Samppasport  Futurez

B18+dellorto dhla 40 säädöt.

  • 17 Vastauksia
  • 1214 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« : 03.02.2024, 11:46:14 »
Morjesta tuli hommattua b18 kylkeen tuollaiset dellorton dhla 40 tuplat. Nyt pohdin suuttimien kokoa millä aloittaisi, kun ei huvita käydä koko skaalaa läpi. Ja tarkoitus laittaa peltipakosarja, jos vaikutusta suuttimien kokoon.

Tällähetkellä kiinni:
Kurkut-32mm
Pääsuutin-150
Ilma-210
Emulsio-11 loppune
Kiihdytys-35
Tyhjäkäynti-58

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #1 : 04.02.2024, 10:30:53 »
Morjesta tuli hommattua b18 kylkeen tuollaiset dellorton dhla 40 tuplat. Nyt pohdin suuttimien kokoa millä aloittaisi, kun ei huvita käydä koko skaalaa läpi. Ja tarkoitus laittaa peltipakosarja, jos vaikutusta suuttimien kokoon.

Tällähetkellä kiinni:
Kurkut-32mm
Pääsuutin-150
Ilma-210
Emulsio-11 loppune
Kiihdytys-35
Tyhjäkäynti-58

Onko kaasareissa mikä kirjain DHLA40 jälkeen rungossa?
"Saastemallien" tyhjäkäynti pitimet/tkseosputket on kiinteät kun taas esim DHLA40C mallissa on vaihdettavat ja niitä onkin kymmentä erilaista.

Saastemalleissa myös kuulemma hankalampi saada siirtymävaihe sellaiseksi ettei mene laihalle.

Itellä DHLA40C mallit ja tämmöset vermeet B20:ssa:

-36 kurkut
-5 seosputket
-Pää 150/ilma 150
-Tyhjäkäynti seosputket 2.
-Tyhjäkäynti suuttimet 55
-Kiihdytyspumpun suuttimet vaakaan ruuttaavat 38.

Jos en väärin muista niin noi 11 putket on saastemallin seosputket.

Aiemmin oli itellä 6 putket ja niillä sai olla 15-20numeroo pienemmät pääsuuttimet kun noilla 5. putkilla mutta ilmat tarvi olla pienemmät kuin pääsuuttimet.

Tuo 150 pää kuulostaa isolta 32 kurkulle,mutta en äkkiseltään muista minkä kokoset itellä oli kun kokeilin myös 11 putkia.

5. putket on alhaalta aktiiviset ja taas 6. tulee vasta myöhemmin peliin ja itellä ainakin käväs aina laihalla kutosen putkilla kun löi lapun lattiaan 3000rpm ja nykäs mut lähti sit vetään.

Kokeilin myös 13,11 ja 7 seosputkia niin nuo 5. ollu itellä parhaat.
Jotain hämärää omassakin on kun aina tarvinnu olla ilmat samaa kokoo tai pienemmät kuin pääsuuttimet.

Tosin bensanpinta vaikuttaa myös tuohon että koska pääpiiri tulee peliin.


Paljon tarinaa mutta informaatio arvo hipoo nollaa  :idiot2: :2funny:




Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #2 : 04.02.2024, 18:51:27 »
Onko kaasareissa mikä kirjain DHLA40 jälkeen rungossa?
"Saastemallien" tyhjäkäynti pitimet/tkseosputket on kiinteät kun taas esim DHLA40C mallissa on vaihdettavat ja niitä onkin kymmentä erilaista.

Saastemalleissa myös kuulemma hankalampi saada siirtymävaihe sellaiseksi ettei mene laihalle.

Itellä DHLA40C mallit ja tämmöset vermeet B20:ssa:

-36 kurkut
-5 seosputket
-Pää 150/ilma 150
-Tyhjäkäynti seosputket 2.
-Tyhjäkäynti suuttimet 55
-Kiihdytyspumpun suuttimet vaakaan ruuttaavat 38.

Jos en väärin muista niin noi 11 putket on saastemallin seosputket.

Aiemmin oli itellä 6 putket ja niillä sai olla 15-20numeroo pienemmät pääsuuttimet kun noilla 5. putkilla mutta ilmat tarvi olla pienemmät kuin pääsuuttimet.

Tuo 150 pää kuulostaa isolta 32 kurkulle,mutta en äkkiseltään muista minkä kokoset itellä oli kun kokeilin myös 11 putkia.

5. putket on alhaalta aktiiviset ja taas 6. tulee vasta myöhemmin peliin ja itellä ainakin käväs aina laihalla kutosen putkilla kun löi lapun lattiaan 3000rpm ja nykäs mut lähti sit vetään.

Kokeilin myös 13,11 ja 7 seosputkia niin nuo 5. ollu itellä parhaat.
Jotain hämärää omassakin on kun aina tarvinnu olla ilmat samaa kokoo tai pienemmät kuin pääsuuttimet.

Tosin bensanpinta vaikuttaa myös tuohon että koska pääpiiri tulee peliin.


Paljon tarinaa mutta informaatio arvo hipoo nollaa  :idiot2: :2funny:

Jooh, immeisesti H mallin kaasuttimet ja netti sanoi että ”vähäpäästöinen” malli. Mutta noilla varmaan uskaltaa lähtä koittamaan? Ainoana mietin tuota ilma suuttimen suuruutta, kun tuntuis olevan aikas suuri.
Mitenkäs noita kannattaa lähtee säätämään? Eniten kysymystä herättää vääränlaisten suutinputkien, ilmasuuttimien käytös autossa.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #3 : 04.02.2024, 19:33:18 »
Jooh, immeisesti H mallin kaasuttimet ja netti sanoi että ”vähäpäästöinen” malli. Mutta noilla varmaan uskaltaa lähtä koittamaan? Ainoana mietin tuota ilma suuttimen suuruutta, kun tuntuis olevan aikas suuri.
Mitenkäs noita kannattaa lähtee säätämään? Eniten kysymystä herättää vääränlaisten suutinputkien, ilmasuuttimien käytös autossa.

Okei!

Juu kyllä uskaltaa kokeilla noilla ainakin siten että ei vetele ihan tappiin asti jos käykin laihalla,ilmat kun on vähän isohkot omaankin korvaan,tai silmään.

Ensimmäisenä kannattaa purkaa ja putsailla kaasarit ja laittaa korjaus-sarjat.

Seosmittari on kyllä hintansa väärti tuossa säätö hommelissa. Ka sen minkä mittari maksaa niin säästää siinä että ei tarvi ostella ämpärillistä suuttimia kun tietää heti että tarviiko isompaa vai pienempää.  :)

Mutta ekana kun kaasarit kunnossa niin säätää kaasareiden synkan kuntoon eli että molemmat aukeaa yhtäaikaa.
Helpoiten tuo käy tarkoitukseen tehdyllä "etana" tyyppisellä mittarilla mutta onnistuu ihan letkun pätkälläkin kurkusta kuunnellen ja säätelee synkkavipua siten että samanlainen ääni lähtee jokasesta.

Ja karkeen alkusäädön synkkaan saa tehtyä ottamalla kaasareista progressioreikien tulpat pois ja näyttää taskulampulla valoa kurkkuun ja säätää siten että läpät on samassa kohti progressioreikiin nähden molemmissa kaasareissa.

Youtubestakin löytyy hyvin aiheesta,tosin lontooks.

E: Noinnniinkun karkeesti sanottuna tyhjäkäyntipiiri on pelissä n.3000rpm asti ja siitä tulee pääpiiri peliin ja 3000rpm eteenpäin vaikuttaa pääsuutin ja ylhäällä +4500-5000rpm ilmasuutin.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2024, 19:36:30 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #4 : 04.02.2024, 20:58:19 »
Okei!

Juu kyllä uskaltaa kokeilla noilla ainakin siten että ei vetele ihan tappiin asti jos käykin laihalla,ilmat kun on vähän isohkot omaankin korvaan,tai silmään.

Ensimmäisenä kannattaa purkaa ja putsailla kaasarit ja laittaa korjaus-sarjat.

Seosmittari on kyllä hintansa väärti tuossa säätö hommelissa. Ka sen minkä mittari maksaa niin säästää siinä että ei tarvi ostella ämpärillistä suuttimia kun tietää heti että tarviiko isompaa vai pienempää.  :)

Mutta ekana kun kaasarit kunnossa niin säätää kaasareiden synkan kuntoon eli että molemmat aukeaa yhtäaikaa.
Helpoiten tuo käy tarkoitukseen tehdyllä "etana" tyyppisellä mittarilla mutta onnistuu ihan letkun pätkälläkin kurkusta kuunnellen ja säätelee synkkavipua siten että samanlainen ääni lähtee jokasesta.

Ja karkeen alkusäädön synkkaan saa tehtyä ottamalla kaasareista progressioreikien tulpat pois ja näyttää taskulampulla valoa kurkkuun ja säätää siten että läpät on samassa kohti progressioreikiin nähden molemmissa kaasareissa.

Youtubestakin löytyy hyvin aiheesta,tosin lontooks.

E: Noinnniinkun karkeesti sanottuna tyhjäkäyntipiiri on pelissä n.3000rpm asti ja siitä tulee pääpiiri peliin ja 3000rpm eteenpäin vaikuttaa pääsuutin ja ylhäällä +4500-5000rpm ilmasuutin.
Joo  8) mietin että saako tuollaisella kapeakaista lamdalla mitään säätöjä oikeasti kateltua vai pitääkö hommailla tuollainen kallis laajakaista.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #5 : 07.02.2024, 23:39:16 »
Kokeile aluksi noin, katsoin omasta projektikirjasta, että suunnilleen sama oli 200 ilma, 140 pää.
Muistan että vakioonkin b18 tuli hyvin kiihtyvyyttä pelkillä tuplilla. Kierrokset tosin loppuu noin 5000rpm jos vakio nokka, mutta käytännön ajossa mukavan pirteä oli.

Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #6 : 08.02.2024, 11:36:51 »
Kokeile aluksi noin, katsoin omasta projektikirjasta, että suunnilleen sama oli 200 ilma, 140 pää.
Muistan että vakioonkin b18 tuli hyvin kiihtyvyyttä pelkillä tuplilla. Kierrokset tosin loppuu noin 5000rpm jos vakio nokka, mutta käytännön ajossa mukavan pirteä oli.

Jees :)

Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #7 : 12.04.2024, 20:17:44 »
Nyt on autoon saatu peltisarjat ja yllä mainitut kaasuttimet. Hetken imuvuotoja korjaultuani sain käymään tyhjää. Tyhjäkäynnin seos ruuvia joutui avaamaan 5,5 kierrosta että sai käymään ok tasaista käyntiä. Nyt avattu 7, koska kierrokset hyytyvät heti kaasua painaessa. Joutuu niin sanotusti herättelemään että saa yläkierroksille paikallaan monien paukkujen ja liekkien saattelemana imuputkista. Jossain 4000 kierroksen paikkeilla löytyy jo kaasun vastetta. Ylempään suutin infoon poiketen olikin 10 loppuiset emulsio putket.
Synkronoitu normaalilla alipaine mittarilla ja letkun pätkällä, saatu 2-3 sylinteri samaan imuun ja 1-4 samaan. Mitenhän noita kaasuttimia synkkaa yksilönä?
Sylkkä paineet mitattu ja 7,5 jokaisessa  :P mutta kuitenkin sama joka pytyssä.
Tyhjäkäynti suutin siis 58 ja tarviikohan muka suurenpaa, ja onkohan kiihdytys pumpulla osuutta tosta heti tyhjäkäynniltä lähtöön.
Tutkiskelun jälkeen (ehkä laihalla heri tyhjäkäynnin jälkeen)
Paljon tekstiä ja kerrottavaa mitä ei saa suustaan :D :D

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #8 : 13.04.2024, 09:46:37 »
Nyt on autoon saatu peltisarjat ja yllä mainitut kaasuttimet. Hetken imuvuotoja korjaultuani sain käymään tyhjää. Tyhjäkäynnin seos ruuvia joutui avaamaan 5,5 kierrosta että sai käymään ok tasaista käyntiä. Nyt avattu 7, koska kierrokset hyytyvät heti kaasua painaessa. Joutuu niin sanotusti herättelemään että saa yläkierroksille paikallaan monien paukkujen ja liekkien saattelemana imuputkista. Jossain 4000 kierroksen paikkeilla löytyy jo kaasun vastetta. Ylempään suutin infoon poiketen olikin 10 loppuiset emulsio putket.
Synkronoitu normaalilla alipaine mittarilla ja letkun pätkällä, saatu 2-3 sylinteri samaan imuun ja 1-4 samaan. Mitenhän noita kaasuttimia synkkaa yksilönä?
Sylkkä paineet mitattu ja 7,5 jokaisessa  :P mutta kuitenkin sama joka pytyssä.
Tyhjäkäynti suutin siis 58 ja tarviikohan muka suurenpaa, ja onkohan kiihdytys pumpulla osuutta tosta heti tyhjäkäynniltä lähtöön.
Tutkiskelun jälkeen (ehkä laihalla heri tyhjäkäynnin jälkeen)
Paljon tekstiä ja kerrottavaa mitä ei saa suustaan :D :D

Noissa ns "saastemalleissa" juurikin tuo siirtymävaihe tyhjäkäynniltä ylös päin on hankala saada kuntoon kun siihen ei juurikaan pysty vaikuttaan muulla kun tyhjäkäynti suuttimen kokoa isontamalla,kun noissa on tyhjäkäyntisuuttimen pitimet aina samat. Kun taas "normaali" DHLA:ssa on erilaisia tyhjäkäyntipitimiä millä saa pelattua tuota alakierrosten rikkautta/laihuutta.

Mutta laita vaan suosiolla isompaa tyhjäkäyntisuutinta kun jos ei paikallaan kestä kaasutella niin ei toivookaan että ajaan pystyisi kun vastusta enempi niin yskii viä helpommin laihalla.

Tuohon synkkahommaan niin niitä ei kovin helpolla saa säädeltyä kaasarin kesken,kun ero tulee yleensä siitä että akseli ropelilla.
Kato että kaasareissa olevat by-pass ruuvit on kiinni,tai jos niissä on ne tulpat päällä niin sit niitä ei ole ketään räpelöinyt.

Kyllä kiihdytyspumppu ruuttasee tyhjäkäynniltäkin kun kaasua polkaisee.

Mutta kannattaa koko homma tosiaan alottaa sillä että varmistaa satavarmaks että ei ole imuvuotoja ja säätää/tarkastaa bensanpinnat. Ja kurkkaa taskulampulla kaasarin kurkkuun että joka kurkun kiihdytyspumpun suutin ruuttasee bensaa kun kaasua polkaisee.

Niin ja tekee/varmistaa että kaasarien synkkavipu/vivusto ylipäänsä on semmonen että synkka pysyy myös kun kaasua painaa.

On kylä kohtuu alhaset puristuspaineetkin  ;D





Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #9 : 13.04.2024, 11:24:47 »
Noissa ns "saastemalleissa" juurikin tuo siirtymävaihe tyhjäkäynniltä ylös päin on hankala saada kuntoon kun siihen ei juurikaan pysty vaikuttaan muulla kun tyhjäkäynti suuttimen kokoa isontamalla,kun noissa on tyhjäkäyntisuuttimen pitimet aina samat. Kun taas "normaali" DHLA:ssa on erilaisia tyhjäkäyntipitimiä millä saa pelattua tuota alakierrosten rikkautta/laihuutta.

Mutta laita vaan suosiolla isompaa tyhjäkäyntisuutinta kun jos ei paikallaan kestä kaasutella niin ei toivookaan että ajaan pystyisi kun vastusta enempi niin yskii viä helpommin laihalla.

Tuohon synkkahommaan niin niitä ei kovin helpolla saa säädeltyä kaasarin kesken,kun ero tulee yleensä siitä että akseli ropelilla.
Kato että kaasareissa olevat by-pass ruuvit on kiinni,tai jos niissä on ne tulpat päällä niin sit niitä ei ole ketään räpelöinyt.

Kyllä kiihdytyspumppu ruuttasee tyhjäkäynniltäkin kun kaasua polkaisee.

Mutta kannattaa koko homma tosiaan alottaa sillä että varmistaa satavarmaks että ei ole imuvuotoja ja säätää/tarkastaa bensanpinnat. Ja kurkkaa taskulampulla kaasarin kurkkuun että joka kurkun kiihdytyspumpun suutin ruuttasee bensaa kun kaasua polkaisee.

Niin ja tekee/varmistaa että kaasarien synkkavipu/vivusto ylipäänsä on semmonen että synkka pysyy myös kun kaasua painaa.

On kylä kohtuu alhaset puristuspaineetkin  ;D

Siis pitäisikö kiihdytyspumpun ruuttaista heti kaasuun koskiessa tyhjäkäynniltä lähtiessä? Ja onko siihen jotakin säätö ohjetta? Esim paljonko kierrettä esillä yms. Pitänee tänään katsoa onko mulla tuollaiset ”emission” tyhjäkäynti suuttimen pitimet jos ei niin ei kuulemma pelitä nuo kaasuttimet, kun se piiri toimii erilailla kun alkupään pelkillä dhla.
Mutta joo ehkä isommat tyhjäkäynti suuttimet voisi lähtä kokeiluun olisikohan 60 tarpeeksi suuri muutos jo tuolle?

Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #10 : 13.04.2024, 14:36:30 »
Saako tänne videota lisättyä, olisi auton käymisestä video. Kuvan näköjään saa mutta mites videot??

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #11 : 13.04.2024, 15:36:35 »
Siis pitäisikö kiihdytyspumpun ruuttaista heti kaasuun koskiessa tyhjäkäynniltä lähtiessä? Ja onko siihen jotakin säätö ohjetta? Esim paljonko kierrettä esillä yms. Pitänee tänään katsoa onko mulla tuollaiset ”emission” tyhjäkäynti suuttimen pitimet jos ei niin ei kuulemma pelitä nuo kaasuttimet, kun se piiri toimii erilailla kun alkupään pelkillä dhla.
Mutta joo ehkä isommat tyhjäkäynti suuttimet voisi lähtä kokeiluun olisikohan 60 tarpeeksi suuri muutos jo tuolle?

Ei se sillon ruuttaa jos varovasti/hitaasti kaasua painaa mutta kylä itellä ruuttailee/tiputtelee sillonkin kun kaasua töpöttelee esim 1/4 liikeradastaankin.

Kierrettä itellä näkyvissä joku 4mm.

Tossa viä kuva "normaalista" ja saastemallin tyhjispitimestä. Saastemallisa ei oo tota reikää mihin punanen nuoli osottaa tossa normaalissa pitimessa.



E:Videoo ei vissiin suoraan tänne saa mutta kataa youtubeen ja laittaa linkin tänne?

Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #12 : 13.04.2024, 16:26:11 »
Ei se sillon ruuttaa jos varovasti/hitaasti kaasua painaa mutta kylä itellä ruuttailee/tiputtelee sillonkin kun kaasua töpöttelee esim 1/4 liikeradastaankin.

Kierrettä itellä näkyvissä joku 4mm.

Tossa viä kuva "normaalista" ja saastemallin tyhjispitimestä. Saastemallisa ei oo tota reikää mihin punanen nuoli osottaa tossa normaalissa pitimessa.



E:Videoo ei vissiin suoraan tänne saa mutta kataa youtubeen ja laittaa linkin tänne?

Hetkinen meikäläisellä tuon kuvan mukaan alempi pidin, jossa ei ole reikiä kierteen alapuolella. Onko se oikea tuolle H kaasarille?
Tuossa linkki:
https://youtube.com/shorts/IvCJezFTPzA?si=YFhZFtyrWz8YUFcE

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #13 : 13.04.2024, 17:28:49 »
Hetkinen meikäläisellä tuon kuvan mukaan alempi pidin, jossa ei ole reikiä kierteen alapuolella. Onko se oikea tuolle H kaasarille?
Tuossa linkki:
https://youtube.com/shorts/IvCJezFTPzA?si=YFhZFtyrWz8YUFcE

Juu ne jossa ei oo reikiä kierteen alapuolella on juurikin saastemalliin oikeat.

Kannattaa tehdä sillain että vetäsee aluks noi molemmissa imusarjoissa olevat letkulähdöt vaan letkulla toisiinsa niin tietää että ei ole mitään imuvuotoja sitä kautta.

Ja bensanpinnat voi kattoo sillain että ottaa molemmista kaasareista etummaisen seosputken irti ja mittaa työntömitalla siitä matkan bensan pintaan. Siinä on semmonen kolo mihin tönäri mahtuu niin itellä on siitä mitattuna 31.5mm suunnilleen.

Ja tosiaan auto sammuksisa kattoo vaikka puhelimen videokuvauksella salama päällä kurkkuun samalla kun vääntää kaasua että ruuttaseeko kiihdytyspumppu.

Veikkaan että ei välttämättä ruuttase kun noin kuolee tai sitten vaan tyhjäkäyntisuutin on liian pieni. Tai sit tosiaan imuvuoto.

E:tossa viä kuva että miten ite oon mitannu benepinnat. Toi suorakaide esittää tönärin syvyysmitan puoleista päätä. Seosputki tietty pois paikalta tarvii ottaa  ;D

« Viimeksi muokattu: 13.04.2024, 18:15:49 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa LuukasR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Vastaus #14 : 17.04.2024, 15:15:05 »
Juu ne jossa ei oo reikiä kierteen alapuolella on juurikin saastemalliin oikeat.

Kannattaa tehdä sillain että vetäsee aluks noi molemmissa imusarjoissa olevat letkulähdöt vaan letkulla toisiinsa niin tietää että ei ole mitään imuvuotoja sitä kautta.

Ja bensanpinnat voi kattoo sillain että ottaa molemmista kaasareista etummaisen seosputken irti ja mittaa työntömitalla siitä matkan bensan pintaan. Siinä on semmonen kolo mihin tönäri mahtuu niin itellä on siitä mitattuna 31.5mm suunnilleen.

Ja tosiaan auto sammuksisa kattoo vaikka puhelimen videokuvauksella salama päällä kurkkuun samalla kun vääntää kaasua että ruuttaseeko kiihdytyspumppu.

Veikkaan että ei välttämättä ruuttase kun noin kuolee tai sitten vaan tyhjäkäyntisuutin on liian pieni. Tai sit tosiaan imuvuoto.

E:tossa viä kuva että miten ite oon mitannu benepinnat. Toi suorakaide esittää tönärin syvyysmitan puoleista päätä. Seosputki tietty pois paikalta tarvii ottaa  ;D

Tänään laitettu 60 tyhjäkäynti suuttimet ja toimivuus parani. Paikallaan saa vielä buuaamaan yrittämällä, kylmänä vieläkin vaikea saada tyhjäkäynnin yläpuolelle, mutta käynnistyi helpommin.
Kiihytyspumpun suuttimet putsailin ja kattelin että 1 pytyn suutin ruuttaa vähän tiputellen eikä heti niinkään suoraa suihkua. Putsailun jälkeen 1 suihku parani mutta moottorin toiminnassa en huomannut eroa.
Ajaminen edelleen kauheaa pienillä kierroksilla ei toimi ollenkaan ja herättely ylhäälle on erittäin hankalaa…vähän paree ku 58 suuttimilla :P
Alla vielä uusi käyntivideo noiden 60 suuttimien kansa. Tahalleen nopeasti läpsin kaasua että buuaus tulee esiin.

https://youtube.com/shorts/ucJKN1zmCKQ?si=8r6I6ZneJxn9IzB2

Ps. Bena pintoja en tolla sun taktiikalla vielä kerenny mittaamaan, mutta säädetty käsissä siihen 15mm noi 8,5 g kohot

 

Elekma  Autoracing