Futurez  Kulkukoira

Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä

  • 55 Vastauksia
  • 16384 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RAUTANEITO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • V O L V O
Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« : 03.02.2016, 17:59:52 »
morsesta..

mitenkäs tuossa toimii tuo polttoainepumppu, että 2 asennollako sen pitäs ruveta pumppaa? ja onko se pumppu tankissa kiinni vai jossain muualla? ku suojatinta rupesin vaihtaa nii ee tuu löpöö yhtään ku laitoin virtoja ja yritin tartatakkin..

ja tuli samalla huomattua että turbolle menevä kudosletku vuotaa niin kestääköhän hydrauliikka letku siinä vai pitääkö olla ihan samaa ainesta ku vanaha?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #1 : 03.02.2016, 18:07:29 »
sitä saa starta ja pitkäääään,itse aina laitan uuden suodattimen täyteen uutta naftaa niin pääsee paljon helpommalla! ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa RAUTANEITO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • V O L V O
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #2 : 03.02.2016, 18:15:34 »
sitä saa starta ja pitkäääään,itse aina laitan uuden suodattimen täyteen uutta naftaa niin pääsee paljon helpommalla! ;)

 niin muttakun en laittanu uutta vielä paikalleen niin katoin että tuleeko sieltä ees mitään nii ee tullu  :idiot2:

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #3 : 03.02.2016, 18:38:58 »
niin muttakun en laittanu uutta vielä paikalleen niin katoin että tuleeko sieltä ees mitään nii ee tullu  :idiot2:
niin mutta kun ei ole sähköistä pumppua niin ei voi tulla mitään,toimiiko auto vai ihmetteletkö sitä niinkuin muuten vaan?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa RAUTANEITO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • V O L V O
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #4 : 03.02.2016, 18:47:05 »
niin mutta kun ei ole sähköistä pumppua niin ei voi tulla mitään,toimiiko auto vai ihmetteletkö sitä niinkuin muuten vaan?

ahaa no sitten..  :D eikun sain halavalla rojektiks niin tässä pikkuhiljaa yrittäs ruveta käynnistelemään, niiin tuli tässä mieleen kun en ole ennen perehtyny nuihin vanhempiin volvoihin niinkään..

edit: mistäs sitä sitten ehtii vikkaa jos ei tulekkaan löppöö, niin tietää jos valamiiks kun huomenna vasta kerkee takas työpöövän äärelle.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2016, 18:50:04 kirjoittanut RAUTANEITO »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #5 : 03.02.2016, 19:04:22 »
sammutin siinä pumpussa,tulee 1-johto,mutta laita naftaa täyteen se uusi suodatin niin käy ainakin hetken ja alkaa imemään tankista nopeammin,paineilmaa tankkiin ja suuttimista putkea löysälle jne...
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #6 : 03.02.2016, 19:45:54 »
Oman kokemuksen mukaan ei noita kovinkaan pitkään tarvitse sahailla suodattimen vaihdon jälkeen, vaikka sitä ei täyttäisi löpöllä. Näissä on se siirtopumppu itse syöttöpumpussa. Voihan sen suodattimen täyttää löpöllä jos ei muuten ala käynnistyä ja startatessa löysäillä suutinputkia, kuten tuolla ehdotettukin. Turbon paineputkena toimii myös hydrauliletku.

sammutinsolenoidi kannattaa tarkastaa että sinne tulee 12v virrat päällä, jos ei ala käynnistyä, tai kokeilee vaikka akulta hyppyjohdolla että naksahtaa...aika nopeasti tuon pitäisi lähteä käymään vaikka vähän ilmaa olisikin...
« Viimeksi muokattu: 03.02.2016, 19:49:06 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #7 : 03.02.2016, 20:09:02 »
aivan näin,joskus sahattu pidempään joskus lähtenyt nopeemmin,mutta yleisesti ottaen kun nämä vielä kävivät huolloissa ja niitä näki useamman päivässä niin ne oli vähän niin ja näin,riippuen tietysti monesta asiasta kuten hehkut ym,sitten oli myös niitä mitkä oli niin väljiä ettei sitten lähtenyt niinkuin millään kylmänä, uusia vaihtokoneitakin laitettiin näihin aikanaan aikapaljonkin,se oli sitä hyvää aikaa se,120tkm huollossa oli todella hyvä aika aluksi ja sekin sitten aikanaan kutistui olemattomiin,siinä oli mm,jako/pumpunhihna,venttiilien säätö +suodattimet jne,sitten kun laitetaan vähän iskaria ja perseen heloja,tuulilasia kytkintä jne,siihenaikaan vielä taksitkin oli suurimmaksi osaksi manuaaleja,ja nyt puhun nimenomaan 240/740 sarjasta,940 sarjaa ei vielä ollut olemassakaan.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #8 : 03.02.2016, 20:20:21 »
Taitaa tuo D24 kone silti olla melko samanlainen Bosch VE6 pumppuineen ja suodatintelineineen korista riippumatta. Samaa pumppua löytyy myös monesta muustakin moottorista. Tuon moottorin kuntoon vaikuttaa melko paljon myös sen käyttäjä. Väärinkäytöllähän saa kaiken rikottua.

Tuo pumppuhan ilmaa itsensä automaattisesti ja ilmausruuveja siinä ei ole. Ainahan noita dieseleitä saa suodattimen vaihdoin tai vedenpoiston jälkeen vähän sahata ja kyllä ne sitten ovat käynnistyneet kun ilmat saanut pois...







« Viimeksi muokattu: 03.02.2016, 20:30:53 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #9 : 03.02.2016, 20:34:33 »
Jos kone on kylmä (=pyörii hitaasti startilla) ja sitä on vielä startattu pumppukin tyhjäksi ja suti on irti jne niin kyllä voi varautua että yhden akun saa tyhjäks hangata ennenko sieltä lähtee tavaraa tulemaan. Helpottaa kun löysää kaikkien (tai niin monen kun sovinnolla saa) suutinputkien liitokset ja starttailee. Suti kannattaa ehdottomasti täyttää etukäteen niin ei tartte hangata starttia ihan punahehkuun.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #10 : 03.02.2016, 20:52:46 »
Taitaa tuo D24 kone silti olla melko samanlainen Bosch VE6 pumppuineen ja suodatintelineineen korista riippumatta. Samaa pumppua löytyy myös monesta muustakin moottorista. Tuon moottorin kuntoon vaikuttaa melko paljon myös sen käyttäjä. Väärinkäytöllähän saa kaiken rikottua.

Tuo pumppuhan ilmaa itsensä automaattisesti ja ilmausruuveja siinä ei ole. Ainahan noita dieseleitä saa suodattimen vaihdoin tai vedenpoiston jälkeen vähän sahata ja kyllä ne sitten ovat käynnistyneet kun ilmat saanut pois...
totta joka sana,ja takseja nämä suurimmaksi osaksi olivat ja sen tietää kun kuljettajat vaihtuu miten näillä yleensä mennään,meille tuli viiminen 240nen taksiin vuonna -86 kun oli etelässäkin se kova talvi,auto oli viikon vanha ja ei lähtenyt niillä pakkasilla päivän seisonnan jälkeen käymään,ulalta toinen taksi antamaan virtaa ja ei,sitten hinattiin ja takapyörät tuli nahkoineen kun oli öljytkin niin niin kankeet,sitten se loppujen lopuksi saatiin hinaamalla käymään ja sen jälkeen se kävikin putkeen seuraavat 2viikkoa,lohkolämmitintä tässä ei ekana talvena ollut mutta toisena kyllä,mutta hyviä vehkeitä olivat ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #11 : 03.02.2016, 21:49:57 »
Menee vähän ot mutta eipä muuten lähde sen paremmin d24 sukuinen esikammio 1.9 volkkarin dieselkään -20 pakkasesta käyntiin ilman lohkaria. Japanindieselit kopio VE pumpuilla taas toimivat paljon paremmin pakkasella.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2016, 22:28:55 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #12 : 03.02.2016, 23:03:08 »
Menee vähän ot mutta eipä muuten lähde sen paremmin d24 sukuinen esikammio 1.9 volkkarin dieselkään -20 pakkasesta käyntiin ilman lohkaria. Japanindieselit kopio VE pumpuilla taas toimivat paljon paremmin pakkasella.
Kyllä täälläpäin on lähteny -28 jopa toimimattomalla vahapatruunasydeemillä, että en tiedä miksei ne ehjänä lähtisi käymään? Öljyt eio ehkä semmosessa leikissä syytä olla ihan 15w-40....
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa RAUTANEITO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • V O L V O
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #13 : 04.02.2016, 16:32:19 »
Tuli huomattua tartatessa että vuotaa löpöö siitä pumpun kaasuvivun tapista boorien alta saako korjattua vai koko pumppu vaihtoon?

Niin ja ei ees yritä käynnistyä. On painetta annettu tankkiin, avattu suuttimia ja laitettu suodatin löpöö täyteen.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 740 -87 d24t pikku hämminkiä
« Vastaus #14 : 04.02.2016, 16:39:36 »
Tuli huomattua tartatessa että vuotaa löpöö siitä pumpun kaasuvivun tapista boorien alta saako korjattua vai koko pumppu vaihtoon?

Niin ja ei ees yritä käynnistyä. On painetta annettu tankkiin, avattu suuttimia ja laitettu suodatin löpöö täyteen.
ja tavaraa ei tule ylös?toimiiko hehkut?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Elekma  Autoracing