Proturbo  Autodiagnoosi

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 541464 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1200 : 09.07.2020, 13:31:12 »
^^

Sopisiko tällainen? Onkohan tuossa männän laessa tarpeeksi tavaraa, kun sitä joutuu madaltamaan?

https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/piston-assembly/piston-for-piston-pin-o-22-mm-forged-piston-b20-big-bore/1063821/
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1201 : 09.07.2020, 14:02:52 »
^^

Sopisiko tällainen? Onkohan tuossa männän laessa tarpeeksi tavaraa, kun sitä joutuu madaltamaan?

https://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/piston-assembly/piston-for-piston-pin-o-22-mm-forged-piston-b20-big-bore/1063821/


Onhan noita näköjään. Ei tarvitse madaltaa, 143 veivillä tulisi 0,5mm yli. Sattuisi hyvin elringin kanssa (1,2mm), jäisi paljerako siihen 0,7mm tuntumaan. Puristussuhdekin asettuisi karkeilla laskelmilla ihan nätisti, ~11,3 tuntumaan.

https://aircooled.fi/tuote/652/manta-92x82-lakikorkeus-35mm-tako-aa

Kuplan mäntiä ainakin jos sopiva lakikorkeus löytyy.

Joo noita kuplan mäntiä (35 tai 39,6) kyllä on, mutta tarkoitin tässä tapauksessa volvon lakikorkeudella (46) olevia, sattuisi tuon veivin kanssa suoraan.

Tulipa muuten vastaan TÄMMÖISET, volvollakin löytyisi tosi lähelle menevät veivit. Alakaula 53mm ??? Onko tuohon olemassa laakeria kun kampuran kaula on sen 49mm. Vakio B2xx alakaulahan on sen 52mm.

edit. ilmeisestikin s/v40 moottoreissakin olisi 143 veivit. 23/53 ylä- ja alakaulat.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2020, 14:10:32 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jokotai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1202 : 13.07.2020, 20:59:58 »
Pistetäänpäs kyselyä kilvanajomiehille (ja -naisille) B20 moottoriöljyistä. Mikä öljy ja laatu on toiminut teillä parhaiten kilpakäytössä joko radalla, tai puitten välissä? (jos kysely väärässä kategoriassa, niin joku siirtänee oikeaan paikkaan)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1203 : 13.07.2020, 21:07:08 »
10w-60 on normaaliöljyistä sitä mikä kestää eniten lämpöä. Öljyn lämpöhän sen määrittää millaista öljyä tarvitsee.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa EsaParv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1204 : 31.07.2020, 02:28:11 »
Tosiaan tullu mietittyä taas ton volvon piristystä, ja kyllähän se jonkun muun kaasutin kokoonpanon tarvis kun yhen 175 Strömbergin... Tuli sellanen hullu idea että jos rakentais imusarjan kahdelle Strömbergille :o Voiskohan tollanen millään toimia b18 koneessa k tai d nokan kanssa? Olis vähän halvempi ratkaisu kun vaikka tupla su:t kun noita 175 strömppiä sattuu tallissa olemaan jo muutama ;D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1205 : 31.07.2020, 09:30:39 »
Siis nehän käy samaan imusarjaan SU Hs6 ja Hif6 kuin 175 Strömbergit. Ei tarvitse rakentaa mitään.

Voi laittaa  k tai D nokan, toimii ihan hyvin. Synkkaaminen pitää saada kohdilleen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa EsaParv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1206 : 01.08.2020, 13:55:58 »
No perhana, täähän helpottaa elämää suuresti  :D pitää tutkailla varastoja jos vaikka sattus löytymään noille se imusarja. Kaasareita taas on jo 8 kappaletta   :o

Poissa EsaParv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1207 : 03.08.2020, 03:56:25 »
Mithenhän pitkälle toi vakio bensapumppu rittää, meinaa jos nyt toimii yhden kaasarin kanssa, niin voiko se riittää kahelle kaasarille? Kun ite oon vielä vähän  :idiot2: näitten juttujen kanssa...

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1208 : 05.08.2020, 15:09:49 »
Mithenhän pitkälle toi vakio bensapumppu rittää, meinaa jos nyt toimii yhden kaasarin kanssa, niin voiko se riittää kahelle kaasarille? Kun ite oon vielä vähän  :idiot2: näitten juttujen kanssa...
Vahva sama  ;D

Mut mä laitoin omaan b20 tupla su:t yhden strömbän tilalle ja ainakin se vielä on kulkenu hyvin vakio bensapumpulla  :)
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1209 : 05.08.2020, 18:47:59 »
Mithenhän pitkälle toi vakio bensapumppu rittää, meinaa jos nyt toimii yhden kaasarin kanssa, niin voiko se riittää kahelle kaasarille? Kun ite oon vielä vähän  :idiot2: näitten juttujen kanssa...
Pitäisi riittää kun tehdasosista kyse.
Mulla tuntuu kahdella strömpällä loppuvan polttoaine kaasareista pidemmässä vedossa. Veto vain loppuu yhtäkkiä ja palautuu kun nostaa kaasun ja odottaa hetken.
 Mutta voi olla pumppukin ehtoolla puhumattakaan kaasarien kunnosta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa timant

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1210 : 05.08.2020, 19:50:11 »
No perhana, täähän helpottaa elämää suuresti  :D pitää tutkailla varastoja jos vaikka sattus löytymään noille se imusarja. Kaasareita taas on jo 8 kappaletta   :o

Onko nuo kaikki 8 kpl samanlaisia kaasareita? Olettaisin että tupla-strömpissä samanlailla kuin su:n kaasareissa etu- ja taka-kaasutin erikseen? Tuossa voi tulla haasteeksi toimivan vivuston rakentelu, itse tuli juuri soviteltua yhden su:n tilalle tuplat ja vivuston kanssa sai hieman patentteja viritellä kuin kokonaista tuplien vivustoa ei käsillä ollut..

Poissa EsaParv

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1211 : 05.08.2020, 20:04:49 »
Mulla on noita kaasareitten osia aikas sopivan verran, kävin tossa justiinsa varastoja läpitte ja noita vivustojen osia ainakin oli tuhottomasti... en sitte tiiä että montako kokonaista tuplien vivustoa sais rakennettua, vai saako edes yhtä? mutta eihän patentoiminenkaan ole ongelma :P Pitäis varmaan tutkia pikkasen lisää, kun noista osien määrästä (tai kunnosta) voi varmaksi sanoa kun noi on käytännössä kaikki saatu isältä perintönä. En kyllä tiedä mistä se noita osia oli löytänyt kun pelkkiä ovenkahvoja on jätesäkillinen :D

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1212 : 13.08.2020, 01:10:16 »
Onko kukaan laittanut amazoniin (siis B20:iin) öljysumuja ? Tai onko edes mahdollista, siellähän kuitenkin öljykanava kulkee samalla tavalla (kuin vinokoneissakin).
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1213 : 13.08.2020, 03:12:42 »
Ja samaan kysymykseen jatkona käykö vinokoneen suodatinjalkaan tuleva öljyjäähy? Teoriassa kyllä kun sama öljynsuodatin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1214 : 13.08.2020, 07:43:19 »
Jos meinaat sitä suodatinjalkaa josta lähtee letkut öljyjäähdyttimelle niin käy. Lisäksi tarvitset pidemmän "keskipultin" johon suodatin kiinnittyy. Sekin vinokoneisesta turbosta.
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

 

RallyBaron  Samppasport