Samppasport  Futurez

V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392

  • 29 Vastauksia
  • 8013 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Aloitetaas iha alusta:
Elikkä webasto toimi milloin toimi, ja nyt auton ollessa määrä aikais huollossa todettiin vikakoodien ja testerin mukasn lämpötila anturia syylliseksi. Noh, uusi anturi mukaan ja meininki oli vaihtaa se itse. Webaston purettua huomasin että palopesäkin on halki sen keraamisen kikkareen osalta. Joten anturit takas kauppaan ja uutta poltto yksikköä tilaamaan jossa siis tulee uusi hehku ja tuo kyseinen anturi mukana.
Vaihdoin sen nyt maanantaina ja ma iltana töissä lähtiessä ajastin webaston ja kaikki toimi ja kerkesin jo iloita että kunnossa on. Mutta tiistai iltana töistä kotia lähtiesä ei ollutkaan lämmittänyt ajastettuna, no autolle päästyä viiksestä manuaalisesti päälle ja läksi käyntiin kitkerän savun pöllähdyksen saattelemana. En kerennyt autoa edes putsata lumista kun jo webasto sammutti ite ittensä.

Vikakoodi: CPM-B1D3392   Flame interruption during normal operation. Component Failures. Performance or incorrect operation     

Luin tuon kotimatkalla ja nollasin tiedon, ja nyt keskiviikko aamuna peruutin auton tallista pihalle ja testerillä lukemia tarkkaillen rupesin tutkimaan mitä oikeen tapahtuu.  Aika porinan saattelema läksi käyntiin ja jälleen kitkerää savua puski lokasuojatilasta ja konepeitonkin alta siihen malliin että heikompaa ois hirvittäny, mutta jäi käymää ja savu hälveni ja ääni muuttui normaaliksi eikä mitään poikkeavaa enää esiintyny kun 40 min istuin webasto päällä autossa paikoillaan dataa tutkien.
No nyt ke illalla taas ei ollut lämmittänyt töistä lähtiessä ja jälleen sama vikakoodi. Viiksestä päälle auto vielä sammuksissa niin läksi päälle ja datan mukaan kaikki näytti olevan päällä webastossa mitä kuuluukin jälleen kitkerän savu verhon saattelemana. Sammui hetken päästä kun olin jo ajamasa kotia päin, viiksestä päälle takas ja muutama minuutti ja taas sammu, tätä pari-kolme-neljä kertaa ennen kuin jäi päälle ja oli päällä sitten ihan normaalisti kunnes veden lämmöt oli n. 87°c jonka jälkeen sammutti itse itsensä kuten kuuluukin.
Datan mukaan vesipumppupyöri, puhaltimet, hehkut, p-a:n esilämmitykset, vedenlämmöt ym. kaikki tuntuis olevan ok.

Mutta mitäs nyt?

Imu ilma putkikaan ei ole rytyssä eikä myöskään pakoputki.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2016, 23:14:08 kirjoittanut svart »
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #1 : 31.01.2016, 14:47:57 »
Vikakoodista en osaa sanoa, mutta savuoireita oli omassa. Syynä oli polttoaineletkun liittimessä ollut murtuma. Veti sieltä ilmaa. Liitin oli tankin puoli päässä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #2 : 03.02.2016, 17:49:25 »
No niin weba taas pöydällä. Ja selvittely jatkuu.

Polttoainetta tulee, webalta liitimeltä nopeammin  kuin 1sek/tippa, ei ihan norona. Vaikuttais ihan ok. Vai kuinka.
Vesipumppu pyörii myös fyysisesti. Tarkistin kun en luottanut pelkkään dataan tällä erää.
Paloolmaouhallin pyörii.

Palopesä siis uusi kuten hehku ja lämpö anturi

Sitten havaintoja. Eli savua tulee syttymis hetkellä sitte ihan sikana polttoainetta näkyy tihkuvan myös pakoputken lähdöstä webastosta seuraavaksi.  Eli ainakin soppaa saa ja voimakkaasti tuo nafta on haissut aina kun se on syttynyt tässä viikon aikana.

Kahvitauko ja palastelen sen taas hetken päästä osiksi niin hyviä vinkkejä tähän hätään jos on niin saa kertoa mitä tarkastan. Ilmanoton rassaan ekaks ettei siellä ole mitään...
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #3 : 03.02.2016, 21:55:55 »
Jahas jahas. Nyt pidetään peukkuja. Oli suihku putkessa 0.2mm ero uuden ja vanhan osan eroa. Vaihdettu vanhasta palopesästä suutin kikkare ja huomenna toivotaan että alkais toimia nyt.
Tuo opalopesä oli saksasta tilattu ja piti olla samanlainen muuten mutta oli volskin varaosanumerolla. No olihan siinä tuollanen ero siis ainakin.
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa Finsan

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #4 : 25.02.2021, 18:33:53 »
Korjaantuiko vika suihkuputken vaihdolla? Itselläni on täysin samat oireet ja sama vikakoodi sama auto.
Laite alkaa olemaan uusittu osa osalta, ohjainlaitetta lukuun ottamatta.

Viime kesänä huollossa vaihtoivat hehkuvian takia poltin yksikön. Tuon remontin jälkeen on vaihdettu paloilmapuhallin, palopesä ja polttoainelinjaa on koeponnisteltu paineilmalla vuotojen varalta ja selvää vikaa ei tunnu löytyvän.

Edelleen joka käynnistyskerralla antaa mojovat savut.

Huollosta antoivat tilausvahvistuksen polttimesta ja siitä ilmenee että poltin mikä autoon on laitettu on osanumeroltaan volvon.

WEB9021763A   Webasto - Poltin TT-V Volvo (diesel)

Joten olettaisin että siellä nyt on oikea osa laitettuna, ja tietenkin vanha osa on jo hävitetty korjaamolta niin en pääse mittailemaan siitäkään mitään suihkuputken kokoja..

Mistä vikaa vielä etsisi?


 

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #5 : 26.02.2021, 04:44:37 »
Mulla on omassa sama poltin ja käynnistyessään savuttaa. Vaihdoin suuttimen vanhasta, mutta ei auttanut mitään.
Katsoin kuvia niin vanhassa originaali polttimessa on enemmän ilmaaukkoja paloilmalle kuin tuossa 9021763A polttimessa.
Aion kokeilla vanhasta laittaa putkiosan jossa on ne paloilman aukot, infoan sitten asiasta.

Poissa Finsan

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #6 : 01.03.2021, 07:44:33 »
Ilmottelehan kuinka käy. Jos tuo osoittautuu toimivaksi korjaukseksi niin mitä tässä on tehtävissä kun minulla ei enää tuota poltin putkea ole. Romut jäi huoltoon...

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 736
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #7 : 04.03.2021, 03:38:14 »
Ilmottelehan kuinka käy. Jos tuo osoittautuu toimivaksi korjaukseksi niin mitä tässä on tehtävissä kun minulla ei enää tuota poltin putkea ole. Romut jäi huoltoon...

Sinuna ottaisin yhteyttä Nivalaan. Siellä on se guru näiden lämmittimien osalta.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #8 : 25.01.2023, 08:32:01 »
Selvisikö tämä ongelma koskaan?

Minulla on ihan tulterä Thermo Top VEVO ja se antaa vikakoodin CPM-B1D3392.
Volvolla ohjelmoitu ja siltä osin ok, mutta seoksen säätöä ei saatu tehtyä kun ei syty.
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2193
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #9 : 25.01.2023, 09:55:43 »
Seokseen tuo koodi viittaa. Imu / pakopuoli tukossa, ei saa riittävästi polttoainetta. Thermotesterillä testaamaan ja tutkimaan.

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #10 : 25.01.2023, 13:47:20 »
Seokseen tuo koodi viittaa. Imu / pakopuoli tukossa, ei saa riittävästi polttoainetta. Thermotesterillä testaamaan ja tutkimaan.

Imuputki ihan uusi ei tukossa/rutussa.
Pakopuoli myös ok.

Polttoainetta tulee kyllä kun valuu pakoputken liitännästä.

Mistähän tuon Thermotesterin nyt tähän hätään löytäisi?
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2193
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #11 : 25.01.2023, 14:43:57 »
Löytyy testeri ja jos Turun kulmilla niin saadaan testattua.

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #12 : 25.01.2023, 14:45:37 »
On vähän turhan kaukana.
Pohjois-Karjalassa olen 100km Joensuusta  :-[
Volvo V60 Cross Country -2019

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #13 : 25.01.2023, 16:22:42 »
Imuputki ihan uusi ei tukossa/rutussa.
Pakopuoli myös ok.

Polttoainetta tulee kyllä kun valuu pakoputken liitännästä.

Mistähän tuon Thermotesterin nyt tähän hätään löytäisi?
Olisko käynyt niin huono tuuri, että hehkutulppa on uutuuttaan rikki. Tuo TT-VEVO on tosi yksinkertainen laite. Polttoaine työnnetään sellaiseen teräshuopaan, jota kuumennetaan hehkutulpalla. Jos hehku lämpiää, niin pakkohan sen on syttyä tai antaa vähintäänkin savumerkkejä.

Oliko softan laittaja tietoinen, että TT-V malli vaihtui TT-VEVOon? Jos ne latasi siihen auton tiedoilla TT-V:n softan, niin ei se silloin toimi.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Machist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
    • olliovaskainen.com
Vs: V70 D5 2008 Thermo top V: vikakoodia CPM-B1D3392
« Vastaus #14 : 25.01.2023, 16:30:48 »
Kyllä se savumerkkejä antaa ja savutti todella runsaasti kun lähdin Volvolta ja pysähdyin liikennevaloihin. Oli näköjään se automaatti käynnistys päällä.
Tieto oli että VEVOon vaihtui ja softa meni sisään ongemitta.

Kasaan illalla lämmittimen takaisin ja testaan vielä, että mitä se tuumaa.
Tilasin varulta myös ODB kaapelin, niin jos ei muuta keksi niin tutkin sitten itse sillä hyppylanka viritelmällä.
Volvo V60 Cross Country -2019

 

Carcom Oy  Ateho