Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Juuso89V40 - 27.02.2011, 18:23:58
-
Elikkäs alko tossa kesken matkan kummallisesti täristämään toi meijän volvoke... heti ku yli 60km/h vauhtia nii alkaa täristämään kummallisesti... fillarit ja jarrut ja noi täysin kunnossa... leimalla käytettii torstaina ja sillo ei missään näkyny mitää välystä yms....
jotenki tuntuu et takaa tulis tärinä...
Kellää ollu samanlaista?
Mistä etsiä vikaa?
-
Takavanteiden sisäkehällä lunta ja jäätä?
-
nokun sieläkään ei mitään näkyny olevan....
-
Takavanteiden sisäkehällä lunta ja jäätä?
Samaa veikkaisin.
-
nokun sieläkään ei mitään näkyny olevan....
törkippä tikulla ne vanteet läpi tai vie johonkin sulamaan auto ihan kokeeksi.
-
täytynee juu kävästä nosturilla ja lämpimässä hallissa tuon kanssa... jospa se siitä sitte selviäis mikä siel on....
-
Lunta ja jäätä varmaan. Sama ilmenee kun ajaa lämpimästä ulos, ensin tarttuu lumi ja täristää, mutta sitten tasoittuu kun kerää tasaisesti. Kun jostain irtoaa niin taas alkaa täristämään. Yleensä kun johonkin pysähtyy niin vas. takavanteesta sulaa osa pois kun pakoputki vieressä. Sitten taas hetken jyskyttää..
Ärsyttävää. 850 T5 orkkis vanteet oli hyvät, niihin ei niin tarrannut.
-
Itellähän tuo homma muuten vissiin johtunee nimenomaan tuosta näemmä kans... vaan en kyllä ois uskonu että noin pieni määrä jäätä jytistää niin maan perkeleesti! :) nii, ja meillä sulaa oikeesta takavanteesta pakoputken takia... 1.8GDi kun on...
Ja tiiättekös... kerranki voi sanoo että katsari ei näemmä huomannu kaikkea... kummanki puolen kananluitten nivelet aivan sökönä eikä katsarilla tuumanneet mitään, vaikka nimenomaan pyysin kattomaan kaikki paikat kunnolla kun kyseessä oli 1,5 vuotta seisonu auto, ja seisontaan jäi aikoinaan pienehkön keulamällin takia (keulakehikko ja moottorin alapalkki piti uusia)... :)
-
Nuo "kananluut" ei väljyydeltään oikein paljastu katsastuksessa kun niitä ei yksistään päästä kunnolla rasittamaan. Lähinnä ajossa tuo väljyys korostuu.
-
hmm... ei välttis joo väljyyttä huomaa leimalla, mut pitäis kait suojakumien kunnosta jo jotain päätellä? :)
-
hmm... ei välttis joo väljyyttä huomaa leimalla, mut pitäis kait suojakumien kunnosta jo jotain päätellä? :)
Tuo on kyllä totta.
-
mut noh, leima on jo paperissa vaikkei huomannukkaa katsari... autosta kuitenki pidettävä ite huolta eli eikun huomena pajalle :)