Samppasport  Futurez

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 241825 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #30 : 20.05.2011, 12:31:54 »
Mites tommosen 940 tdic diesel vero vuodessa? Ja miten muuten kuinka luotettava kone tuo on paljon ajettuna kun tahtovat olla kaikko +400tkm ajettuja. Ja kulutus manuaalina mimmosessa lukemissa liikutaan? Tyyppivikoja? Farmarissa etenkin.

Kyllähän noi koneet hyvällä huolenpidolla kestää "maailman tappiin". Mutta yksilöitä ovat tietenkin kaikki tämänikäiset. Kansihan näissä se yksi ongelmakohta on, tosin eikös nämä viimeisimmät pitäisi olla jo parempia senkin suhteen.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #31 : 26.05.2011, 11:12:39 »
Omassa DTIC:ssä on 662 nyt mittarissa. Ihan mikä tahansa öljy ei tunnu pysyvän sisällä, sakeuden pitää alkaa kympillä, että on toivoa. Kaikkein helpoin kunnon indikaattori lienee savun väri vedätettäessä, jos se on terveen musta, rokki soimaan ja ontheroad, sinisestä savusta pitäisi vissiin huolestua. Jonkun kertoman mukaan tämäkin vaihe, että sinistä puskee aina viileänä kestää ainakin pari-kolmekymmentä tuhatta.

Jos se käynnistyy kivasti kylmästä ja pitää ihan vitunmoista kolkotusta ja räminää, kaikki hyvin ;)

940 sedanin naftavero oli muistaakseni 570 eur per vuosi. Farkkuhan on helppo rekisteröidä ns. veronkiertopakuksi poistamalla takapenkit, jolloin vero on n. 70 eur per vuosi. Näitä 2+3 pakuja kovilla takapenkeillä ei saa enää tehdä, ei ole saanut vissiin 23 vuoteen.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2011, 11:14:25 kirjoittanut Dartteri »
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #32 : 26.05.2011, 13:15:22 »
Omassa DTIC:ssä on 662 nyt mittarissa. Ihan mikä tahansa öljy ei tunnu pysyvän sisällä, sakeuden pitää alkaa kympillä, että on toivoa. Kaikkein helpoin kunnon indikaattori lienee savun väri vedätettäessä, jos se on terveen musta, rokki soimaan ja ontheroad, sinisestä savusta pitäisi vissiin huolestua. Jonkun kertoman mukaan tämäkin vaihe, että sinistä puskee aina viileänä kestää ainakin pari-kolmekymmentä tuhatta.

Jos se käynnistyy kivasti kylmästä ja pitää ihan vitunmoista kolkotusta ja räminää, kaikki hyvin ;)
Aika lähelle näin, nuilla kilsoilla nuo vermeet on täysin yksilöitä. Yleisesti ottaen jos se ei haise öljypalolle eikä savuttele isommin sinistä, on koneella edellytyksiä olla kunnossa. Siinä on vaan se, että nää on järjestään ajettu aivan mielipuolisia määriä, jotenka on syytä varautua, että jokatapauksessa se syö öljyä. Sinälläänhän se ei vaarallista ole, jollei laite savuta isommin tai haise constant öljypalolle....

940 sedanin naftavero oli muistaakseni 570 eur per vuosi. Farkkuhan on helppo rekisteröidä ns. veronkiertopakuksi poistamalla takapenkit, jolloin vero on n. 70 eur per vuosi. Näitä 2+3 pakuja kovilla takapenkeillä ei saa enää tehdä, ei ole saanut vissiin 23 vuoteen.
Tuo vuosimäärähän on itse asiassa lähempänä 13, tarkemmin sanottuna taitaa olla -96 kun vielä sai pieniveroisen kovapenkkisen veronkiertopakun tehtyä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mika83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Pitihän se tännekkin tulla kyntämään ;)
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #33 : 14.06.2011, 19:17:27 »
Meinasin laittaa 960 stw 3,0 automaatin 182000 mailii rullattu ja on jenkki tuonti. Eli kuinkaki vaikee löytää osia ja mitä vikoja kannattaa etsiskellä??

Edit: volle on vm-92

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #34 : 14.06.2011, 19:46:35 »
Meinasin laittaa 960 stw 3,0 automaatin 182000 mailii rullattu ja on jenkki tuonti. Eli kuinkaki vaikee löytää osia ja mitä vikoja kannattaa etsiskellä??

Edit: volle on vm-92
Kannattaa tutkia onko lohko halki. Valuvikoja ollu alkusarjan lohkoissa. Ennyt muista oliko peräpään pyttyjen välissä pakosarjan alla yleinen halkeamis kohta.
Ei kait kauheen yleistä, mutta noita on käyny.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #35 : 15.06.2011, 18:11:20 »
Kovasti tekisi mieli vaihtaa tuo nykyinen 945 vastaavaan bensaturboon ja kiinnostaisi tietää että kannattaako lähemmäs 400tkm ajetut kiertää kaukaa vai onko vielä kilometrejä edessä? Tietenkin kunto ratkaisee, mutta noin suunnilleen jos tietäisi että missä alkaa mennä rajat näille koneille. FT/FK onkos näissä jotain ratkaisevia eroja? Mitään muuta erityistä mikä kannattaisi tarkistaa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #36 : 16.06.2011, 18:41:49 »
Kovasti tekisi mieli vaihtaa tuo nykyinen 945 vastaavaan bensaturboon ja kiinnostaisi tietää että kannattaako lähemmäs 400tkm ajetut kiertää kaukaa vai onko vielä kilometrejä edessä? Tietenkin kunto ratkaisee, mutta noin suunnilleen jos tietäisi että missä alkaa mennä rajat näille koneille. FT/FK onkos näissä jotain ratkaisevia eroja? Mitään muuta erityistä mikä kannattaisi tarkistaa?
FT/FK ainoat erot on hukkaportin kello, ja FT:ssä yleensä ahtopainemittari (ilman asteikkoa) mittaristossa, FK:ssa ei.
Kansipahvista ei tiedä tommosilla kilsoilla jos ei oo vaihdettu, "Volvon moottoreiden kesto" topicista voi etsiä esimerkkejä. Turbon kunto on toinen epävarmuus.
Juttua FK/FT:n eroista.

Poissa Koltta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa.
    • Koltta karppaa
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #37 : 28.06.2011, 15:34:37 »
Kovasti tekisi mieli vaihtaa tuo nykyinen 945 vastaavaan bensaturboon ja kiinnostaisi tietää että kannattaako lähemmäs 400tkm ajetut kiertää kaukaa vai onko vielä kilometrejä edessä? Tietenkin kunto ratkaisee, mutta noin suunnilleen jos tietäisi että missä alkaa mennä rajat näille koneille. FT/FK onkos näissä jotain ratkaisevia eroja? Mitään muuta erityistä mikä kannattaisi tarkistaa?
Itsellä on alla tällä hetkellä 525t ajettu 945 bensaturbo. Kone on kuiva, tehot tallella. Päästöarvot ihanteelliset. Ei näyttäisi olevan ihan lopuillaan ja kilometrejä jo ihan mukavasti. Vähän arvelutti yli 500t ajettu ostaa mutta edullisesti sai ja hyvin tuntuu pelittävän mutkasta tietä näkymättömiin. Varmaan noihin kilometreihin on pahvi vaihdettu pariinkin kertaan mutta luottavaisin mielin ajetaan muutama tuhat lisää joka kuukausi. Öljyt kunnossa ja muutenkin huolta pitämällä kone kestää.

Poissa Juakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Tietoa 960;istä
« Vastaus #38 : 15.07.2011, 00:31:59 »
Jeps elikkä siis olis aikalailla harkinassa 960 volwerine vm. 95-96. Elikkä minkälaisia kokemuksia on ollut näistä peleistä. Ainakin mitä itse olen kuullut niin luotettavia pelejä mutta nivot alkaa antamaan periksi ajankuluessa ja paljon ajetuissa KUULEMMA kansipahvi palaa aika herkästi vesi ja öljykanavan välistä, mutta itse ymmärsin että enemmän paljon ajettujen mallien huoli. Ja eihän tuo nyt iso vika ole korjata...
Niin ja tosiaan olen ajatellut auton hankkia 2.5l koneella ja M90 lootalla ja yksi asia mikä on mietityttänyt on että,minkälainen tuo 2.5 on suorituskyvyltään M90 lootan kanssa sillä olen kuullut että hieman laiskahko tuo volvon 6-kone verrattuna muihin. Itsellä ei samat spkeksit omaavasta koneesta ole muuta vertailu kumppania heittää (JOLLA OLISIN AJANUT) kuin omegan v6 2.5. Toi omenan 2.5 nyt ainakin oli tehoissa suht vaisu 2l koneeseen verrattuna mutta vääntöä tuosta kyllä löytyi. Niin miten on volvon vastaavan koneen laita?  ELK

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #39 : 15.07.2011, 14:34:10 »
Ihan mutuna että tuo 2,5litrainen kuluttaa polttoainetta ajossa saman kun tuo 3litrainen. 2,5l on vaan paljon laiskempi.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Juakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #40 : 20.07.2011, 13:15:11 »
Kuulostaa kyllä aika utopialta että 3,0 automaatti söisi yhtä vähän kuin 2,5 manuaali.  ??? Mutta kuitenkin ois aika kiva saaha tähän jtn infoo asiasta..

arpaarpa

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #41 : 11.08.2011, 15:28:32 »
no esimerkiksi  mun 1.3l 3satiainen  vie rutkasti enemmän bentsiiniä kuin 2 litrane vastaava 3satiainen samalla ajolla. syy on vaan siinä että tuota 1300cc konetta saa polkea iha homona että pääsee tavoitenopeuteen kun vääntöä tai tehoa ei ole

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #42 : 11.08.2011, 23:48:09 »
Samahan se on vinokoneissa. 2.3 vie vähemmän kuin 2.0. ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

arpaarpa

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #43 : 15.08.2011, 03:51:08 »
Kuulostaa kyllä aika utopialta että 3,0 automaatti söisi yhtä vähän kuin 2,5 manuaali.  ??? Mutta kuitenkin ois aika kiva saaha tähän jtn infoo asiasta..
btw missä sanottiin toisen olevan manuaali js toisen tomaatti

Poissa mr.datailija

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #44 : 15.08.2011, 14:17:59 »
Hei! Kahlasin läpi uusimmat keskustelut ja vähän vanhaakin foorumia, mutta edelleen epäröin ostanko 940 STW:n. Auto on 2.4 TD vm.1995 automaattivaihteistolla. Matkamittariin on tullut metrejä jo yli 700 tuhatta. Lueskelin, että matka-ajossa voisi päästä 7 litran tuntumaan ja kaupungissa vie kymppiä. Dieseliksi tuo ei mikään säästöpossu ole, mutta toisaalta hankintahinta ja pakettiauton verotus tasaavat käyttökuluja vuositasolla mukavasti verrattuna muihin tarjolla oleviin TDi/CDI yms. autoihin.

Tarkoitus olisi ajaa autolla yli 1000km viikossa työajoja, joten luotettavuus olisi ykkösasia. Tiedän, ettei yli 15 vuotta vanha auto ole koskaan täysin luotettava laite, mutta olisiko vinkkejä mitä kannattaa koeajolla katsoa?

Automaattivaihteisto ilmeisesti hyvin huollettuna ok kestämään, mutta mitäs tuommoisen hajotessa voi tehdä? Saako vaihtolootia vai ovatko harvinaisia ja kalliita?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy