Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: baronisti - 07.08.2017, 09:40:38
-
Pitää irroittaa virranjakaja alipainesäätimen vaihdon vuoksi.
Kannattaahan jakaja irroittaa avaamalla virranjakajan "kaulalla" oleva säätöruuvi?
Ilmeisesti ei kannata avata kahta lohkon ruuvia jolloin jakaja tulisi "jalustoineen"
Alipainesäätimessä on molemmilla sivuilla 2 ruuvin reikää, vanha on kiinni yhdellä keskellä olevalla ruuvilla. Ilmeisesti alipainesäädin on väärän mallinen? Tosin se on jakajan "oikealla puolella" eli sopisi paikalleen jos poraisi reijän sopivaan paikkaan.
-
Vastaan sitten itse.
1800 korjaamokäsikirjan, sähköosat, sivu 3-30 mukaan säätöruuvi auki ja jakaja ylös. Ei siis avata jakajan "jalkaa" lohkosta.
-
Jos olisit ottanut jalan mukaan, olisi pysynyt sytkän ennakon säätö entisellään.
Se on ihan sama kummasta ottaa irti.
-
Pelkäsin että jalan mukana kimmahtaa nokan hammasratasta pitävä jousi?
-
Ei siellä pitäisi mitään jousta olla?
-
Joo ei siellä mitään jousta ole, nokan ratas on akseliin valettu ja virranjakajan/öljypumpun käyttöakseli on reikään "tiputettu" eli ei senkään ihan tietämättä sieltä pitäisi jakajaa nostaessa hypätä pois
-
On se pakko ottaa jalka irti että saa siirrettyä akselia eri kohtaan ratasta että mahtuu kääntämään enemmän ennakkoa. Muuten alipainesäädin ottaa lohkoon.
-
joo, jos se väliakseli on oikein asennettu niin ei ota alipainesäädin lohkoon kiinni..
korjausoppaasta/vihreekantisesta löytyy kuva siitä missä kulmassa sen akselin päässä olevan uran kuuluu olla lohkoon nähden.