Aloitetaas iha alusta:
Elikkä webasto toimi milloin toimi, ja nyt auton ollessa määrä aikais huollossa todettiin vikakoodien ja testerin mukasn lämpötila anturia syylliseksi. Noh, uusi anturi mukaan ja meininki oli vaihtaa se itse. Webaston purettua huomasin että palopesäkin on halki sen keraamisen kikkareen osalta. Joten anturit takas kauppaan ja uutta poltto yksikköä tilaamaan jossa siis tulee uusi hehku ja tuo kyseinen anturi mukana.
Vaihdoin sen nyt maanantaina ja ma iltana töissä lähtiessä ajastin webaston ja kaikki toimi ja kerkesin jo iloita että kunnossa on. Mutta tiistai iltana töistä kotia lähtiesä ei ollutkaan lämmittänyt ajastettuna, no autolle päästyä viiksestä manuaalisesti päälle ja läksi käyntiin kitkerän savun pöllähdyksen saattelemana. En kerennyt autoa edes putsata lumista kun jo webasto sammutti ite ittensä.
Vikakoodi: CPM-B1D3392 Flame interruption during normal operation. Component Failures. Performance or incorrect operation
Luin tuon kotimatkalla ja nollasin tiedon, ja nyt keskiviikko aamuna peruutin auton tallista pihalle ja testerillä lukemia tarkkaillen rupesin tutkimaan mitä oikeen tapahtuu. Aika porinan saattelema läksi käyntiin ja jälleen kitkerää savua puski lokasuojatilasta ja konepeitonkin alta siihen malliin että heikompaa ois hirvittäny, mutta jäi käymää ja savu hälveni ja ääni muuttui normaaliksi eikä mitään poikkeavaa enää esiintyny kun 40 min istuin webasto päällä autossa paikoillaan dataa tutkien.
No nyt ke illalla taas ei ollut lämmittänyt töistä lähtiessä ja jälleen sama vikakoodi. Viiksestä päälle auto vielä sammuksissa niin läksi päälle ja datan mukaan kaikki näytti olevan päällä webastossa mitä kuuluukin jälleen kitkerän savu verhon saattelemana. Sammui hetken päästä kun olin jo ajamasa kotia päin, viiksestä päälle takas ja muutama minuutti ja taas sammu, tätä pari-kolme-neljä kertaa ennen kuin jäi päälle ja oli päällä sitten ihan normaalisti kunnes veden lämmöt oli n. 87°c jonka jälkeen sammutti itse itsensä kuten kuuluukin.
Datan mukaan vesipumppupyöri, puhaltimet, hehkut, p-a:n esilämmitykset, vedenlämmöt ym. kaikki tuntuis olevan ok.
Mutta mitäs nyt?
Imu ilma putkikaan ei ole rytyssä eikä myöskään pakoputki.