toisia päin. Mukavuushan ei ole muilta pois ::)

Joskus vanhoilla talvikumeilla vähän aikaa kesällä ajellessa tiedostin kyllä, että märällä pitää olla varovainen ja tämä mielessä, ei mitään yllättävää tapahtunut. Noilla misukoilla pidon lipsuminen taas tuli vähän yllätyksenä. Nehän ovat uudenkarheat laaturenkaat ::)

Ostaisin toki Michelinit omaankin autooni juuri siksi, koska tiedän ne kestäviksi ja kaikinpuolin hyviksi renkaiksi. Nyt vaan on sellainen rengaskoko autossa, että Michelinit olisivat aivan järjettömän kalliit ja halpikset saa niin halvalla, että voin ostaa uudet vaikka joka kesä. Tai vaikka ostaa seuraavana kesänä ne hyvät, jos nämä osoittautuvatkin kelvottomiksi...
Ymmärtääkseni Goodrideja yleisesti ei ole märkäpidosta haukuttu ihan niin lyttyyn, kuin vaikkapa jotain Wanleja (mikähän se nyt oli, mitä Jogiin:kin oli testannut ja liukkaaksi todennut) ja omat tulevat Westlaket taitavat olla samoja renkaita Goodridejen kanssa. Rengasliikkeen pitäjä noita luonnehti "halpisrenkaaksi paremmasta päästä", muttei lupaillut liikoja. Seuraava pykälää parempi vaihtoehto olisi ollut Kumho lähes kahden Westlake-sarjan hinnalla ja juuri hiljattain tuli yllätyksenä vielä yhden rengassarjan hintainen remontti autoon. Rengassarjan hankintaan olin kyllä varautunut, mutta nyt jouduin vähän tinkimään jostain. Olisin toki voinut kaivella romurenkaista pari 4-5 millin pinnan omaavaa kumia, tai nyppiä nastat yksistä talvirenkaista, mutta päätin kuitenkin hankkia uudet. Samalla vaihtuu kierot vanteet suoriin ja täristämättömiin ja kyllä, tuumaa isompiin.

Olen jonkun silmissä varmasti siis tyypillinen isot vanteet ja halvat renkaat -tapaus, mutta pyrin parantamaan tapani ja lupaan joskus lakata olemasta köyhä :) Jos muuten ajaisin parin tonnin Golfilla, niin tuskin tarvisi selitellä, miksi on varaa pröystäillä automerkillä, muttei ostaa kunnon renkaita. 
Ehkä minuakin vähän naurattaisi uusi s80 pinnoitetuilla ässillä, mutta vaikka Volvofoorumilla ollaankin, niin saattaa täältäkin jokunen budjettiautoilija löytyä...
« Viimeksi muokattu: 14.09.2014, 00:22:23 kirjoittanut KalleKyy »
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #624 : 14.09.2014, 00:28:34 »
En ole jaksanut perehtyä mutta veikkaan että kiina&intia kumit myyvät halvan hintansa avulla hyvin euroopassa ja usa:ssa. Kyllä niitä voi ja pitää saada suomalaistenkin ostaa hyvällä omallatunnolla ja häpeilemättä. meillä ne on pienet tulot mutta korkeat verot. mitä tuohon työllistämiseen tulee niin kotimaisella valmistajalla ja jälleenmyyjillä olisi varmasti konstit saattaa hinta kilpailukykyiseksi mutta ei kiinnosta kun markkina niin pieni. laatu voi olla keskinkertaista mutta hinta tiukasti tapissa. tämä on se tavallinen tarina. ja sitten poliitikot itkee että ostakaa kotimaista..

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #625 : 14.09.2014, 00:48:30 »
Testit on testejä. mutta monellako on dissaajalla on oikeesti kokemusta halpiksista . . .
Aattelin kokeilla tossa projektissa seuraavaks Minervat. Tulee sopivasti syksyn paska keleihin.

Eli jos ei oo kokemusta kuten sjos:lla, niin ei kauheesti kannattas hehkuttaa. Yleensä oon merkki renkaiden käyttäjä mutta nyt budjetti on piukka.  ::)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #626 : 14.09.2014, 07:46:23 »
http://www.ajovalo.net/rengasfirmat.htm

Tuolta kannattaa lukea ja YLLÄTTYÄ kuinka monella merkkivalmistajallakin on edullisempia "noname" rinnakkaismerkkejä.

Minusta on parempi ajaa hyväkuntoisilla käytetyillä merkkirenkailla (Miksi merkkirenkailla, koska ne harvemmin pettävät), jos ei budjetti annan periksi kuin huonoilla uusilla. Jännä vain näissäkin tapauksissa jotka ostaa halpaa eivät voi myöntää, että ne ovat huonot, koska ostavat sen jälkeen hyvät. Silloin se halpa ei ollut enään halpa eikä hyvä.

Testit on testejä ja enemmän minä niihin luotan, kuin käyttäjien empiirisiin tutkimuksiin. Siellä tutkituissa olosuhteissa ulosmitataan renkaiden ominaisuudet.

BTW: Mitä noihin Michelinin Energy savereihein tulee, niin edelleenkin menee VANHA ja UUSI malli sekaisin. Itsellä oli plussa mallit ja mitä tuo liukkaus tarkoitti minun kohdalla oli kaatosade ja vesipatja asvaltin päällä. Tällöin osa autoilijoista oli levikkeellä odottamassa vesisateen laantumista, kun minä jatkoin matkaa 50-60km/h tunnissa 100km/h rajoituksella.

Mitä kotimaisuuteen tulee, niin itse en osta enään yhtään nokialaista.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #627 : 14.09.2014, 10:33:31 »
Omasta listasta jäi vielä pois, viime kesänä käytössä olleet Continental sport contact (joku).
5..6mm pintaa ja -10 valmistettu.

Nämä jokainen uusi kiina*aska pesi ne joka osa - alueella,  omissa ajoissa.

Kokona 225/45-17.

Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #628 : 14.09.2014, 10:39:56 »
Minusta olisi myös oleellista kertoa minkälaisessa autossa renkaat ovat olleet alla. On kaksi eri asiaa, jos 1.0 litraisessa Polossa on 215/45R17 renkaat alla ja pitävät, kuin tauti entä V70R:ssä josta kutiteltu se 350 heppaa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Kesärengas pohdiskeluja...
« Vastaus #629 : 14.09.2014, 10:50:55 »
Volvo foorumilla kun ollaan, niin omat kokemukset kohdistuvat näin ollen  volvoihin.

Ja alla näkyy listaus.

Tän kesän testit, niinikään kohdistuneet v70r:ään.
Viime kesän taas  parisataa hp v70 tdi.

Allekirouksen Hyundaissa myös GoodRide sv307:t alla.
Niitä en tosin ole testannut, kuin ihan normi ajossa, joten kunnon kokemusta ei ole.

Ja kuka nyt noin vajaa tehoisilla kehtaa ajella  :2funny:
Chrysler PT Cruiser :smoke:

 

Proturbo  Autodiagnoosi